4. závod – seriálu ZVK

Fanán Stodola


<p>Je sobota 12. ledna 2008 a přes internet přihlášení závodníci se ráno po sedmé hodině sjíždějí do tělocvičny ZŠ Pozděchov k dalšímu závodu osmnáctek <b>4. ročníku ZVK</b>. Šest závodníků kategorie Eco 2WD 4čl./300 motor, 4 závodníci kat. Eco 2WD-D2 5 čl./motor 180, 17 závodníků Eco 4WD 5 čl/300 motor &#8211; vesměs všichni podvozky XRAY. Celkem slušný počet zúčastněných. Při vstupu do tělocvičny nikdo z nich nevěřil svým očím, když místo &#8222;našeho letiště 21×8,80&#8220; našli starý koberec z loňska o rozměrech 12 x 6 metrů. Musel jsem vyslechnout všechno možné, ale všichni zůstali a začalo se trénovat. Po rozpravě v 8.30 začaly dvě kola postupových rozjížděk <!– separe –> po 5 minutách. Pak jsme jeli čtyři finálovky po 10 minutách.
</p>
<p>

Dvoukolky máme rozdělené viz výše uvedeno a těm, kdo k nám jezdí, to tak vyhovuje. Postrádáte kategorii 2WD open? Přijeďte, jste vítáni, i jako průkopníci, pro nás něčeho nového. Pokud budete minimálně čtyři, pojedete příští rok o poháry a věcné ceny. Letos za ještě tři odjeté závody taky určitě něco získáte. Tak jenom do toho!
</p>

<p>
Ale zpět k našim dvoukolkám. Jely se dvě skupiny po pěti závodnících. 1.skupina 4 závodníci pětičlánky, z toho 3 žáci a otec Staňa Ptáček (jel svůj čtvrtý závod) a já se čtyřpakem. Za sebe mohu říci, že jsme si všichni zajezdili, skoro bez kolizí a s přehledem profíků. Podvozky? Já a Radim Mocek XRAY bez předního náhonu, zbývající tři závodníci jeli Astry. Takto říkáme podvozkům Avioracing vyráběných ve Francii. Prodává je Astra v Uh.Brodě &#8211; odtud ta Astra! 2.skupina všechno čtyřpaky a motor 300. Z podvozků 4x Skalpel a Jirka Hrabec s vykuchaným Xrayem bez př. náhonu! I tady se bylo na co dívat a pozorovat, jak jezdí dvoukolky. Škoda jen, že ve druhé finálovce pro neodstranitelnou poruchu museli odstoupit ze závodění Zdeněk Janoš a Mira Pazdera. Zbývající třetí a čtvrtá finálovka se jela ve třech závodnících. Všichni tři začali najíždět o čtyři kola víc a bylo se opravdu na co dívat. A to celkově třetí Jirka Hrabec vůbec začal poprvé testovat takto upravenou dvoukolku na čtyři články a jak mi říkal, asi u ní zůstane.
</p>

<p>
Kategorie Eco 4WD-5čl/300 motor &#8211; u nás zavedená &#8220;klasika&#8220; (všichni jsou si rovni) není tak docela selanka! Dnes mezi prvním a šestnáctým závodníkem je rozdíl 65 kol, což je propastný rozdíl. Ale i ten poslední bude jednou vyhrávat. U této &#8222;naší&#8220; kategorie snad rozhoduje cena, za kterou se dá slušná čtyřkolka k závodění pořídit. Většina těchto závodníků přes léto jezdí jiné, větší a podstatně dražší kategorie &#8218;(buggy 1:6, 1:8 a monster trucky 1:8, snad někdo 1:10). Vím, že v těchto čtyřkolkách pouze dva závodníci přes léto &#8222;spí&#8220; &#8211; není to pravda, mají doma práci.
Ve čtyřkolkách jely tři skupiny. Nejmíň pohledná byla druhá skupina, tady každý &#8222;bojoval&#8220;, ale ne vždy fér. Pro oko diváka jezdila nejlépe první skupina, do které se probili dokonce i dva žáci jezdící za RC auta Vizovice o.s. a jezdili, jak ti staří. A to Martin Kratochvíl před závodem bulil, že tu trať nemůže najet a že nepojede! Nakonec skončil šestý!!! Druhý ze žáků Marek Schiller skončil dokonce čtvrtý!!
Po velké bitvě vyhrál pro změnu Pavel Schiller, takže stav letošní série závodů mezi Pavlem a Karlem Kratochvílem je srovnaný 3:3. Schválně zde neuvádím žádné pořadí, to si najděte ve výsledcích na www.rcvizovice.wz.cz.
Po skončení závodu v 15.30 hod. jsme vylosovali opět věcné ceny formou tomboly!
Nakonec při vyhlašování výsledků dostal každý závodník ještě figurku z tradičního vizovického pečiva. V 16 hod. jsme s manželkou zůstali v tělocvičně sami a začali s úklidem.
</p>

<p>
Zde bych měl pochválit nasazovače. Byli vcelku pohotoví a před závodem stáli na svých místech. I toto přispělo k hladkému a rychlému průběhu těchto závodů.
</p>
<p>

Na závěr chci ještě říci, že jsem byl mile překvapen, že se všem znovu zalíbilo ježdění na &#8222;našem&#8220; malém koberci. Někteří přišli a říkali, že z posledních tří zetvékáček bych měl malý koberec alespoň ještě jednou zopakovat! No tak to vidíte.
</p>
<p>
Nedělní závod desítek jsem musel pro neúčast závodníků zrušit. Snad to vyjde příště (10.2. a 15.3.), kdy se pojede tzv. fernet stock 19z. podle pravidel RC Zlín. Závodit se bude o tři poháry a navíc tři el.motory 19z, ty se rozdají formou losování pro ty, kteří se zúčastní obou závodů!! Závody se pojedou vždy v neděli, začínat budeme v 8.30 hod., abychom se ještě za světla rozjížděli domů!
</p>

<p>
Na závěr přikládám pár fotek.
</p>