Březí 27.1.2008 Micro 1/18

Igor Vlahovič


<p>
Když jsem 27.1.2008 s kolegy Radkem Skopalem a Christianem Kopcem směřoval na závod do Březí u Mikulova, kladl jsem si
otázku: “ Bude bažant nebo nebude ? „. Ale v mysli mně kolovala další otázka: “ poprvé za svoji kariéru RC hodlám jet dvě kategorie,
zvládnu to ? “ . No a pak další a další otázky… Pak jsem naznal ,že je zbytečné se s tím trápit a hodil jsem je za hlavu.
Ale nadšení z nového experimentu bylo veliké.
</p>
<p>
Takže jsem měl připraveny dva modely. XRAY M18 Pro (Mamba 6800, LiPo 2S) a NANDA NRX-18 (5 čl. 180ka motor). Navíc díky přátelské výpomoci
mého věrného kolegy Jindřicha Matějky jsem nemusel měnit na modelech personální čip, protože mi svůj zapůjčil. Díky Jindro, máš to u mě.
Ale i tak jsem očekával, že se nudit rozhodně nebudu.
</p>
<p>
Tak už dost protěžování vlastní osoby a jdeme se podívat na to, jak to celé proběhlo. Jo, dobré to bylo. Tato věta bývá většinou
až na konci, ale co ji pro jednou nedát na začátek. Navíc, když je to pravda. Ono seriál Březí – Lužice je celkově v pohodě. A tak tento
závod nebyl vyjímkou. Většina jezdců jsou stálí účastníci, znají se navzájem (někdy i svůj zdravotní stav jako manželé :)), a tak i závod
podle toho vypadá. Pravda – ke konci závodu došlo k malé slovní třenici mezi Drahošem a Milanem, ale pak se vše vysvětlilo a na kvalitě závodu
to rozhodně neubralo.
</p>
<p>
Takže 19 jezdců v kategorii STOCK je super účast. 12 jezdců v kategorii OPEN taktéž. Jestli se dal očekávat boj na prvních místech ?
Ó ano,samozřejmě. A já si to navíc užíval dvakráte… Ale byl to pro mě celkem zápřah. Obdivuji jezdce například na XTC Morava, že jedou třeba 1/10
a k tomu 1/18. Opravdu se jim klaním. Počet rozjížděk byl stanoven na 3 po 6. minutách a finále pak 3 pro finále A a dvě pro finále B. Právě
o tom, kolik pojede finálových jízd skupina B, C, se hodně dlouho diskutovalo. Varianta číslo 2 vyhrála. Ale pak někteří odjeli dříve a neúčastnili se
vyhlášení výsledků. což je škoda. Já jezdím na závod a jsem tam rád až do konce. Ale to je věcí každého a když je ta neděle, tak se to dá pochopit.
</p>
<p>
V rozjíďkách dal v kategorii STOCK jasně najevo Laďa Mlčák a jeho 2WD Ne-Ray, že se stanou celkovými vítězi tohoto závodu. Laďa si kroužil v pohodě
po dráze a najet 38 kol nebyl pro něj problém. Ostatní matadoři této kategorie tzn. Radek Skopal, Martin Láska a třeba i já dokázali najet kol jen 36.
A to moje NANDA jela krásně. Ale Laďa byl jak vítr. Lehce a v klidu od rozjížděk až do konce finálovek.
</p>
<p>Open kategorie v rozjížďkách byla ve znaku souboje Lukáše Diblíka (Ne-ray 2WD, brushless Mamba), Zbyňka Krasla (XRAY M18 Pro, brushless Mamba)
a mojí maličkostí (XRAY M18 Pro, brushless Mamba). Boj se ihned rozhořel mezi Lukášem a Zbyňkem a hned bylo jasné, že tito dva výborní jezdci si
nic nedarují zadarmo. Zbyněk jezdí 1/10 Kyosho Cup tu nejvyšší třídu a naprosto skvěle. A tak jeho vstup do kategorie micro bylo osvěžení a já
očekával velký souboj s oběma borci. Samozřejmě i klan Čechovských jezdí tuto kategorii. Dále pak na tomto závodě si přišli změřit síly
i Hráček Tonda, Hájek Jirka (díky Jirko za natočení finále A OPEN a A STOCK – díky němu si budete moci později v krátkých zprávách stáhnout video
ze závodu), Olma Martin a další výborní jezdci.
</p>
<p>
Když jsem ráno trénoval s podvozkem NANDA, tak jsem nic nedolaďoval, protože to jelo skvěle. Naladil jsem model XRAY jednomu z jezdců, poradil Jirkovi
Grochovi s NANDOU. Ale když jsem vyrazil s XRAY Pro a výkonem nastavenýmn na 125%, zjistil jsem, že to asi neuřídím v tak úzké a klikaté trati. A tak jsem
musel udělat pár úprav: výkon snížit na 85%, pohrát si se světlostí podvozku a hlavně nemazat, abych zase neválel sudy. To už ostatně znáte odjinud. Ještě abych
nezapomněl – volnoběžku nahradil kuličkový diferenciál s větším dotažením. To mi umožňovalo jet agresivní styl jízdy BRZDA / PLYN.
