Mistrovství ČR Micro 2011 online

Igor Vlahovič


LAST UPDATE: 26.3.2011, 23:01 – video záznamy, report kompletní

Hlásím se vám ze zámku Polná, kde se bude v následujícím dni konat Mistrovství modelů micro 2011. Je to již další úspěšný ročník této soutěže, který vždy přiláká věrné příznivce modelů elektro malých měřítek.

Většina jezdců už je na místě, má rozdělána depa a ladí modely. Dráha se dokončuje a je na ní opět klopená zatáčka. Není nadjezd, který tu jednou byl a neosvědčil se.

Dráha je postavena na modrém koberci a mantinely jsou pružné a jsou šetrné k modelům samotným. Časomíra je po mé levé straně a bude tam i tribuna jezdců. Depa jsou pak na straně pravé. Já mám své redaktorské stanoviště na pódiu a vidím na vše velmi dobře. Odtud budu nahrávat a fotit. Sledovat celé dění jako na dlani.

První piloti jou již na tribuně a testují své stroje.

Bez sponzorů by se tato akce neobešla. Díky nim budou pro vítěze ceny, diplomy, občerstvení a další pozornosti. Akce tohoto druhu, kterou pořádá Vladimír Vomlel z Polné měla vždy vyokou úroveň a velkou účast. Ani tento rok tom unebude jinak a co víc, účast bude ještě vyšší.

 

Je to dáno především kategoriemi 1/18, kde bude novinkou F1 a kategorie Mini Z. Takže si každý najde to „svoje“.

Vyfotil jsem pro vás další foto. Detaily dep a jejich osazení. A na tribuně jezdů už mohu vidět Víťu Paráka, Milana Paráka, pana Hrnčíře, Kubu Šimurdu, Radka Skopala, Lukáše Diblíka, Martina Kratochvíla a další jezdce.

Zatím tu nevidím Luďka Aschenbrennera s rodinou. Ten asi přijdede později. Hudba se line z reproduktorů a vládne pohoda. Aby ne, když jsme na začátku.

První svezení na dráze bylo velmi opatrné a bylo vidět, že Karel Kratochvíl má již najetu stopu. Ale ještě pár úprav na podvozku, regulaci a kolech a Raptor TC pojede dobře. Tedy doufám…

Klopená zatáčka se dá proket rychle, ale… Cílová rovinka je dlouhá a za ní ostrá zatáčka. Jinak je dráha hodně technická. Ale o to bude závod napínavější.

Chtěl jsem nahrát video, ale linka je asi na tento úkon nedostačující, protože mi vždy v první čtvrtině vytuhne. Nicméně foto jde bez problémů a text také. Pokusím se jej nahrát z penzionu Marek, kde jsem ubytován.

Tento report je poslední, který je dělán ve starém systému. Po víkendu již najedu na nový admin systém. Takže je to důstojné rozloučení se současným systémem, který napsal můj předhcůdce pan Jiří Toman.

Já jsem si upravil kola. Nyní by měl být model klidnější. Budu muset ještě testovat. Nové baterie nemám. Nejede se 10 minut a tak staré 1200ky poslouží.

Na dráhu dorazil profesionál v měření Pavel Magda a i on začíná chystat svoje vybavení. Ještě ověřím, zda bude přenos výsledků ONLINE na webu My RCM. Pokud ano, dostanete link zde do tohoto reportu.

Zahlédl jsem Ladislava Berana z RC Magazine. On bude závodit a zřejmě také psát online pro svůj portál.

Vladimír Vomlel se mi svěřil, že bohužel nebudou náhradní díly na Xray, které měly být od firmy RCX auta. Takže piloti se musí snažit moc neničit své modely. Ale mezi jezdci jsou nějaké k dispozici, takže snad to dopadne dobře. Ještě tu ja ALS Racing a ten něco možná také bude mít.

Podvozky Xray zde zřejmě budou převažovat. Samozřejmě zde budou stroje 2WD, Microcute a Mini Z. A nesmím zapomnět na F1. To bude naprostá novinka v měřítku 1/18.

Dokonce je naplánován křest této kategorie monopostů. A to zítra před zahájením závodu. Takže na akci bude i doprovodný program. Jeden byl však již dnes – a to workshop Lukáš Diblíka o konstrukce 2WD modelů.

Radek Šimurda za mnou přišel na radu ohledně převodu na motor 280 do kategorie Stock. Z Určic vím, že mi stačí 42/19 až 20. Musí se to však vyzkoušet.

Smyčka je nad tratí na začátku cílové rovinky. Tam bude i STOP nad GO. Ve startovním poli je zastoupeno i něžné pohlaví. Ano, i ženy budou startovat.

Máte další foto k dispozici. Pan Hrnčířse soustředí již nyní. Ladislav Mlčák dorazil, Miroslav Streichsbier a další potkávám. Hezky s nám to zde plní.

ZDE je link, kde poběží ONLINE výsledky z jízd. Takže můj report bude jen doplňovat. A vy dostanete přesné info. Pavel Magda to opět pro vás zařídil a je na vše připraven. Je to přece Mistrovství, ne ?

Za malou chvíli budou k dispozici steaky k večeři. Vepřový nebo kuřecí. Perfektně připravené již od pátku. Takže já se zde navečeřím a pak se odeberu na penzion, protože mám za sebou probdělou noc a náročný pracovní den.

Každopádně zítra kolem 8:30 se opět přihlásím z této akce a online report bude pokračovat. A vy se můžete těšit na bohatou fotogalerii z průběhu dne. Video – to vypadá asi až na sobotní večer.

Nyní se tedy s vámi loučím a zítra naviděnou přátelé.

26.3.2011 – závodní den

Krásně jsem se vyspal a odpočal. A to bylo podstatné pro dnešní úspěšný report. Po příjezdu na zámek jsem se nestačil divit. Po 8. hodině ranní přibylo strašně moc lidí. Dokonce i pódium, kde jsem byl včera sám se zcela zaplnilo. Za mnou jsou kolegové z Polska. Přijel Martin Láska a další piloti.

Na trati plno a vidím jak F1, tak Mini Z a samozřejmě 1/18 4WD a 2WD. Pavel Magda je již připraven pro svoji práci časoměříče. A co víc ? Kromě online přenosu výsledků pojede i místní síť wifi, přes kterou bude možné sledovat aktuální jízdy bez nutnosti internetu. Potřebujete ještě něco ? Já ne.

Již po ránu jede bufet a už nyní se dá objednat oběd. Bageta je od města Polná a je v ceně startovného. Každý závodník má na ni nárok.

Tribuna je pořád plná. Registrace končí za 5 minut. A co bude ? Proběhne křest nové kategorie F1, rozprava a pak již začne vlastní závod. Já se jdu připravit na tyto události.

Rozprava začala a zcela první se opravdu křitily nové monoposty F1 v měřítku 1/18. U toho byli zejména Lukáš Diblík a Luděk Aschenbrenner. Uvedl to Vladimír Vomlel. Po tomto slavnostním aktu se ujal hovoru starosta Polné a všechny uvítal na tomto závodě a popřál všem mnoho úspěchů.

 

Na rozpravě se jasně stanovila pravidla a základy Fair Play. U dráhy bude traťový komisař, který bude hlídat čistotu jízdy. A bude se na to klást důraz.

Vladimír Vonlel přivítal jezdce ze Slovenska, Polska. Takže to není Mistrovství naše, ale přímo mezinárodní !!!

Ostatně křest, slovo primátora a rozpravu budete mít na video záznamu. Podařilo se mi natáčet a fotit zároveň.

