Březí u Mikulova – micro a Mini Z – ONLINE

Igor Vlahovič


<p>
<b>LAST UPDATE: 18:02, foto a video</b>
</p>
<p>
Je 7.11.2009 a já se přemísťuji z Brna do Březí, abych zde provedl report o závodě
modelů micro 1/18 a pokud <!– separe –>bude zájem, tak i modelů Mini Z. Osobně jsem zvědav na účast a to
v obou měřítkách.
</p>
<p>
Osobně nejedu provést pouze ONLINE reportík, ale otestovat karoserii LOLA od BPA a prověřit
si své umění na úzké a zatáčkovité trati s modelem XRAY M18 PRO. Jsem zvědav na jízdu kolegy s
jeho VETŘELCEM no a bude toho určitě ještě mnohem více v tento závodní den.
</p>
<p>
Takže zhruba kolem 8:30 si můžete přečíst informace o hale, koberci a účasti.
</p>
<p>
Na dráhu jsem přijel cca kolem 8:15 a na trati již trénovali první piloti. A to jak modely
micro, tak i Mini Z. V průběhu půlhodiny přijížděli další účastníci. Já si vytvořil depo ihned
na kraji sokolovny, abych měl dobrý výhled a to zejména na tribunu.
</p>
<p>
Dráha se nachází v místní sokolovně. Před ní máte malé parkoviště, kde pohodlně zaparkujete.
Uvnitř je prostor pro červený koberec s modrými mantinely a prostor pro depa je také dost. Jsou
k dispozici stoly i židle. V prvním patře je balkon pro natáčení, focení a diváky. Toaleta a kafe
také zařízeny.
</p>

<p>
<CENTER>
<object width=“425″ height=“344″><param name=“movie“ value=“http://www.youtube.com/v/52PqXeUL1L0&hl=cs&fs=1″></param><param name=“allowFullScreen“ value=“true“></param><param name=“allowscriptaccess“ value=“always“></param><embed src=“http://www.youtube.com/v/52PqXeUL1L0&hl=cs&fs=1″ type=“application/x-shockwave-flash“ allowscriptaccess=“always“ allowfullscreen=“true“ width=“425″ height=“344″></embed></object>
</CENTER>
</p>

