Závod Brno 1/18 a Mini Z – ONLINE report

Igor Vlahovič


<p>
<b>LAST UPDATE: 28.11.2009, 19:30 – upolad foto a video</b>
</p>
<p>
Kolem 21:20 začala stavba dráhy pro modely měřítku 1/18 a Mini Z v <!– separe –>Sokolovně v Brně –
Bosonohy. Koberec a mantinely přivezl Milan Parák, zbytek pak Drahoslav Hejtmánek.
</p>
<p>
Na dráze se sešel celkem slušný počet lidí, kteří se podíleli na přípravě dráhy. Milan
Parák rozhodl, že dráhu bude navrhovat osobně a ostatní mu do tohoto záměru nebudou hovořit.
Pan Továrek zatím připravoval bufet, který bude zítra k dispozici. Ostatní začali pomáhat
s přípravou dráhy. Vláďa Toman, dva Parákové, Saša Žvak s kolegou, oba Hejtmánkové. Návštěvou
nás poctil i Jan Reichard, coby majitel firmy Reichard Modellsport, který zřejmě také bude
závodit a to v kategorii Mini Z.
</p>
<p>
Já si zatím zařídil PRESS CENTRUM přímo nad dráhou a uprostřed, abych na vše mohl dnes večer
a zítra v průběhu dne dohlížet.
</p>
<p>
Tribuna bude postavena z laveček. Stejně to bylo zde i na předešlých závodech. Z tohoto místa
bude dobře vidět na celou trať. Depa budou umístěna na pódiu a v okolních prostorách.
</p>
<p>
Při stavbě nakonec o tvaru rozhodovali skoro všichni a o zábavu bylo postaráno. Natáčel jsem
a fotil jednotlivé úseky ze stavby a vytvořil z této akce krátký záznam. Na závěr uvidíte, jak
je trať „namotaná“.
</p>
<p>
Aby jste se měli na co těšit, foto a video se na tomto místě objeví zhruba kolem 23:30. Nyní se
ještě musí doladit časomíra a další drobnosti. Milan Parák na závěr konstatoval, že je hezká.
Nyní je potřeba ji otestovat. Jdeme na to.
</p>

<p>
<CENTER>
<object width=“425″ height=“344″><param name=“movie“ value=“http://www.youtube.com/v/IdUGRT1t5vc&hl=cs&fs=1″></param><param name=“allowFullScreen“ value=“true“></param><param name=“allowscriptaccess“ value=“always“></param><embed src=“http://www.youtube.com/v/IdUGRT1t5vc&hl=cs&fs=1″ type=“application/x-shockwave-flash“ allowscriptaccess=“always“ allowfullscreen=“true“ width=“425″ height=“344″></embed></object>
</CENTER>
</p>

<p>
Když jsem přijel po 8. hodině na dráhu, byla zam již početná skupina závodníků. Zatím
převažovali jezdci kategorie Mini Z a jen čas ukáže, zda to bude jinak.
</p>
<p>
Tribuna byla plná a na dráze jsem viděl opravdu více modelů Mini Z. Zato krásné modely
závodních aut – Saleen S7R, Nissan R35, Lamborghini, Porsche Le-Mans Team Rothmans, Ferrari
FXX a další skvosty silnic.
</p>
<p>
Mezi nové tváře patřili oba Tocháčkové, již výše zmíněný pan Reichard, který nakonec účast
potvrdil. Dále pak Pavel Ruber, mladý Toman s otcem Vláďou. V Open dnes bude startovat
Marek Schiller. Nadějný junior Zdeněk Ošťádal pojede kategorii Stock.
</p>
<p>
Někteří piloti opět pojedou dvě kategorie. Jako například Zbyněk Krasl. Ten jel Micro a Mini Z
i na prvním závodě v Březí. Michal Čajda se mnou po ránu konzultoval převodový poměr, který
lze použít pro motor Novak Mongoose. Zřejmě chce přejít ze systému Mamba na Mongoose a víme,
že na převodové kolo 42 lze použít nejmenší pastorek 16T. A to se ještě musí upravit držák
motoru. Osobně jedu převod 42/19. A vyhovuje mi to i na takto technické trati.
</p>
<p>
Presentace začíná a já počkám na výsledno startovní listinu. Dráha se, jak jsem předpokládal
po ránu „promazala“ a grip je nyní více jak dostatečný.
</p>

