Masters.cz: RC modely aut, Drony, FPV, RC letadla, RC technika, Videa, Fotogalerie, Vlastní poznatky
dronpro.cz

Podvozek

xray logo

Takhle vypadá můj XRAY:

19.6.2001









 

Šrouby M3 - křížové

4.3.2001

Ve stavebnici XRAY T1 jsou použity křížové M3 šrouby se zápustnou hlavou, které jsou šroubovány ze spodu do duralových dílů. Utáhnout jdou velmi zlehka, ale potíže může dělat jejich povolení. Na křížové šrouby se musí - respektive šroubovák - tlačit, aby břity šroubováku nevyklouzly z drážek, což se stává velmi často a dochází k poškození šroubu. Takový šroub nejde potom normálně povolit šroubovákem, když je to nejvíce třeba. Proto doporučuji šrouby vyměnit za tytéž jen s imbusem místo kříže - balíček 30 šroubů stojí 190,- Kč.

Detail křížových šroubů vespod šasi

 

Tlumiče SERPENT

24.2.2001

Tlumic Serpent Tlumiče SERPENT dodávané k podvozku XRAY T1 se vyznačují možností, bez nutnosti je rozebírat nebo měnit olej, nastavení čtyř poloh síly tlumícího efektu. Sestava pístu obsahuje mino vlastní píst i šablonu jejímž pootáčením se mění počet otvorů, kterymi při stlačování a povolování proudí olej. Lze nastavit jeden až čtyři otvory. Při nastavení jednoho otvoru se tlumič chová stejně jako kdyby byl použit hustý olej, při čtyřech otvorech řídký olej. Nastevení se provádí vytažením pístu do krají polohy a pootočením tak, aby píst zapadl do drážek v těle tlumiče a se šablonou se daly po skocích nastavovat počty otvorů.
Nastavení od krajni levé polohy otáčením do prava:
4  >  3  >  2  >  1

V sobotu (17.2.2001) jsem si dovezl, jak již jsem avizoval, nové auto XRAY T1. Včera a dnes jsem dokončil stavbu podvozku. Vše šlo dle očekávání dobře, jen to mohlo jít ještě o něco lépe kdybych měl dobré, tedy skutečně dobré imbusové šroubováky 1,5 a 2 mm. S tím co mám, klasické zahnuté imbusové klíče "L" a krátké imbusy v hliníkové rukojeti, to sice šlo, ale nebylo to ono. Tak jsem hned objednal alespoň právě 1,5 a 2 mm imbusové šroubováky HUDY. V tomto podvozku je použito poměrně dost imbusových "červíků" pro 1,5 mm a všechny šrouby s půlkulatou hlavou pro 2 mm imbusové šroubováky.

Krabice XRAY T1


Ceník náhradních dílů XRAY


Původní stránku týkající se podvozku Yokomo jsem přesunul sem.

Po otevření krabice je nutné zkontrolovat nejen počet očíslovaných sáčků, ale hlavně obsah těchto sáčků. Postupujeme dle návodu ke stavbě a po jednotlivých krocích kontrolujeme obsah sáčků s požadavky dílů právě pro daný krok montáže. Tato příprava se při vlastní stavě mnohonásobně vyplatí. Pokud vyndáváme jednotlivé díly při kontrole ze sáčků vždy je do patřičného sáčku vrátíme. Pokud je vše OK. Pustíme se do stavby.
Tentokráte jsem se nesnažil být chytřejší, opustil jsem staré české "... jestliže to do půl hodiny nefunguje, prostuduj návod!" a postupoval jsem striktně podle dobře zpracovného návodu - obrázkového návodu.
Ještě je nutné připravit si kvalitní nářadí:

  • kvalitní křížový šroubovák střední
  • sadu "precizních" křížových šroubováků
  • sadu nástrčkových klíčů (4 4,5 5 5,5 6 7 8 10)
  • "vyřezávací" nůž (modelářský nůž)
  • pinzetu (sadu pinzet)
  • štípací kleště
  • může se hodit i minisvěrák
yokomosch

