Určice Cup 15.5.2010 – online

Igor Vlahovič


<p>
<b>LAST UPDATE: 16.5.2010, 9:38 – poznámka pod čarou, odkaz na článek RC E. Junkové</b>
</p>
<p>
Počasí v 6:20 bylo v Brně, Zlíně a Prostějově v pořádku. A tak se na stránkách Určického poháru objevila zpráva, že se závod pojede. Kdo nic neriskuje, nic <!– separe –>nezíská. Podle předpovědi by mělo vše být horší až navečer. Do té doby času
dosti.
</p>
<p>
A tak před 7. hodinou vyrazím do Určic a budu připravovat časomíru a testovat ji. Počkáme s Jindrou Matějkou st. na
příjezd zájemců. Rozprava by mohla být již před 9:00 a kolem 9:30 by se mohlo začít jezdit, pokud bude vše připraveno.
Nebudeme nic odkládat. Pojedou se 3 kvalifikace na 6 minut a potom 3 finále na 6 minut. Finále mohou být i delší. To
se dohodne mezi jedci na místě.
</p>
<p>
Příhlásím se z dráhy aktuálně kolem 7:30.
</p>
<p>
Od 7:30 jsem na dráze chystal měřící zařízení. Pan Matějka st. již měl připravené stolky a židle. Dráha ještě doznala
změn v povrchu. Vše bylo čisté a ještě se po ránu vysávalo. Po 8 hodině se na dráhu začali sjíždět první startující. Úplně
první to byl Martin Pokorný se synem. Později pak Karel Martinec, Petr Nesládek se syny. A samozřejmě Svatopluk Hájek st. s
mladým. Sváťa sýčkoval, že od západu jde déšť. Ale tomu zatím nikdo nevěříme. Slunce svítí po ránu a vypadá to pozitivně.
</p>
<p>
První borci šli otestovat dráhu. Já však nebudu nic zdržovat. V 9:00 se uzavře startovní listina a po ropravě se ihned kolem 9:30
bude startovat. Program se jeví funkční, jen čipů je méně. Pokud bude více zájemců, musí se nechat vyrobit pár čipů navíce. V případě
potřeby se ale může čip půjčovat mezi modely. Protože bude na dráze maximálně 5 modelů zaráz, není problém si čip půjčovat. Kdyby náhodou.
</p>
<p>
Za malou chvíli začne presentace do dnešního závodu.
</p>
<p>
Celkový počet závodníků se ustálil na 15 jezdců. Na první závod a na počasí dle mého názoru velmi dobrá účast.
Jezdci byli rozděleni do třech skupin po 5 lidech. Za chvíli proběhne rozprava a jde se závodit.
</p>

<p>
<CENTER>
<object width=“425″ height=“344″><param name=“movie“ value=“http://www.youtube.com/v/pqBkKEJnxSc&hl=cs&fs=1″></param><param name=“allowFullScreen“ value=“true“></param><param name=“allowscriptaccess“ value=“always“></param><embed src=“http://www.youtube.com/v/pqBkKEJnxSc&hl=cs&fs=1″ type=“application/x-shockwave-flash“ allowscriptaccess=“always“ allowfullscreen=“true“ width=“425″ height=“344″></embed></object>
</CENTER>
</p>