 

Kategorie F1 startuje jako první a je 11 skupin. Takže máme před sebou spoustu akce. Já se jdu podívat online na skupinu, ve které jedu.

Ještě další technická věc – Pavel Magda promítá jízdy i na plátno přes projekci. Tady už je snad vše dokonalé.

Kvalifikace kolo 1

F1 – ještě před jízdou Antonín Hráček kontroluje pozice nasazovačů. Jezdci F1 jsou na tribuně. Dokonce jenda slečna mezi pány – Markéta Vítámvásová. Pavel Magda startuje první skupinu tohoto dne !!! A hádejte, kde se ujal vedení. Lukáš Diblík a za nim Luděk Aschenbrenner. K nim se přidal Milan Parák. Formule vypadají na dráze opravdu originálně. Musel jsem to natočit a to krátce, protože zde zatím „o nic“ nejde. Lukáš Diblík najíždí 13 okruhů. Milan Parák ztrácel kolo. Ale krásná podívaná.

 

 

Stock 4WD – prvních 10 jezdců této kategorie vyrazilo na první jízdu. Zdeněk Ošťádal vedl v jízdě. Ale Jan Hrnčíř, Mila Streichsbier, Míša Saturková (další žena v poli) jeli se Zdeňkem. Antonín Hráčk v roli traťového komisaře si dnes užije. Ale pokud vydrží komentovat neúnavně každou jízdu až do konce včetně hlídání, tak se to pomalu vyrovná OPEN Tour. Jen hudba při jízdě nehraje :-). Bude mu vypomáhat Sváťa Hájek st. Ladislav Mlčák jede ve druhé skupině. A také Michal Binder, Petr Láska, David Novák a další. Podívejte se na My RCM na přesné údaje. Ladislav Mlčák – i on se ujal vedení. Radek Skopal vítězí ve své skupině. Radek jel například s Martinem Kratochvílem.

Stock 2WD – i Karel Martinec je jako traťový komisař. Kromě toho komentuje jízdu i samotný ředitel závodu – Vladimír Vomlel. Tuto kategorii si zamiloval Sváťa Hájek st. Také Zdeněk Jánoš, Vojta Jeremejko, Miloš Saturka a další jezdci. Další skupina a mám tu Sváti Hájka ml. Taky Tomáše Juřicu, Petra Nesládka, Milana Paráka… Sváťa Hájek ml. bude jedním z adeptů na bednu. I v Určice Cupu jede tento model. Na postu traťáka se střídají i další kluci. Každá jízda má svého. I Víťa Parák se zde objevil. Petr Nesládek dojel za Sváťou ml.

Open – ihned kontrola nasazovačů před jízdou a už to jede jako o závod. Zde jedou oba Stodolové. Zejména jsem zvědav na výkon Stodoli staršího. Kuba Šimurda jede v první skupině (7 celkově). Také polský reprezentant Grezegorz Dzialkowski. Kuba se uhla vedení v této kvalifikaci a je adeptem na nejvyšší stupně vítězů. V 1/10 Stock si vede výborně a jeho zkušenosti se mohou zužitkovat i zde. Výborně Víťa Parák, který najíždí 19 kol společně s Lukášem Diblíkem. I Sváťa Hájek ml. najel tento počet. 18 kol potom Igor Vlahovič, Marek Schiler a Jakub Šimurda. Igor má rezervy a seznamuje se s profilem trati. Ale konkurence obrovská.

1/24 Expert – kategorie, která se u nás moc nezná. Ale jinde je velmi oblíbená. Luděk Aschenbrenner jel výborně se svým modelem. David Maňák na druhé pozici. Martin Kumičák ztrácel na první dva a i ostatní. I zde jsou traťoví komisaři. Sedíá nyní Milan Parák a Tonda Hráček. Diváků je stále více. A to není finále.

1/28 Mini Z – 11 jezdců. Krásné makety modelů všech značek a převažují GT karoserie. Michal Vítámvás a za ním Markéte Vítámvásová. To vypadá na hezký rodinný podnik. Zdeněk Ošťádal tuto kategorii jezdí v rámci seriálu Brno Březí Hodonín. Není to pro něj novinka. Jan Feyer, Vít Bořek, Jakub Vaněk… To jsou jezdci nejmenšího měřítka. A Karel Martinec opět hlídá styl jízdy. Pavel Magda upozorňuje na čistotu stopy = lepší časy na kolo.

První kolo uběhlo jako voda na mlejně. Nasazovači na svých místech, komentáře při jízdě. RC soupravy bez vyjímky na jednom místě. Jedeme dále… Na tribuně jsou jen jezdci, co jedou jízdu. Ostatní jsou ihned vykazováni. Já mám na monitoru svého laptopu údaje z každé jízdy. Přišli za mnou kolegové z polského týmu a obdivovali moje nasazení ohledně online přenosu. Prý je to neskutečně bláznivé :-). A mají pravdu. A abych nezapomněl – přisli první diváci. A není jich málo. Nejmladšímu jezdci je 5 let !!! Přesné výsledky ve skupinách najdete na My RCM. Odkaz máte výše.

 

Kvalifikace kolo 2

F1 – opět Tonda Hráček na svém místě. Pár nehod a díly na F1 budou potřeba. Lukáš Diblík opět bez problémů. Lukáš si vede dobře. Ale i Milan nyní zajel dobře. Formule vyadají na dráze opravdu realisticky.

Stock 4WD – nejmenší jezdec má opravu 5 let a bylo upozorněno, aby na něj ostatní brali ohled. Já jej musel vyfotit v akci. Mezi tím jem pro vás natočil video z dep a i s hudebním doprovodem. Večer bue k dispozici. Je to takový průřez portfóliem dnešního závodu. Sváťa Hájek st. opět komentuje a hlídá jízdu. Pavel Martinec vyhrál svoji skupinu. Ani Ladislav Mčák mu nestačil. Pavel je dobrý jezdec, ale nesmí dělat chyby a nesmí být arakován. Kratochvíl Karel je také jedním z komisařů. I on dohlíží na styl jízdy a čistotu. Ta je zde oppravdu hlídána hodně. Zatímco kolegové z Polska sledovali video z dep, já fotil detaily jezdců. A některé foto, které již je nahráno, stojí za to.

Stock 2WD – práce je tu opravdu hodně. Stále je co fotit a natáčet a co se počtu foto týká, asi to bude jedna z největších fotogalerií. Sváťa Hájek st. si opět užil jízdu na prvním místě své skupiny. Ovšem Petr Nesládek začal také bojovat. Společně s Tomem Juřicou a Pavlem Martincem jeli z sebou. Marek Schiller došel do mého depa a testoval nastavení mého modelu. Tato kategorie je pohodová a modely i když mají zadní náhon se vedou v klidu. Samozřejmě musíte mít ruce.

Open – Dzialkowski Grzegorz jel opět výborně. Ovšem Jakub Šimurda za ním nezaostával. Igor Vlahovič nafoukl opět svoje staré LiPo a musel koupit novou. Tedy nedojel. Ani Sváťa Hájek ml. nedokončil jízdu. Karel Kratochíl nyní najel 19 kol a nechal těsně za sebou Lukáše Diblíka. Vít Parák ponárazu s Martinem Láskou také ztratil. Ale finále se jeodu na nájezd a tak o nic až tak nejde.

1/24 Expert – v čase jízdy těchto dvou skupin jsem připravoval novou LiPo a třesoucíma se rukeme jsem to dal dohromady. Nyní bych měl dojet v klidu. Na dojezdy se podívejte na My RCM.

