Březí u Mikulova 1/18 21.1.2007

Igor Vlahovič


<p>Po sobotním úspěchu na <a href=“gp-trebic-micro-20.1.2007-05297″>GP Třebíč 20.1.2007</a> jsem s kolegou Tomášem Havláskem vyrazili pro změnu do Březí u Mikulova. Auto připraveno na motor 180. Nová karoserie Honda Accord a jak to pojede dnes? Trénink na červeném koberci probíhal hned po příjezdu. Vůbec jsem nemazal, přitom dříve jsem musel. Nyní díky nastavení jsem jel jako v kolejích a auto se ne a ne převrátit. Účastníků opět docela hodně. Byl jsem zvědav na jízdu Drahoše a Martina. Hlavní soupeři <!– separe –> o stupně vítězů. Hurá na to…</p>
<p>Rozjížďky byly opět po menších skupinkách, aby bylo více místa na jízdu. První rozjížďku jsem vyhrál se 43. koly a byl na TQ. Velmi dobře ale pokročili v dalších jízdách Martin Láska i Schiller Marek. Najeli 44 kol a já bohužel ne. Takže jsem se odsunul až na čtvrté místo. Poslední jízda mě posunula na celkové druhé místo. Za Martinem Láskou, na kterého jsem v rozjížďkách nestačil. Ale finále bylo před námi a tak jsem byl nedočkavý, jak to oba zvládneme. Ze třetího místa na startu pak útočil Drahoš a za ním Schiller Marek. No uvidíme řekl jsem si…</p>
<p>Koberec byl krásně rovný a dráha dobře postavená. Auto mě poslouchalo na slovo a i s volnoběžkou jsem neměl handicap. Ale to finále bylo opravdu rozhodující a napínavé.</p>
<b>Finále A 180</b>
<p><b>1 finále</b> – okamžitě jsem vystartoval za Martinem Láskou a jal se ho pronásledovat. Jedna chyba a jsi v pytli… A taky že ano. Párkrát jsem si s ním vyměnil pozici, ale jezdci o kolo zpět a náhoda chtěli, že jsem dojel až druhý. Najeli jsem oba 44 kol s minimálním rozdílem. Třetí dojel Drahoš. Měl však spoustu kolizí a to ho zdržovalo.</p>
<p><b>2 finále</b> – opět start a stejný scénář. Jen s tím rozdílem, že já měl více štěstí a jel bez chyby. Vyhrál jsem toto finále a najel společně s Martinem 45 kol. Ale byla to honička a předjet ho čistě nebylo lehké. Třetí dojel opět Drahoš, který měl opět kolize.</p>
<p><b>3 finále</b> – rozhodující bitva o první pozici už byla jen mezi mnou a Martinem. Martin namazal mechy,nabil baterie na 100% a jde se na to. Delší dobu jsem čekal na jeho chybu, až mi přece jen uvolnil stopu. Ihned jsem toho využil a prosmýkl se pod ním. Na chvíli jsme měli kontakt a já ho trochu zbrzdil. Ale po dotazu, zda to bylo čisté jsem pokračoval a bez chyby dojel první. Oba ve 46. kolech. Co jízda to zlepšení.</p>
<p>Tentokrát to byl Martin, co dokáže jet opravdu dobře a porazit ho není žádný med. Ani ostatní ale boj nevzdávali. A jak jsem se přesvědčil, s motorem 180 je to opravdu o rukách a ne o tom jaký podvozek máš. S pročkem jsem neměl nic moc výhod. Ale měl jsem lepší jízdu a udržel jsem nervy na uzdě.</p>
<p><b>B finále 180tek</b> – spolu bojovali Tomáš Havlásek s Honzou Vyletou. Honza Bčko vyhrál, ale i Tomáš nejel špatně. Ale musí ještě hodně trénovat. Nejezdí špatně, ale ty oblouky a výjezdy musí dopilovat.</p>
<p><b>Finále 300</b> – zde kraloval Schiller Pavel a za ním jezdili Čechovský Adam společně s otcem Čeňkem. Zde o vítězi bylo vlastně rozhodnuto. Jedovaté auto Pavla jelo jako z praku a všem ukázal, kdo je v této kategorii pánem.
Jinak se létalo s vrtulníčky, vládla skvělá pohoda a vše odsýpalo. Konec závodu byl kolem 16:00. Vyhlášení bylo opět v režii RC Březí a vínečko bylo super odměnou za podaný výkon. To první místo nebylo opravdu zadarmo. Ale bylo zaslouženě vybojované. Už se těším na další závod, který se pojede v Lužicích.</p>