Určice 14.6.2008 – se zátěží do vítězného konce

Igor Vlahovič


Trochu zátěže navíc a najednou měřící zařízení jede naprosto v pohodě. Tak toto bylo heslem závodu Určice CUP 2008 dne 14. 6. 2008. Po ránu se sešel velmi malý počet účastníků. Ostatní se omluvili a tak se nás na dráze sešlo celkem 4 závodníci. Ale závod se uskutečnil a vše nakonec dopadlo na výbornou.

Igor Vlahovič, Martin Košťál, Dominik Mašek a Tomáš Ovečka. Čtveřice pokusmenů dopoledního sobotního dne a pak ostrý závod. Ale nepředbíhejme. Hezky popořádku.

Ve čtvrtek dne 12. 6. 2008 jsme na dráze testovali s Honzou Matyášem opět čipy a bránu pod můstkem. A ten, kdo měl klasickou vysílačku FM/AM a regulaci přímo na model Micro, vše korektně měřilo. Ale když jsem vyrazil já (nový regulátor NOSRAM Dominator Evolution, Spektrum Micro přijímač), po pár kolech se čip z nastavení na číslo 2 přeměnil na číslo 1. A pak už tak zůstal. Byl „kontaminován“. Čip jsem vyměnil a po pár kolech opět stejná situace. Pak jsem čip napájeli samostatně z jednoho článku LiPo baterie. Ale byl použit čip kontaminovaný a tak nebylo měření korektní. Pak jsem použil XRAY M18 PRO s regulací TEKIN a Spektrem a vše se tvářilo OK. Nevěděli jsem, čím to je, že čip se jednoduše přesměruje na jinou pozici v průběhu jízdy.

V sobotu hned ráno jsem dal pod bránu všechny 4 modely (všichni napájení z přijímače) a pustil čas na 6 minut. Za celou dobu žádný problém. Všem to počítalo korektně. A tak hurá na první jízdu.

Ale za jízdy se mi opět čip kontaminoval na 1čku a to jsem měl 5ku. Stejný problém potkal i Martina, který má také DSM a regulátor LRP QUANTUM Competition 2. Ostatní měli regulaci XRAY 300R a klasickou FM soupravu. No teda… To už není možné. A tak přišlo opět laborování.

První pokus spočíval v tom, že jsem čip natvrdo připojil na baterii na 3 články. Ale po pár kolech opět změna na čipu. No nic… Jdeme na další pokus. Spojili jsem 2 články AA 1,5V alkaline a čip napojili na tento pack. Proběhla rychlá kontrola, zda napětí 3V stačí pro nakrmení čipu a jdeme na jízdu.

Jízda proběhla naprosto korektně. Hned si toto vytvořil i Martin a další jízda opět naprosto v pořádku. Zajímavé, ale funkční. Doposud si nedovedeme vysvětlit, proč čip nefunguje na klasickém přijímači a i při připojení na baterii. Zřejmě kolísání napětí a to způsobí chybu čipu. No hurá, jdeme závodit.

Pak už vše jelo jako po drátkách. 4 rozjížďky a 3 finále. Nebudu se rozepisovat, ale bylo to krásně vyrovnané. Kromě Dominika, který se s dráhou seznamoval jsem já, Martin i Tomáš jezdili naprosto vyrovnanou partii. Za 6 minut jízdy se najíždělo 32 kol s časem na kolo 10,53. Po čtyřech jízdách se udělalo finále, ale zde již Dominik nenastoupil, protože mu odešel regulátor XRAY 300R. Škoda. Takže do finále pouze 3 vozy. Ale samá esa.

Finále opravdu krásný zážitek. Vzájemné předjíždění, kontakty karoserie na karoserii. Občas mantinel. Nasazovačů moc nebylo a tak jsem se žduchali na trati sami sebe. Ale paráda. Vyhrál Tomáš Ovečka, druhý byl Martin Košťál a já skončil po boji třetí. Body si tedy připíši tito jezdci do celkového pořadí.

Takže se zřejmě definitivně podařilo odstranit chybování časomíry. A nyní pozor prosím. Následující odstavec je určen těm, co již závod jeli i pro další zájemce.

Určice Cup bude pokračovat dále. Ale za podmínky, že se sejde alespoň 10 jezdců na závodě. Dvě skupiny po 5 jezdcích. Takže tímto žádám současné jezdce, aby mi potvrdili účast na dalších závodech (dovolená je jasná omluva). Je potřeba zajistit alespoň tuto účast, protože jinak to nemá cenu. Ostatně nachystání tratě, stolků, zastřešení depa a další drobnosti nemá smysl dělat pro 3 jezdce. Navíc se zkusilo, že na dráze je možné jet i motor 300 a pět článků. Dráha je i pro tuto rychlost v pohodě. Je možné otevřít i kategorii 3OO a 5 článků. Ale opět aby bylo alespoň 5 jezdců. Další věcí je, že pro jistotu a klid by každý účastník měl sebou mít baterii 3V (například do fotoaparátu), na kterou se přípojí čip napřímo a bude zajištěn bezproblémový chod časomíry. To se nemusí týkat majitelů souprav FM a AM a regulací pro modely Micro. Každopádně před zahájením jízd by se provedla kontrolní jízda s daným zapojením. Bylo by škoda, kdyby toto pohodové ježdění zaniklo. Čekám na vaše ohlasy a maily, které mi posílejte na ajgor.vlahovic@gmail.com . Další info naleznete na www Určic