Určice Cup 2.5.2009 – opět pohoda

Igor Vlahovič


<p>
Z prvního závodu Určice Cup 2009 jsem měl trochu obavy. Bude vše fungovat v mezích normálu ?
Pochopí rodiče i jezdci možnou korekci výsledku ? Zvládnu osobně řídit celý závod, když se přihlásilo<!– separe –>
17 jezdců ? Ale kdo se bojí, nesmí do lesa, že ….
</p>
<p>
Dráha byla otevřená od 8 hodin ráno. Ale Hájkovi byli na dráze mezi prvními. Mají to za bukem a tak
před osmou již byli zabydlení a připraveni na trénink. Ale těsně po osmé se začali sjíždět další
jezdci. Nevěřil jsem tomu, ale přijeli všichni, co se přihlásili. Za účast bych chtěl poděkovat
Tondovi Hráčkovi z klubu Elišky Junkové (ano nabídl mi tykání přátelé), který přivedl snad
polovinu startovního pole. Jindra Matějka st., který hostil na svém pozemku závodníky, nejenže
připravil dráhu a občerstvení, ale i stoly a židle skoro pro všechny účastníky. Rozvod
elektřiny byl v pohodě. Depa zařízena velmi brzy. Já musel zapsat jezdce do tabulky .xls a po
presentaci ihned vytvořit skupiny.
</p>
<p>
Stanovil jsem 3 skupiny po pěti jezdcích a 1. po třech. 5 modelů na dráze se lépe kontroluje a
bude více prostoru. Překvapilo mě, jak junioři v tréninku jezdili. Na úzké a technické trati.
Klaním se jim, protože jeli poprvé a opravdu velmi hezky. Mnozí jsou vytrénovaní z Pozděchova, ale
beton je přece jen jiný povrch. 9:30 proběhla rozprava a ihned začaly kvalifikace v počtu 4. jízd.
Doba jízdy (kvalifikace i finále) – 6 minut.
</p>
<p>
<b>Skupina 4 </b>
</p>
<p>
Leoš Duda, Vítek Kutal a Filip Matějičný – tito mladí a nadějní piloti měli dráhu jen a jen pro sebe.
Leoš dokázal najet 26 kol a stačilo to na 5. místo v C finále. Filip najel 28 kol a stačilo
to na 2. místo v C finále. Zato Vítek jel nejlépe a s nájezdem 29 kol se kvalifikoval na
4. pozici do B finále.
</p>
<p>
<b>Skupina 3 </b>
</p>
<p>
Martin Šimčík, Martin Hrubý, Pavel Martinec, Zdeněk Ošťádal, Vojta Gargulák – občas nějaká ta nehoda,
ale jinak pohledná jízda. Více pilotů a i tak bez zbytečných kolizí. Tunel dělal občas problémy. A
tak občas vyměnil pořadí. Martin Šimčík ale dokázal najet 28 kol a stanul na prvním místě v C finále.
Martin Hrubý (26 kol) si zajel také C finále na pozici 4. Pavel Martinec také 28 kol, ale kvalifikoval
se do B finále na 5. pozici. Zdeněk Ošťádal (29 kol) se umístil do B finále na 3. pozici. No a
Vojta Gargulák se musel spokojit s finálem D, ale první místo na startu = krása.
</p>
<p>
<b>Skupina 2</b>
</p>
<p>
Petr Nesládek, Mikuláš Nesládek, Kamil Hrubý, Svatopluk Hájek a Mirra Křížek – další skupina jezdců.
Petr Nesládek (28 kol) na 3. pozici v C finále. Mikuláš Nesládek pro technickou závadu do finále
nenastoupil. Kamil Hrubý (21 kol) měl občas problémy technického rázu a tak se zařadil na druhou pozici v D finále.
Svatopluk Hájek (29 kol) si zajel 2. místo v B finále. Mirra Křížek jel skvěle a obhájil s nájezdem 32. kol
první pozici na B finále.