1/28 Mini Z – stejně to provedte i zde. Já musím auto ještě vyladit na jízdu, prtože tam jde již o vše. Je krátká přestávka a jdeme na finále. Oběd je již k dispozici.

Finálové kolo 1

F1 – premiérový start byl natočen a vyfocen. Lukáš Diblík vítězí start – cíl před Luďkem Aschenbrennerem a Milanem Parákem. Klan Vítámvásů dojel na pozici 5 a 6. Krásná podívná a start bez kolizí. Ostatně to uvidíte na krátkém záznamu.

 

Stock 4WD – ještě upřesnění startovacích pozic a mohla začít další finálová jízda dne. C finále bude výchozí pro Mílu Streichsbiera, Tondy Hráčka, Mikláše Nesládka a také… pro Honzu Hrnčíře. Ten je nejstarším účastníkem. Pro aktuální jízdu doporučuji sledovat ONLINE streaming na My RCM a po jízdě pak výsledky. Milkuláš Vítězí v C finále. B finále jsem vyfotil tribunu jezdců. A viděl jsem Michala Bindera, Martina Myšičku, Míšu Saturkovou a další. Jen připomínám, že nerozhoduje, v jakém finále jste. I nyní musíte najet co nejlepší nájezd a čas a ten vás pak posune vpřed či vzad. Všichni tak mohou být vítězi. A finále jsem točil. Foto ukáže jezdce. A jak to dopadlo ? Jakub Šimurda, Ladislav Mlčák, Ladislav Beran. Ale Ladislav Mlčák jel těsně za Jakubem, ovšem po kolizi počkal. Fair play zde funguje velmi dobře.

 

Stock 2WD – zde jsou dvě finálové skupiny. B finále ovládl Milan Parák. A finále bylo ve znamení mého oběda. Výsledek ? Sváťa Hájek ml., Tomáš Juřica a za ním Pavel Martinec. Jízdu jsem nesledoval. Ale oběd – ten kdybych nedal, pak bych brzy odpadl. Zvolil jsem dnes vražedné tempo reportu a cítím únavu. A to máme první kolo finále…

Open – tři finálové skupiny. Zde se předevěím v A finále bude bojovat na milimetry a sešlo se zde hodně TOP jezdců. C finále jelo jako první. Ale i to bylo poměrně vyovnané. V čele Jindra Klíma a máme tu zástupce Polska – Damiana Dzialkowskeho. Fanán Stodola bude o nájezd bojovat z tohoto finále. Tak jako Martin Kubík či Fabián Ďusi. A Jindra Klíma dává 20 kol. B finále: Fanánek Stodola, Radek Skopal, Filip Pykal, Jarda Neubauer… Taky známá jména. Kdo z nich najede také 20 kol ? Neuvěřitelně vyrovnaná skupina. 21 kol najel i Martin Kratchvíl a další jezdci. A finále bylo neskutečně rychlé. První čtyři najeli 23 kol. Sváťa Hájek startoval ze 4. pozice a dojel první. Kuba Šimurda startoval ze 6. pozice a skončil druhý. Igor Vlahovič má startovní pozici číslo 5. Dojel třetí. Lukáš Diblík čtvrtý s malou ztrátou. Ví Parák také ztratil a to i Karel Kratochvíl. A to měli přední pozice. Ale čistá jízda.

1/24 Expert – Aschenbrener, Supek, Maňák – takové bylo pořadí po první jízdě. Nasazovači z A finále měli dost práce a Víťa Parák klopené zatáčce obvzláště.

1/28 Mini Z – malinké modely na dráze. Skoro nejsou vidět. A přitom s nimi je stejně zábavné svezení jako s jinými měřítky.Jezdci byli vyfoceni do historie závodu. Vyhrál Michal Vítámvás pře Jirkou Vaňkem a Jakubem Vaňkem. I z tohoto finále bude záznam. Nebojte.

Finálové jízdy se jedou na 6 minut.

Finálové kolo 2

F1 – opět Lukáš Diblík skvěle. Postavil si monopost a vyhrává s ním. Je to konstruktér 2WD a i tento podvozek navrhl a dotáhl do vítězného konce. Ani Luděk Aschenbrenner, který je také hlavní postavou nejede špatně a jede za Lukášem. Ten je však jasným vítězem – prozatím. Jinak pole je vyrovnané. Jindra Klíma jede třetí. Tonda Hráček komentuje svoji srdcovou kategorii jako o život.

 

Stock 4WD – Míla Streichsbier nejezdí závody pravidelně, ale vždy si to užívá. Navíc v C finále startuje z první pozice. Mikuláš Nesládek vítězí v C finále. B finále ovládl Michal Binder před Martinem Myšičkou a Zdendou Ošťádalem. Mezi tím se natočil rozhovor, kdy Fanánek Stodola zpovídal Igora Vlahoviče v jeho depu. Na co se ptal a jaké reakce byly od Igora ? To se dozvíte večer. A finále již bylo natočeno a tak jen textem. Karel Martinec komentoval celou jízdu a musel popřát Kubovi Šimurdovi, který porazil Ladislava Mlčáka o necelou jednu sekundu.

Stock 2WD – v B finále jako jediný najel 8 kol Mikuláš Nesládek. A finále jsem natáčel. Samozřejmě se opět prosadil Sváťa Hájek ml. Ten jede s jedním podvozkem dvě kategorie a pouze mění klece s motorem !!! A finále s přehledem zvládl Sváťa Hájek ml. Ten nechal za sebou své soupeře o kolo a více. Sváťa jede jeden podvozek a pouze mění klece s motorem mezi kategoriemi. Co dodat ? Jen to, že je to šílené, ale funguje to a vyhovuje mu to. A finále bylo natočeno.

 

Open – C finále tak jako minulou rundu opět zvlád dobře Jindra Klíma. Ale lépe na tom byl Damian Dzialkowski z Polska. Martin Supek doplnil tuto trojici, která poodjela svým soupeřům. A opět je kladen důraz na práci nasazovačů !!! B finále Michal Jurčí bojuje o nejlepší umístění v závodě z tohoto finále. I on si po konzultaci s Lukášem Diblíken oblíbil jeho stroj 2WD. A vyhovuje mu. 2WD stroje mají navrch oproti 4WD strojům a to zejména v zatáčkách a jejich průjezdech. Michal soupeřil s polákem Grzegorzem. Za nimi Martin Kratochvíl, Jarda Neubauer. Krásně vyrovnaná jízda. Takže i to A finále je ve znamení 2WD mašinek. Jen Igorovi se podařilo v první jízdě vetřít se mezi 2WD elitu. V druhém kole dojel Igor čtvrtý za Sváťou Hájkem ml. Ztratil na něj cca 3 sekundy. První Vít Parák (24 kol) a Jakub Šimurda (24 kol). Nevím jak to dělá, že s Xray M18 PRO jede tak bravurně. Takže pořadí se změnilo a nic není rozhodnuto. Finále bylo natočeno.

 

1/24 Expert – i zde byl pořízen záznam. V celé délce. Na výsledek s podívejte na My RCM, ale pořadí se zde měnilo a vítězem nebyl Luděk Aschenbrenner. Vlastně na záznamu bude vše podstatné. I to, jak nasazuji a natáčím – a běhám s kamerou nasadit :-).

 

1/28 Mini Z – Markéta Vítamvásová si získala náskok a co se stalo ? Vyhrála. Žena všem ukázala záda. Co ukáží její soupeři příští kolo ?

