Březí 22.3.2008 – závěrečný závod 1/18

Igor Vlahovič


A je to tady vážení přátelé. Závěrečný závod seriálu Březí – Lužice. Píše se den 22.3.2008 a my vyrážíme z Brna s Radkem Skopalem a Kristianem Kopcem do Březí u Mikulova. Ano, to je to místo, kde se bude o všem rozhodovat. O konečném vítězi obou kategorií. Při zastávce na pumpě jsem uviděl pumpařku poněkud zajímavých proporcí, které se nenámahala je skrývat a hned jsem věděl, že tento závod bude skvělý. Jako všechny ostatní. Já měl navíc pro svoje soupeře z kategorie 180 připraveno překvapení… NANDA NRX-18 pojedu v plné výbavě, kterou mi na zkoušku poskytl výhradní dovozce značky NANDA – firma HOTBODIES , zastoupenou panem Plechačem. Tak a je to venku. Konec překvapení.

Podvozek jsem skládal ( respektivě konvertoval z plastové verze do karbonové dne 21.3.2008 ). A tak vlastní ladění probíhalo až v den závodu. Ale práce s podvozkem byla v pohodě. Vše jsem rychle nastavil, kuličkové diferenciály jsem postupně dotahoval, až jsem dosáhl optimálního nastavení. Tlumiče jsem úplně položil vpředu i vzadu a ty zadní jsem vypodložil více do tvrda. Přední diferenciál více dotažen a zadní méně, tedy nastavení podobné, jaké mám na XRAY PRO. A čekám na první rozjížďku. Model se zdá být velmi poslušný. No uvidíme.

Opět jsem se přihlásil do obou kategorií. Ano, zase se nebudu nudit. Jezdit, nabíjet baterie a do toho psát článek. Tomu říkám 100% nasazení v závodě. Pro jistotu bych si měl heslovat notebook při každém odchodu od něj, aby mi tam zase někdo něco nenapsal. Ale vidím na něj a tak na to nehraju :).

Rozprava se koná po ranním tréninku, kde se všichni dozvěděli stará pravidla. V open ( 6 jezdců ) bude boj o první místo celkově a tak i ve 180kách ( 13 jezdců ), kde o první místo budu bojovat já s Markem Schillerem. Na další místa na bedně se budou probojovávat Radek Skopal, Martin Láska a další jezdci. To bude parádní závod. Trochu nemile mě překvapila malá účast na to, že se jede závěrečný závod sezóny. Ale skalní příznivci opět přijeli.

Kategorie 18O – jak to všechno probíhalo

Rozjížďka 1 – najíždím 31 kol. Ale baterie jž nejsou ono a v půlce zpomaluji. Ale díky Martinovi Láskovi mohu pokračovat ( půjčil mi baterie ). 31 kol dává i Radek Skopal. Marek Schiller dává 32 kol. Ostatní zaostávají. Ale na druhé kolo mám lepší baterie od Martina. Takže se uvidí.

Rozjížďka 2 – najíždím 31 kol, skoro 32. Ale Radek Skopal najíždí 33 kol. To je výzva. Posunul laťku hodně vysoko. Marek Schiller 34 kol. Tak to je nářez. Další výzva.

Rozjížďka 3 – měním pozici uchycení tlumičů na zadní nápravě na prostřední díru v horním držáku. Uvidíme změnu ? Nyní pojedu i lepší baterie. Zlepšuji si nájezd na 33 kol. Na Marka ještě ztrácím, ale mám ještě trochu rezervu. A finále je zase jiná situace. Martin Láska najíždí 33 kol. Radek Skopal 31 kol, takže si pozice vyměnili. Jako třetí pak Kristian Kopec. Boj o pozice na finále bude opravdu velký. Marek Schiller 33 kol. Zlepšení jsme se u něj nedočkali.