<p>
<CENTER>
<object width=“425″ height=“344″><param name=“movie“ value=“http://www.youtube.com/v/cqCFjWYxyEY&hl=cs&fs=1″></param><param name=“allowFullScreen“ value=“true“></param><param name=“allowscriptaccess“ value=“always“></param><embed src=“http://www.youtube.com/v/cqCFjWYxyEY&hl=cs&fs=1″ type=“application/x-shockwave-flash“ allowscriptaccess=“always“ allowfullscreen=“true“ width=“425″ height=“344″></embed></object>
</CENTER>
</p>

<p>
Foto a video posím až po závodě. Není rychlá linka k dispozici. Děkuji za pochopení.
</p>
<p>
Na dráze trénoval a i mladý Neubauer. Model Robitronic Scalpel zde bude testovat i
Saša Žvak. Milan Parák dne pouze s tchánem. Oba ve Stock kategorii. Milan opět beze
změny 2WD vlastní konstrukce, pan Hrnčíř XRAY M18 PRO.
</p>
<p>
Na poslední chvíli dorazil i Bronislav Fogt se synem a rychle začali připravovat depo. V ostatních
depech závodníků probíhaly mohutné přípravy na kvalifikace. I Marek Schiller se pečlivě
připravoval na kategorii 1/18 OPEN.
</p>
<p>
Pan Reichard musel odjet do práce a tak se domluvil, že kvalifikace za něj pojede kolega
a on si vychutná finále. Povinnosti jsou povinnosti. Na všem se však dá dohodnout.
</p>
<p>
A jak tedy vypadá startovní listina v jendotlivých kategoriích ?
</p>
<p>
<b>1/18 OPEN:</b> Igor Vlahovič, Marek Schiller, Zbyněk Krasl, Toman Vláďa, Michal Čajda,
Saša Žvak, Milan Parák, Jara Neubauer.
</p>
<p>
<b>1/18 STOCK:</b> Tomáš Hejtmánek, Drahoslav Hejtmánek, Petr Fišer, Václav Fišer, Martin
Láska, Broňa Fogt, Karel Fogt, Zdeněk Ošťádal, Michael Toman, Milan Parák, Jan Hrnčíř.
</p>
<p>
<b>Mini Z:</b> početná skupina a nárust pilotů – Lukáš Kvasnica, Zbyněk Krasl, Michal Čajda,
Dan Čajda, Saša Žvak, Pavel Tocháček, Petr Tocháček, Jan Reichard, Ivo Buchtela, Pavel Ruber,
Zdeněk Singer.
</p>
<p>
Za chvíli proběhne rozprava a začneme první kolo kvalifikací.
</p>
<p>
Na rozpravě se dohodly tyto detaily – 8 minut jízdy. 6 lidí ve skupině kvůli bezpečnosti.
Jinak pořadí Mini Z, STOCK a OPEN. Všichni účastníci na rozpravě byli vyfoceni a modely
také. Mezi tím se na nás přijel podívat Jirka Rampula. Tyto kategorie „zatím“ nejezdí,
ale na kamárady se přijede vždy podívat.
</p>
<p>
<b>Kvalifikace číslo 1. Mini Z:</b>
</p>
<p>
Povzbuzování jezdců na tribuně první skupiny. Pavel Ruber jezdil delší stopu, aby si jídzu
pořádně užil. Michal Čajda a Dan Čajda naopak zatáčky řezali, aby najeli best lap. Jak je
vidět, kyždý bere způsob závodu jinak :-). Drahoš hlásil výsledky cca po minutě a všichni věděli,
na čem aktuálně jsou. Pavel Ruber hlásil, že zelené Lambo zavazí na trati. Pravda – Saša zatím
prim nedržel. Ale všechno přijde. Mezi tím odstoupil Petr Tocháček. Pavlovi upadlo těsně před
koncem limitu kolečko a tak Igor (nasazovač) vzal model a proběhl zbytek dráhy s modelem, aby
Pavel dokončil jízdu. I to je zde možné… Druhá skupina v čele se Zbyňkem Kraslem. Měl špatně
nahlášený čip AMB a tak se chvíli čekalo na korelci v počítači. Zatím jsem si nafotil detailně
modely. Jízda pak již probíhala bez komplikací. Petr Tocháček stál na podlaze, ostatní jezdci
na lavečkové tribuně. I v této skupině se všichni snažili o čistý a přesný průjezd zatáčkami.
</p>
<p>
<b>Kvalifikace číslo 1. 1/18 180:</b>
</p>
<p>
Broňa Fogt nakonec skončil v kategorii STOCK a na startu se zdál soupeřům příliš rychlý. Tempo
