Brno, Březí, Lužice – 25.3.2007

Igor Vlahovič


<p>25. 3. 2007 se konal poslední závod seriálu <b>Brno – Březí – Lužice 2006/2007</b>. O poslední body do celkového pořadí přišla bojovat opět hojná účast jezdců. Tentokráte však bez rakouských kolegů, kteří startovali na posledním závodě. Ale účast Pavla Schillera nejen v kategorii 300vek, ale i v kategorii 180tek naznačovala zajímavý průběh závodu. V kategorii 180tek bylo přihlášeno 17 jezdců a 11 jezdců v kategorii 300. Slušný počet <!– separe –> na poslední závod sezóny.</p>
<p>Dráha byla opět dobře připravená, koberec až na jedno místečko rovný. Trať byla celkem rychlá a dobře se projížděla. Jen na koberci bylo enormní množství drobného prachu a chloupků. Někteří měli problémy s čistotou ložisek. Ale jinak ozvučení prostoru a celková organizace byla opět naprosto v pohodě. Mezi jednotlivými jízdami čas vyplňovala i hudba. Hudební podmaz nechyběl občas i při vlastních jízdách. Na jedněch ze stolů byly již připraveny ceny pro vítěze tohoto závodu a také pro celkové vyhlášení. Byly to na první pohled ceny velice pestré a zajímavé. Ale kdo je dostane?</p>
<p>Po ránu se ihned trénovalo. Každý hledal svoje optimální nastavení. I já hledal to svoje a porovnával jízdní vlastnosti moje s Pavlem Schillerem. Zkusil jsem jeho nastavení auta, ale to mi moc nevyhovovalo. Nakonec jsem se vrátil k zažitému nastavení pneu. Mechy media prostě byly moc jedovaté. Jinak nastavení jsem jel samozřejmě BPA od posledního závodu v Třebíči. Na závodě se objevily další karoserie Honda Accord S-Type. Ale startovní pole bylo pestré. Převažovaly karoserie Ferrari Modena. Klasika na podvozcích Xray M18. Na podvozcích M18 Pro potom převažovala karoserie Mazda 6.</p>
<p>Rozjížďky probíhaly v několika skupinách. Tam se jezdci snažili najet co nejlepší dojezdový čas a počet najetých kol. V kategorii 300 bylo jasné, že o TQ si to rozdají Pavel Schiller a Víťa Parák. Do hry měl zasáhnout i Diblík Lukáš a popřípadě i ostatní jezdci. V kategorii 180tek bylo adeptů na TQ hned několik. Pavel Schiller, bratr Marek (ten nakonec získal TQ za najetých 58 kol), Láska Martin. Drahoš Hetmánek a já to měli nějak pomalejší a řešili proč nám to nejede jako ostatním. Věděl jsem, že budu mít co dělat, abych slušně zajel. Tomáš Havlásek svedl boj o A finále s Tomem Hejtmánem. Nakonec se radoval s A finále Tom Havlásek. Startoval sice z 8. místa, ale byl tam. A z toho měl radost velikou. Technické problémy neustále řešil Toman Vláďa. Hlavní problém nastal, když se mu podařilo zkratovat regulátor. Nejprve odešla zpátečka a brzda a po další jízdě potom i chod vpřed. Nakonec ho zachránil Milan Parák, který mu zapůjčil regulaci DSYS 20A. Takže mohl bojovat se svým synem v B finále.</p>
<p>Nakonec pořadí na startu finálových jízd bylo na prvních místech následující:<br><br>Finále 300ky: Schiller Pavel, Parák Vít, Parák Milan, Diblík Lukáš, Mlčák Ladislav a další… Tady se odehrál souboj mezi Schillerem Pavlem a Parákem Vítem. Nakonec zvítězil Pavel svoji dokonalou jízdou. Ale byl to někdy boj nervů. Velice rychle první jezdci dojeli jezdce o kolo zpět a potom začalo jejich předjíždění. No a to občas nedopadlo zrovna dle představ vedoucích jezdců. Na dalších místech potom o třetí místo bojovali Lukáš Diblík s Milanem Parákem (tomu občas ujížděli nervy) popř. s dalšími jezdci. V B finále si to rozdávali jezdci ze zadních pozic průběžného pořadí.</p>
<p>Finále 180ky: Schiller Marek, Láska Martin, Schiller Pavel, Parák Milan, Vlahovič Igor, Hejtmánek Drahoš a další… Takové bylo pořadí na startu. Boj se dal očekávat mezi první pěticí jezdců. I Milan Parák začal neúnavně útočit se svým Scalpelem a 5ti článkem. Každé finále vyhrál někdo jiný. První finále vyhrál Pavel Schiller. Za ním Láska Martin. Třetí Schiller Marek. Potom Drahoš Hejtmánek a teprve pátý já. Opravdu motor nejel a byl jsem výrazně pomalejší na rovině. Co jsem nenahnal stopou, rychlostí už vůbec ne. Druhé finále jsem přitvrdil na převodu a dal 42/21 !!! Toto finále vyhrál stále se zlepšující Marek před bratrem Pavlem. Já dojel třetí, ale Martin Láska mi šlapal na paty. Nebýt jeho chyb, měl bych s udržením třetího místa problém. Těžší převod trochu pomohl, ale motor byl už na hranici svých možností. Poslední finále rozhodovalo o všech třech místech. Nic nebylo jednoznačně dané. Nakonec potvrdil svoji jízdou první místo celkově Pavel před bratrem Markem. Já svedl urputný boj s Martinem o to třetí místo. Ale minutu před koncem jsem zůstal stát u mantinelu a Martin mě porazil o cca 1 vteřinu. Už jsem ho nedotáhl. A motor – byl opět hodně vřelý a to jsem jej chladil.</p>
<p>Po závodě proběhlo nejdříve vyhlášení výsledků tohoto závodu. Vítězové dostali opravdu pěkné ceny. Celý závodní den byl ukončen slavnostním vyhlášením vítězů celého seriálu. I zde se organizátoři nenechali zahanbit a odměnou byly krásné poháry a věcné ceny. Jinak celkové výsledky najdete na RC Březí . Takže – příští rok opět naviděnou přátelé…</p>