<p>
Trať je poměrně členitá a oproti Xray a Mibosportu opravdu technická a úzká dráha. Navíc po létě
na některých místech nerovnosti a tak moje auto občas poskočilo. To vyřeší nové obutí nebo
vyšší světlost. Na malý prostor mi jede model přímo „zběsile“. I ostatní zatím ladí svoje modely.
</p>
<p>
Za chvíli začne presentace a brzy se dozvíme počet startujících v jednotlivých kateogirích.
</p>
<p>
Prošel jsem depa a pozoroval piloty při přípravě modelů. Martin Láska ještě přemýšlel, jak
upevnit 5ti článek do svého Vetřelce a poskytl rozhovor na kameru (uvidíte navečer). I ostatní
byli sdílní a tak se máte na co těšit. Já nazul nové obutí Medium a model jel o poznání lépe.
</p>
<p>
V 10:00 proběhla rozprava ohledně pravidel, skupin a časového harmonogramu. Nakonec 23 jezdců
ve třech kateogoriích. 3 kvalifikace na 8 minut – krása. 3 finále a doba se ještě upřesní. To
bude překvapení.
</p>
<p>
<b>Nyní tedy přehled startujících:</b>
</p>
<p>
<b>Mini Z:</b> Zbyněk Krasl, Dan Čajda, Lukáš Kvasnica, Michal Čajda, Zdeněk Singer, Saša Žvak.
</p>
<p>
<b>180:</b> Martin Láska, Drahoš Hejtmánek, Milan Parák, Bronislav Fogt, Vít Parák, Petr Fišer, Vašek
Fišer, Tomáš Hejtmánek, Michal Toman, Jan Hrnčíř.
</p>
<p>
<b>OPEN:</b> Michal Čajda, Drahoslav Hejtmánek, Adam Čechovský, Igor Vlahovič, Zbyněk Krasl, Čeněk
Čechovský, Vláďa Toman.
</p>
<p>
V 10:00 startuje první kvalifikace Mini Z. Opět se přihlásím…
</p>
<p>
A co se dělo v kvalifikacích ?
</p>
<p>
<b>Mini Z kolo 1.</b>
</p>
<p>
Autentické modely vozů Porsche, Ford GT, Lamborghini… Přesné kopie reálných předloh
včetně detailů. Dráha měřítkově skoro dálnice. A kdyby občas modely neposkočily na nerovnosti,
bylo to velmi zajímavé. Saša Žvak ihned nastavil tempo a společně se Zbyňkem Kraslem vedli
pole. A bylo to na prvních pozicích vyrovnané. Bylo vidět, že i zde je potřeba držet stopu
a některým se to dařilo vcelku dobře. Ale nerovnosti dělaly svoje.
</p>
<p>
<b>180 kolo 1.</b>
</p>
<p>
Tomáš Hejmánek provedl registraci a seděl i u časomíry společně s otcem Drahošem. A střídali se
u hlášení výsledků, protože software není zde na nejvyšší úrovni, jako třeba na seriálu XRAY. Ale
to nic neubírá na zajímavosti. Jak si povede Martin Láska s Alienem ? Poladil ho v tréninku ?
Navíc Vít Parák jel na svém 2WD stroji novou karoserii od fy BPA. Takže mnoho nových testů i v
kategorii 180. Kolem dráhy nasazovači z předešlé skupiny. <b>Skupina 1:</b>Drahoš Hejtmánek ve
vedení před druhým Víťou a třetím Milanem. Martin Láska zatím v zadní polovině pole. Modely
rychlostně přesně na tento typ dráhy. Ovšem realističnost modelů samotných už není taková, jako
u Mini Z. Jízdu vyhrál Drahoš. Ale i Broněk Fogt nakonec zvolil tuto pomalešjí verzi. Půjčil si
auto od syna a OPEN nechal na věšáku doma. Po první jízdě Broňa naznal, že přidá jeden zub na
převodu a bude na tom lépe. <b>Skupina 2:</b> Tomáš si vyměnil pozici u časomíry s otcem a šel
na jízdu. Zde nastoupil matador všech tratí Jan Hrnčíř. Na Xray jel krásně a zde si již také
pomalu zvykal na stísněné prostory dráhy. Tomáš Hejtmánek v čele pole od začátku jízdy. Ale potom
se před něj dostal Michal Toman. Michal jízdu nakonec vyhrál. Vašek Fišer i ostatní oproti Tomášovi
a Michalovi ztráceli dva a více kol.
</p>
</p>
<p>
<b>OPEN kolo 1</b>
</p>
<p>
Příliš rychlé modely na tuto dráhu. Jak kdo si poradí ? Igor Vlahovič ještě občas stál u překážky
a díky vypnuté zpátečce se zdržel. Ale BPA karoserie je vpředu pružná a tak se vždy sám vyprostil
a jízdu s náskokem kol vyhrál. Zbyněk Krasl jel také dobře a odměnou mu byla druhá pozice. Čechovský
Adam opět s odskokem třetí. Vláďa Toman jel na posledním místě a byl zatím nejpomalejší. Nyní je 15
minut pauza do dalšího kola.
</p>
<p>
<b>Mini Z kolo 2.</b>
</p>
<p>
V této kategorii piloti nestojí na tribuně (kromě Michala Čajdy a Zbyňka Krasla), ale kolem
tratě dole. Jestli je v tom záměr, nevím. Každopádně opět těsné rozestupy mezi Sašou Žvakem,
Zbyňkem Kraslem (ten ke konci řešil problém s pneu) Michalem Čajdou. Všichni v jednom kole.
Lukáš Kvasnica a ostaní již s odstupem.
</p>
<p>
<b>180 kolo 2.</b>
</p>
<p>
<b>Skupina 1:</b> Drahoš Hejtmánek opět první. Ale Martin Láska s Vetřelcem zajel nyní druhou
pozici. Nechal za sebou i Víti Paráka. Oba jmenovaní v jednom kole. vypadá to, že Alien se probouzí
k životu. Skoro všichni jezdci si vylepšili svůj nájezd. <b>Skupina 2:</b> maximální soustředěnost
borců na tribuně. Z jízdy na chvíli odstoupil Vašek Fišer, ale vrátil se na trať. První opět Michal
Toman před Tomášem Hetjmánkem a třetím Petrem Fišerem.
</p>
</p>
<p>
<b>OPEN kolo 2.</b>
</p>
<p>
Zběsilá a nekoordinovaná jízda. Mnoho kolizí a těžko průjezdná stopa. Igor sice první, ale měl
problémy na hrbolatém koberci a s jezdci o kolo. Vyhrál před Zbyňkem, který se zlepšil a dojel
v jednom kole za Igorem. Adam Čechovský třetí a Michal Čajda čtvrtý. Vláďa Toman zakončoval pole.
Opravdu by zde byla lepší pomalejší varianta rychlosti. Ale je to OPEN a tak se testuje cokoliv.
Igor opět nepotřeboval práci nasazovačů, protože vždy využil pružnosti karoserie a od mantinelu
