Hanácký pohár -21.10.2006

Igor Vlahovič


<p>Na konci letní sezóny jsem se rozhodl, že přes zimu se budu věnovat modelu 1/18. Ale nevydržel jsem to a dne 21.10.2006 jsem se přihlásil s motorem MIG 500 do závodu v Kostelci na Hané. A to do kategorie Hobby. Na závod jsem se velmi těšil, i nového Miga jsem si pořídil a zajel. I závod nezačal špatně, bohužel potom jsem byl zklamán a odjížděl s negativními dojmy. Ale o tom až později.
Hala v Kostelci na Hané je pěkná, prostorná a dobře ozvučená. Závod už se v ní jel. Velikost koberce však zůstala stejná. Takže malý prostor na dráze. Deset modelů na dráze v měřítku 1/10 je dle mne moc. V Prostějově se jezdilo jen v 6ti. Výborná dráha i pro modely 1/18. Ale koberec byl vždy s hrboly a tak modely poskakovaly po dráze – nebyla to jízda. To byl také jeden z prvků, který mě přesvědčil o tom, jet s 10tinou. Sjelo se i hodně účastníků, takže se rozhodlo o třech rozjížďkách a třech finálových jízdách. Nakonec to bylo dobré rozhodnutí, jinak bychom tam byli podstatně déle. I na tomto závodě již byl požadavek na personální čip. K dispozici byl jen omezený počet kostek. A přijde doba, kdy ho budou muset mít všichni, kdo tyto závody budou chtít jezdit. Vyjímkou je RC Zlín, kde mají svoji vlastní časomíru s podstatně levnějším čipem.</p>
Kategorie byly dle propozic: OPEN, HOBBY, F1 a micro 1/18 open. Lidé byli rozdělení do rozjížděk a mohlo se začít. Mezi rozjížďkami proběhlo vyhlášení vítězů letního Xray Challenge Haná pod vedením Martina Kořínka. Byly krásné poháry pro vítěze a také spousta dobrot pro ostatní. To ostatně najdete na stránkách RCX aut. Takže po rozjížďkách jdeme na finále:
<p><strong>1/18 finále B</strong> <br>
Díky neopatrné jízdě v kategorii micro 1/18 se Radek Skopal z klubu Vinohrady Brno ocitl právě v tomto finále. Auto mu jelo skvěle, ale díky jízdě jiných v protisměru a hlavně neopatrné jízdě v rozjížďkách měl neustálé problémy. Ale ani nasazovači moc nefungovali . Nebylo vyjímkou, že si jezdec šel nasadit svůj model sám. Ale ve finále si to vynahradil. Ukázal to, že měl být v A finále a všechny jízdy bez problémů s náskokem několika kol vyhrál. Druhý za nám skončil Havlík Roman a jako třetí Pokorný Zdeněk.</p>
<p><strong>1/18 finále A</strong> <br>
Zde se kvalifikoval další brněnský jezdec Ladislav Mlčák a to na pěkné 5. místo. TQ získal Marcel Dostál a hned za ním Tomáš Brodský. Boje se potom odehrávaly mezi těmito jezdci. Do toho zasahoval i Lukáš Ruber, ale ten měl s nimi v druhé jízdě kolizi a byla z toho rozepře, jak to vlastně bylo. Na umístění pomýšlel i Čevela Drahomír, zkušený matador v této kategorii. Nakonec pořadí Dostál Marcel, Brodský Tomáš a Čevela Drahomír. Ladislav na pěkném 4. místě se svojí hand made dvokukolkou.</p>
<p><strong>F1 finále</strong> <br>
Závodu opět vévodili oba Vévodové. Otec a syn vždy v tandemu. I Petr Novotný si vybral tuto kategorii společně s Hobby 1/10. Matadoři Peška Milan a Dolanský Miroslav také nastoupili. Boje ale byly v rukou klanu Vévodů a ti si rozdělili první pozice. Takže první Vévoda st., potom Vévoda mladší a třetí Petr Novotný. Bramborová medaile zůstala na Radku Flekovi.</p>