Ale tak, jak si Laďa létal jako vítr v kategorii 180, tak jsem si připadal chvílemi já v kategorii OPEN. Auto jelo neksutečně a já byl opravdu spokojený.
40 kol byl nejlepší můj výsledek z rozjížděk. Zbyněk jezdil v klidu a pohodě 36 kol a totéž dokázal i Lukáš. Později se zlepšili na 39 kol. Pak už byl propad.
</p>
<p>
Mezi jízdami byla cca hodina a v té jsem nabíjel baterie, ladil auta jiným, fotil, občas natáčel atd atd… No prostě jsem se málem zapomněl najíst a to by nebylo před
finále dobré. A tak jsem do sebe hodil narychlo bagetu a hurá na finále. Ani nevíte, jak jsem se na něj těšil. Vše naznačovalo velký souboj o první místa.
</p>
<p>
Nebudu se zde nijak rozepisovat, vždyť to už znáte, ne ? Vezmu to letem světem a zbytek stejně uvidíte na instruktážním videu. Ale uvedu počet najetých kol a
případně best lap.
</p>
<b>Finále C</b> 180tek vyhrál s přehledem Václav Fišer (29, 29 kol, XRAY M18). Druhý skončil Libor Novotný (29, 28 kol, NANDA NRX) a třetí pak Petr Láska (27, 28 kol,
XRAY M18).
</p>
<p>
<b>Finále B</b> 180tek pak měl v režiji Drahomír Čevela (-, 34 kol, XRAY M18), druhý Petr Fišer (34, 34 kol, XRAY M18) no a těsně za ním
Christian Kopec (33, 33 kol, XRAY M18 Pro). V tomto finále jezdili i takový jezdci jako Tom Hejtmánek, Martin Kohut či Bob Gorčík. Vidíte sami
tu vyrovnanost pole.
</p>
<p>
<b>Finále A</b> 180tek…. Tady není v podstatě co řešit. Laďa Mlčák svým výkonem mohl obsadit medailovou pozici v OPEN (38, 38, 38 kol, nej kolo 8.82, Ne-RAY). Boj o druhé a třetí
místo ale byl opravdu bojem na život a na smrt. Láska Martin, Skopal Radek a já. Tři adepti na pozice za Laďou. Kdo to bude ? Laďa všechny jízdy vyhrál v pohodě. Takže
nakonec to dopadlo mezi námi bratry následovně: druhý celkově já (36, 36, 37 kol, NANDA NRX-18), třetí Martin Láska (37, 36, 37 kol, XRAY M18). Těsně za ním potom Radek
Skopal (35, 35, 32 kol, XRAY M18 Pro – vlastní úprava). No a pak dále Milan Parák (35, 35, 32 kol, Y-RAY 2WD), Karl Heinzmann (35, 34, 34 kol, XRAY M18) a poslední si smůlu
vybral Drahoš Hejtmánek (34, 16, – kol, XRAY M18). Tady se muselo jezdit bez chyby. Jedna a konec jízdy…
</p>
<p>
<b>Finále B OPEN -</b> zde jasně ukázal záda a to hlavně v poslední finálovce Tonda Hráček (33, 37 kol, XRAY M18), druhý skončil Lukáš Pavlovec (34, 31 kol, XRAY M18 Pro) a třetí
Petr Čechovský (33, 36 kol, XRAY M18).
</p>
<p>
<b>Finále A OPEN</b> – hned první jízdu jsem jel jako robot a svým stylem PLYN / BRZDA od startu do cíle jsem dojel první. Za mnou pak Zbyňěk Krasl následovaný Lukášem Diblíkem. Druhá jízda byla
lepší pro Lukáše, který mi ukázal záda o cca 7 sec. Třetí končí Zbyněk. Třetí jízda rozhodla o celkovém vítězi. Ale to už jsem měl opět podchycen
styl a tuto jízdu vyhrál před Zbyňkěm a Lukášem. Celkově to tedy ve zkratce dopadlo takto: Igor Vlahovič (41, 39, 40 kol, XRAY M18 Pro, brushless Mamba), druhý Zbyněk Krasl (40, 37, 39 kol,
XRAY M18 Pro,brushless Mamba) a třetí do mariáše Lukáš Diblík (38, 40, 38 kol, 2 WD Ne-Ray, brushless Mamba). Obdivuji se jeho umění řídit jeho 2WD stroj
na takto členité trati. Navíc mu děkuji touto cestou za fair play jízdu – všichni kdo to viděli, tak mi dají za pravdu, že takto by měl jezdit každý dobrý jezdec. Milan na tribuně klel,
ale nic mu to nepomohlo a finále A uzavíral s výsledkem (23, 30, 17 kol, 2 WD Y-Ray).
</p>
<p>
A je to za námi vážení přátelé. Závod jak má být. Já si ho užil na 199 % a příště si to opět zopakuji. Organizace v pohodě, drobné občerstvení tam také bylo. Domů si finalisté odvezli celkem
slušnou baterii piveček a to ne ledajakých… Fakt dobrý kluci z Březí… Lepšíte se závod od závodu. No a já jdu pro vás nachystat to video. Ať vidíte, jak se lítá v Březí. Naviděnou…
</p>