<p>
A kdo dnes přijel ? Igor Vlahovič, Svatopluk Hájek, Svatopluk Hájek ml., Mikuláš Nesládek, Petr Nesládek, Pavel Martinec,
Vojta Gargulák, Jan Kupský, Vít Kutal, Michal Crhonek, Martin Pokorný, Marek Pokorný, Tomáš Ovečka, Petr Hráček, Antonín Hráček.
</p>
<p>
Na trať se přijel podívat i pan Stöhr, který je majitelem soukromé dráhy v Mikulčicích. Byl zvědav na dráhu, časomíru a vše kolem
toho. A tak probíhala konverzace mezi ním a majitelem dráhy Určice panem Matějkou st.
</p>
<p>
Startujeme první kvalifikaci.
</p
<p>
<b>Kvalifikace 1</b>
</p>
<p>
V prvním kole se do čela dostal Igor Vlahovič. Ale v těsném závěsu byl Svatopluk Hájek ml. z týmu ALS Racing.
Nájezd je zaím 33 kol. V druhé skupině zajel dobře Pavel Martinec před Vítkem Kutalem. Velmi dobře jel mladý
Jan Kupský. Petr Hráček jízdu nedokončil a to v první skupině. Ale zejména ve druhé skupině to bylo hodně vyrovnané.
4 piloti v jednom kole. V tomto závodě jedou podvozky Xray M18, Xray M18 PRO, Nanda NRX 18, Raptor TC 18 a stroje
2WD z produkce ALS. Jede se motor 280 a LiPo 2S. Zdá se to býti velmi vyrovnané.
</p>
<p>
<b>Kvalifikace 2</b>
</p>
<p>
Michal Crhonek měl problém s čipem a byl mu vyměněn. Ale jinak časomíra vcelku funkční. Nasazovači
jsou kontrolováni a to zejména jejich pozice. Tomáš Ovečka dával do modelu motor 280 a tak se této jízdy neúčastnil.
Pavel vyhrál i druhou jízdu své skupiny před kolegy Vojtou Gargulákem a Vítkem Kutalem. Petr Hráček zametl nečistoty na
cílové rovince před jízdou skupiny 3. To se na tribuně opět postavil Igor Vlahovič, Sváťa Hájek st. a ml. a další borci.
Opět mladý Jan Kupský s modelem Mercedes kroužil na dráze a učil se stopu. Igor vylepšil nájezd na 35 kol. Sváťa Hájek ml.
krotil svoji dvoukolku a najel kol 33 – tak jako minule. Přidá plyn a je ve smyku. Musí jet s citem.
Po třetí kvalifikaci se provede sort na finálové jízdy a zveřejním skupiny jezdců. Počasí zatím přeje, i když je poněkud
chladněji.
</p>
<p>
<b>Kvalifikace 3</b>
</p>
<p>
Michal Crhonek i Martin Pokorný si půjčili od Petra Nesládka jeho čip a konečně vše mwřilo bez potíží.
Petr Hráček v této jízdě na první pozici a vyhrál jízdu. Velmi dobře jel Martin Pokorný do doby, než mu vypadla
baterie. Pak ztratil. Tonda Hráček dokroužil na pozici čílso 2. V druhé skupině si to užíval Marek Pokorný. Střídá
s otcem model, protože ten jeho je nepojízdný. A tak dokončí jízdu Martin Pokorný a na další hned jede Marek.
Jen musí přečipovat. Jak to budou řešit na finále, pokud se sejdou ve stejné skupině, tak to netuším.
A opět jsem před startem skupiny viděl Petra Hráčka čistit trať. Díky za pomoc o kterou ani nežádám.
Ve skupině číslo 2 to bylo velmi těsné. 4 jezdci jeli v 5. sekundách. Nakonec Pavel Martinec i do třetice vítěz před
Vítkem Kutalem a Tomášem Ovečkou. Marek Pokorný najel 27 kol. Celé kvalifikace zakončila skupina první. Zde opět Igor
vylepšil nájezd na 36 kol. Sváťa ml. potvrdil druhé místo. Sváťa st. odstoupil pro závadu na modelu. Petr Nesládek
dojel třetí a stěžoval si na málo točení modelu. Jde se připravit sort na finále.
</p>

<p>
<CENTER>
<object width=“425″ height=“344″><param name=“movie“ value=“http://www.youtube.com/v/3OE_ydhPg9c&hl=cs&fs=1″></param><param name=“allowFullScreen“ value=“true“></param><param name=“allowscriptaccess“ value=“always“></param><embed src=“http://www.youtube.com/v/3OE_ydhPg9c&hl=cs&fs=1″ type=“application/x-shockwave-flash“ allowscriptaccess=“always“ allowfullscreen=“true“ width=“425″ height=“344″></embed></object>
</CENTER>
</p>

<p>
A jak budou vypadat startovní rošty na finále ?
</p>
<p>
C finále: Tonda Hráček, Jan Kupský, Mikuláš Nesládek, Marek Pokorný, Michal Crhonek
</p>
B finále: Vítek Kutal, Tomáš Ovečka, Martin Pokorný, Vojta Gargulák, Svatopluk Hájek st.
</p>
<p>
A finále: Igor Vlahovič, Svatopluk Hájek ml., Petr Nesládek, Pavel Martinec, Petr Hráček
</p>
<p>
<b>Finále číslo 1</b>
</p>
<p>
C finále: chvíli vedl Jan Kupský. Ale pak se do vedení dostal Mikuláš Nesládek a udržel pozici až do konce.
Druhý v pohodě Jan Kupský. Ale na paty mu šlapal Tonda Hráček. Michal Crhonek v klidu kroužil na poslední pozici.
Marek Pokorný jel poněkud zběsilou jízdu.
</p>

