Průřez mojí závodní historií

Igor Vlahovič


<p>
Možná vás to bude zajímat a možná také ne. Ale tak nějak jsem se brouzdal svojí myslí po závodě Xray Challenge Morava 27.4.2008 a hodnotil
svoji dosavadní jezdeckou kariéru od prvopočátku do současnosti. A zjistil jsem, že to bylo velice zajímavé a provázené mnoha změnami. Ano,
je cca 23:28, dne 27.4.2008 a já tvořím tuto historii do tohoto článku. Mnozí si pomyslí, co to je za šílence, co píše články o půl dvanácté
v noci… Ale jak chytnu „NIT“, už to musím dokončit… Tak jo honem na to, abych mohl jít spát. Vezmu to letem světem, OK ?
</p>
<p>
<b>2003 -</b> začal jsem někdy v roce 2002 ke konci sezony jezdit u Globusu s podvozkem Tamiya TA03R. Podvozek z bazaru, v plastu a se základním motorem.
Ale po chvíli už to nebylo ono a s pořízením podvozku Tamiya TA03R David Jun Limited Edition 2003 (komplet karbon, dural), jsem se přihlásil na
svůj první závod KWC 2003, pořádaný firmou HMP Brno. Zde jsem jel poprvé na domácí trati u Globusu (kde do současnosti provádím veškeré pokusy
s modely). No a napoprvé 3. místo. Jejda, to je ale překvapení. Další závod ve Slavkově jsem dojel opět 3. Pak už to bylo horší a já poznával, že
s tímto šasi pomalu ztrácím. A tak ke konci sezony 2003 pořizuji podvozek Tamyia TRF 414 WCR. Po závodě Hobby Cup 2003 (díky Pavlu Magdovi za organizaci
a uspořádání závodu), kde jsem naposledy jel TA03R, jsem pak testoval novou TRF. A nestačil jsem se divit. Model seděl mnohem lépe a převodové
poměry mi umožňovaly mnoho nastavení. Byl to luxusní podvozek na tuto dobu.
</p>
<p>
<b>2004 -</b> s ním jsem v roce 2004 začal jezdit kategorie STOCK opět v KWC. 1.5.2004 jsem začal svoji kariéru s tímto šasi a vyhrál s přehledem první závod.
Pak přišlo několik vítězství za sebou, kde jsem dominoval a s ostatními jezdci si někdy i pohrával (nezapomenutelná akce byla, když jsem projížděl depem
u Globusu a ještě stačil vyhrát jízdu). Pak přišly i neúspěchy a já skončil v tomto seriálu celkově druhý. Ale výsledek nad očekávání dobrý.
</p>
<p>
<b>2005 -</b> zde jsem začal jezdit seriály dva a to Hanácký letní pohár a Morava Cup. Hanácký jsem dokončil celkově 1. a Morava Cup myslím celkově 6tý. Ale tam jsem
neodjel všechny závody. Ale když už jsem na Moravu přijel, alespoň jsem zamýchal vždy celkovým pořadím (tak trochu diverzant). Ke konci roku 2005
jsem si troufl na první závod MČR na koberci v Okříškách u Třebíče. A i zde se mi vedlo. Stále věrný podvozku Tamiya TRF 414. Ale pozor !!! V této době
se začínám zajímat o kategorii Micro a model XRAY M18 je moje první 18tina. Základ s motorem 180 a 5ti články. První závod v Březí seriálu Brno-Březí-Lužice byl
super zážitek a i na bezdušových kolech XRAY jsem dojel jako první. Neuvěřitelné. Pak jsem proklouzl celým seriálem až do konce a 19.3.2006 jsem
byl oceněn trofejí za první místo v kategorii 180. „Že jsme ho sem zvali, říkali si někteří… :)“ Ale to už jsem vyměnil podvozek nejprve za XRAY M18 RASK edition a pak hned za XRAY M18 PRO.