v první skupině udával Martin Láska s Raptorem. Broněk byl chvíli třetí a pak dráhu opustil.
Milan Parák kroužil soustředěně, neb na první místo to zatím nestačilo. Ale držel krok s Martinem
a Drahošem. Mezi tím se Broněk vrátil na trať. V druhé skupině dva junioři – Karel Fogt a Zdeněk
Ošťádal, který má bohaté zkušenosti z Určic. Karel dostával rady od svého kouče Bronislava, Zdeňkovi
dělal osobního trenéra a nasazovače jeho otec. Matador okruhů – Jan Hrnčíř – opět kroužil společně
s těmito juniory. Petr Fišer potřeboval práci nasazovače Martina Lásky. Drahoš opět podrobně hlásil
průběh jízdy.
</p>
<p>
<b>Kvalifikace číslo 1. 1/18 Open:</b>
</p>
<p>
Igor si v první skupině chvíli zvykal na dráhu, protože moc netrénoval. A tak Michal Čajda chvíli
vedl. Pak však Igor jízdu zlepšil a držel BEST LAP. Saša Žvak lovil Robitronic Scalpel a Milan Parák
si ztěžoval, že má model málo ostrý. V druhé skupině to vypadalo na souboj Marek Schiller vs Zbyněk
Krasl. Nakonec byl lepší Marek. Vláďa Toman stihl v jízdě vyměnit LiPo baterie. Tak to vše stalo
v první rundě kvalifikací.
</p>
<p>
<b>Kvalifikace číslo 2. Mini Z:</b>
</p>
<p>
Saša Žvak si řekl, že minulá jízda nebyla to pravé. Poladil, zajel TOP kolo a jízdu první skupiny
vyhrál. Ovšem s Michalem a Danem Čajdou se musí počítat. V druhé skupině udával tempo Zbyněk Krasl
se svým Porsche. Jeden model musel být do cílové pásky dotlačen. Mezi tím Igor připravoval model,
kdy brousil kola, zastříhaval karoserii, která v zatáčkách „drhla“. Aby byl připraven na další
jízdu.
</p>
<p>
<b>Kvalifikace číslo 2. 1/18 180:</b>
</p>
<p>
Za časomíru se posadil i Tom Hejtmánek a i on hlásil pořadí a nej kola. Vetřelec zatím udával
tempo a pilotoval ho Martin Láska. Vypadá to, že Igor Vlahovič dostane na otestování od Bronislava
Fogta (fy FOGT MODELY) jeden kus Raptora na testování. Úkolem bude pohled z další strany, test
na ostrém závodě se systémem NOVAK. Martin udával tempo. Ale Drahoš vs Milan – to bude ještě
zajímavé. Martin Láska opět řešil kapacitu baterií. Druhá skupina měla zdržení v podobě Karla
Fogta – ladil baterie. Karel byl opět napomínán, že „brnká“ do plynu a nejede plynule. Tedy
stále pod kontrolou. Vašek nejel moc koncentrovaně a ztrácel. Nechal ho za sebou i Jan Hrnčíř.
Bronislav Fogt opět sledoval svého syna a přitom dával pozor i na ostatní.
</p>
<p>
<b>Kvalifikace číslo 2. 1/18 Open:</b>
</p>
<p>
Igor nastoupil s upravenou karoserií. Ještě stále trochu drhnul. Ale i přes chvilkové stání najel
o kolo více a zlepšil nájezd. Michal Čajda občas stál u mantinelu, ale A finále ho zřejmě nemine.
V druhé skupině začal úřadovat Marek Schiller. který nechal Zbyňka za sebou. Podle vývoje situace
ale i oni mají A finále na dosah ruky. Jarda Neubauer stále neměl model naladěn a lovil jej po dráze.
Následovala 5ti minutová přestávka a jdeme na kolo třetí.
</p>
<p>
<b>Kvalifikace číslo 3. Mini Z:</b>
</p>
<p>
V depu si piloti sdělovali své zkušenosti s obutím a navzájem si pomáhali. Dan Čajda postupně
vylepšoval nejlepší kolo v této jízdě. Modely kroužily po dráze a diváci povzbuzovali jezdce.
Tím se vylepšovala atmosféra jízdy. Opět jsem si před startem druhé skupiny práci a vyfotil
detaily některých modelů. Opravdu krásné repliky skutečných aut. Zbyněk Krasl opět zajel NEJ