Už víme, proč Igor Vlahovč nyní nezajel lépe – v modelu neměl jednu důležitou součástku od Ferrari – viz. fotogalerie…

Finálové kolo 3

F1 – natočeno celé finále s vítězem Lukáše Diblíkem. Ovšem i souboje Luďka Aschenbrennera a Milana Paráka byly nádherné a čisté. Posoudíte to pak sami. Dokonce monposty jedou na sobě atd atd. Záznam je již jinde na této stránce (finálové kolo 2).

Stock 4WD – Mikuláš Nesládek si to užíval s Mílou Streichsbierem. Oba hezky za sebou. Petr Láska jel uprostřed pole. To bylo finále C. B finále jsem prošvih focením zajímávých monentek a ovorem s Martinem Láskou. Ale Ačko mi neuniklo. Napomenutí pro Jardu Neubauera od Karla Martince. Ale mohl pokračovat dále. Mezi tím opět Laďa Mlčák soupeřil s Jakubem Šimurdu. Laďa ztrácel na Jakube cca 3 sekundy. Jakub dnes jede v onou kategoriích skvěle. On opravdu umí nejen v 1/10, ale i zde. Laďa potkal opět Martina Lásku a na vítězství mohl zapomenout. Ladislav Beran nakonec vítězí a máme tu zmněnu !!! A další kola budou zajímavá.

Stock 2WD – nyní na tribuně pouze 4 piloti. Vojta Jeremejko nenastoupil. A tak Milan Parák oslavil vítězství. Pro mladého Hájka to byl boj vyhrát i nyní. I když Tomáš Juřica mu nedal ni zadarmo. A Tonda Hráček vše komentoval a na vše dohlížel. Pavel Martinec třetí, ale do boje přímo nezasáhl.

Open – samozřejmě jak v C finále i B finále jde o hodně. Vždyť stále mohou jezdci zajet extra výsledek. Ale těch 23 kol je standard v A finále a pokud jej nenajedou, na první místa to nebude. Proto zejména na A finále jezdci ladí svoje stroje. Kromě Igora, který píše, fotí, natáčí a dělá všechno jiné. Ale LiPo má připravené a Raptor dravec bude bojovat. Mnozí jezdci si natáčí jednotlivá finále na kamery, ale zda se to někde objeví ke shlédnutí, to netuším. Jindra Klíma bere C finále. Ale i on jede velmi dobře. B finále opět komentoval Tonda Pospíchal a dělá to ze všech nejvíce. Na jeho věk, dosti uctýhodný výkon. V Bčku dostává STOP nad GO Fanánek Stodola. Neušel pozornosti komisaře. Trochu protestoval, ale nic mu to nepomohlo. Ať žije Grzegorz Dzialkowski !!! Vítězí. A Polsko se raduje. No a co A finále ? Nervy drásající podívaná. Vít Parák opět první a nájezd 24 kol. Ale i Lukáš Diblík 24 kol. Igor dojel Kubu Šimurdu, ale 24 kol nenajel. Kuba ano. Karel Kratochvíl nevyužil dobré pozice na startu. I Sváťa Hájek ml. nyní špatně. Poslední kolo bude TOP.

1/24 Expert – uděk Aschenbrenner vítězí v třetím kole finále. Já nasazoval a úplně se mi honilo v hlavě předešlé finále Open A. Neskutečné a nikdo není zcela jistým vítězem.

1/28 Mini Z – Markéta Vítámvásová opět vítězí před kolegy Michalem a Jiřím Vaňkem. A ten super komentář k tomu. Jezdci si to užívali na 120%. Nahrál jsem další várku fotek z třetího kola finále. Jsem krajně nervózní z posledního finále A Open. Přece jen i mně jde o možné místo na bedně. Ale asi budu bramborák… 🙂

Poslední kolo, které rozhodne o konečném pořadí. Takže Vláďa Vomlel upozornil na čistotu jízdy, která v podstatě vládla doposud.

Finálové kolo 4

F1 – Lukáš Diblík je vítězem této kategorie. Jinak v jízdě Jindra Klíma druhý a slečna Vítámvásová třetí. Mně už pomalu dochází síly. Ale pořadí vám ještě napíšu a čeká mě natočení posledního Ačka a to Mini Z.

Stock 4WD – zrychleně vám uvedu vítěze jednotlivých finále (první místo), zbytek si prosím najděte na My RCM. Díky moc a spolupráci. Takže: C finále: Mikuláš Nesládek, B finále: Ondra Hrbáček. A finále: Jakub Šimurda.

Stock 2WD – B finále: Milan Parák. A finále: Sváťa Hájek ml.(najel 23 kol !!!)

Open – C finále: Jindra Klíma. B finále: Martin Kratochvíl. A finále: kapitola sama pro sebe. Kdo bude vítězem celkem. Kdo bude druhý a třetí na tomto Mistrovství… Nervy, nervy a nervy před jízdou. Vít Parák se bezchybnou jízdou stává šampionem v této kateogorii. Kuba Šimurda je oprávněně druhý. Igor po těžkém souboji s Lukášem Diblíkem chyboval. Pak i Lukáš. Toho postihla závada a odstoupil. A protože i Sváťa Hájek ml. chyboval, Igor zřejmě dostál třetímu místu celkově. Ale na to si počkáme na vyhlášení.

1/24 Expert – Luděk Aschenbreneer se potil a měl proč. Myslím, že vyhrál, ale moc a moc se nadřel. Prosím raději se podívejte na My RCM. Děkuji vám.

1/28 Mini Z – natočeno celé a opět souboj Michala a Markéty Vítámvásových. Vítězem se stal Michal.

 

A co nakonec této extra akce ? Vyhlášení a to za malou chvíli. Budu točit, fotit a pak to pro mě skončí. Takže mmt, jdu se připravit na tento akt, který bude vrcholem celého klání a mnohým vžene slzy do očí. Než pojedu domů, dostanete foto vítězů.

 

 

Takže foto vítězů je již aktuální. A já si opět dovolím rychle zhodnotit plusy a mínusy této akce z mého pohledu:

Plusy:

– velká účast

– ozvučení na výbornou

– občerstvení na závodě

– online výsledky, interní výsledky přes wifi

– traťoví komisaři a hlídání způsobu jízdy, komentáře

– ceny pro všechny včetně diplomů

– bezpečná dráha pro modely

– náhradní díly pomohly

– pohodová atmosféra

Mínusy:

– hudba nehrála v průběhu jízd. Ale to se líbí jen mně a na OPEN Tour jsem relaxoval. Ale toto není snad ani mínus

Jestli jste někdo našel více minusů či pozitiv, napište to pořadateli Vláďovi Vomlelovi a jeho týmu.

Nyní se přesouvám domů, kde zpracuji vyhlášení vítězů, nahraji všecha videa a report bude kompletní.

A čeho si cením opět nejvíce a za co mnohým poděkuji na závěr ? Jako to dělám na konci velkých akcí ?

– Vláďovi Vomlelovi za zájem o mediální propagaci jeho akce

– kolegům za pomoc při natáčení a focení, když jsem nemohl

– rodině za to, že mne opět poskytla čas a prostor pro tento mega report

– a velmi si cením kolegů z Polska, kteří mi osobně přišli poděkovat za moji práci a moje nasazení. Report sledovali online a dostal jsem pozvání do Polska na jejich závod.

Děkuji všem za pozornost a přízeň. Naviděnou kolegové, čtenáři, příznivci.

Jeden bonus na závěr v podobě rozhovoru Fanánka Stodoly, který se ptal redakce Masters na dojmy z tohoto závodu.

