Určice Cup 8.8.2009 – čtvrtý závod sezóny

Igor Vlahovič


<p>
Přibližně stejná sestava jezdců, jako na minulém závodě se sešla dne 8.8.2009 opět na
Určické trati. Někteří museli do práce (jako například sponzor seriálu pan Martin Košťál),
jiní byli na dovolené. Ale 17 <!– separe –>jezdců je krásná a stabilní účast.
</p>
<p>
Já tentokráte přijel s mírným zpoždněním, ale hned se začal věnovat přípravě závodu. Ale Jindra
Matějka st. již skoro vše připravil a i plno jezdců bylo v areálu po mém příjezdu s kolegou
Martinem Skorupskim.
</p>
<p>
Přece jen se na startovní listině objevil nový závodník – Petr Hráček. Jinak sestava stejná a beze
změn. Mladí junioři převážně z RC klubu Elišky Junkové ze Zlína byli nažhaveni na vzájemné souboje
mezi sebou. Mojí snahou po prezentaci bylo vytvořit skupiny na podobné výkonnosti. Ale již znám styl
a dovednosti jezdců a tak jsem se rozhodl pro tři skupiny: 6,6 a 5 jezdců.
</p>
<p>
Jinak bazén otevřen se super vodou, kde jako první skončil klan Pokorných, který měl delší pauzu v závodění.
Za chvíli tam skončil i Tomáš Ovečka a pak i já… Řídil jsem závod slovně z prostoru bazénu. Jízdu
pustil Pavel Martinec, za což mu děkuji. V podstatě jako ředitel závodu jsem se ulíval, což se
nemá…, ale…
</p>
<p>
<b>Kvalifikace skupina 3:</b> Petr Hráček, Martin Hrubý, Martin Pokorný, Marek Pokorný, Antonín Hráček a
Mikuláš Nesládek. Petr Hráček přijel jako nováček a hned kraloval v této skupině. Vyhrál všechny
jízdy a najel nejvíce 29 kol. Bojoval s ním Martin Hrubý, který jezdil většinou v jednom kole. V
závěsu pak i Martin Pokorný, který dokázal najet 25 kol. Po delší době zpět na okruhu a celkem
bez chyb. Tonda Hráček kroužil vyrovnaně s nájezdem 25. kol. I další jeli velmi hezky a i když
to byla „nejslabší“ skupinu, bylo se na co dívat.
</p>
<p>
<b>Kvalifikace skupina 2:</b> Zdeněk Ošťádal, Vítek Kutal, Martin Šimčík, Filip Matějičný, Vojta Gargulák
a Petr Nesládek. Petr Nesládek se nezdá a kroužil a kroužil a vykroužil si poprvé v historii Určic
pozici na A finále. Zdeněk s nájezdem 28.kol se kvalifikoval do B finále. I Martin Šimčík skončil v
B finále. Kluci jezdí vyrovnaně. Vítek Kutal tentokráte v B finále také s nájezdem 26 kol. Filip si vybojoval
TQ na finále C. Hezký úspěch.
</p>
<p>
<b>Kvalifikace skupina 1:</b> Igor Vlahovič, Svatopluk Hájek ml., Pavel Martinec, Martin Skorupski, Tomáš
Ovečka. Zde to bylo hodně ostré. Piloti již neví, jak na Igora. Ten opět a jak jinak TQ
na A finále s nájezdem 34. kol (standartní výkon). A tak team ALS Racing „flamboval“ pneumatiky před
startem jízdy… (viz foto níže). Grip jako blázen, ale pak klasika. Otázka je… má to význam ? Ale asi trochu ano,
protože Svatopluk Hájek ml. skončil v A finále na pozici 2 (nájezd 33 kol). Kolo upekl i Martin Skorupski,
který se musel přizpůsobit… Třetí místo na startu A finále za spálené obutí, to je moje gratulace.
Tomáš Ovečka měl problémy s adhezí a tak se ocitl v C finále. Ale 4. pozice Pavla Martince v A finále
již není překvapením. A to prosím nepálil kola.
</p>
<p>
Polední pauza na oběd, koupání a sort na finále a mohlo se jít na vysněná finále. Všichni byli nedočkaví,
až to vypukne. O medaile se jelo ve všech finále a tak se nikdo nemusel stresovat a mohl se soustředit
na přípravu vozu. A to důkladnou.
