HIT 2006 – 7.10.2006

Igor Vlahovič


U pana Křížka se objevilo sexuální harašení v podobě žádosti osoustružení kotvy, originál nebudu z mravnostního hlediska publikovat, jelikož chci, aby tyto stránky měli i nadále úroveň :). Pan Topolánek má rozpočet na závody dosti vysoký, když mu shoří jako u formule 1 tři motory za závod. A že se pěkně kouřilo z jeho modelu, o tom nebylo pochyb. Nadále se zjistilo, že MIG 500 race má v průměru 18 závitů. A že tato kotva v plášti motoru modified jede skvěle, o tom již není pochyb. Dále potom Honzovi Matyášovi nepřálo štěstí a prohrál svoje prvenství se mnou. Ale boj to byl urputný. Ale i tak si den užil, když moderování závodu a časomíru za něj vzal zodpovědně Petr Novotný. V průběhu závodu se také hlasovalo, kde bude celkové vyhlášení výsledků a vyhrála to hospůdka s beránkem. Toto a mnoho dalšího se stalo na posledním závěrečném závodě HIT 2006 ve Zlíně.

Účast jak je u tohoto seriálu zvykem – hojná. I v kategorii B, kde minule startovali pouze 2 jezdci zaznamenala změnu. Více jak 200% účast. Já měl na Honzu Matyáše připraveny dva motory Corally Modified s kotvou Mig 500. V rozjížďkách jsem je zkusil a jeden jel o poznání lépe. A tak skončil na finále. Po rozpravě se odjely dvě povinné kvalifikační rozjížďky, kde se jezdci rozdělili do jednotlivých finále. Já s Honzou Matyášem jsem skončil v první finálové skupině s rychlíky typu Petr Novotný, Miroslav Dolanský, Milan Peška atd. Já startoval z šesté pozice a Honza z osmé. Brněnští jezdci Jirka Zeman, Jirka Všetička (TT-01, volnoběžka a kuličkový diferenciál) a Luboš Topolánek přišli ukrojit poslední body do konečného pořadí závodu. Pojďme se podívat na průběh finále, které bylo plné zajímavých okamžiků.

Finále N:
Jezdci se základními podvozky bez úprav a tuningu. S podvozky Ready to Run apod. Motor Johnson, popřípadě dvoukolky typu Tamiya F103 GT. Tyto jezdí Patrik Ištok a Sekula Petr. A umí s nimi jezdit, protože se mezi nimi odehrály krásné souboje. Nakonec své vítězství potvrdil Sekula Petr před druhým Patrikem. Jako třetí skončil Bábovský Matěj.

Finále C:
Tak tady tentokráte nenastoupil Zdeněk Šafář, který zkusil Ačko. A tak o zbylá místa bojovali všichni ostatní jezdci. Mira Křížek, Jirka Zeman, Všetička Jiří, Luboš Topolánek, Filip Ocelka, Leoš Zádrapa a jiní dobří jezdci. Bylo vidět spoustu změn v průběhu závodu, jezdci usilovali o najetí 23. kol. Jirkovi Všetičkovi to ze začátku sedělo a s TT-01 jel výborně. Pak začal plavat a už s tím nic neudělal. A to koupil nové Take Off 22. Jirka Zeman jezdil v klidu a jeho celkové umístění s TT-01 nebude žádná ostuda. Luboš Topolánek si počínal skvěle. Podařilo se mu třikrát po sobě podpálit svůj MIG 500. Závada byla někde v šasi. Bohužel kouř se mi nepodařilo kouř zachytit na můj Olympus… Všichni jezdci z Brna budou přes zimu budovat novou strategii na příští rok. Zřejmě je nemine koupě podvozku Xray T2R. Ale boje o prvenství nakonec svedli Matěj Bábovský, Mira Křížek a Filip Ocelka. Nakonec je pokořil Mira, který skončil na stupni nejvyšším. Na druhém místě se radoval Filip (jeho velký úspěch) a třetí byl Matěj.

Finále B:
Zde je o konečném pořadí v podstatě jasno. Ale ne mezi mnou a Honzou Matyášem. Do tohoto závodu byl o jeden jediný bod za mnou a šlo tedy o boj o prvenství. Honza neřídil tentokráte závod a tak se mohl 100% věnovat závodění a užil si jej. První dvě jízdy najel 24 kol. Já 25, takže měl vyčerpané dva pokusy, které se mu škrtaly. Byly před ním poslední tři jízdy, kde já musel chybovat a on zajet 3x 25 kol. Bohužel se mu to nepodařilo, vůz ho neposlouchal na 100%. Ale měli jsme možnost za sebou nejakou dobu jet a bylo to hodně vyrovnané. Se svým autem jel dobře i Petr Marčík, bojoval s ním Libor Vondráček. Oba jezdí ale vyrovnané výsledky a bojují hlavně mezi sebou. Po dlouhé odmlce se na dráze objevil i Vlasta Handl a hned si odvezl třetí místo. Já vyhrál tento závod nad druhým Honzou Matyášem a tak i získal celkové prvenství v kategorii B. Ale byl to boj. Honzu přišla podpořit i jeho rodina včetně jeho dcerky, která stála na stupni vítězů.

Finále A:
Já jsem tlačil i na takové jezdce jako je Martin Bábovský či Milan Peška (s Honzou jsme jeli společně s jezdci s A finále). Martin se stále divil, že na něj dorážím s kotvou z Miga. Opravdu mi to jelo skvěle. Miroslav Dolanský vždy dělal chyby, tentokrát jezdil bezchybně a vysloužil si za to druhé místo. Martin se musel spokojit se třetím místem. No a kdo byl první ? Petr Novotný, který nejen dobře závodil, ale i celý závod odřídil. Díky mu za podané výkony jak na tribuně, tak i za časomírou. Richard Granát odjel svůj velký úspěch – bramborová medaile.

Formule 1:
Zde kraloval Miroslav Dolanský nad Peškou Milanem (rivalové z F1) a Granátem Richardem. Slavil tedy úspěch i v této kategorii. Posledním v kategorii jezdil Petr Novotný. Ale pro něj body z formulí nebyly tak důležité jako body do A skupiny.

V průběhu dne se domlouvalo, kde se uskuteční konečné vyhlášení výsledků HITU 2006. Bude to 20.10.2006, místo bude upřesněno a hlavně – bude se podávat beran. Celkově bych já osobně zhodnotil celý seriál jako pohodový, na úrovni, která se nemusí schovávat ani za takové seriály jako Xray Challenge Haná. Přátelská atmosféra nechyběla na žádném závodě a myslím si, že všichni se zde vždy cítili dobře. Snad příští rok bude opět HIT vyhlášen a dráha bude nadále vzkvétat pod vedením RC klubu Zlín.