Hanácký zimní pohár 28.4.2007

Igor Vlahovič


<p>28. 4. 2007 se konal <strong>poslední závod Hanáckého zimního poháru</strong>. Vzhledem k příznivému počasí se konal již na asfaltové dráze a nikoliv v hale v Kostelci na Hané. Počasí bylo celý den opravdu nádherné a teploty až kolem 25 stupňů. Prostě nádhera. Nejen pro mě, ale i pro ostatní jezdce to byl vlastně první závod na asfaltu. Pro mě to byla zároveň křest v podobě přihlášení se do kategorie OPEN se střídavým motorem NOSRAM STORM 5.5 . Já, zastánce kategorie pomalejší – STOCK, jsem <!– separe –> se přihlásil do OPEN. Ale chtěl jsem zkusit ostřejší jízdu a jak to zvládnu a hlavně – jak vydrží moje půl roku staré baterie GP 3700. Navíc v tomto závodě šlo některým jezdcům o získán posledních bodů do celkového pořadí. A to v tomto závodě v kategorii OPEN (18 jezdců), MIG 500 (16 jezdců), F1 (6 jezdců) a 1/18 (6 jezdců).</p>
<p>Jako obvykle probíhal ranní trénink, rozprava a mohlo se začít závodit. Nakonec kvůli opakovaným výpadkům proudu se zrušila poslední rozjížďka. Takže to vezmeme to po kategoriích:
</p>
<p><strong>HOBBY MIG 500:</strong><br>
Jak v rozjížďkách tak i ve finále bylo o soupeřích jasno. Švec Vlastimil, Magda Pavel, Bábovský Martin s oběma syny, Malchárek Vít, Křížek Miroslav, Milan Pokorný a další jezdci. Ale mezi těmito prvními probíhaly souboje. I když Vlastimil Švec měl vždy trochu navrch. Skvěle jezdil nestárnoucí matador Pavel Magda a hned za ním Martin Bábovský. Proto i ve finále to byl boj mezi těmito jmenovanými. Nakonec si pro vítězství v tomto závodě i v seriálu celkovém dojel Vlastík Švec. Druhý Pavel Magda a třetí Martin Bábovský. Ostatní jezdce do pátého místa uvidíte na fotkách. B finále vyhrál bez obtíží Mira Křížek. Tonda Pospíchal si tento závod pohodlně užíval a na konci závodu smutnil, že už to musí skončit.
</p>
<br><strong>Formule 1:</strong><br>
Zde to bylo opět v režiji klanu Vévodů. Hlavně ve finále se ukázala rodinná souhra a první dvě místa obsadili Vévoda st. a hned druhý skončil Vévoda ml. Třetí jméno mi uteklo – ale poznáte ho na fotce. Jinak o další místa bojovali Flek Radek, Kunc Jiří, Bečička Karel a Peška Milan, který měl neustále problémy.
<p><strong>Micro 1/18:</strong><br>
Zde si pro celkové vítězství přijel zabojoval Marcel Dostál, který jezdí vždy skoro bez chyb. Velký soupeř Tomáš Brodský měl zpočátku problémy s nastavením svého modelu a tak neustále laboroval s karoserií, pneu a nastavením svého Xraye PRO. Potrápit všechny přijel s 2WD Milan Parák. Hrnčíř Jan opět, jak je jeho zvykem pohodově kroužil po okruhu a nikam nespěchal. Do boje už příliš nezasáhl Pekař Zdeněk sen. a Uher Rostislav. Nakonec ve finále potvrdil svoji suverénní formu Marcel Dostál a zvítězil nad druhým Tomem Brodským a třetím Milanem Parákem.
</p>
<p><strong>TC OPEN 1/10</strong><br>
Tady bylo adeptů na první pozice celkem dost a dal se očekávat tvrdý souboj. Domácí jezdec Zdeněk Pekař, Petr Novotný, Karel Mikuš, Vít Parák (přijel si pro celkové první místo v seriálu), Peška Milan, Mira Dolanský, Kmoníček Jirka, David Hirt, Cigánek Jiří a Martin a další jezdci této kategorie. A já… Rozjížďky rozhodly o prvním místě na TQ pro Petra Novotného. A za ním Pekař Zdeněk, Mikuš Karel a další. Já jsem startoval až z osmého místa. </p>
<p><u>První finále</u> vyhrál Petr Novotný a to v celku v pohodě. Mně půl minuty před vypršením časového limitu odešly baterie, což byl problém i v druhé jízdě. Druhý dojel Karel Mikuš a třetí jsem i s problémem s baterií dojel třetí.</p>
<p><u>Druhé finále</u> jsem se opět propracoval do popředí a kdyby mi opět neumřely baterie, mohl jsem pomýšlet opět na třetí místo. Tentokráte Pekař Zdeněk první, druhý Snášel Jan ml. a třetí Parák Vít. Já čtvrtý a za mnou Karel Mikuš. </p>
<p>Takže o celkovém vítězi této kategorie rozhodovala <u>poslední finálovka</u>. Na tu mi Jakub Černý půjčil baterie Intellect 4200 (za což mu děkuji). Nemám již výsledek poslední jízdy, ale celkové pořadí nakonec Pekař Zdeněk, Karel Mikuš a třetí Petr Novotný, čtvrtý Jan Snášel a potom já. Baterie 4200 mi vydržely a kdybych neudělal chybu v posledním kole závodu, mohl jsem dojet v jízdě třetí. Ale ani tak by mi to k lepšímu než čtvrtému místu nepomohlo. Ale vím, že baterie 4200 jsou pro mě nezbytnou investicí, abych vydržel 6 minut jízdy v plném výkonu. Ale i tak jsem se svým prvním výsledkem a hned s ostrým motorem spokojen. Je to přece jen něco jiného než STOCK kategorie. Tady se jezdí rychle a pokud možno ohleduplně. A to bylo v podstatě dodrženo. Nezaznamenal jsem nějaké vážnější kolize. Byl to pro mne prostě zážitek. </p>
<p>Po závodě proběhlo vyhlášení závodu a potom ihned celkových výsledků. Ceny byly většinou pro občany nad 18 let, ale radost z toho měli všichni. Nezbývá než poděkovat Jirkovi Kmoníčkovi a kolektivu za uspořádání a pohodový průběh těchto závodů. </p>