KWC Brno – 1/10E – 7.5.2006

Igor Vlahovič


<p>7.5.2006 jsem se zúčastnil <strong>zkušebního závodu elekter 1/10 při KWC 2006</strong> v Brně Bosonohách. Pravidla byla prvně pouze motor s kotvou 17 závitů. Potom se to ještě upravilo na pneu Kyosho, Tamiya nebo mechovky GRP. Takže abych mohl závod jet, musel jsem zakoupit nejlevnější pneu – mechy GRP cca za 700 Kč. Ostatní vycházelo na 1300 Kč a více. Na mechovkách jsem ještě nejezdil a tak jsem byl zvědav na grip.</p>
<p>Mělo přijet více jezdců, ale nakonec <u>jsme se sešli jen TŘI</u>!!! Ale co, zkusit se to musí. A kdo byli ti odvážlivci? Já, Lukáš Ruber a Jan Žáček. Všichni motory PEAK, všichni mechovky GRP, teda Lukáš jel <!– separe –> po dohodě s pořadatelem mechy Technokit. Ale je to v podstatě to stejné.
Jel se systém spalovacích modelů, tzn. pro nás to znamenalo odjet tři rozjížďky po 5. minutách a jedno finále. Takže jsme se svezli méněkrát, než je u elekter zvykem. No co, pokus je pokus. Díky za to, že jsme se mohli sklouznout.</p>
<p>V rozjížďkách vedl jednoznačně Jan Žáček, který teď jezdí XRay T2 a na rychlých tratích to vždy umí pořádně rozjet. Lukáš Ruber jezdil XRay FK05 a já svoji TRF 414ku. Jezdil jsem nejpomaleji, byť v jednom kole s ostatními. Asi kotva nebo tělo motoru není nejlepší. Ale lehčí převod se nakonec osvědčil nejllépe. Jinak mechy 40ky seděly dobře. Až jsem byl překvapen. Ale ladit jsem musel a i poloha tlumičů doznala změn.
Finále proběhlo pouze jedno a zvítězil v něm Jan Žáček, druhý Lukáš Ruber a já tedy třetí. K žádným velkým soubojům nedošlo. Všichni jsme byli v jednom kole. Najeli jsme jich 18. Více jak v kategorii standart ve spalovacích motorech.</p>
<p>Potom proběhlo vyhlášení výsledků všech kategorií a u nás to bylo velmi rychlé. Za snahu byly pěkné poháry a při focení asistoval i Vlahovič junior. Foto najdete na <a href=“http://www.manet.cz/trf414″ target=“_blank“>http://www.manet.cz/trf414</a>.</p>