LAST UPDATE: 26.3.2011, 23:01 – video záznamy, report kompletní

Hlásím se vám ze zámku Polná, kde se bude v následujícím dni konat Mistrovství modelů micro 2011. Je to již další úspěšný ročník této soutěže, který vždy přiláká věrné příznivce modelů elektro malých měřítek.

Většina jezdců už je na místě, má rozdělána depa a ladí modely. Dráha se dokončuje a je na ní opět klopená zatáčka. Není nadjezd, který tu jednou byl a neosvědčil se.

Dráha je postavena na modrém koberci a mantinely jsou pružné a jsou šetrné k modelům samotným. Časomíra je po mé levé straně a bude tam i tribuna jezdců. Depa jsou pak na straně pravé. Já mám své redaktorské stanoviště na pódiu a vidím na vše velmi dobře. Odtud budu nahrávat a fotit. Sledovat celé dění jako na dlani.

První piloti jou již na tribuně a testují své stroje.

Bez sponzorů by se tato akce neobešla. Díky nim budou pro vítěze ceny, diplomy, občerstvení a další pozornosti. Akce tohoto druhu, kterou pořádá Vladimír Vomlel z Polné měla vždy vyokou úroveň a velkou účast. Ani tento rok tom unebude jinak a co víc, účast bude ještě vyšší.

 

Je to dáno především kategoriemi 1/18, kde bude novinkou F1 a kategorie Mini Z. Takže si každý najde to „svoje“.

Vyfotil jsem pro vás další foto. Detaily dep a jejich osazení. A na tribuně jezdů už mohu vidět Víťu Paráka, Milana Paráka, pana Hrnčíře, Kubu Šimurdu, Radka Skopala, Lukáše Diblíka, Martina Kratochvíla a další jezdce.

Zatím tu nevidím Luďka Aschenbrennera s rodinou. Ten asi přijdede později. Hudba se line z reproduktorů a vládne pohoda. Aby ne, když jsme na začátku.

První svezení na dráze bylo velmi opatrné a bylo vidět, že Karel Kratochvíl má již najetu stopu. Ale ještě pár úprav na podvozku, regulaci a kolech a Raptor TC pojede dobře. Tedy doufám…

Klopená zatáčka se dá proket rychle, ale… Cílová rovinka je dlouhá a za ní ostrá zatáčka. Jinak je dráha hodně technická. Ale o to bude závod napínavější.

Chtěl jsem nahrát video, ale linka je asi na tento úkon nedostačující, protože mi vždy v první čtvrtině vytuhne. Nicméně foto jde bez problémů a text také. Pokusím se jej nahrát z penzionu Marek, kde jsem ubytován.

Tento report je poslední, který je dělán ve starém systému. Po víkendu již najedu na nový admin systém. Takže je to důstojné rozloučení se současným systémem, který napsal můj předhcůdce pan Jiří Toman.

Já jsem si upravil kola. Nyní by měl být model klidnější. Budu muset ještě testovat. Nové baterie nemám. Nejede se 10 minut a tak staré 1200ky poslouží.

Na dráhu dorazil profesionál v měření Pavel Magda a i on začíná chystat svoje vybavení. Ještě ověřím, zda bude přenos výsledků ONLINE na webu My RCM. Pokud ano, dostanete link zde do tohoto reportu.

Zahlédl jsem Ladislava Berana z RC Magazine. On bude závodit a zřejmě také psát online pro svůj portál.

Vladimír Vomlel se mi svěřil, že bohužel nebudou náhradní díly na Xray, které měly být od firmy RCX auta. Takže piloti se musí snažit moc neničit své modely. Ale mezi jezdci jsou nějaké k dispozici, takže snad to dopadne dobře. Ještě tu ja ALS Racing a ten něco možná také bude mít.

Podvozky Xray zde zřejmě budou převažovat. Samozřejmě zde budou stroje 2WD, Microcute a Mini Z. A nesmím zapomnět na F1. To bude naprostá novinka v měřítku 1/18.

Dokonce je naplánován křest této kategorie monopostů. A to zítra před zahájením závodu. Takže na akci bude i doprovodný program. Jeden byl však již dnes – a to workshop Lukáš Diblíka o konstrukce 2WD modelů.

Radek Šimurda za mnou přišel na radu ohledně převodu na motor 280 do kategorie Stock. Z Určic vím, že mi stačí 42/19 až 20. Musí se to však vyzkoušet.

Smyčka je nad tratí na začátku cílové rovinky. Tam bude i STOP nad GO. Ve startovním poli je zastoupeno i něžné pohlaví. Ano, i ženy budou startovat.

Máte další foto k dispozici. Pan Hrnčířse soustředí již nyní. Ladislav Mlčák dorazil, Miroslav Streichsbier a další potkávám. Hezky s nám to zde plní.

ZDE je link, kde poběží ONLINE výsledky z jízd. Takže můj report bude jen doplňovat. A vy dostanete přesné info. Pavel Magda to opět pro vás zařídil a je na vše připraven. Je to přece Mistrovství, ne ?

Za malou chvíli budou k dispozici steaky k večeři. Vepřový nebo kuřecí. Perfektně připravené již od pátku. Takže já se zde navečeřím a pak se odeberu na penzion, protože mám za sebou probdělou noc a náročný pracovní den.

Každopádně zítra kolem 8:30 se opět přihlásím z této akce a online report bude pokračovat. A vy se můžete těšit na bohatou fotogalerii z průběhu dne. Video – to vypadá asi až na sobotní večer.

Nyní se tedy s vámi loučím a zítra naviděnou přátelé.

26.3.2011 – závodní den

Krásně jsem se vyspal a odpočal. A to bylo podstatné pro dnešní úspěšný report. Po příjezdu na zámek jsem se nestačil divit. Po 8. hodině ranní přibylo strašně moc lidí. Dokonce i pódium, kde jsem byl včera sám se zcela zaplnilo. Za mnou jsou kolegové z Polska. Přijel Martin Láska a další piloti.

Na trati plno a vidím jak F1, tak Mini Z a samozřejmě 1/18 4WD a 2WD. Pavel Magda je již připraven pro svoji práci časoměříče. A co víc ? Kromě online přenosu výsledků pojede i místní síť wifi, přes kterou bude možné sledovat aktuální jízdy bez nutnosti internetu. Potřebujete ještě něco ? Já ne.

Již po ránu jede bufet a už nyní se dá objednat oběd. Bageta je od města Polná a je v ceně startovného. Každý závodník má na ni nárok.

Tribuna je pořád plná. Registrace končí za 5 minut. A co bude ? Proběhne křest nové kategorie F1, rozprava a pak již začne vlastní závod. Já se jdu připravit na tyto události.

Rozprava začala a zcela první se opravdu křitily nové monoposty F1 v měřítku 1/18. U toho byli zejména Lukáš Diblík a Luděk Aschenbrenner. Uvedl to Vladimír Vomlel. Po tomto slavnostním aktu se ujal hovoru starosta Polné a všechny uvítal na tomto závodě a popřál všem mnoho úspěchů.

 

Na rozpravě se jasně stanovila pravidla a základy Fair Play. U dráhy bude traťový komisař, který bude hlídat čistotu jízdy. A bude se na to klást důraz.

Vladimír Vonlel přivítal jezdce ze Slovenska, Polska. Takže to není Mistrovství naše, ale přímo mezinárodní !!!

Ostatně křest, slovo primátora a rozpravu budete mít na video záznamu. Podařilo se mi natáčet a fotit zároveň.