se odpoutal. Karoserie v ohybu přední části lehce praskla, ale jinak zatím OK.
</p>
<p>
<b>Mini Z kolo 3.</b>
</p>
<p>
Tři jezdci v 5. sekundách – velmi vyrovnané mezi Danem Čajdou, Zbyňkem Kraslem a Sašou Žvakem.
I zde se jezdci postupně zlepšují. Jízdu nyní vyhrál Dan Čajda.
</p>
<p>
<b>180 kolo 3.</b>
</p>
<p>
<b>Skupina 1:</b> vetřelec v podání Martina Lásky se zakousl do soupeřů a to nemilosrdně. Nájezd 40 kol a kolo
náskok na druhého Drahoše, který doposud vedl. Třetí stále Vít Parák. Za těmito borci pak
Milan Parák (také stroj 2WD). <b>Skupina 2:</b> Petr Fišer se konečně dobře připravil na jízdu,
protože v půlce limitu vedl před soupeři. Od rána nestíhal nic a potvrdil to i na videozáznamu.
Že by konečně první náznak úspěchu v dnešním dnu ? Opět dobře zajeli Michal Toman a Tomáš Hejtmánek.
Nasazovači byli v pozoru a snažili se kolegům z nesnází co nejrychleji.
</p>
</p>
<p>
<b>OPEN kolo 3.</b>
</p>
<p>
Igor nyní bez větších zdržení (pouze jedno stání u mantienelu) a nájezd 44. kol. Zbyněk Krasl
zůstal na svých 42. kolech. Za ním pak Adam Čechovský a Michal Čajda. Drahoš Hejtmánek nyní
nenastoupil. Tato jízda byla poněkud klidnější než ta předešlá.
</p><p>
Po krátké přestávce se začaly finálové jízdy všech kategorií. V této pauze měli piloti poslední
šanci doladit své miláčky a připravit se psychicky na první finálovou jízdu.
</p>
<p>
<b>Mini Z finále 1</b>
</p>
<p>
TQ získal v kvalifikacích Dan Čajda před Zbyňkem Kraslem a třetím v pořadí Sašou Žvakem.
Pořídil jsem foto všech modelů a posléze jsem byl „vyhnán“ pro zdržování startu. Modely
vyrazily na trať na 8 minut. Všichni jezdci kromě Zbyňka stáli dole u trati a nikoliv na
tribuně. U Mini Z asi standartní situace. Málo havárií a těsné souboje mezi všemi. Je to
velmi zajímavé měřítko, které však potřebuje absolutně hladký povrch. Pak modely jedou
velmi čistě. Dan Čajda měl krátkou zastávku a řešil problém se svým speciálem. Jízdu vyhrál
Michal Čajda před druhým Sašou Žvakem a ostatními. Zbyněk tentokráte neuspěl.
</p>
<p>
<b>180 finále 1</b>
</p>
<p>
<b>B finále:</b> TQ Michal Toman. Hodně kontaktů s mantineli bylo vidět v této jízdě. Nejčistší
jízdu ukázal Jan Hrnčíř, který jel sice pomaleji, ale o to čistěji. Souboj o první pozice, kde
nesměl chybět ani Bronislav Fogt. Michal sice startoval z první pozice, ale nedokázal toho
prozatím využít. Takže pro první vítězství si dojel Tomáš Hejtmánek před druhým Michalem a třetím
Bronislavem. Vašek Fišer byl i často na boku a u mantinelu. <b>A finále:</b> TQ Martin Láska před
Drahošem Hejtmánkem a třetím Víťou Parákem. Ale v půlce limitu se do čela dostal Vít Parák se
svým 2WD strojem a karoserií od fy BPA. Ovšem na třetí pozici se objevil Milan Parák. Velmi
pohledná jízda bez zbytečných chyb. Jízdu vyhrál Martin Láska a má tímto dobře nakročeno do
dalšího finále. Víťa jízdu přerušil a přišel o první pozici.
</p>
</p>
<p>
<b>OPEN finále 1</b>
</p>
<p>
TQ Igor Vlahovič. Zezadu ho stíhali Zbyněk Krasl, Michal Čajda, Adam Čechovský. Igor bez obtíží
vyhrál první finále s nájezdem 46. kol a best lapem 9,99. Konečně kolo pod 10 sekund. Tvrdý
souboj mezi Zbyňkem Kraslem a Michalem Čajdou. Adam trochu na tribuně nervoval a otec ho musel
uklidňovat. Zbyněk nakonec druhý a třetí v této jízdě Michal. Vláďa Toman na chvíli také přerušil
jízdu, ale vrátil se.
</p>
<p>
<b>Mini Z finále 2</b>
</p>
<p>
V druhém kole jeli v jedné sekudně Zbyněk, Lukáš a Saša. Neuvěřitelné, jak to i zde může být
vyrovnané. Na prvním místě Dan Čajda. Pořadí se neustále měnilo a vozy do sebe jen minimálně
žduchaly. Dan udržel první místo před ostatními, ale od začátku do konce nádherná podívaná.
</p>
<p>
<b>180 finále 2</b>
</p>
<p>
<b>Bčko:</b> krásný předjížděcí manévr od Tomáše Hejtmánka. Krásně si vychutnal vedoucího Broňu,
který mu pak již nestačil. Ale Broněk jel dle mého názoru nyní lépe a čistěji jak minule.
Jan Hrnčíř opět v klidu a nikdo o něm na trati nevěděl. Michal Toman v klidu druhý a jel také
stopu. A třetí zaslouženě Broněk. Vašek Fišer měl problém s modelem a skončil poslední. <b>Ačko:</b>
Martin a jeho vetřelec opět v čele pelotonu. A zaslouženě i nejrychlejší kolo kategorie. Drahoš
a Vít se prali o druhou a třetí pozici. Drahoš chyboval a toho využil v půli Vít. Martin
Láska opět v klidu první. Vít druhý a Drahoš třetí. Zde se ještě také bude bojovat o druhou a třetí
pozici.
</p>
</p>
<p>
<b>OPEN finále 2</b>
</p>
<p>
Igor opět vylepšil svoje nejrychlejší kolo na 9,71 a nájezd na 47 kol. Nájezdem 42. kol se
mohli pochlubit Michal Čajda a Zbyněk Krasl. Adam Čechovský se musel spokojit se čtvrtou pozicí.
Ale také najel 42 kol. Poslední finále rozhodne o pořadí na druhém a třetím místě. Vláďa Toman
si vylepšil nájezd, ale bohužel to stačilo na poslední příčku v druhé jízdě.
</p>
<p>
<b>Mini Z finále 3</b>
</p>
<p>
Hezké souboje na začátku mezi Sašou, Zbyňkem, Lukášem a Danem. Saša si pak vytvořil malý náskok
a dotáhl jízdu do úspěšného konce. Zbyněk sice druhý, ale krásný výkon a pojistil si druhé místo
celkově. Třetí Dan Čajda. Michal Čajda měl model pomalý oproti soupeřům a motoricky nestíhal.
</p>

