Prvomájový závod v Určicích

Igor Vlahovič


<p>
Byl první máj, byl lásky čas, hrdličin zval ku lásce hlas…“Karel Hynek Mácha“. Tak to bylo trochu poezie na začátek. Ano je prvního máje
a někteří možná šli do prvomájového průvodu. Někteří byli doma a někteří… Ó ano, blížíme se k jádru věci. Dne 1. 5. 2008 se konala přísně
„utajovaná“ akce na privátní trati v Určicích a to micro závod modelů 1/18. Co jiného, že ? Ono šlo hlavně o finální test měřícího zařízení
a když to bude fungovat tak i o maximální zábavu všech účastníků. Ty jsem narychlo obvolal 1. 5. 08 pár nadšenců a slovo dalo slovo a v 15:30 byl sraz na
dráze. A kdo že to tak narychlo dorazil ? Mirra Křížek z Olomouce, Laďa Mlčák, Christian Kopec a já z Brna. Místní pak zastupoval Tomáš Ovečka
a majitel dráhy Jindra Matějka st. Ale Jindra se hlavně staral o občerstvení, dráhu atd. Ale ve finále utvořil tandem s Tomášem. Já zase naopak
s Láďou, protože mu jeho 2WD vůbec nechtělo sedět. Ale to až později. Takže co se dělo na tento svátek ?
</p>
<p>
Početná skupina jezdců se dohodla na 4. kvalifikačních jízdách po 5. minutách a na 3. finálových po 7. minutách. Proběhlo klasické rozřazení do skupin,
u nás tentokráte do jedné po 5. jezdcích. Po krátkém tréninku jsme přistoupili na oficiální start závodu.
</p>
Vše jelo bez problémů, laptop dobře komunikoval s OUDA zařízením. Nyní to shrnu u každého jezdce (kdy zajel nejlépe). Za 5 minut jízdy jsem najel
nejvíce 26 kol s top dojezdem 5:08:32 a best lapem 10,28. Mirra najel 25 kol s dojezdem 5:5:11 a s best lapem 10,37. Třetí zabodoval Christian s
nájezdem 23 kol, dojezdem 5:12:18 a best lapem 11,63. Na čtvrté pozici se usadil Laďa s počtem kol 22, dojezdem 5:10:27 a best lapem 12,43 (Laďa nemohl
model 2WD naladit, pořád mu klouzal). Na pátém místě se umístil Tomáš Ovečka s nájezdem 20 kol, 5:01:70 a best lapem 11,82. Laďovi možná vadil pyl. který
se na dráze chytal ve velkém. Změna obutí nepomohla. A tak se potom věnoval časomíře a vytvořil tandem se mnou ve finálových jízdách. Výše
uvedené pořadí bylo i pořadí na finále. Níže popíši s čím kdo startoval.
</p>
<p>
Igor Vlahovič (XRAY M18 PRO, protože NANDA NRX měla zlomený domeček a nebyl náhradní), Mirra Křížek (HPI RS4), Christian Kopec (XRAY M18 PRO), Laďa Mlčák (2WD
vlastní konstrukce) a pole uzavíral Tomáš Ovečka (XRAY M18 PRO). Všichni měli samozřejmě motor 180 a 5 článků. Ale nutno podotknout, že XRAY M18 podal stejný výkon
jako NANDA. Jel jsem stejný převodový poměr i obutí (dušové). To jel i Mirra a Christian. Laďa jel klasické mechy, tak jako Tomáš. Ale na obojím
se jelo srovnatelně. Pojďme do finále přátelé…
</p>
<p>
<b>Jízda 1 -</b> start jízdy na 7 minut. Změna pro piloty. Jak se s tím poperou ? Na pípnutí časomíry všichni svorně vyrazili do první finálové jízdy. Já jel jako stroj
a nejel 39 kol s dojezdem 7:04:45 a nej kolem 10,13. Za mnou kroužil Christian a nakroužil 30 kol s dojezdem 7:03:89 a nej kolem 10,75. Potom Tomáš Ovečka
kraloval s 30. koly, dojezdem 7:08:65 a nej kolem 12,20. Čtvrtý Mirra po defektu koleček (pořád mu vypadávaly) a najel 20 kol s dojezdem 7:28:35 a nej kolem
11,51. Všechno uzavíral Laďa, který měl s gripem neuvěřitelné problémy. A tak pak už nenastoupil a děkuji mu za vedení časomíry. Jindra nasazoval svědomitě
pod mostkem.
</p>
<p>
<b>Jízda 2 -</b> Opět jsem kroužil jako stroj a dosáhl nájezdu na 38 kol, 7:07:25, nej kolo 10,20. Za mnou Mirra bez defektu 36 kol, 7:07:87, nej kolo 11,16. Třetí
potom Christian s 34 koly, 7:10:59 a nej kolem 11,66. Tomáš pole uzavíral. Pro technické problémy skončil v 8. kole.
</p>
<p>
<b>Jízda 3 -</b> vyměnil jsem se z Laďou a půjčil mu model. Byl jsem zvědav, kolik najede on s dobře nabitou baterií. Nakonec tuto jízdu vyhrál s nájezdem
37. kol, dojezdem 7:04:45 a best lapem 10,25. Druhý přijel Christian s 33. koly, 7:02:03 a best kolem 11,73. Tomáš najel 23 kol (vlastně Jindra, který si
s ním taky vyměnil model) a jeho nej kolo bylo 16,35. Mirra opět řešil problémy s kolečky a tak skončil poněkud předčasně.
</p>
<p>
Oficiální výsledek tedy na prvních třech místech: Igor a Laďa, Christian a Mirra. Dnes jsem trochu rozepsal podrobněji výsledky, aby jste měli představu, jak to všem jelo.
Pravda na zkušebním závodě se jelo i 29 kol. Ale dnes dráha měla zcela jiný grip. Takže je to trochu záhadou a jsem zvědav na ostrý závod 17tého – jaký tento den bude
mít trať grip.
</p>
<p>
Závěrem snad za všechny mohu napsat, že se akce zdařila. Děkuji zároveň všem jezdcům, že mi pomohli otestovat časomíru, tiskárnu a vše kolem. Hezky strávené provomájové odpoledne.
Na prvním ostrém závodě v Určicích naviděnou.
</p>