HIT 2006 – 20.5.2006

Igor Vlahovič


"Masters.cz"

 

20. 5. 2006 jsme s kolegou Jirkou Zemanem jeli společně do Otrokovic u Zlína, kde se konal již druhý závod pořádaný RC klubem Zlín – HIT 2006. První závod už se jel 6. 5. 2006, ale tohoto závodu jsem se já osobně neúčastnil. Ale všeobecně měl vysokou účast a tak jsem byl zvědav na účast na tomto druhém závodu. A nebyla o nic nižší. A to z Brna kromě nás přijel ještě Luboš Topolánek (nakonec skončil 4. v C skupině) s kolegou…

Když jsme vyjížděli z Brna, počasí nebylo nikterak pozitivní. Sice občas bylo mezi oblačností modré nebe, ale velmi málo. Ale jelo se. Cesta uběhla rychle. Vyjeli jsme v 6:00 hod. a už kolem půl osmé jsme byli na místě. Přivítalo nás podstatně chladnější počasí. Dokonce po ránu spadlo pár kapek. Ale potom už se udělalo pěkně a vydrželo to až do konce závodního dne.

Jirka už dráhu i průběh závodu znal z minula. Já ještě ne. V prvním případě – dráha byla hodně technická. Navíc se na konci cílové rovinky z pokliček udělala zpomalovací šikana, která bylo pro mnoho jezdců oříškem. Ze začátku i pro mě samotného. V druhém případě – zajímavě propracované měřící zařízení. Žádné AMB měřící zařízení, ale snímací zařízení nad dráhou a v modelech čip na principu diody. V podstatě šlo o připojení čipu do bateriového slotu přijímače a potom jen správně načipovat (pomocí 3. záslepek) identifikaci vozu. Program v podstatě také jednoduchý – napsaný v DOSU, ale fungoval bez problémů. Občas se stalo, že si lidé nastavili stejnou „frekvenci“ čipu, občas zařízení opomělo načíst kolo. Ale bylo to velmi , velmi vyjímečně. Podstatou bylo, aby bylo v místě umístění čipu průhledné okno, jinak se nic nedalo snímat 🙂 Takže to RC klub Zlín má vychytáno dobře a za podstatně nižší náklady. Čip si půjčíte na zálohu 150 kč, přitom 100 kč se Vám potom vrátí. Startovné je 150 Kč. Jinak se čip dal pořídit za 300 kč. Což pro pravidelné účastníky závodů ve Zlíně je ve srovnání s personálním čipem AMB pakatel. Jen jezdců díky kombinaci na čipu mohlo jet místo obvyklých deseti jen osm. Ale méně lidí na dráze, více prostoru.

Ihned po zametení dráhy a drobných úpravách započal trénink. A později potom samozřejmě presentace účastníků. Já měl ihned od začátku problémy a to se servem, potom mi to jelo pomalu a nevěděl jsem proč. Proto jsem pořád laboroval, dokonce motor PEAK DYNASTY s kotvou 19×1 nejel vůbec dle mých představ. A to v Brně u Globusu se mi jevil jako hodně ostrý. A tak jsem za pomocí Jirky dával vše dohromady a to ve dvou rozjížďkách a ladil jsem i ve finále. Za jeho pomoc mu tímto děkuji. Ten den mi hodně pomohl…

Jak jsem na začátku uvedl, jelo si jiným způsobem, než na jiných závodech. A to tak, že se jely dvě kvalifikační rozjížďky a pět finálových jízd. Rozjížďky se jely tedy 2x a všichni jeli v podstatě pohromadě. Tedy skupiny A, B, C i N. Takže nebylo vyjímkou, že se v rozjížďce potkali jezdci z A skupiny třeba z B. Formule se jely zvláště. Dvě jízdy musely stačit na to, aby se potom všichni rozřadili do finálových jízd a to podle počtu najetých kol a dojezdového času. Bylo to velmi zajímavé a ve finálových jízdách se promíchali jezdci z A skupiny s jezdci s B a dokonce i s C. Ale i tak se dalo očekávat, že souboje ve finálovkách budou hodně vyrovnané. V rozjížďkách se nedělo nic extra. Jen občas někdo nezvládl šikanu a potom bylo vidět nádherné akrobatické kousky. Spíše tedy k finálovkám samotným…

Jen pro info: A volné motory, B 19 závitů a výše, C 23 závitů a výše, originál MIG 500 nebo Johnson, N ready kity bez úprav

Naše finálová skupina se tedy skládala z těchto jezdců: Matyáš (B), Handl (B), Marčík (B), Vícha (A), Křížek (C), Vlahovič (B), Malý (B) a můj kolega Zeman (C). Tady zrovna vidíte, že Jirka Zeman se dokázal prosadit s podvozkem TT-01 a motorem MIG 500 hned do druhé finálové skupiny společně s kolegou ze skupiny migařů – Křížkem (jezdí XRay). A to já osobně považuji za úspěch. Finálové jízdy byly především v režii Honzy Matyáše a Vlastimila Handla. Jelo jim to velmi dobře a já se jim vyrovnal až v poslední finálové jízdě, kdy se mi konečně podařilo naladit motor. Jinak v jednotlivých jízdách jsem dojížděl na třetím místě. V té poslední (nejlepší) jsem měl krátké zarušení a zkrátil si dráhu. Dostal jsem veřejné pokárání a penalizaci 10 sec. Ale na celkovém výsledku to již nic nezměnilo. Jirka Zeman poslední dvě jízdy odjel v jiné skupině, protože měl problémy s rušením a servem myslím. A to mu celkem pomohlo. Jel ve skupině „slabších“ jezdců a tak mohl jet naplno a svedl tak úporný boj o druhé místo s nejmladším s klanu Bábovských. Kdyby měl nové pneu a ne roztrhané RP36ky, které moc dlouho na motoru MIG nevydržely…, dojel by ještě s lepším výsledkem. Takže co se týče konečného pořadí v naší finálové skupině na prvních pozicích tak to byl Honza Matyáš, Vlasta Handl a já. Pro mě to třetí místo bylo i překvapením. Už proto, že jsem měl problémy, rušení a pořád jsem ladil a ladil.

Jinak závod probíhal v klidu a pohodě. Nikam se nespěchalo, když měl někdo problém, nebyl problém ho přiřadit do jiné pozdější skupiny. Aby tak nepřišel o svoji jízdu. Takže jak je vidět, podmínky naprosto výborné. I zázemí bylo v naprostém pořádku: WC, občerstvení (levné a dobré). Sami pořadatelé odvedli skvělou práci. Všechny počáteční problémy vyřešili a vše potom šlo jak po drátkách. První tři z jednotlivých kategorií obdrželi pěkné diplomy a zmrzlinu (byla velmi dobrá). Takže další závod je 17. 6. 2006. Neváhejte a přijeďte ! Stojí to za to. Jinak kompletní výsledky a report od Honzy Matyáše najdete samozřejmě na RC Zlín . Foto samozřejmě na http://www.manet.cz/trf414 .

"Masters.cz"