<p>
<CENTER>
<object width=“425″ height=“344″><param name=“movie“ value=“http://www.youtube.com/v/wk-TOArRrWI&hl=cs&fs=1″></param><param name=“allowFullScreen“ value=“true“></param><param name=“allowscriptaccess“ value=“always“></param><embed src=“http://www.youtube.com/v/wk-TOArRrWI&hl=cs&fs=1″ type=“application/x-shockwave-flash“ allowscriptaccess=“always“ allowfullscreen=“true“ width=“425″ height=“344″></embed></object>
</CENTER>
</p>

<p>
<b>180 finále 3</b>
</p>
<p>
<b>Bčko:</b> naprosto stejný výsledek, jako v minulé jízdě. Tedy Tomáš, Michal a třetí Broňa. Jízda
jako přes kopírák, kdy Vašek opět s potížemi a často stál u mantinelu. <b>Ačko:</b> Martin Láska
chyboval na začátku startu a propadl se na třetí místo. Oba Parákové jeli chvíli za sebou. Drahoš
se dostal na první místo a držel si ho. V OPEN již nepokračoval, ale zde to nevzdal. Vít Parák
vyhrál konečně jízdu a rozhodl tak o pořadí celkem. Martin skončil na bateriích, kdy jeho Alien
měl hlad a baterie ho nenakrmily.
</p>