kolo a vedl jízdu. Na tribuně se poprvé objevil Jan Reichard, který se vrátil z práce a konečně
mohl začít naplno závodit. Dráha pro modely Mini Z široká a přece jen byly občas vidět kolize.
Honza Reichard měl kapánek pomalejší model značky NISSAN R35 GT a občas zatáčku neprojel, jak
by si asi přál. Zbyňkovi jeho Porsche vypovědělo službu před koncem časového intervalu. Ještě
se pokusil vrátit zpět, ale nezadařilo se. Pavel Ruber suše konstatoval „Zbyňku, máš to nějaký
rozbitý“.
</p>
<p>
<b>Kvalifikace číslo 3. 1/18 180:</b>
</p>
<p>
Martin Láska a jeho Alien opět v pohotovosti. Vydrží mu baterie 1300 mAh nebo ne? Broňa potřeboval
pomoc nasazovače. Jinak na dráze ostrá jízda, kde Milan udával tempo. Stal se zázrak ? Ale NEJ
kolo držel zatím Martin a modlil se, aby vydržely baterie. Milan Parák jel na svém stroji 2WD
karoserii Porsche a tak splňoval pravidla pro tuto kategorii. Martinovi kapacita nakonec stačila
a Vetřelec byl dostatečně nakrmen a navíc jízdu zase vyhrál. A nájezd 39. kol Martina oproti OPEN
není moc velký rozdíl. (Igor zatím 41 kol). Z druhé skupiny to budou mít jezdci těžké kvalifikovat
se do A finále. I když Zdeněk jel čistou stopu, asi to stačit nebude. Michael Toman občas potřeboval
pomoc u mantinelu, často se s ním potkával. Na Ačko může také zapomenout. Nejlépe se dařilo Tomáši
Hejtmánkovi.
</p>
<p>
<b>Kvalifikace číslo 3. 1/18 Open:</b>
</p>
<p>
Dodge Stratus byl ještě více zastřižen. Igor jízdu vyhrál, ale pouze vylepšil kolo na 11,05. Michal
ladil v průběhu jízdy vysílač a hodně stál u krajnice. Saša si postěžoval, že mu Scalpel jede
spíše hůře. V druhé skupině se ukázalo, že ve finále se potkají Marek Schiller a Zbyněk Krasl.
Zbyněk nyní vyhrál a Marek to s ním ve finále nebude mít lehké. Jarda Neubauer odstoupil z jízdy
dříve a na A finále mohl zapomenout. A jak to tedy nakonec skončilo a jaké bude postavení na
startu finálových jízd ?
</p>
<p>
<b>Mini Z:</b> A finále: Zbyněk Krasl, Saša Žvak, Dan Čajda, Michal Čajda, Lukáš Kvasnica, Zdeněk
Singer. B finále: Jan Reichard, Ivo Buchtela, Pavel Ruber, Pavel Tocháček, Petr Tocháček.
</p>
<p>
<b>Micro STOCK:</b> A finále: Martin Láska, Drahoš Hejtmánek, Milan Parák, Tomáš Hejtmánek,
Michael Toman. B finále: Petr Fišer, Broněk Fogt, Vašek Fišer, Jan Hrnčíř, Karel Fogt.
</p>
<p>
<b>Micro OPEN:</b> A finále: Igor Vlahovič, Marek Schiller, Zbyněk Krasl, Michal Čajda. B finále:
Vláďa Toman, Milan Parák, Saša Žvak, Jarda Neubauer (zde se sešly všechny stroje 2WD).
</p>
<p>
Ještě před začátkem finálových jízd se ladily modely. Kdo to jak zvládl se ukáže až na konečném
výsledku každého. Zbyněk Krasl musel dát do pořádku Mini Z, Jarda Neubauer svůj Scalpel. Na tribuně
jsem viděl i juniora Zdeňka Ošťádala.
</p>
<p>
<b>Finále číslo 1. Mini Z:</b>
</p>
<p>
<b>B finále:</b> Petr Tocháček zkrotil svůj model a všem ukázal pro tentokráte záda a bez
problémů vyhrál. Ivo Buchtela měl na Petra ztrátu 2. kol. I za ním pak byl propad. Ovšem
krásný souboj byl mezi Pavlem Ruberem a Pavlem Tocháčkem. <b>A finále:</b> TQ v podání
Zbyňka Krasla, který si získal na začátku malý náskok. Na dalších místech byly těsné
souboje. Dan Čajda nakonec odstoupil z jízdy a nedokončil ji. Tuto jízdu jsem natáčel a
to včetně pilotů na tribuně. Uvidíte, jak pracují se svými RC soupravami. Zbyněk jízdu číslo
1 vyhrál.
</p>

