Březí, Lužice 1/18 – 1.12.2007

Igor Vlahovič


<p>Dne <b>1.12.2007</b> sedáme do auta já, Radek Skopal, Christian Kopec a Vašek Sauer a vyrážíme do Březí u Mikulova na <b>závod modelů 1/18</b>. Nadešel čas další sezóny těchto pohodových závodů, kterých už jsem se účastnil v předešlých dvou letech. A tak jsem vzal kluky z Brna a jako novinku v této kategorii Vaška, který už stihl prostřídat úplně vše. Nyní si půjčil od Milana Paráka jeho Y RAY 2WD samodomo a jede to zkusit s motorem 300 a 6ti články. Přijíždíme cca v 8 hodin před kulturní dům a hlavní pořadatelé nikde. Dali si na čas a lehce po osmé se nám otevírá přístup do budovy a my se zabydlujeme. Já si vytvářím svoje depo po prvé straně. Jinak jako každý <!– separe –> rok na nás čekaly stolky, židle, 220V a krásné teplo. Dráhy technická, která ještě před samotným závodem doznala změny ohledně kruhových objezdů. Šířkou a délkou jako stvořená pro modely 1/18. Pravidla stejná jako minule: dvě kategorie – 180 a 300. Schází se slušný počet závodníků v obou kategoriích. Časomíra připravena pod vedením Drahoše Hejtmánka. Můžeme začít vážení přátelé…</p>
<p>Já osobně přijíždím tento den na závod poprvé s podvozkem <a href=“tech-nanda-nrx-18-20478″>NANDA NRX-18</a> s heslem „<a href=“tech-nanda-nrx-18-20478″>NANDA ti to nandá…</a>“. A tak jsem chtěl potrénovat, ale nějak jsem to nestihl. A tak ladění modelu a postupné vychytávání nesrovnalostí přichází až v rozjížďkách. V těch se nic moc neděje. Jezdci jsou rozděleni do skupin a snaží se najet co nejvíce kol za co nejlepší čas. Do A finále postupuje 8 nejlepších a tak začíná boj.</p>
<p><b>Kategorie OPEN</b>:<br>
Zde jasně dává najevo svými výkony, že TQ si zaslouží Pavel Schiller podvozkem XRAY M18 PRO. Jeho výsledky z rozjížděk jsou 42, 42 (6,02,46) , 41 kol. Jako druhý se na start A finále zařadil Vašek Sauer 40, 40, 41 kol (6.02,09). Třetí pak Čechovský Adam 31, 35, 38 kol (6.02,55). Do A finále se dostali i Lukáš Pavlovec (ostatní z rodinného klanu bohužel v A finále nejsou), další Čechovští a A zakončuje Laďa Mlčák. B finále zůstalo na Pavlovce Jirku, Lukáše Diblíka, Milana Paráka a další borce.</p>
<p><b>Kategorie 180:</b>
Od začátku dává najevo svoji převahu Marek Schiller s XRAY M18 Pro. Já od něj hned v první jízdě dostávám dvě kola. Za mnou je pak mírný propad. A tak to vypadá následovně: Marek 38, 40 (6.03,20), 40 kol, Igor 24 kol (odešel motor), 38 (6.04,34), 38 kol. Třetí se na A finále zařadil Drahoš 35, 37 kol (6.05,81), 37 kol. Do Ačka se dostává i Martin Láska, Skopal Radek, Fišer Petr, Christian Kopec a Tomáš Hejtmánek. B finále zůstává na Vaška Fišera a další ostřílené borce.</p>
<p>A tak před finále měním motor, převody. Stále ladím a hledám optimální nastavení modelu. Marek mi nedává moc šancí. Je rychlejší a má přesné ruce. Jdeme na finále:</p>
<p><b>OPEN</b>:<br>