<p>
<CENTER>
<object width=“425″ height=“344″><param name=“movie“ value=“http://www.youtube.com/v/wxybMiCPxdQ&hl=cs&fs=1″></param><param name=“allowFullScreen“ value=“true“></param><param name=“allowscriptaccess“ value=“always“></param><embed src=“http://www.youtube.com/v/wxybMiCPxdQ&hl=cs&fs=1″ type=“application/x-shockwave-flash“ allowscriptaccess=“always“ allowfullscreen=“true“ width=“425″ height=“344″></embed></object>
</CENTER>
</p>

<p>
<CENTER>
<object width=“425″ height=“344″><param name=“movie“ value=“http://www.youtube.com/v/5BYFyuR2e6k&hl=cs&fs=1″></param><param name=“allowFullScreen“ value=“true“></param><param name=“allowscriptaccess“ value=“always“></param><embed src=“http://www.youtube.com/v/5BYFyuR2e6k&hl=cs&fs=1″ type=“application/x-shockwave-flash“ allowscriptaccess=“always“ allowfullscreen=“true“ width=“425″ height=“344″></embed></object>
</CENTER>
</p>

<p>
<b>OPEN finále 3</b>
</p>
<p>
Igor po signálu nevyrazil na trať. Model se mu nerozjel. Až po chvíli se rozhodl pokračovat v jízdě.
A tak Zbyněk první po startu a za ním Michal Čajda. Ale Igor rychle ztrátu dohnal a opět tak nějak
vyhrál a vylepšil si kolo na 9,61. Zbyněk obhájil druhé místo celkově před soupeři a tím pádem
se Michal musel spokojit s třetí pozicí.
</p>

<p>
<CENTER>
<object width=“425″ height=“344″><param name=“movie“ value=“http://www.youtube.com/v/Wb5U6pZqaN0&hl=cs&fs=1″></param><param name=“allowFullScreen“ value=“true“></param><param name=“allowscriptaccess“ value=“always“></param><embed src=“http://www.youtube.com/v/Wb5U6pZqaN0&hl=cs&fs=1″ type=“application/x-shockwave-flash“ allowscriptaccess=“always“ allowfullscreen=“true“ width=“425″ height=“344″></embed></object>
</CENTER>
</p>

<p>
Nyní nás čeká vyhlášení výsledků a předání cen. Vše bude zachyceno a doma pak dopíši celkový
pohled na závodní den, nahraji foto a video.
</p>
<p>
První závod seriálu Brno / Březí proběhl v klidu a přátelské atmosféře. Každý si našel
svého soupeře a zazávodil si s ním. Nová kategorie Mini Z bude příjemným zpestřením
tohoto seriálu a tuto kategorii zastřešuje společnost <a href=“http://www.reichard.cz“ target=“_blank“>Reichard Modellsport</a> z Brna. Informace
ohledně Mini Z poskytne pan Saša Žvak, který je u společnosti Reichard zaměstnán. Bližší info
o Mini Z najdete i ve foru. Odkaz naleznete níže.
</p>
<p>
Karoserie Lola od BPA vydržela moje občasné nárazy do mantinelů (jen lehká prasklina vpředu) a
její další test bude proveden na Xray Challenge. A to jsem ji nejel sníženou, ale s vyšším
těžištěm. Podvozek Alienpower vypadá nadějně a majitel zcela jistě napíše své osobní zkušenosti
ve vlastním příspěvku. Na dalším závodě seriálu naviděnou.
</p>