<p>
<CENTER>
<object width=“425″ height=“344″><param name=“movie“ value=“http://www.youtube.com/v/npamYAL3LmE&hl=cs&fs=1″></param><param name=“allowFullScreen“ value=“true“></param><param name=“allowscriptaccess“ value=“always“></param><embed src=“http://www.youtube.com/v/npamYAL3LmE&hl=cs&fs=1″ type=“application/x-shockwave-flash“ allowscriptaccess=“always“ allowfullscreen=“true“ width=“425″ height=“344″></embed></object>
</CENTER>
</p>

<p>
<b>Finále číslo 1. 1/18 180:</b>
</p>
<p>
<b>B finále:</b> Broněk Fogt zakoupil karoserii Stratus a Mazda 6 od Igora. Mladému věnoval
Mazdu a sám finále začal se Stratusem – Team Germany. Zářil spokojeností, že nemusí ztrácet
čas s tvorbou nové karoserie. Jen v prnví jízdě mu karoserie nějak neseděla. Ztratil sponku.
Jeho syn Karel jel jeho původní karoserii a musel se spoléhat nyní sám na sebe. Otec a syn
v jednom finále. Petr Fišer si užíval vedení po celou dobu jízdy. Druhé místo Broňka také
muselo těšit. <b>A finále:</b> TQ Martin Láska, který zjistil, že Raptor sežral skoro 1200 mAh
za 8 minut jízdy a tak 1300ky jsou nutností. Ten ihned nastoupil tvrdě a neměl konkurenci.
Drahoš ujel třetímu Milanovi Parákovi. Martin jízdu vyhrál naprosto v pohodě.
</p>

<p>
<CENTER>
<object width=“425″ height=“344″><param name=“movie“ value=“http://www.youtube.com/v/85PGx5O-D7w&hl=cs&fs=1″></param><param name=“allowFullScreen“ value=“true“></param><param name=“allowscriptaccess“ value=“always“></param><embed src=“http://www.youtube.com/v/85PGx5O-D7w&hl=cs&fs=1″ type=“application/x-shockwave-flash“ allowscriptaccess=“always“ allowfullscreen=“true“ width=“425″ height=“344″></embed></object>
</CENTER>
</p>

<p>
<b>Finále číslo 1. 1/18 Open:</b>
</p>
<p>
<b>B finále:</b> souboj všech dvoukolek. Milan Parák, Saša Žvak a Jarda Neubauer. Milan před jízdou
vykřikoval „Pojďte zbabělci“ a vyzíval tak ostatní na zteč. Saša ve spěchu šle na start z Mini Z.
Celkem zmatek před touto jízdou. Jdu to natočit, jak to nakonec dopadne. Vláďa měl sice první pozici
na startu. Ale Milan si udělal náskok a s přehledem vyhrál. Oba piloti Saša a Jarda chvíli bojovali
o třetí a čtvrté místo. Ale Jarda dělal více chyb a tak to Sašovi ulehčil. <b>A finále:</b> Igor
vystartoval a jel jízdu start/cíl. Marek Schiller velmi brzy skončil pro technickou závodu. A tak
Zbyněk v klidu dojel druhý a třetí Michal Čajda. 4 piloti na trati = čistá jízda, uhýbání při
předjíždění.
</p>