Co se týče vlastního stavebního postupu je, jak jsem již uvedl, dobře popsán v návodu a k tomuto není co dodat. Zmíním se jen o nutnosti precizně odžezat díly od "stromečků" i u dílů, které jsou volně v sáčcích je nutné ořezat zbytky po lisovacích otvorech.  Pro utahování šroubů lze použít i akumulátorový šroubovák (vrtačku) s nastaveným momentem utažení na nejmenší sílu, jinak se dá lehce strhat závit v plastových dílech. Ještě je dobré si uvědomit, uvažujeme-li o pozdějším závodění, měl by náš model splňovat již od začátku soutěžní propozice pro danou kategorii v mém případě E 1:10 GTM.

Podvozek mám hotový, vyplatilo se mi postupovet přesně podle manuálu. V průběhu práce se objevila jen jedna vychytávka. A to při plnění olejových tlumičů. Když sem si zkoušel na nečisto zašroubovat "Shock Cap" (víčko tlumiče) šlo vše OK.  Problem nastal až tam byl olej. Vždy při prvním nasazení šlo víčko přes závit.  Zde stačilo po nasazení víčka otočit prvně půl závitu vzad a víčko dosedlo správně na závit. Pokud by tomu tak nebylo a víčko by šlo přes závit, může se lehce stát díky oleji, že víčko půjde lehce utáhnout a vytvoří si svůj vlastní závit. :-(

Sestava STŘEDNÍ HŘÍDEL (Center Shaft Assembly) str. 6 orig. manuálu

Center Shaft Assembly

Olda Podlešák dovezl ze závodů zajímavý poznatek. Jedná se o drobný detail v sestavě "Center Shaft Assembly" kdy k sastavě velkého hnacího kola (Spur Gear) a hlavního rozvodného kola (Main Gear Adapter), je připevněn vodící doraz převodního řemenu (Maing Gear Adapter Flange).  Vodící doraz je zasunut přes čtyři kolíky do hlavního převodného kola. Otřesy a posuny řemenu může dojít k posunutí vodícího dorazu převodního řemenu tak, že obrušuje vnitřek rozvodné skříne. Vodící doraz stačí přilepit kapkou vhodného sekundového lepidla.

koupelny-matejka.cz
Kontakt

E-mail a další potřebné informace jsou uvedeny v rubrice Editorial

Reklama
smartwear.sk
Víťa Černík fotograf
jsme s vámi již 10 let
YT kanál Igor Vlahovič
MR Cup seriál závodů
lesní osivo
Krátké zprávy

29.01.2022 - Věnujte prosím pozornost tiskové zprávě ze dne 29.1.2022. Děkuji všem.
- Igor Vlahovič -


01.11.2019 - Dovoluji si Vás pozvat na historicky první závod o putovní pohár Trialu Brno.Neděle 3 listopadu 9 00 Závod proběhne dle stávajících pravidel. Klasicky občerstvení jen vlastní, možnost uvařit kávu, čaj, grog. Nenechte si ujít jedinečnou možnost vyhrát Brněnský putovní pohár Trialu Brno. Bude potřeba píchat branky, tak přijďte trošku dříve.( kdo dřív přijde, ten dřív mele, čili dřív píchá.)
- Jiří Groch -


04.10.2019 - POZOR !!! Závod MJS Cup se s ohledem na počasí posunuje na neděli 6.10.2019 !!! Díky za pochopení.
- Marek Sova -


06.09.2019 - Pozor. Závod MJS Cup se přesouvá že soboty na neděli s ohledem na vývoj počasí.
- Igor Vlahovič -


18.05.2019 - 25.5.2019 proběhne po delší době prezentace RC modelů pro děti v obci Hvězdlice. Bližší info o přípravě modelů později. Snad bude přát počasí. A pak v neděli 26.5.2019 závod MR Cup v Brně a online report.
- Igor Vlahovič -


zobrazit starší > >




©   M A S T E R S . C Z   |   developed by: leonix s.r.o.

Reichard modelsport