 

Kategorie F1 startuje jako první a je 11 skupin. Takže máme před sebou spoustu akce. Já se jdu podívat online na skupinu, ve které jedu.

Ještě další technická věc – Pavel Magda promítá jízdy i na plátno přes projekci. Tady už je snad vše dokonalé.

Kvalifikace kolo 1

F1 – ještě před jízdou Antonín Hráček kontroluje pozice nasazovačů. Jezdci F1 jsou na tribuně. Dokonce jenda slečna mezi pány – Markéta Vítámvásová. Pavel Magda startuje první skupinu tohoto dne !!! A hádejte, kde se ujal vedení. Lukáš Diblík a za nim Luděk Aschenbrenner. K nim se přidal Milan Parák. Formule vypadají na dráze opravdu originálně. Musel jsem to natočit a to krátce, protože zde zatím „o nic“ nejde. Lukáš Diblík najíždí 13 okruhů. Milan Parák ztrácel kolo. Ale krásná podívaná.

 

 

Stock 4WD – prvních 10 jezdců této kategorie vyrazilo na první jízdu. Zdeněk Ošťádal vedl v jízdě. Ale Jan Hrnčíř, Mila Streichsbier, Míša Saturková (další žena v poli) jeli se Zdeňkem. Antonín Hráčk v roli traťového komisaře si dnes užije. Ale pokud vydrží komentovat neúnavně každou jízdu až do konce včetně hlídání, tak se to pomalu vyrovná OPEN Tour. Jen hudba při jízdě nehraje :-). Bude mu vypomáhat Sváťa Hájek st. Ladislav Mlčák jede ve druhé skupině. A také Michal Binder, Petr Láska, David Novák a další. Podívejte se na My RCM na přesné údaje. Ladislav Mlčák – i on se ujal vedení. Radek Skopal vítězí ve své skupině. Radek jel například s Martinem Kratochvílem.

Stock 2WD – i Karel Martinec je jako traťový komisař. Kromě toho komentuje jízdu i samotný ředitel závodu – Vladimír Vomlel. Tuto kategorii si zamiloval Sváťa Hájek st. Také Zdeněk Jánoš, Vojta Jeremejko, Miloš Saturka a další jezdci. Další skupina a mám tu Sváti Hájka ml. Taky Tomáše Juřicu, Petra Nesládka, Milana Paráka… Sváťa Hájek ml. bude jedním z adeptů na bednu. I v Určice Cupu jede tento model. Na postu traťáka se střídají i další kluci. Každá jízda má svého. I Víťa Parák se zde objevil. Petr Nesládek dojel za Sváťou ml.

Open – ihned kontrola nasazovačů před jízdou a už to jede jako o závod. Zde jedou oba Stodolové. Zejména jsem zvědav na výkon Stodoli staršího. Kuba Šimurda jede v první skupině (7 celkově). Také polský reprezentant Grezegorz Dzialkowski. Kuba se uhla vedení v této kvalifikaci a je adeptem na nejvyšší stupně vítězů. V 1/10 Stock si vede výborně a jeho zkušenosti se mohou zužitkovat i zde. Výborně Víťa Parák, který najíždí 19 kol společně s Lukášem Diblíkem. I Sváťa Hájek ml. najel tento počet. 18 kol potom Igor Vlahovič, Marek Schiler a Jakub Šimurda. Igor má rezervy a seznamuje se s profilem trati. Ale konkurence obrovská.

1/24 Expert – kategorie, která se u nás moc nezná. Ale jinde je velmi oblíbená. Luděk Aschenbrenner jel výborně se svým modelem. David Maňák na druhé pozici. Martin Kumičák ztrácel na první dva a i ostatní. I zde jsou traťoví komisaři. Sedíá nyní Milan Parák a Tonda Hráček. Diváků je stále více. A to není finále.

1/28 Mini Z – 11 jezdců. Krásné makety modelů všech značek a převažují GT karoserie. Michal Vítámvás a za ním Markéte Vítámvásová. To vypadá na hezký rodinný podnik. Zdeněk Ošťádal tuto kategorii jezdí v rámci seriálu Brno Březí Hodonín. Není to pro něj novinka. Jan Feyer, Vít Bořek, Jakub Vaněk… To jsou jezdci nejmenšího měřítka. A Karel Martinec opět hlídá styl jízdy. Pavel Magda upozorňuje na čistotu stopy = lepší časy na kolo.

První kolo uběhlo jako voda na mlejně. Nasazovači na svých místech, komentáře při jízdě. RC soupravy bez vyjímky na jednom místě. Jedeme dále… Na tribuně jsou jen jezdci, co jedou jízdu. Ostatní jsou ihned vykazováni. Já mám na monitoru svého laptopu údaje z každé jízdy. Přišli za mnou kolegové z polského týmu a obdivovali moje nasazení ohledně online přenosu. Prý je to neskutečně bláznivé :-). A mají pravdu. A abych nezapomněl – přisli první diváci. A není jich málo. Nejmladšímu jezdci je 5 let !!! Přesné výsledky ve skupinách najdete na My RCM. Odkaz máte výše.

 

Kvalifikace kolo 2

F1 – opět Tonda Hráček na svém místě. Pár nehod a díly na F1 budou potřeba. Lukáš Diblík opět bez problémů. Lukáš si vede dobře. Ale i Milan nyní zajel dobře. Formule vyadají na dráze opravdu realisticky.

Stock 4WD – nejmenší jezdec má opravu 5 let a bylo upozorněno, aby na něj ostatní brali ohled. Já jej musel vyfotit v akci. Mezi tím jem pro vás natočil video z dep a i s hudebním doprovodem. Večer bue k dispozici. Je to takový průřez portfóliem dnešního závodu. Sváťa Hájek st. opět komentuje a hlídá jízdu. Pavel Martinec vyhrál svoji skupinu. Ani Ladislav Mčák mu nestačil. Pavel je dobrý jezdec, ale nesmí dělat chyby a nesmí být arakován. Kratochvíl Karel je také jedním z komisařů. I on dohlíží na styl jízdy a čistotu. Ta je zde oppravdu hlídána hodně. Zatímco kolegové z Polska sledovali video z dep, já fotil detaily jezdců. A některé foto, které již je nahráno, stojí za to.

Stock 2WD – práce je tu opravdu hodně. Stále je co fotit a natáčet a co se počtu foto týká, asi to bude jedna z největších fotogalerií. Sváťa Hájek st. si opět užil jízdu na prvním místě své skupiny. Ovšem Petr Nesládek začal také bojovat. Společně s Tomem Juřicou a Pavlem Martincem jeli z sebou. Marek Schiller došel do mého depa a testoval nastavení mého modelu. Tato kategorie je pohodová a modely i když mají zadní náhon se vedou v klidu. Samozřejmě musíte mít ruce.

Open – Dzialkowski Grzegorz jel opět výborně. Ovšem Jakub Šimurda za ním nezaostával. Igor Vlahovič nafoukl opět svoje staré LiPo a musel koupit novou. Tedy nedojel. Ani Sváťa Hájek ml. nedokončil jízdu. Karel Kratochíl nyní najel 19 kol a nechal těsně za sebou Lukáše Diblíka. Vít Parák ponárazu s Martinem Láskou také ztratil. Ale finále se jeodu na nájezd a tak o nic až tak nejde.

1/24 Expert – v čase jízdy těchto dvou skupin jsem připravoval novou LiPo a třesoucíma se rukeme jsem to dal dohromady. Nyní bych měl dojet v klidu. Na dojezdy se podívejte na My RCM.