Boj se odehrává mezi Pavlem Schillerem, Vaškem Sauerem a Ladislavem Mlčákem. Aby bylo možné srovnat: Pavel jede motor 300, Vašek také a Laďa střídavý motor Mamba. Jinak finále je hodně ostré v mnoha chvílích a bez komentáře to nemůže nechat Milan Parák, když vidí, jak jeho stájového jezdce Vaška blokují a nepouštějí o kolo. Ale on si to druhé místo vybojoval a to jel s 2WD a poprvé s 1/18 závod. I na dalších místech to vřelo a i B finále je super. A zdá se mi, že tam je průběh klidnější.</p>
<p><b>180</b>:
B finále je odpočinek. Tam nikdo nikam nespěchá a taky to tak vypadá. Pan Hrnčíř opět předvádí svoji rekreační jízdu na výbornou. Ostatně všichni v B finále. Zde také jede Novotný Libor taktéž s podvozkem NANDA NRX. Ale zlobí ho RC souprava zakoupená v setu a tak bude muset poladit. Zato A finále je o něčem jiném.</p>
<p><u>Jízda ONE</u> – Marek najíždí 41 kol a já se zlatým motorem 180 pouhých 39. Opět na něj nemám a tak přemýšlím, co dál. Třetí zajíždí Láska Martin 37 kol.</p>
<p><u>Jízda TWO</u> – měním motor za stříbrný speciál. Převod 42/22 (doposud 42/16). Přitvrzuji zadní pružiny a také přední. Vyrážím za Markem a dostávám se po jeho chybě do čela pelotonu. Vedu avšak chybuji a jsem okamžitě ztrestán. Propadám se na druhé místo, ale držím se Marka v pohodě. Pak ke konci dojde k hromadné kolizi a já ztrácím kontakt s vedoucím jezdcem. Marek dává 40 kol, já 39 (6.00,35) a třetí opět Láska Martin s 38. koly.</p>
<p><u>Jízda THRE</u>E – přitvrzuji převod na 42/23 a po startu se opět se dostávám do čela a vedu. Pak se krásně mění pozice mezi mnou a Markem. Opravdu jede bez chyb a takto není o podvozku, ale o rukách a taky trochu o štěstí. Má ho více a o prsa mne poráží i v této jízdě. Když mě vyhodí ze stopy, čeká na mě. Díky Marku za toto gesto… Alespoň jsme si to užili. Třetí přijíždí Skopal Radek. Boje na dalších místech byly urputné. A tak pořadí na bedně Marek (XRAY M18 Pro), Igor (NANDA NRX-18), Martin (XRAY M18 ).</p>
<p>Potom probíhá netradiční vyhlášení výsledků a domů si kromě štangle loveckého salámu odvážím i bažanta… Co dodat. Spokojenost na mojí straně s průběhem závodu, úrovní i atmosférou. Tomáš Pavlovec se stal na závodě majitelem NANDY NRX-18 a odsunul tak Scalpel od Robitroniku stranou. Tyto závody byly vždy vynikající a na úrovni a i Pavlovec Jirka si to velmi pochvaloval. Ani se mu nedivím.</p>
<p>Pro budoucí majitele podvozku NANDA NRX-18 mám tento názor na podvozek a podělím se zde o moje nastavení. Podvozek jede dobře a je konkurence schopný v kategorii 180 úplně v pohodě a to s ním nemusíte nic dělat. Ale abych docílil lepšího pocitu z jízdy a potrápil Marka Schillera, udělal jsem následující SET-UP:</p>
<ul>
<li>Výška podvozku: 3 mm</li>
<li>Motor: řada 180, stříbrný s otvorem pro větrání</li>
<li>Baterie: VTEC 1400 mAh, NiMh / 5 článků</li>
<li>Servo: Hitec HS 82 MG</li>
<li>Přijímač: Spektrum SR 3000</li>
<li>Karoserie: F type v barvách Bayer Modellsport (vydrží opravdu hodně)</li>
<li>Mechy na adaptérech NANDA: přední HARD, zadní SOFT</li>
</ul>
<p>
Takže máte-li vysílačku a power pack pro 1/18, tak ke stavebnici <a href=“tech-nanda-nrx-18-20478″>NANDA NRX-18 za 1584 Kč</a> dokoupíte adaptéry 4ks za 139 Kč za 487 Kč duralový držák motoru, aby jste mohli měnit převody. A máte to v kapse… Teda ještě sehnat dobré ruce :)…
</p>