<p><strong>OPEN finále B</strong> <br>
Všichni ti, co se nekvalifikovali do A finále. Mezi těmito jezdci i Jirka Kmoníček, Víťa Křemeček nebo Richard Granát atd. Nakonec si první místo v tomto finále vybojoval Jirka Kmoníček před Richardem Granátem a třetím Křemečkem Víťou.</p>
<p><strong>OPEN finále A</strong> <br>
Zde se sešla elita dnešního dne. Parák Vít, Kubica Tomáš, Ruber Lukáš, Zdeněk Pekař, Cigánek Jiří a další výborní jezdci. Víťa Parák vyhrál dvě jízdy a tak skončil právem první. Druhý zabojoval Karel Mikuš se svojí 12kou kotvou a bateriemi GP 3300. Třetí skončil Kubica Tomáš díky problémům. Dobře ten den jezdil i Ruber Lukáš se svojím Xrayem FK05.</p>
<p><strong>Hobby finále B</strong> <br>
Zde kraloval Zdeněk Šafář z RC klubu Zlín a všechny jízdy vyhrál. Ale zde byla jízda hodně drsná a bylo jezdcům domluveno. Ale moc to nepomohlo. A tak bylo hodně karambolů bez jakéhokoliv napomenutí. Druhý dojel Bábovský Martin a třetí místo ukořistil Groch Oldřich. Ten zvládal i kategorii OPEN 1/10.</p>
<p><strong>Hobby finále A</strong> <br>
Na toto finále jsem se velmi těšil, protože rozjížďky proběhly v klidu a jen s mým malým rušením. Nenajel jsem sice 33 kol jako elita tohoto finále, ale i 32 kol s dojezdem 6:02 není špatný výsledek. Ale to stačilo pouze na celkové čtvrté místo na startu finále. TQ získal Petr Novotný, hned za ním Tomáš Knopp, třetí Švec Vlastimil, potom já, za mnou Pavel Magda, Bábovský Martin, Malchárek Vít, Koupý Zbyněk, Buchta Vašek a Pokorný Milan. Kdo zná trochu situaci na závodních polích, ví, že se jedná z 90% o jezdce kvalitní a s bohatými jezdeckými zkušenostmi. A tak jsem byl zvědav, jak bude finále probíhat. Protože motory jely všem stejně a jelo to celkem pomalu. Takže stopa, stopa a nic jen stopa. Ano myslel jsem si, že to bude vláček modelů za sebou a čekání na chybu soupeře. Ale nebylo tomu tak. Setkal jsem se s nepouštěním o kolo, kdy jsem díky nevoli jezdce hodně ztrácel. A není čas na čekání, protože zezadu na mne tlačí další jezdec. Narážení zezadu aniž by se čekalo na chybu ve stopě. A když už do někoho někdo strčil hned se přes něj převalí ostatní a bez nárazu se to neobejde. Ztrátu jsem ještě dokázal i stáhnout, ale pokud se to stane za jízdu několikrát a to bez napomenutí ze strany pořadatele, přestalo mě to bavit a ve třetí jízdě jsem jednoduše odstoupil. Nemělo to cenu. Měl jsem i drobné rušení ale to je můj problém. Ale styl jízdy mnoha lidí byl pro mě zarážející. Chápu touhu po vítězství, ale za jakou cenu. Pro mne to byl masakr a ne závod na úrovni. Ještě že s migem to nejede tak rychle a proto škody nejsou tak velké. I když někteří na toto doplatili více než já. Nakonec tedy v destruction derby zvítězil 3x po sobě Tomáš Knopp (Tamiya TRF 415 MSX), druhý Petr Novotný ( XRAY T2R) a třetí Pavel Magda (XRAY T2).</p>
<p>Vyhlášení proběhlo v duchu Xray Challenge Haná 2006. Pro diplomy si chodilo 5 nejlepších jezdců každé kategorie. První vždy dostal pohárek. Skončilo se díky třem rozjížďkám v rozumném čase. Tak to asi na závěr.</p>