<p>
<CENTER>
<object width=“425″ height=“344″><param name=“movie“ value=“http://www.youtube.com/v/_Jk8D69jBLc&hl=cs&fs=1″></param><param name=“allowFullScreen“ value=“true“></param><param name=“allowscriptaccess“ value=“always“></param><embed src=“http://www.youtube.com/v/_Jk8D69jBLc&hl=cs&fs=1″ type=“application/x-shockwave-flash“ allowscriptaccess=“always“ allowfullscreen=“true“ width=“425″ height=“344″></embed></object>
</CENTER>
</p>

<p>
B finále: krásný souboj mezi Vítkem Kutalem a Tomášem Ovečkou. Počítačově vyhrál Vítek, ale zajel dvě kola pod 8 sekund.
Tato jízda se bude asi opakovat. Vítězem by měl být Tomáš Ovečka. Nakonec se provedla korekce výsledku a díky za spolupráci oběma stranám.
</p>
<p>
A finále: Igor Vlahovič najel opět o kolo více, tedy 37 kol a jezdil kola pod 10 sekund. Sváťa Hájek ml. hned po startu nezvádl
start. Ale nakonec druhé místo vybojoval. Petr Nesládek zajel na třetí pozici. Nechal za sebou Pavla Martince. Petr Hráček
dokončil jízdu na 5. pozici. V tomto finále převažují jezdci z RC klubu Elišky Junkové.
</p>
<p>
<b>Finále číslo 2</b>
</p>
<p>
C finále: Mikuláš Nesládek vedl v jízdě, ale skončil dříve. A tak své první vítězství slavil Jan Kupský. Druhý dojel
Mikuláš Nesládek a skvěle i matador Tonda Hráček.
</p>
B finále: zde se strart vydařil a modely vyrazily na trať. Já část jízdy zdokumentoval. Sváťa Hájek st. v čele až
do konce. Tomáš Ovečka udržel druhou pozici. Tomáš jede Xray M18 PRO. Tak jako Sváťa. Vítek Kutal najel tak jako
Tomáš 31. kol. Nyní na třetím místě. Pole uzavřel Martin Pokorný.
</p>

<p>
<CENTER>
<object width=“425″ height=“344″><param name=“movie“ value=“http://www.youtube.com/v/Eu-QfknNCeE&hl=cs&fs=1″></param><param name=“allowFullScreen“ value=“true“></param><param name=“allowscriptaccess“ value=“always“></param><embed src=“http://www.youtube.com/v/Eu-QfknNCeE&hl=cs&fs=1″ type=“application/x-shockwave-flash“ allowscriptaccess=“always“ allowfullscreen=“true“ width=“425″ height=“344″></embed></object>
</CENTER>
</p>

<p>
A finále: Igor Vlahovič s modelem Raptor TC18 opět zvítězil. A tak první místo má pojištěno. Avšak na dalších pozicích
změna. Petr Nesládek druhý a Pavel Martinec třetí. Kluci na tribuně živě konverzovali a bylo i ostro v jednu chvíli na
dráze pod mostem. Uvízlo tam hned několik vozů. A tak třetí finále zde ukáže konečné pořadí.
</p>
<p>
<b>Finále číslo 3</b>
</p>
<p>
C finále: start čistý. Jan Kupský se ujal vedení. Ale potom měl kolizi s Mikulášem Nesládkem a ihned mu
bylo vysvětleno fair play. Musel počkat na nasazení soupeře a pak pokračovat v jízdě. Potom jeho vítězství
bylo zasloužené. Marek Pokorný jel skvěle, ale neměl zapojen čip. Třetí dojel Michal Crhonek. Tonda Hráček
řešil problém s elektronikou. Z této jízdy budete mít záznam (viz výše).
</p>
B finále: Vítek Kutal, Tomáš Ovečka a Svatopluk Hájek st. v jednom kole. Všichni nájezd 32 kol. První dojel
Vít před Tomášem a Sváťou.
</p>
<p>
A finále: Igor si udělil dvakrát „stop and go“ a potom ještě nasadil kolegy Petra Nesládka. A pak to prokaučoval a dojel
druhý. Sváťa Hájek ml. první s modelem 2WD. Pavel Martinec třetí. Díky zdržení dojel Petr Nesládek pátý za Petrem
Hráčkem. Sváťovi st. se jízda velmi líbila a označil ji za povedenou.
</p>

<p>
<CENTER>
<object width=“425″ height=“344″><param name=“movie“ value=“http://www.youtube.com/v/oaSacogV45k&hl=cs&fs=1″></param><param name=“allowFullScreen“ value=“true“></param><param name=“allowscriptaccess“ value=“always“></param><embed src=“http://www.youtube.com/v/oaSacogV45k&hl=cs&fs=1″ type=“application/x-shockwave-flash“ allowscriptaccess=“always“ allowfullscreen=“true“ width=“425″ height=“344″></embed></object>
</CENTER>
</p>