</p>
<p>
<b>Skupina 1 </b>
</p>
<p>
TQ na finále s nájezdem 35. kol získal Igor. Ale za ním to bylo velmi těsné a to v pořadí: Tomáš
Ovečka (33 kol), Svatopluk Hájek ml. (33 kol), Martin Skorupski (33 kol), Martin Košťál (32 kol).
Jak vidíte – také velmi vyrovnané.
</p>
<p>
Polední pauza na sort do finále, občerstvení. Rady mezi jezdci a kolem 14té první finále D. Jak to
všechno dopadne ?
</p>
<p>
<b>Finále D</b>
</p>
<p>
Sice jen dva jezdci na trati, ale místa požehnaně a stopa mohla být ideální. Vojta kroužil vytrvale
a vyhrál všechny tři jízdy. Nejvíce najel 26 kol. Kamil stále bojoval s čipem a technikou. Ale někdo
musí pole uzavírat. Ale pro Kamila není důležitý jeho výsledek, jako úspěch jeho syna Martina.
</p>
<p>
<b>Finále C</b>
</p>
<p>
Petr Nesládek vs Martin Šimčík. Sledovat je na tribuně počas jízdy bylo opravdovým zážitkem. Petr (30 kol)
dokázal vyhrát dvě jízdy a tak se stal vítězem C finále. Druhý tedy Martin (29 kol). Třetí Filip
Matějičný. Stejně dobře zajel ale i Martin Hrubý a Leoš Duda. Všichni najížděli v průměru 26 kol.
</p>
<p>
<b>Finále B</b>
</p>
<p>
Mirra Křížek všechny převálcoval s nájezdem 33. kol. Ale výkony Zdeňka Ošťádala, Pavla Martince,
Vítka Kutala a Svatopluka Hájka byly velmi, velmi vyrovnané. Průměr cca 28 kol. Myslím si, že
kvalifikace k sobě přiřadily jezdce podobných kvalit a tito se pak krásně svezli.
</p>
<p>
<b>Finále A</b>
</p>
<p>
Igor vs Svatopluk Hájek ml. Jednu jízdu Igor a druhou Sváťa. Kdo vyhraje A finále ? Igor nakonec
bez chyby v poslední jízdě a vzal celkové vítězství. Oba nejvíce 35 kol. Boj o další pozice byl
nemilosrdný. Martin Skorupski jel ale dobře a odměnou mu bylo celkové 3. místo (33 kol). Dokázal
pojet kolegy Tomáše Ovečku a Martina Košťála. Ale ta jízda všech dohromady byla třešničkou na dortu.
Tím však nechci snižovat výsledky ostatních… Mladí a nadějní junioři se ještě musí zdokonalovat.
Ale aby nás nepřekvapili svými výkony třeba už za dva roky a dříve…
</p>
<p>
Celkové výsledky a body najdete na stránkách <a href=“ http://rcdrahaurcice.zaby.cz/index.php?option=com_content&view=article&id=69&Itemid=64″ target=“_blank“>Určic </a>
. <b>Na závěr pár slov: </b>díky Mirru Křížkovi za pomoc
při měření. Díky Jindrovi Matějkovi ml. za podporu. Jindrovi Matějkovi st. za pomoc při organizaci,
občerstvení a technické zázemí. Jeho manželce za stejně prospěšnou pomoc. Martin Košťál byl sponzorem
cen společně s Jindrou Matějkou st. Všem díky za podporu a velmi si cením osobní pochvaly od některých účastníků
závodu.
</p>
<p>
Budu velmi rád, když se ve stejné počtu uvidíme příště a čekám na vaše přihlášky a to buď přes
e-mail nebo SMS. Níže pár fotek. Já neměl čas skoro na nic. Zjistil jsem, že pořádat závod není žádná legrace,
pokud je více lidí a má to mít úroveň.
</p>