Ještě jsem zapomněl na malé úspěchy v seriálu GP Třebíč. Tam jsem byl tuším celkově 3…
</p>
<p>
<b>2006 -</b> v tomto období jsem se začal plně věnovat seriálu HIT, pořádaný RC klubem Zlín. Na to, že používali OUDA IR zařízení (které nyní používám v Určicích), tak
závody byly super a dost vyrovnané. Pravda – trochu jsem tam kraloval se svojí stařičkou TRF, ale co už. Když to jede, tak se to nedá zastavit. Ano… vyhrál jsem tento
seriál. Kromě toho jsem zkusil i XTC Morava v Masters kategorii (tzv. letecká kategorie). Ale zde jsem jezdil kolem 8 – 9 místa. Toto nebyl STOCK, ale ostrá jízda se vším
všudy. Ale na posledním zavodě XTC v Blansku jsem po dlouhé době změnil značku šasi a to za XRAY T2. No a opět jsem byl zvědav na výslekdy s tímto
strojem. Na skvělé akci RC Zlín (beránek na rožni), jsem si vyzvedl pohár za první místo a hurá do roku 2007. Micru jsem se věnoval i na GP Třebíč, kde jsem získal ve spolupráci
s týmem BPA první místo v seriálu. Tehdy jsem jel motor 300 a 6 článků.
<p>
<b>2007 -</b> zde jsem opět vstoupil do seriálu HIT 2007 a to vytrvalostním závodem na 6 hodin s týmem COBRA 11 (Petr Novotný a jeho syn Pavel, Ajgor, Jiří Zeman, Mirra Křížek). Snad
jsem na nikoho nezapomněl a přijeli jsme si pro 3.místo. Dobrá akce… V HITU jsem tak nějak zase kraloval a to se domácím moc nelíbilo. Ale na konečném vyhlášení mi ten pohár
zase museli předat. Ale to už jsem se důstojně loučil s kategorií 1/10. 22.7.2007 jsem jel poslední závod na asfaltu s podvozkem XRAY T2007, se střídavým motorem NOSRAM
5,5 T a 6ti článkem. Kategorie MASTERS byla super, ale poněkud nákladnější na provoz. Zůstat ve STOCKu byla možnost, ale já se rozhodl. Jdu do měřítka 1/18 naplno. Navíc se
říká, že nic netrvá věčně, že ? A zase poznávat nové a nepoznané, to mě lákalo. Navíc pravidelná docházka do domečku Vinohrady v Brně, rady Radka Skopala, Ládi Mlčáka
a dalších členů jsem rychle vplul do tajů této kategorie. Dalo to trochu práce, ale hned se mi (a to nejen mně) splnil sen: závody kobercové přímo v Brně, centru
Moravy. Obrovská účast na prestižním seriálu XRAY Challenge Morava 2007/2008. A první úspěchy i prohry v kategorii OPEN. Na řadu přišel střídavý pohon, pak LiPo baterie a další
úpravy a ladění podvozku XRAY M18 PRO. Ale přišla další změna. Začal jsem jezdit podvozek NANDA NRX v seriálu Březí-Lužice 2007/2008 opět v kategorii 180 a 5 článků. V úplném
základu. Až na konci sezony jsem dostal na zkoušku upgrade NANDY. Ale na jízdních vlastnostech v této kategorii se to neprojevilo. A tak jsem
jezdil a jezdil až jsem si vyjezdil celkově 2. místo na XRAY Challenge Morava 2007/2008 (pokořil mne Lukáš Diblík s 2WD strojem) a pak celkově 2. místo v kategorii 180 v seriálu
Březí-Lužice (pokořil mě Marek Schiller). Navíc třešničou na dortu tohoto seriálu bylo nečekané 3. místo v OPEN kategorii. Tam jsem nejel všechny závody, ale i tam jsem na malých tratích občas řádil jak tornádo
na Manhattanu. Kdo tam byl, ví jak se dá jezdit ve „stísněných“ prostorech…
</p>
<p>
A to je prozatím vše. Zase si budete muset počkat pár let a já to zase hezky shrnu. Ale to už budou úspěchy i neúspěchy kategorie Micro. Že bych se nechal zlomit zpět do 1/10 ?
Asi velmi těžko, protože mi tato kategorie poskytuje stejné zážitky z jízdy a navíc to taky šetří moji RC peněženku. Je 28.4.2008, 0:20 a já končím psaní těchto řádků. Je na čase jít taky spát.
Tak u další historie naschle.
</p>