<p>
<CENTER>
<object width=“425″ height=“344″><param name=“movie“ value=“http://www.youtube.com/v/7tNAzb9g3qI&hl=cs&fs=1″></param><param name=“allowFullScreen“ value=“true“></param><param name=“allowscriptaccess“ value=“always“></param><embed src=“http://www.youtube.com/v/7tNAzb9g3qI&hl=cs&fs=1″ type=“application/x-shockwave-flash“ allowscriptaccess=“always“ allowfullscreen=“true“ width=“425″ height=“344″></embed></object>
</CENTER>
</p>

<p>
<b>Finále číslo 2. Mini Z:</b>
</p>
<p>
<b>B finále:</b> druhou jízdu si užil Jan Reichard a bez problémů ji vyhrál. Dokonce měl lepší nájezd. V
této jízdě musel nasazovač nasadit karoserii Pavlu Ruberovi, který při natáčení tribuny lehce
protestoval. <b>A finále:</b> chvíli se pozdržel start, protože Zbyněk řešil baterie do svého
modelu. Nakonec Zbyněk nenastoupil. A tak toho využili soupeři. Michal Čajda se ujal vedení. Těsné
souboje mezi oběma Čajdy. Dojezd v jedné sekundě. Nádherná podívaná. Poslední finálová jízda
ukáže vítěze.
</p>

<p>
<CENTER>
<object width=“425″ height=“344″><param name=“movie“ value=“http://www.youtube.com/v/qLtV5El8rOE&hl=cs&fs=1″></param><param name=“allowFullScreen“ value=“true“></param><param name=“allowscriptaccess“ value=“always“></param><embed src=“http://www.youtube.com/v/qLtV5El8rOE&hl=cs&fs=1″ type=“application/x-shockwave-flash“ allowscriptaccess=“always“ allowfullscreen=“true“ width=“425″ height=“344″></embed></object>
</CENTER>
</p>

<p>
<b>Finále číslo 2. 1/18 180:</b>
</p>
<p>
<b>Finále B:</b> Petr Fišer opět bez soupeře s vylepšeným nájezdem. Broněk prohnal cílovou páskou
svůj model na druhém místě a i jemu Stratus pomohl k lepšímu času. I v této jízdě za sebou
nechal Jan Hrnčíř kolegu Karla Fogta. <b>A finále:</b> ihned po startu se do vedení dostal Martin.
Kolize mezi Milanem a Tomášem způsobila, že oba ztratili. Tomáš se zakousl do zadní části modelu
Milana. Drahoš dojel na druhém místě. Pozoroval jsem jeho model a celkově oproti Martinovi byl
línější a i průjezd zatáčkami nebyl tak ostrý. Podvozek ALIEN POWER jede tak dobře, nebo se ostatní
tak zhoršili ? Osobně to budu moci posoudit na závodě Mibosport, pokud se pojede kategorie Micro. Kdo
jízdu vyhrál podruhé bych vám sdělovat nemusel, kdyby Martin Láska neskončil – kdyby se
mu nepovolil pastorek. A tak Drahoš toho využil a vyhrál.
</p>

<p>
<CENTER>
<object width=“425″ height=“344″><param name=“movie“ value=“http://www.youtube.com/v/ixZ09CDbNwo&hl=cs&fs=1″></param><param name=“allowFullScreen“ value=“true“></param><param name=“allowscriptaccess“ value=“always“></param><embed src=“http://www.youtube.com/v/ixZ09CDbNwo&hl=cs&fs=1″ type=“application/x-shockwave-flash“ allowscriptaccess=“always“ allowfullscreen=“true“ width=“425″ height=“344″></embed></object>
</CENTER>
</p>

<p>
<b>Finále číslo 2. 1/18 Open:</b>
</p>
<p>
<b>Finále B:</b> Milan opět skvěle v této finálové skupině. Vláďa Toman nedokázal ani podruhé zužitkovat
své postavení na startu. Jarda Neubauer zapnul druhý stupeň a dokázal pokořit Sašu. <b>A finále:</b>
Igor najel sice o kolo více (42), ale BEST LAP ukořistil Michal Čajda, který se výrazně zlepšil.
I zde odstoupil Zbyňek Krasl, který se nyní potýkal se samými problémy. Marek Schiller byl na tribuně
krajně nervózní a často se převracel. Ostré auto ano, ale až moc to škodí… Michal se radoval z
druhé pozice.
</p>