Rozjížďka 4 – mažu přední mechy. Jen vnitřní hranu. Jdeme na to a budu se snažit najet ještě lepší nájezd. 4 borci jsou v A finále v několika sekundách. Dávám i s velkou chybou 33 kol. Ale Laďa Mlčák je o něco lepší a dává taky 33 kol. Další borec do A finále. Drahoš Hejtmánek najíždí pouze 32 kol. Radek najel jen 33 kol, ale kdyby nedělal chyby, dal by dle mě 34 kol. Ty ale opět najíždí Marek. Má tímto TQ na finále A jisté.

Finále A pořadí: Marek Schiller ( XRAY M18 PRO ), Laďa Mlčák ( 2 WD vlastní konstrukce ), Radek Skopal ( XRAY M18 PRO ), Igor Vlahovič ( NANDA NRX-18 ), Martin Láska ( XRAY M 18 ).

Finále 1 – Start byl hektický a já byl hned dvakrát vyhozen z dráhy. Propadl jsem se během chvilky o dvě kola a už jsem se nemusel snažit. Nemám šanci to dotáhnout. Marek byl k nepolapení a najel 35 kol. Druhý Laďa s 34 koly a třetí Martin 33 kol. Já až vzadu. První místo se mi hodně vzdálilo. Porazit Marka bude problém a to veliký. Jede bez chyb. Já dávám 33 kol.

Finále 2 – start se vydařil. Ale začal jsem postupně ztrácet. Auto jelo skvěle, ale rychlost najednou nebyla. Když mě dojel Laďa a Radek o kolo, zahákl jsem se za ně, ale dlouho se nedržel. Jelo jim to svižněji. Buď unavený motor po sezóně nebo baterie nejsou OK po opakovaném použití. Skopal, Schiller, Mlčák, Vlahovič, Láska… Toto je pořadí dojezdu v druhé jízdě. Třetí finále si už odkroužím na pohodu. Bedna dnes nebude. Ale každý závod není posvícení.

Finále 3 – auto mi pomalu umíralo. Baterie asi. A tak jsem pouštěl jezdce o kolo. Marek 35 kol. Radek projel jízdu zřejmě kvůli Martinovi, který nepouštěl ostatní. Pak se dlouho dohadovali. Já jsem v neutrální pozici. Bojoval jsem s Drahošem a najel hezkých 32 kol. Minule to bylo alespoň 33 kol. Šel jsem s výkonem dolů. A tak Marek, Laďa a Radek. Počkejme si na konečné pořadí v závodě a i celkové na závěr.

Kategorie OPEN – jak to všechno probíhalo

Rozjížďka 1 – najíždím s XRAY M18 PRO 34 kol a dostávám se pod 10 sekund. Druhý Lukáš Diblík s 2WD 29 kol a i třetí Čechovský Petr také 29 kol.

Rozjížďka 2 – najíždím 35 kol a opět se dostávám pod 10 sekund. Druhý Lukáš Diblík s 32. koly kol a třetí Čechovský Petr, který najel 31 kol. Broňa Fogt 27 kol. Měl by přitlačit na pilu.

Rozjížďka 3 – opět najíždím s XRAY M18 PRO 35 kol a dostávám se opět pod 10 sekund ( 9:60 ). Druhý Lukáš Diblík s 2WD 31 kol. Jezdci se mi vždy snaží uhýbat a já tak mohu jet naplno. XRAY M18 PRO jede na této technické trati opravdu dobře.

Rozjížďka 4 – už jedu na pohodu. Opět 35 kol i s chybami. Díky všem, že mě pouštěli a umožnili mi hladký průjezd dráhou. XRAY jel opravdu skvěle. A to jsem neladil. Nechal jsem nastavení z minulého závodu. Druhý opět Lukáš s 32 koly. Zde je ale jedno, jak dále jezdci dojeli, protože v A finále jsou všichni.

Finále OPEN – Igor Vlahovič ( XRAY M18 PRO ), Lukáš Diblík ( 2 WD vlastní konstrukce ), Petr Čechovský ( XRAY M18), Broňa Fogt ( XRAY M 18), Josef Jaromír ( XRAY M18 ).

Finále 1 – zde jsem si spravil chuť v podobě prvního místa a s nájezdem 36 kol. Druhý Lukáš s 34 koly a třetí Petr Čechovský (30 kol ).

