Určice Cup 13.9.2008 – závěr klání

Igor Vlahovič


Závěrečný závod 13.9.2008 Určického poháru 2008 uzavřel první sezónu tohoto přátelského poježdění s modely v měřítku 1/18 s motorem 180 a s pohonem 5ti článků. Tento závod rozhodoval o celkovém vítězi poháru. Bylo se na co těšit. Navíc přijeli noví účastníci (oba Hájkové, kteří jezdí i prestižní XRAY Challenge Morava) a do boje se zapojil i Kamil Hrubý. Doposud jezdil jen jeho syn Martin. Bohužel nepřijeli stabilně jezdící Pokorní, kteří měli soustředění. I jiní jezdci měli povinnosti. Ale i tak se sešlo na posledním závodě 10 lidí, kteří mají rádi pomalejší a neméně adrenalinové závodění na trati s mnoha převýšeními.

Počasí vyšlo na celý den výborně. Jen z rána a navečer bylo už zima. Některým pilotům křehly prsty a tak se vymlouvali na horší výsledek. Kolem oběda bylo již krásně. Ale bazén, který měl 21 stupňů, nikdo nenavštívil. Časomíra jela v pohodě. Bylo jen pár korekcí. Ale již je plán pro úplné doladění. Přes zimu bude času dost. A jak to tedy dne 13.9.2008 vypadalo ? Bylo to opět pohodové klání ?

Byly opět vytvořeny dvě skupiny po 5. jezdcích. Před vlastním startem závodu si koupili motory oba Hájkové, doladili se stroje a čipy ostatních ve zkušební testovací jízdě na 6 minut a šlo se jezdit naostro. Nyní to vezmu hezky po skupinách.

Skupina B – Parák Milan, Hájek Svatopluk st., Hrnčíř Jan, Hrubý Martin, Hrubý Kamil. Dal jsem tyto jezdce k sobě, jelikož jsem tušil ,že se nebudou navzájem zbytečně brzdit. A opět se to zřejmě vyplatilo. V rozjížďkách kraloval Milan se svým 2WD strojem a najížděl 25 kol a ve finále pak 29 kol. Zlepšoval se každou jízdou, ale stále hledal nejlepší nastavení svého šasi. Na druhém místě kroužící Svatopluk Hájek st. začal nesměle na počtu 22 kol a ke konci se již pyšnil najetím 27. kol. Jan Hrnčíř – legenda všech okruhů jezdil vyrovnaně a hlavně na pohodu. Vždy dal 19 kol – jezdil jako stroj ve svém věku. Opět smekám před jeho výkonem. Martin Hrubý jel opět celkem vyrovnaně, ale zápasil tak jako jeho otec Kamil s technickými problémy. Což je trochu škoda. Ale kariéru má mladý Hrubý před sebou a tak není potřeba házet flintu do žita. Kamil Hrubý měl problémy s výkonem vozu natolik, že jsme mu museli pomáhat při přejezdu mostu. Stalo se, že vyjel skoro na horizont a pak ho zpětný chod vrátil pod most. Jak jsme důkladným zkoumáním zjistili, bylo to regulátorem XRAY 180 a taky baterie nebyly ve 100% stavu. Ale ani toto nebylo překážkou pro jeho setrvání v závodě. Na tomto závodě se snažíme si navzájem pomáhat, takže ode mne dostal baterii a Martin Skorupski zapůjčil svůj regulátor a Kamil mohl pokračovat. Závod pro něj skončil až ve finále, kdy mu odešel motor. Koupil si sice nový, ale soustředil se raději na výkon syna Martina – to je pro něj priorita.

Skupina A – Igor Vlahovič, Martin Košťál, Martin Skorupski, Tomáš Ovečka, Svatopluk Hájek ml. Velmi dobří jezdci a záruka zajímavého souboje. Byl jsem zvědav na výkon Sváti ml., protože na XRAY jezdí velmi dobře. Igor vyhrál všechny jízdy a najel i 33 kol za 6 minut jízdy. Získal TQ na finále. Ale pozor přátelé – Martin Košťál svoji bezchybnou jízdou získal druhé místo. On dokázal najet stabilně 31 kol. Martin vypsal odměnu pro toho, kdo sestřelí Igora a pomůže mu k prvnímu místu. O to se zasloužil Martin číslo 2, ale odměny se po závodě nedočkal… Později Martin zajel i 32 kol. Stejně jako on se ale zlepšoval Martin Skorupski – také 32 kol a jeho třetí místo pro finále A bylo jen pouhá ztráta 5. vteřin. Tomáš Ovečka pomýšlel na to, jak zatopí Igorovi a ukořistí celkové první místo v seriálu. Ale model jel jak jel a pomohl mu jen ke čtvrté pozici pro finále A. Sváťa Hájek ml. jel vyrovnaně, ale měl pomalejší motor nebo převod. Ale i on se zlepšoval a najel 30 kol. Jen si stěžoval, že to jede „pomalu“ – no jo no, když už řídí Tekin 6900… Přijeď se Sváťo projet s touto kombinací na Určickou dráhu a uvidíme 🙂

Po pár technických úpravách modelů jsme se rozhodli uskutečnit finálové jízdy. Milan požádal, zda by mohl startovat ve finále A s naší skupinou a bylo mu vyhověno. Podíváme se i na to, s čím kdo startoval, pokud si to dobře pamatuji. Navíc je to i na fotografiích. Takže jdeme na finále přátelé zlatí:

