Hanácký zimní pohár 3.3.2007

Igor Vlahovič


<p>3.3.2007 jsem se rozhodl pro absolvování závodu Hanáckého zimního poháru v Kostelci na Hané. Nejezdím tento seriál pravidelně. Byl jsem tam jen na prvním závodě s 1/10 (kategorie Hobby), potom jednou s 1/18 a teď nyní. Měl jsem strach z rovnosti koberce (byl tam vždy hrbatý a pro 1/18 nevyhovující). Ale nastala příjemná změna. Koberec tentokráte byl až na pár místeček krásně rovný, takže i jízda s 1/18 byla v pohodě. Ale já to netušil a tak jsem se rozhodl zkusit štěstí v Hobby. I nový motor MIG jsem pořídil. Byl jsem zvědav na úroveň v kategorii. Na tom prvním <!– separe –> závodě to nebyla žádná sláva.
</p>

<p>
Vyrazili jsme s kolegou Karlem Kacetlem z Brna a v hale jsme byli brzo. Alespoň jsme mohli potrénovat. Já začal ladit a auto se mi pořád přetáčelo. Nakonec jsem zjistil, že nemám olej v tlumičích. Ale i potom se to o moc nezlepšilo. Mám jen tvrdé směsy pneu a tak mě nakonec zachránil Karel, který mi přenechal jednu sadu pneu VTEC 27. A najednou to sedělo jako přibité. Tak jo, model připraven k závodu.
</p>

<p>
Jinak se sešlo celkem hodně jezdců: 17 v kategorii Hobby, 16 v OPEN, 6 v F1 a 12 v kategorii 1/18. Zaměřím se hlavně na kategorii naši a potom ve finále i na ostatní.
</p>

<p>
V naší <b>Hobby</b> kategorii se sešla opět jména jezdců, kteří by spíše měli být v kategorii OPEN (a to se týká i mne). Ale je to volba každého z nás a já osobně stock jízdu mám rád. Takže Vít Malchárek, všichni Bábovští, Švec Vlastimil… Takže jsem byl zvědav na způsob jízdy a jak to bude vyrovnané.
</p>

<p>
Rozjížďky byly po skupinách a může se začít. Ty probíhaly v klidu a bez emocí. Najíždělo se v naší kategorii cca 28 kol, Vlastík stihl i kol 29. Ale 28 kol se dalo najet v pohodě. Za předpokladu dobrého MIGA a baterií. Nakonec jsem si vykroužil celkově 2. místo na startu do finále za Vlastíkem Švecovým. Za mnou se usídlil Martin Bábovský st. a za ním Vít Malchárek. Toto pořadí se dalo i očekávat, protože v popředí se objevili samí dobří jezdci. Mimo jiné: i já jsem skoro najel 29 kol s dojezdem 6:00:251.
</p>

<p>
Finále bylo již ostřejší, ale na rozdíl od OPEN přece jen klidnější.
</p>

<p>
Finále 1: vyhrál jej Vlastík Švec. I když měl kolize, tak ztrátu vždy dohnal. A to zřejmě díky dobrým bateriím, protože na rovině jsem na něj neměl se svými GP 3700, A dobré baterie na motoru MIG jsou hodně poznat. V zatáčkách jsem mu stačil, ale jak přišla rovina. No ale to druhé místo jsem uhájil i přesto, že se na mě zezadu tlačil Martin Bábovský st. Ten dojel celkově třetí. Za ním Malchárek Vít.
</p>

<p>
Finále 2: nebylo pochyb o tom, kdo opět vyhraje toto finále. Takže se souboj přestěhoval mezi mne, Martina a Víta. Já nechtěně vytlačil Martina do protisměru a tak se před něj dostal Vít a pořadí se prohodilo na třetím a čtvrtém místě. Já dojel 2x druhý a tak pozice na prvním, druhém místě je jasná. Ale boj o třetí místo pokračoval ve třetí jízdě.
</p>

<p>
Finále 3: Vlastík opět bez problémů vyhrál. Já udělal chybu v polovině jízdy a přede mne se dostali oby rivalové: Martin a Vít. nakonec Martin udržel vytoužené druhé místo a skončil celkově třetí, což mu zřejmě pomůže v celkovém pořadí seriálu. Mně o nic nešlo, já jen narušil celkové pořadí závodu… A tak jsem v poslední jízdě bojoval s Vítem o to třetí místo. Ale chyboval jsem ještě jednou a tady se ztráta těžko dohání. Takže konečné pořadí v Hobby: Švec, Vlahovič, Bábovksý st..
</p>

<p>
Ale boje na dalších místech byly taky napínavé. I Karel Kacetl okusil poprvé A finále. Ale musel často pouštět a tak by pro něj bylo lepší B finále, kde by kraloval. Tam by jistě pokořil Oldu Grocha (ten jel mimo jiné motor Peak Dynasty a i po upozornění se nad tím nikdo nepozastavil ). A také ostatní borce z B finále. Olda Groch jinak B finále vyhrál. Porazil i Míru Křížka, který na problém s motorem upozornil.
</p>

<p>
Jinak celkově úroveň naší kategorie byla dobrá. A lidé o kola zpět i v pohodě uhýbali. Díky jim je pořadí takové jaké je.
</p>

<p>
V dalších kategoriích to bylo taky velmi zajímavé:
</p>

<p>
<b>OPEN:</b> Od začátku bylo jasné, že favoritem kategorie je neporazitelný Vít Parák. Ale i Petr Novotný, Karel Mikuš, Petr Jelínek, Dolanský Míra, Pekař Zdeněk a jiní se hlásili o první pozice. Nakonec se z prvních třech míst radovali tito jezdci: Parák, Novotný a Mikuš. Bramborová medaile zbyla na Petra Jelínka z RC klubu Blansko.
</p>

<p>
<b>F1:</b> Zde se dala očekávat převaha klanu Vévodů. Nakonec syn porazil otce a Vévoda Libor ml. zvítězil. Na druhém místě potom Novotný Petr (který klidně mohl stát na stupni nejvyšším, kdyby nebylo kolize v poslední jízdě). Třetí skončil Peška Milan. Brambora spadla do klína Vévodovi Liborovi.
</p>

<p>
<b>M18:</b> bohatá účast polských jezdců v této kategorii. Ale i když byly rychlý na Marcela Dostála a Tomáše Brodského neměl ani jeden. A to většina jela s podvozky Xray M18 PRO. S tím jel i Tomáš. Jel v klidu a pohodě, ale doplácel na jízdu druhých a tak mu první místo uteklo o vlásek. První místa tedy Dostál, Brodský a Zaremba Filip jun. Na dalších místech to bylo taky zajímavé. I Milan Parák se svým 2wd se snažil jak mohl. Ale skončil až na 7. místě. Ruber Lukáš měl občas problémy a to nejen v kategorii Micro ale i v OPEN a jeho tatík to občas tíže nesl.
</p>

<p>
Ale závod se vydařil, dráha byla opravdu velmi rovná a celkově to rychle odsýpalo. Takže konec byl kolem 18:00 i při větším počtu lidí. Jirka Kmoníček coby ředitel závodu odvedl vskutku dobrou práci. Děkujeme mu.
</p>