Hodonín 23.2.2008 1/18

Igor Vlahovič


<p>
A je to tady. Předposlední závod seriálu Březí – Lužice (tentokráte Hodonín). Byl jsem zvědav na dráhu. Po příjezdu nás
uvítal koberec Milana Paráka a celkem členitá dráha (viz foto). I adheze koberce byla jiná a tak při ranním tréninku jsem
musel po dlouhé době použít mazání. Ale jinak dráha slibovala velmi zajímavý závod. Navíc jsem se rozhodl opět startovat
v obou kategoriích – což znamená tentokráte souboj s oběma Schillery. Jo to bude dobrá akce. A jak jsem si myslel, tak také
bylo.
</p>
<p>
Už při tréninku jsem zjistil, že se mi NANDA občas má tendenci převracet. Ale ihned jsem zjistil, proč tomu tak je. Na přední
nápravě media být prostě nemohou. Potom jsem obcházel depa a sledoval počínámí kolegů. Martin Láska dotahoval důsledně kola
<b>gola klíčem</b>, Jirka Hájek pájel baterie, chystalo se ozvučení… Bylo toho celkem dost po ránu. Ale jinak vše naznačovalo k tomu,
že půjde o zdařilou akci.
</p>
<p>
Účast byla úměrná tomuto seriálu. 11 v kategorii STOCK a 13 v kategorii OPEN. Poprvé stav, že v OPEN jede více jezdců. Start závodu
byl stanoven ředitelem závodu Broňem Fogtem na 10:00. A jdeme na to…
</p>
<p>
<b>Rozjížďky STOCK – </b>již první jízda naznačila, že půjde o tvrdý souboj Vlahovič Igor, Skopal Radek a Schiller Marek. Laďa Mlčák si
jede svoji stopu a jasně ukazuje, že jeho 2WD stroj je neporazitelný. Laďa zajímavým způsobem najíždí v první jízdě o 4 kola méně
než Radek a já. Podává oprávněný protest proti měřícímu zařízení. Nakonec se zjistilo, že byl tak rychlý, že měl započítáno každé
druhé kolo. Musel se tím pádem nastavit mnohem kratší průjezd. Martin Láska musí přitlačit na pilu, pokud chce pomýšlet na bedýnku
v dnešním závodě. Nakonec na TQ se postavil „překvapivě“ Laďa, za ním Igor a jako třetí Radek. Domeček Vinohrady má dnes na to, aby dnes zaujmul první
tři pozice na bedně.
</p>
<p>
<b>Rozjížďky OPEN -</b> zde ukázal Pavel Schiller, že na TQ na finále má. Budu se muset hodně snažit, abych mu znepříjemnil snažení. Vít Parák
do tohoto tria zapadá také a to se svým strojem Y-RAY 2WD. Ale hned druhá rozjížďka ukázala převahu 4WD náhonu na členité trati. Pavel a
Igor najíždí 25 kol. Ale na Pavla zatím nemám. Jede lépe a více v klidu. Nakonec Pavel dává svých 26 kol, já maximálně 25, tak jako Vít. Pořadí
na A finále je jasné: Pavel, Igor a Vít. V druhé skupině řádí na trati Broňa s Jirkou Hájkem. Zaslechl jsem, jak Jirka Hájek po jízdě spokojeně
konstatuje, že to s Broňou byla dobrá jízda. Někdo musí zákonitě skončit ve finále B. Ale i zde jde o tvrdý souboj.
</p>
<p>
<b>Finále STOCK</b>
</p>
<p>
V první jízdě jsem absolutně ztratil grip. Při výjezdu jsem byl dlouhý. Takže jsem po pár kolizích chtěl stáhnout propad, ale nedalo se.
Prostě ne. A tak posledení místo to jistilo. První Laďa, druhý Radek a třetí Martin.
</p>
<p>
Druhá jízda byla lepší než předešlá. Auto mělo grip a tak jsem držel druhé místo do konce závodu. Ale Radek mě dotahoval. Nakonec tedy Laďa první,
druhý já a třetí Radek.
</p>
<p>
Třetí jízda rozhodne o druhém místě. Kdo to bude ? Start se vydařil Radkovi a ujímá se vedení. Já za ním. Laďa trochu polevil. Jedeme s Radkem v
těsném závěsu za sebou, chvílemi máme i kontakt. Ale já za ním pořád nalepen. Laďa pak přidal a ujal se opět prvního místa. Já čekám na chybu Radka
a dočkám se jí cca 2 minuty před koncem limitu. A tak již své druhé místo nepouštím. Pořadí tedy Laďa, Igor a Radek. Martin Láska dnes na bednu
může zapomnět. Pořadí celkem je následující: Laďa Mlčák, Igor Vlahovič a Radek Skopal. Průměrný počet kol A finále je 23. Laďa jezdí 24.
</p>
<p>
<b>Finále OPEN</b>
</p>
<p>
První jízda opět bez gripu mého modelu. A tak sice třetí, ale jakým stylem. První tedy Pavel Schiller, druhý Vít Parák.
</p>
<p>
Druhá jízda dopadla po namazání mazadlem mnohem lépe. Sice jsem měl hned po startu kontakt s Vítem, ale nakonec se mi podařilo si dojet
pro druhou pozici. Celkem mi pomohl v této jízdě Pavel, který mě sice dojel o kolo, ale já ho využil a za ním se svezl několik kol. Nakonec
tedy Pavel, já a třetí Víťa.
</p>
<p>
Třetí jízda byla opět ve znamení Pavla. Ale já si tuto jízdu užil obvzláště. Krásný čistý souboj s Víťou…. Tak to ti už dlouho nebylo. Nakonec
jsem udržel druhé místo a tím si podržel celkové druhé místo. 25 kol byl průměrný počet kol v A finále. Schiller Pavel drží rekord v počtu kol: 26.
Celkové pořadí tedy: Schiller Pavel, Vlahovič Igor a Parák Vít.
</p>
<p>
<b>Co napsat nakonec?</b>
</p>
<p>
Závěrem několik postřehů… Závod proběhl svižným tempem. Konec byl v 15:30. Na tribuně to občas sršelo výrazy poněkud nepublikovatelnými.
To už jsem na závodě taky dlouho nezažil. Druhým místem v kategorii STOCK jsem se trochu více přiblížil možnému prvnímu místu v celkovém pořadí seriálu.
Ale ještě jeden závod je před námi a ten rozhodne o všem. Takže v Březí 23.4.2008 naviděnou.
</p>