Finále B – Sváťa Hájek st. (XRAY M18 PRO) – tak tento nováček na dráze vyhrál všechny jízdy s stabilně najel 28 kol. Stále prohlašoval, jak se mu zde líbí a jaká je to „těžká“ pohoda. Co na tom, že jede finále B. Bčko je také finále, že. Junior Martin Hrubý (XRAY M18) odstranil problémy s vozem a jezdil hezky a celkem čistě. To mu zajistilo druhé místo celkově ve finále. Matador Jan Hrnčíř (XRAY M18) jezdil taky opět vyrovnaně a celkem závodil s druhým Martinem. Jan skončil třetí. Kamil Hrubý (XRAY M18) odstoupil pro poruchu motoru po první jízdě a věnoval se naplno synovi. Ale i on byl spokojen s průběhem a atmosférou závodu, jak jsem odpozoroval.

Finále A – TQ Igor Vlahovič (NANDA NRX). Dokázal vyhrát 2 jízdy a užil si 100% souboje s Martinem Skorupskim i M. Košťálem. Kluci jedni šikovní… Jede jim to stejně rychle a stejně dobře i řídí. Těžký oříšek pro Igora. Igor dal jednou i 34 kol – trochu zázrak. Dvěma výhrami si pojistil 1 místo v tomto závodě i to celkové – ach jo, zase na stupni vítězů. Ale s Martinem Košťálem opravdu bojoval jako o život. Martin Košťál (XRAY M18 PRO) jezdí opravdu výborně a užije si jízdu vždy na 110%. A model vždy důsledně opravuje a ladí. A zde vidíte výsledek – druhé místo v závodě a celkové 3. v seriálu. Martin Skorupski (XRAY M18 PRO) jede cca 3tí závod v životě. Ale i on jede férově a opravdu čistě. Má prý nervy, ale kdo je nemá ? Až se přestaneš třást na tribuně Martine, budeš první :). Jinak ale gratulace ke třetímu místu jsou oprávněné. Tomáš Ovečka (XRAY M18 PRO) jezdil dnes pomaleji, měnil motory a nemohl naladit svůj stroj. A to mu s ním pomáhal pan Jindřich Matějka ml. (sponzor seriálu). Na stupně vítězů dnes nedosáhl ani Milan Parák, jezdící 2WD. Ladil a pořád jen ladil. Ale zima bude v jeho režii, jak slibuje – tak uvidíme. Svatopluk Hájek ml. (XRAY M18 PRO) skončil dnes 5. Motor nepodával zřejmě 100% výkon. Ale i on jel korektně a já s ním měl také mnoho soubojů.

Takže v rekapitulaci finále B pořadí: Sváťa st, Martin a Jan. Finále A potom Igor, Martin a Martin. Který je který, co ? Fotka prozradí více…

Po závodě byly tedy vyhlášeny výsledky a posléze hned celkové výsledky sezóny 2008. Zde na stupně nejvyšší vystoupali tito jezdci: Igor Vlahovič, který skončil celkově první, Tomáš Ovečka, skončil celkově druhý a třetí potom Martin Košťál. Gratulujeme vám pánové. Opět to máte hezky na fotkách i s popiskem, o co jde a o koho jde.

Na závěr bych chtěl osobně poděkovat těmto osobám, které mi pomohli při pořádání seriálu 2008. Bez nich bych to nedokázal.

Jindřich Matějka – majitel dráhy, který ji poskytl k pořádání závodů. Vždy perfektní přípravená a čistá dráha včetně dep. Zastínění dep v horku a bazén k dispozici. Jeho manželce a celé jeho blízké rodině za výborné občerstvení včetně servisu. Bez nich by to nebylo nikdy ono. Kloním se vám rodino.

Firma Koupelny – Matějka (pan Jindřich Matějka ml.) – sponzor cen a časomíry. Bude i sponzorem pro nový software poskytnutý panem Kratochvílem a panem Stodolou. Díky jeho finanční pomoci si vítězní jezdci vždy odvezli malou pozornost či pohár. Moc díky pane.

Klempířství Martin Košťál – díky Martinovi jsem měl k dispozici krásné ceny pro celkové vyhlášení výsledků a všichni účastnící závodu 13.9.2008 si odvezli památnou plaketu s emblémem Určic. Moc díky.

Všem účastníkům děkuji za účast a za občasnou trpělivost, když selhal software. Věřím, že i přesto se sezóna všem líbila a že se v roce 2009 opět uvidíme v podobné sestavě. Už nyní mám pozitivní ohlasy a přihlášky pro sezónu 2009. Vše najdete na stránkách Určic.

Celá závodní sezóna 2008 bude slavnostně uzavřena na „Večerním závodě“, kdy se pojede se světly za plné tmy. Přípravy sledujte na stránkách Určické dráhy, popřípadě zde. Půjde o ojedinělou akci a již nyní mám 7 jezdců na listině a já jsem nadšen. Termín bude v říjnu a to 4.10.2009 nebo 11.10.2009 – vše záleží na počasí.

Nyní se tedy na závěr podívejte na obrazovou dokumentaci s popisem akcí a při večerním závodě naviděnou.