1/28 Mini Z – stejně to provedte i zde. Já musím auto ještě vyladit na jízdu, prtože tam jde již o vše. Je krátká přestávka a jdeme na finále. Oběd je již k dispozici.

Finálové kolo 1

F1 – premiérový start byl natočen a vyfocen. Lukáš Diblík vítězí start – cíl před Luďkem Aschenbrennerem a Milanem Parákem. Klan Vítámvásů dojel na pozici 5 a 6. Krásná podívná a start bez kolizí. Ostatně to uvidíte na krátkém záznamu.

 

Stock 4WD – ještě upřesnění startovacích pozic a mohla začít další finálová jízda dne. C finále bude výchozí pro Mílu Streichsbiera, Tondy Hráčka, Mikláše Nesládka a také… pro Honzu Hrnčíře. Ten je nejstarším účastníkem. Pro aktuální jízdu doporučuji sledovat ONLINE streaming na My RCM a po jízdě pak výsledky. Milkuláš Vítězí v C finále. B finále jsem vyfotil tribunu jezdců. A viděl jsem Michala Bindera, Martina Myšičku, Míšu Saturkovou a další. Jen připomínám, že nerozhoduje, v jakém finále jste. I nyní musíte najet co nejlepší nájezd a čas a ten vás pak posune vpřed či vzad. Všichni tak mohou být vítězi. A finále jsem točil. Foto ukáže jezdce. A jak to dopadlo ? Jakub Šimurda, Ladislav Mlčák, Ladislav Beran. Ale Ladislav Mlčák jel těsně za Jakubem, ovšem po kolizi počkal. Fair play zde funguje velmi dobře.

 

Stock 2WD – zde jsou dvě finálové skupiny. B finále ovládl Milan Parák. A finále bylo ve znamení mého oběda. Výsledek ? Sváťa Hájek ml., Tomáš Juřica a za ním Pavel Martinec. Jízdu jsem nesledoval. Ale oběd – ten kdybych nedal, pak bych brzy odpadl. Zvolil jsem dnes vražedné tempo reportu a cítím únavu. A to máme první kolo finále…

Open – tři finálové skupiny. Zde se předevěím v A finále bude bojovat na milimetry a sešlo se zde hodně TOP jezdců. C finále jelo jako první. Ale i to bylo poměrně vyovnané. V čele Jindra Klíma a máme tu zástupce Polska – Damiana Dzialkowskeho. Fanán Stodola bude o nájezd bojovat z tohoto finále. Tak jako Martin Kubík či Fabián Ďusi. A Jindra Klíma dává 20 kol. B finále: Fanánek Stodola, Radek Skopal, Filip Pykal, Jarda Neubauer… Taky známá jména. Kdo z nich najede také 20 kol ? Neuvěřitelně vyrovnaná skupina. 21 kol najel i Martin Kratchvíl a další jezdci. A finále bylo neskutečně rychlé. První čtyři najeli 23 kol. Sváťa Hájek startoval ze 4. pozice a dojel první. Kuba Šimurda startoval ze 6. pozice a skončil druhý. Igor Vlahovič má startovní pozici číslo 5. Dojel třetí. Lukáš Diblík čtvrtý s malou ztrátou. Ví Parák také ztratil a to i Karel Kratochvíl. A to měli přední pozice. Ale čistá jízda.

1/24 Expert – Aschenbrener, Supek, Maňák – takové bylo pořadí po první jízdě. Nasazovači z A finále měli dost práce a Víťa Parák klopené zatáčce obvzláště.

1/28 Mini Z – malinké modely na dráze. Skoro nejsou vidět. A přitom s nimi je stejně zábavné svezení jako s jinými měřítky.Jezdci byli vyfoceni do historie závodu. Vyhrál Michal Vítámvás pře Jirkou Vaňkem a Jakubem Vaňkem. I z tohoto finále bude záznam. Nebojte.

Finálové jízdy se jedou na 6 minut.

Finálové kolo 2

F1 – opět Lukáš Diblík skvěle. Postavil si monopost a vyhrává s ním. Je to konstruktér 2WD a i tento podvozek navrhl a dotáhl do vítězného konce. Ani Luděk Aschenbrenner, který je také hlavní postavou nejede špatně a jede za Lukášem. Ten je však jasným vítězem – prozatím. Jinak pole je vyrovnané. Jindra Klíma jede třetí. Tonda Hráček komentuje svoji srdcovou kategorii jako o život.

 

Stock 4WD – Míla Streichsbier nejezdí závody pravidelně, ale vždy si to užívá. Navíc v C finále startuje z první pozice. Mikuláš Nesládek vítězí v C finále. B finále ovládl Michal Binder před Martinem Myšičkou a Zdendou Ošťádalem. Mezi tím se natočil rozhovor, kdy Fanánek Stodola zpovídal Igora Vlahoviče v jeho depu. Na co se ptal a jaké reakce byly od Igora ? To se dozvíte večer. A finále již bylo natočeno a tak jen textem. Karel Martinec komentoval celou jízdu a musel popřát Kubovi Šimurdovi, který porazil Ladislava Mlčáka o necelou jednu sekundu.

Stock 2WD – v B finále jako jediný najel 8 kol Mikuláš Nesládek. A finále jsem natáčel. Samozřejmě se opět prosadil Sváťa Hájek ml. Ten jede s jedním podvozkem dvě kategorie a pouze mění klece s motorem !!! A finále s přehledem zvládl Sváťa Hájek ml. Ten nechal za sebou své soupeře o kolo a více. Sváťa jede jeden podvozek a pouze mění klece s motorem mezi kategoriemi. Co dodat ? Jen to, že je to šílené, ale funguje to a vyhovuje mu to. A finále bylo natočeno.

 

Open – C finále tak jako minulou rundu opět zvlád dobře Jindra Klíma. Ale lépe na tom byl Damian Dzialkowski z Polska. Martin Supek doplnil tuto trojici, která poodjela svým soupeřům. A opět je kladen důraz na práci nasazovačů !!! B finále Michal Jurčí bojuje o nejlepší umístění v závodě z tohoto finále. I on si po konzultaci s Lukášem Diblíken oblíbil jeho stroj 2WD. A vyhovuje mu. 2WD stroje mají navrch oproti 4WD strojům a to zejména v zatáčkách a jejich průjezdech. Michal soupeřil s polákem Grzegorzem. Za nimi Martin Kratochvíl, Jarda Neubauer. Krásně vyrovnaná jízda. Takže i to A finále je ve znamení 2WD mašinek. Jen Igorovi se podařilo v první jízdě vetřít se mezi 2WD elitu. V druhém kole dojel Igor čtvrtý za Sváťou Hájkem ml. Ztratil na něj cca 3 sekundy. První Vít Parák (24 kol) a Jakub Šimurda (24 kol). Nevím jak to dělá, že s Xray M18 PRO jede tak bravurně. Takže pořadí se změnilo a nic není rozhodnuto. Finále bylo natočeno.

 

1/24 Expert – i zde byl pořízen záznam. V celé délce. Na výsledek s podívejte na My RCM, ale pořadí se zde měnilo a vítězem nebyl Luděk Aschenbrenner. Vlastně na záznamu bude vše podstatné. I to, jak nasazuji a natáčím – a běhám s kamerou nasadit :-).

 

1/28 Mini Z – Markéta Vítamvásová si získala náskok a co se stalo ? Vyhrála. Žena všem ukázala záda. Co ukáží její soupeři příští kolo ?