<p>
Nyní se bude řešit způsob vyhlášení výsledků a bodování. A posléze bude vyhlášeno pořadí v tomto závodě. O výsledku
budete informováni neprodleně. Závěr bude také doplněn.
</p>
<p>
Takže se účastníci dohodli na systému bodování po vzoru ZVK. Takže se po odjetí finálových jízd
jeden nejhorší výsledek škrtá a dva nejlepší výsledky se sčítají – a to jak počet kol, tak časy.
</p>
<p>
Vyhlášení pak proběhlo za účasti všech účastníků a všechny výsledky byly přečteny. Což bylo doprovázeno
potleskem. První tři nejlepší se postavili na bednu vítězů a dostali drobnosti. Na konci seriálu se vyhlásí
celkové výsledky, kdy tři nejlepší dostanou poháry a junioři budou vyhlášeni zvláště. Průběžné výsledky
budou na stránkách Určického Cupu.
</p>

<p>
<CENTER>
<object width=“425″ height=“344″><param name=“movie“ value=“http://www.youtube.com/v/CULNNDa4xGc&hl=cs&fs=1″></param><param name=“allowFullScreen“ value=“true“></param><param name=“allowscriptaccess“ value=“always“></param><embed src=“http://www.youtube.com/v/CULNNDa4xGc&hl=cs&fs=1″ type=“application/x-shockwave-flash“ allowscriptaccess=“always“ allowfullscreen=“true“ width=“425″ height=“344″></embed></object>
</CENTER>
</p>

<p>
A jak to dopadlo na prvním závodě ( jméno, počet kol, čas) ?
</p>
<p>
Igor Vlahovič, 73, 12:06,6
</p>
<p>
Svatopluk Hájek ml., 69, 12:09,8
</p>
<p>
Pert Nesládek,, 68, 12:05,5
</p>
<p>
Pavel Martinec, , 67, 12:11,9
</p>
<p>
Tomáš Ovečka, , 65, 12:05,7
</p>
<p>
Vít Kutal 32, 64, 12:05,7
</p>
<p>
Svatopluk Hájek, 64, 12:07,4
</p>
<p>
Petr Hráček, 64, 12:16,8
</p>
<p>
Vojta Gargulák, , 60, 12:12,4
</p>
<p>
Mikuláš Nesládek, 57, 12:17,1
</p>
<p>
Jan Kupský, 55, 12:04,4
</p>
<p>
Martin Pokorný, 52, 12:18,9
</p>
<p>
Antonín Hráček, 51, 12:16,4
</p>
<p>
Marek Pokorný, 31, 12:07,4
</p>
<p>
Michal Crhonek, 31, 12:32,8
</p>
<p>
Jsem velice rád, že se závod uskutečnil a nemusel se odkládat. Připadalo mi, že
všichni účastníci se bavili a akce se jim líbila. Motor 280 a LiPo 2S je dobrou
volbou. Modely jsou vyrovnané a to, že jsem najel více kol není v rychlosti, ale v
držení stopy a umění s plynovou pákou na vysílači. Ostatně na záznamech to uvidíte.
Na stránkách <a href=“http://rcdrahaurcice.zaby.cz/“ target=“_blank“>Určic</a> se doplní výsledky a můžete se pomalu hlásit na další závod tohoto
seriálu.
</p>
<p>
Všem děkuji za účast a trpělivost. Jindrovi Matějkovi st. za přípravu dráhy, kolegům z RC
Elišky Junkové za pomoc u časomíry a při zpracování výsledků (především jde o jména
Karel Martinec, Petr Nesládek). Článek o tomto závodě v podání Karla Martince naleznete
<a href=“http://rcejunkove.zaby.cz/index.php/clanky/lanky/140-urice-cup-1552010″ target=“_blank“>ZDE</a>. To je asi pro dnešní závod vše.
</p>
<p>
Poznámka pod čarou: ještě vám popíši moji vítězné nastavení modelu Raptor TC18. Ale opět opakuji,
úspěch není v rychlosti. Takže: pneu jsem jel opět Xray Medium široká (na přední i zadní nápravě). Dále
pak motor 280, převod 42/19. Baterie LiPo 2S 1000 mAh. Karoserie RASK – typ Lola. Nastavení podvozku, pružiny bylo
dle továrního nastavení. Tlumiče na obou nápravách položeny.
</p>