NANDA NRX – zvládla střídavý systém ?

Igor Vlahovič


<p>
2.5.2008 jsem pokročil v testech podvozku NANDA NRX-18. Překonal jsem se a do podvozku umístil
střídavý systém Mamba 6800. Jako pohonnou baterii jsem použil LiPo 2S Yuntong 1250 mAh. Převodový
poměr jsem použil stejný jako u XRAY: 42/16. Použité obutí: dušové.
</p>
<p>
Vyrazil jsem na trať. Model poskakoval při zatáčení na levou stranu. Ale už vím, čím to pořád bylo.
Při přestavbě modelu na karbonovou verzi jsem jaksi vynechal milimetrové podložky na několika místech.
Na motoru 180 se to nepozná, ale se vzrůstající rychlostí je absence podložek poznat. A tak přímo na
sráze jsem vyměnil všechny podložky plastové za kovové a přiznám se – byla to práce o nervy. Ale vše se podařilo
umístit tam, kde to má být a já narychlo nastavil světlost a nedočkavě vyjel na dráhu.
</p>
Už se nedivím ,že podložky jsou potřeba. Jízda modelu se sklidnila i na střídavém systému. Ba naopak mi nyní
zadní náprava již neposkakovala, ale i mírně uklouzávala. A to je mnohem lepší. S tím už se dá něco dělat.
</p>
<p>
V průběhu výměny podložek na dráhu přijel Tomáš Pavlovec, který také jezdí NANDU a natočil <a href=“ http://www.mediafire.com/?9wmvjkfvjdj“ target=“_blank“>krátké video z jízdy </a>
. Opravdu
ta jízda byla klidná a výkon byl srovnatelný s výkonem XRAY. Jen po natáčení pokleslo napětí na baterii a tak se nepodařilo
optimálně změřit čas na kolo. Ale dostal jsem se na 17,60, což není špatné oproti podvozku XRAY, kde kolo bylo tuším 16,90.
Neměl jsem plně nabitou baterii, takže čas by byl zřejmě jiný.
</p>
<p>
S jízdními vlastnostmi jsem byl překvapen příjemně. Ani jsem nečekal, že jízda se střídavým motorem bude na poprvé tak
probíhat. Nyní je potřeba přesně nastavit světlost, tvrdost tlumičů a udělat ještě další test s plně nabitou baterií.
O tom budete opět informováni. Ale dá se konstatovat, že nejen pro kategorii 180 je tento model určen. Zvládne i rychlejší
motory, ale je potřeba si pohrát s nastavením. Ale o tom tato modelařina také je…
</p>