</p>
<p>
<b>Finále C:</b> Tomáš Ovečka výborně. V kvalifikaci nic moc, ale zde krása. Druhý Martin Pokorný. Prováděl
krásné souboje s třetím Filipem Matějičným. Vojta měl technické problémy. Marek Pkorný oběčas
také ta kolize a tak nejel pouze 21 kol a skončil v první jízdě 5tý. V druhém finále opět Tomáš skvěle
a opět první. Marek Pokorný a Filip Matějičný v jednom kole. Kdo z koho ? Kdo bude třetí celkově v tomto
finále ? Třetí jízda rozhodne. Ve třetí jízdě se ujal vedení Filip Matějičný. Za něj se pověsil Marek
Pokorný. Třetí Tomáš Ovečka, který na začátku chyboval. Marek pojel otce Martina Pokorného. Hezké
souboje mezi všemi ve skupině.
</p>
<p>
<b>Finále B:</b> Petr Hráček zaspal na startu a i kolize ho posunula v první jízdě dozadu. Ale skvělou jízdou
se dostal opět do čela. Je vidět, že už jezdil, i když hodně dávno. Druhý Vítek Kutal a za ním těsně
Martin Šimčík. Těsné souboje i s Martinem Hrubým a Zdeňkem Ošťádalem. Druhá jízda byla ve znamení Petra
Hráčka. Po startu opět ve vedení. Ale v těsném závěsu jeli i Vítek a Zdeněk. A také Martin Hrubý. Těsné
rozdíly mezi jezdci. Opravdu vyrovnaná finálová skupina. Občas jsem slyšel na tribuně emoce. Ale junioři
je mají jako dospělí a berou je ještě vážněji… Třetí finále bylo ve znamení souboje Petra Hráčka a
Zdeňka Ošťádala. Oba v jednom kole a Zdeněk vedl. Třetí Martin Hrubý. Martin Šimčík musel skončit
dříve pro poruchu modelu. Vítek Kutal jel na čtvrté pozici. Tonda Hráček uzavíral pole.
</p>
<p>
<b>Finále A:</b> Igor jel start – cíl. Málem 36 kol v první jízdě. Ale za ním Svatopluk Hájek (34 kol). Třetí dojel
Pavel Martinec (31 kol). Martin Skorupski se necítil dobře a tak jízda se mu nevyvedla.
Petr Nesládek 30 kol. Druhé finále Igor opět malé kolize po startu a nájezd opět 35 kol. Za ním ale
vyrovnané pole s nájezdem 31. kol. Druhý Petr Nesládek a třetí Svatopluk Hájek ml. Poslední jízda rozhodne
o celkovém pořadí. Tak a bylo tu třetí finále. Hodně kolizí. Igor sice vyhrál, ale sestřelil kolegu
Martina Skorupskeho. A ten odstoupil. Souboj Pavel Martinec a Petr Nesládek. Nakonec třetí Petr
před Martinem a to o cca 3 sekundy. Kromě třetí finálovky se bylo na co dívat. Minimum kolizí a krásná
jízda.
</p>
<p>
<b>Výsledky C finále:</b> Tomáš Ovečka, Filip Matějičný, Marek Pokorný
</p>
<p>
<b>Výsledky B finále:</b> Petr Hráček, Zdeněk Ošťádal, Vítek Kutal
</p>
<p>
<b>Výsledky A finále:</b> Igor Vlahovič, Svatopluk Hájek ml., Petr Nesládek
</p>
<p>
Celkové výsledky na stránkách <a href=“ http://rcdrahaurcice.zaby.cz/index.php?option=com_content&view=article&id=69&Itemid=64″ target=“_blank“>Určic</a>
</p>
<p>
Konec závodu byl v 15:30. Proběhlo vyhlášení výsledků, předání cen ve všech finálových skupinách
a mohlo se jet domů. Někteří přímo na dovolenou. Tento závod byl pro mne náročný, ale všichni
byli snad spokojeni a tak jsem odjížděl po vyhlášení sice unaven, ale s pocitem dobře odvedené práce.
Na dalším závodě naviděnou.
</p>