Finále 2 – start se vydařil a já se ujal vedení. Po chybě se dostal do vedení Lukáš a já ho začal stahovat. Po stáhnutí jeho náskoku jsme na sebe čekali a tak si velmi dobře zazávodili. Vše v rámci fair play. Vyhrál jsem já o pár sekund. Ale byla to jízda dne.

Finále 3 – chvíli jsem se s Lukášem přetahoval o první místo. Ale netrvalo to dlouho a já se opět ujal vedení. Nej kolo 9.20 svědčí o vyladěném podvozku. Já v této jízdě najel ( opět s chybami ) 35 kol a Lukáš 33 kol. Ale jednalo se o čistou jízdu a oba jsme byli maximálně spokojeni. A jak to nakonec dopadlo ?

Vyhlášení výsledků tohoto závodu. První tři místa v kategorii 180 a OPEN. Všem gratuluji ( v OPEN i sám sobě 🙂 ) za dosažené výsledky.

Kategorie 180 B finále

Jiří Groch ( NANDA NRX-18 )

Kategorie 180 A finále

Marek Schiller ( XRAY M18 PRO )

Laďa Mlčák ( 2 WD vlastní konstrukce )

Radek Skopal ( XRAY M18 PRO )

Kategorie 300

Igor Vlahovič ( XRAY M18 PRO )

Lukáš Diblík ( 2 WD vlastní geniální konstrukce )

Petr Čechovský ( XRAY M18 )

CELKOVÉ VÝSLEDKY KATEGORIE 180

Marek Schiller ( XRAY M18 Pro )

Igor Vlahovič ( NANDA NRX-18 )

Martin Láska ( XRAY M18 )

CELKOVÉ VÝSLEDKY KATEGORIE OPEN

Pavel Schiller ( XRAY M18 Pro )

Lukáš Diblík ( 2 WD vlastní konstrukce )

Igor Vlahovič ( XRAY M18 Pro )

Seriál je za námi. Léto před námi. Šlo o těsné a vyrovnané souboje. NANDA jede skutečnš dobře. Karbonová verze dobře vypadá a funguje. Chce si ještě trochu pohrát s nastavením, protože mi model ke konci trochu poskakoval na jednu stranu. Ale jinak spokojenost. Jen sehnat dobré baterie a možná trefit nový dobrý motor. Radek, Laďa se neskutečně zlepšili. Drželi s Markem krok. Gratuluji vám pánové. V OPEN jsem nejel všechny závody, takže do konečného pořadí jsem nezasáhl. Ale taky super prožitek. Nakonec jsem byl ale mile překvapen celkovým třetím místem, které jsem nečekal.

Nakonec jedna perlička na závěr vážení. Přiznal se naznámý vtipálek, který se chtěl přesvědčit, zda si po sobě kontroluji, co jsem napsal. Dovolili mi zveřejnit svá jména. O ano, nebyl to jeden. Ale hned dva vtipálci. Všechno vymyslel Milan Parák, ale neumí pořádně psát na laptopu a tak to zadal Lukáši Diblíkovi. Jeden vymyslel, druhý napsal. Ale jinak dobrý nápad a potvrdilo se jim, že si po sobě moc text nekontroluji. Musím se zlepšit… Nyní bych měl vzít zpět svoji tiskovou zprávu…. ale co už ? Vše se vysvětlilo kluci, ne ?

Tak a to je asi vše přátelé. Už nemám co dodat. Paráda, paráda a zase paráda. Oba moje podvozky jedou dobře. Ale přece jen něco. Nyní se plánuje léto. Kromě Určic, kde půjde o legraci, plánuje se dokonce sólo závod u Globusu. Jelo by se pravděpodobně po závodě spalováků v neděli. Celkem 3 závody. Měřil by to Saša Žvak z OD Wagner. Kategorie OPEN ( motor volný, baterie max LiPo 2S) a 3OO ( 5 článků a motor 300 ). Ale to bude ještě předmětem diskuse. Nashle tedy na prvním závodě v Určicích 19.4.2008 a držte mi palce, ať vše dopadne podle mých představ.