Už víme, proč Igor Vlahovč nyní nezajel lépe – v modelu neměl jednu důležitou součástku od Ferrari – viz. fotogalerie…

Finálové kolo 3

F1 – natočeno celé finále s vítězem Lukáše Diblíkem. Ovšem i souboje Luďka Aschenbrennera a Milana Paráka byly nádherné a čisté. Posoudíte to pak sami. Dokonce monposty jedou na sobě atd atd. Záznam je již jinde na této stránce (finálové kolo 2).

Stock 4WD – Mikuláš Nesládek si to užíval s Mílou Streichsbierem. Oba hezky za sebou. Petr Láska jel uprostřed pole. To bylo finále C. B finále jsem prošvih focením zajímávých monentek a ovorem s Martinem Láskou. Ale Ačko mi neuniklo. Napomenutí pro Jardu Neubauera od Karla Martince. Ale mohl pokračovat dále. Mezi tím opět Laďa Mlčák soupeřil s Jakubem Šimurdu. Laďa ztrácel na Jakube cca 3 sekundy. Jakub dnes jede v onou kategoriích skvěle. On opravdu umí nejen v 1/10, ale i zde. Laďa potkal opět Martina Lásku a na vítězství mohl zapomenout. Ladislav Beran nakonec vítězí a máme tu zmněnu !!! A další kola budou zajímavá.

Stock 2WD – nyní na tribuně pouze 4 piloti. Vojta Jeremejko nenastoupil. A tak Milan Parák oslavil vítězství. Pro mladého Hájka to byl boj vyhrát i nyní. I když Tomáš Juřica mu nedal ni zadarmo. A Tonda Hráček vše komentoval a na vše dohlížel. Pavel Martinec třetí, ale do boje přímo nezasáhl.

Open – samozřejmě jak v C finále i B finále jde o hodně. Vždyť stále mohou jezdci zajet extra výsledek. Ale těch 23 kol je standard v A finále a pokud jej nenajedou, na první místa to nebude. Proto zejména na A finále jezdci ladí svoje stroje. Kromě Igora, který píše, fotí, natáčí a dělá všechno jiné. Ale LiPo má připravené a Raptor dravec bude bojovat. Mnozí jezdci si natáčí jednotlivá finále na kamery, ale zda se to někde objeví ke shlédnutí, to netuším. Jindra Klíma bere C finále. Ale i on jede velmi dobře. B finále opět komentoval Tonda Pospíchal a dělá to ze všech nejvíce. Na jeho věk, dosti uctýhodný výkon. V Bčku dostává STOP nad GO Fanánek Stodola. Neušel pozornosti komisaře. Trochu protestoval, ale nic mu to nepomohlo. Ať žije Grzegorz Dzialkowski !!! Vítězí. A Polsko se raduje. No a co A finále ? Nervy drásající podívaná. Vít Parák opět první a nájezd 24 kol. Ale i Lukáš Diblík 24 kol. Igor dojel Kubu Šimurdu, ale 24 kol nenajel. Kuba ano. Karel Kratochvíl nevyužil dobré pozice na startu. I Sváťa Hájek ml. nyní špatně. Poslední kolo bude TOP.

1/24 Expert – uděk Aschenbrenner vítězí v třetím kole finále. Já nasazoval a úplně se mi honilo v hlavě předešlé finále Open A. Neskutečné a nikdo není zcela jistým vítězem.

1/28 Mini Z – Markéta Vítámvásová opět vítězí před kolegy Michalem a Jiřím Vaňkem. A ten super komentář k tomu. Jezdci si to užívali na 120%. Nahrál jsem další várku fotek z třetího kola finále. Jsem krajně nervózní z posledního finále A Open. Přece jen i mně jde o možné místo na bedně. Ale asi budu bramborák… 🙂

Poslední kolo, které rozhodne o konečném pořadí. Takže Vláďa Vomlel upozornil na čistotu jízdy, která v podstatě vládla doposud.

Finálové kolo 4

F1 – Lukáš Diblík je vítězem této kategorie. Jinak v jízdě Jindra Klíma druhý a slečna Vítámvásová třetí. Mně už pomalu dochází síly. Ale pořadí vám ještě napíšu a čeká mě natočení posledního Ačka a to Mini Z.

Stock 4WD – zrychleně vám uvedu vítěze jednotlivých finále (první místo), zbytek si prosím najděte na My RCM. Díky moc a spolupráci. Takže: C finále: Mikuláš Nesládek, B finále: Ondra Hrbáček. A finále: Jakub Šimurda.

Stock 2WD – B finále: Milan Parák. A finále: Sváťa Hájek ml.(najel 23 kol !!!)

Open – C finále: Jindra Klíma. B finále: Martin Kratochvíl. A finále: kapitola sama pro sebe. Kdo bude vítězem celkem. Kdo bude druhý a třetí na tomto Mistrovství… Nervy, nervy a nervy před jízdou. Vít Parák se bezchybnou jízdou stává šampionem v této kateogorii. Kuba Šimurda je oprávněně druhý. Igor po těžkém souboji s Lukášem Diblíkem chyboval. Pak i Lukáš. Toho postihla závada a odstoupil. A protože i Sváťa Hájek ml. chyboval, Igor zřejmě dostál třetímu místu celkově. Ale na to si počkáme na vyhlášení.

1/24 Expert – Luděk Aschenbreneer se potil a měl proč. Myslím, že vyhrál, ale moc a moc se nadřel. Prosím raději se podívejte na My RCM. Děkuji vám.

1/28 Mini Z – natočeno celé a opět souboj Michala a Markéty Vítámvásových. Vítězem se stal Michal.

 

A co nakonec této extra akce ? Vyhlášení a to za malou chvíli. Budu točit, fotit a pak to pro mě skončí. Takže mmt, jdu se připravit na tento akt, který bude vrcholem celého klání a mnohým vžene slzy do očí. Než pojedu domů, dostanete foto vítězů.

 

 

Takže foto vítězů je již aktuální. A já si opět dovolím rychle zhodnotit plusy a mínusy této akce z mého pohledu:

Plusy:

– velká účast

– ozvučení na výbornou

– občerstvení na závodě

– online výsledky, interní výsledky přes wifi

– traťoví komisaři a hlídání způsobu jízdy, komentáře

– ceny pro všechny včetně diplomů

– bezpečná dráha pro modely

– náhradní díly pomohly

– pohodová atmosféra

Mínusy:

– hudba nehrála v průběhu jízd. Ale to se líbí jen mně a na OPEN Tour jsem relaxoval. Ale toto není snad ani mínus

Jestli jste někdo našel více minusů či pozitiv, napište to pořadateli Vláďovi Vomlelovi a jeho týmu.

Nyní se přesouvám domů, kde zpracuji vyhlášení vítězů, nahraji všecha videa a report bude kompletní.

A čeho si cením opět nejvíce a za co mnohým poděkuji na závěr ? Jako to dělám na konci velkých akcí ?

– Vláďovi Vomlelovi za zájem o mediální propagaci jeho akce

– kolegům za pomoc při natáčení a focení, když jsem nemohl

– rodině za to, že mne opět poskytla čas a prostor pro tento mega report

– a velmi si cením kolegů z Polska, kteří mi osobně přišli poděkovat za moji práci a moje nasazení. Report sledovali online a dostal jsem pozvání do Polska na jejich závod.

Děkuji všem za pozornost a přízeň. Naviděnou kolegové, čtenáři, příznivci.

Jeden bonus na závěr v podobě rozhovoru Fanánka Stodoly, který se ptal redakce Masters na dojmy z tohoto závodu.