<p>
<CENTER>
<object width=“425″ height=“344″><param name=“movie“ value=“http://www.youtube.com/v/lRWOZqdN0aM&hl=cs&fs=1″></param><param name=“allowFullScreen“ value=“true“></param><param name=“allowscriptaccess“ value=“always“></param><embed src=“http://www.youtube.com/v/lRWOZqdN0aM&hl=cs&fs=1″ type=“application/x-shockwave-flash“ allowscriptaccess=“always“ allowfullscreen=“true“ width=“425″ height=“344″></embed></object>
</CENTER>
</p>

<p>
<b>Finále číslo 3. Mini Z:</b>
</p>
<p>
<b>B finále:</b> Jan Reichard opět v čele po startu. Petr Tocháček se ocitl více vzadu pole.
Pavel Ruber proháněl svůj Saleen S7 i když to na vítězství ve finálové skupině nebylo. Avšak Petr
Tocháček se dokázal probojovat na druhou pozici. Ale na vedoucího Honzu nestačil. Honza dnes ukázal,
že s ním soupeři v dalším závodě musí počítat. <b>A finále:</b> chvíli se čekalo na Lukáše Kvasnicu.
Zbyněk musel vyhrát, aby si udržel první místo celkově. Ale hned od začátku souboj se Sašou, který
se prodral do vedení. Lukáš zaostával. Asi model nepřipravil dobře. Neuvěřitelně vyrovnaná jízda
i v 5. minutě. Zbyněk se dostal před Sašu a Dana, který jezdil na třetí pozici. Zbyněk ani Saša
si nedarovali ani centimetr trati. Ale Dan jim dýchal na záda s odstupem necelých 2. sekund.
Po neskutečné jízdě nakonec první Dan Čajda. Ale velmi těsně před Zbyňkem a Sašou. Kdo neviděl,
neuvěří.
</p>
<p>
<b>Finále číslo 3. 1/18 180:</b>
</p>
<p>
<b>B finále:</b> po startu se dostal Petr Fišer do kolize a hodně ztratil. Broňa se dostal do vedení,
ale hodně se kotoulel. A to i ostatní v této jízdě. Broněk měl kolizi i se svým synem Karlem. Většina
jezdců jela chvíli čistě a pak najednou hrubě chybovali. I přes ztrátu 22. sekund dojel do cíle
první Petr Fišer. <b>A finále:</b> Martin musel vyhrát tuto jízdu, jinak si mohl nechat o prvním
místě zdát. Ale nezklamal a vyhrál. Konečné pořadí uvidíte na fotce z vyhlášení.
</p>
<p>
<b>Finále číslo 3. 1/18 Open:</b>
</p>
<p>
<b>B finále:</b> i zde opět výborně Milan Parák, Ale pak se do vedení dostal Jarda Neubauer.
Konečně se pochlapil a v jízdě zajel BEST LAP. Na dráhu si zvykl i Saša Žvak. Milan tentokráte
nezvítězil, ale první místo v B finále mu již nikdo nevezme. <b>A finále:</b> minule zajel
BEST LAP pod 11 sekund Michal Čajda a Igor mu k tomuto výkonu blahopřál. Až později se Igor
dozvěděl, že v předposledním kole druhého finále zajel BEST LAP i on sám a o setinky lepší. I zde
Igor bez problémů první. Zbyněk přišel o kapacitu baterií a přenechal druhé místo Michalovi.
Marek se opět často převracel. Do bojů o místa na bednu dnes nezasáhl.
</p>
<p>
Vyhlášení vítězů proběhlo v přátelské atmosféře. Ostatně celý závod jsem nezaznamenal konflikt
či hádku. Pohodová akce, kde ve finále nebylo v mnoha skupinách rozhodnuto o konečném vítězi.
Další závod se jede opět v Březí a o termínu budete včas informováni.
</p>
<p>
<a href=“http://masterscz.phorum.cz/index.php?topic=10″ target=“_blank“>DISKUSE K ZÁVODU</a>
</p>