MJS Cup 2022 pravidla

Marek Sova


Seriál závodů: MJS cup Seriál 2022

Místo konání: Klub RC MCC Brno, Brno-Bosonohy: Ulice Pražská 8

Stránky klubu: http://www.rcautomodely.com/

Přihlášení na stránkách: http://www.myrcm.ch/myrcm/main

Kontakt na pořadatele:            Marek Sova, tel: 608 632 000, mail: serpent411@seznam.cz

Termíny závodů:       – 1. závod – 7.5.2022

– 2. závod – 21.5.2022

– 3. závod – 11.6.2022

– 4. závod – 10.9.2022

– 5. závod – 1.10.2022

(náhradní termín za zrušený závod 8.10.2022)

 

Kategorie a pravidla MJS cup 2022:

Open 1/10 MODIFIED

– podvozky s pohonem všech kol

– karoserie a podvozky vyráběná jako touring car

– maximální výška podvozku včetně karoserie je 115 mm

– maximální šířka podvozku bez karoserie 190 mm a s karoserii 200 mm

– přítlačné křídlo v maximální šířce 190 mm

– minimální světlá výška modelu včetně hran karoserie je 5 mm

– volné střídavé motory

– volné gumové pneumatiky

– baterie v netříštivém obalu

– baterie na jízdu mohou být nabité maximálně na napětí 8,40V

– minimální hmotnost auta 1320 gramů

1/10 STOCK 13,5T

– jakékoliv podvozky s pohonem všech kol

– karoserie a podvozky vyráběné jako touring car

– minimální výška podvozku včetně karoserie je 115 mm

– maximální šířka podvozku bez karoserie 190 mm a s karoserii 200 mm

– přítlačné křídlo v maximální šířce 190 mm

– minimální světlá výška modelu včetně hran karoserie je 5 mm

– střídavé motory 13,5T s továrním označením na obalu a bez úprav

– celkový převodový poměr musí být minimálně 1:5,0 a maximálně 1:5,2

– regulátor musí být v Zero Boostu

– volné gumové pneumatiky

– baterie v netříštivém obalu

– baterie na jízdu mohou být nabité maximálně na napětí 8,40V

– minimální hmotnost auta 1320 gramů

Open 1/10 GT Pancar

– jakékoli podvozky s pohonem zadních kol

– karoserie typu LOLA není povolená

– povoleny jsou jen karoserie GT a prototypy s odnímatelným zadním křídlem

– maximální šířka podvozku je 205 mm

– minimální světlá výška modelu včetně hran karoserie je 4 mm

– volné střídavé motory

– volné pneumatiky mechové i gumové

– baterie v netříštivém obalu

– baterie na jízdu mohou být nabité maximálně na napětí 8,40V

– minimální hmotnost auta 900 gramů

 

Open 1/10 Formule 1

– formulové podvozky s pohonem zadních kol

– povoleno odpružení, mechová kola a karoserie veteran

– karoserie formulového tvaru s hlavou pilota

– maximální šířka podvozku je 190 mm

– minimální světlá výška modelu včetně hran karoserie je 4 mm

– volné střídavé motory

– volné pneumatiky mechové i gumové

– karoserie nesmí překrývat kola

– baterie v netříštivém obalu

– baterie na jízdu mohou být nabité maximálně na napětí 8,40V

– minimální hmotnost auta 900 gramů

 

Formule 1 EFRA 1/10

– jakékoliv tovární formulové podvozky s pohonem zadních kol

– karoserie formulového tvaru s hlavou pilota

– karoserie nesmí překrývat kola

– maximální šířka vozu 190 mm

– minimální světlá výška modelu včetně hran karoserie je 4 mm

– není povoleno nezávislé zavěšení zadní nápravy a odpružení jednotlivých kol

– střídavé motory 21,5T schválené EFRA, IFMAR a s továrním označením na obalu a bez úprav

– gumové pneumatiky RIDE, HUDY, VOLANTE

– nepovolené jsou přední křídla z lexanu, difuzory a difuzní jednokusové podlahy

– regulátor v Zero Boostu

– baterie v netříštivém obalu

– baterie na jízdu mohou být nabité maximálně na napětí 8,40V

– minimální hmotnost auta je 1050 gramů

 

Formát závodu:

– 2x kvalifikace na 5 minut, nejlepší nájezd rozhoduje o pořadí na startovním roštu ve finále

– 5x finále na 5 minut, sčítají se tři nejlepší umístění, dvě nejhorší se škrtají, dle počtu bodů se stanoví

pořadí v závodě, kdo má nejméně bodu vyhrává ( 1. místo 1 bod, 2. místo 2 body atd…)

– v případě rovnosti bodů rozhoduje lepší postavení na startovním roštu

– finále A jede maximálně 13 modelů.

– při více modelech jede A finále prvních 10 a zbytek jede B finále

– do finálových jízd se startuje z pevných pozic na startovním roštu na rovince

– každý závodník musí po skončení své jízdy nasazovat v následující jízdě, pokud v ní nejede

– v případě zrušení závodu z povětrnostních důvodů (deště), se závod opakuje v náhradním termínu

– náhradní termín je předem stanoven

– vyhlášení a předávání cen bude se stupni vítězů

 

Ceny za závod:

– prvních pět v každé kategorii dostane ceny

– účastníci ostatních finále potom dostanou ceny za 1. místo v daném finále

 

Přihlášky:

– na myrcm.ch nejpozději do pátku 16 hodin před závodem

– v den závodu je přihlášení na místě, ale bez možnosti slev

Startovné za první kategorii:

– dospělí                                             300,-Kč

– důchodci, studenti                      250,-Kč

– mládež do 15 roků                       100,-Kč

Startovné za druhou kategorii je:

– dospělí                                             250,-Kč

– důchodci, studenti                      200,-Kč

– mládež do 15 roků                         50,-Kč

– členové RC MCC Brno mají nárok na slevu 50,-Kč z celkové ceny startovného

– přihlášení v den závodu je bez možnosti slev z kategorii i celkové ceny

Časový harmonogram závodů:

– 8:00 – 9:40  volný trénink a prezentace jezdců               – 13:00 – 13:55 2. série finálových jízd

– 9:45 – 9:55 rozprava a poučení o pravidlech pro závod    – 14:00 – 14:55 3. série finálových jízd

– 10:00 začátek kvalifikačních jízd                                   – 15:00 – 15:55 4. série finálových jízd

– 10:00 – 10:55 1. série kvalifikačních jízd                       – 16:00 – 17:00 5. série finálových jízd

– 11:00 – 11:50 2. série kvalifikační jízda                        – 17:00 konec finálových jízd

– 12:00 začátek finálových jízd                                       – 17:20 vyhlášení výsledků závodu

– 12:00 – 12:55 1. série finálových jízd                            – 17:30 konec závodního dne

 

 

Formát seriálu:

– jednotlivé závody jsou pořádány jako jednodenní závody

– celkový výsledek seriálu je dán součtem bodů čtyř nejlepších jednotlivých závodů z pěti

– nejhorší výsledek z pěti závodů se škrtá

– v případě rovnosti bodů rozhoduje lepší výsledek ve škrtaném závodě

– pokud se zrušený závod kvůli počasí nemůže konat kvůli počasí ani v náhradním termínu, je zrušen a

do celkového pořadí se počítá jako 0 bodů pro všechny jezdce

 

Počítání výsledků závodů do seriálu:

– 1. místo 100 bodů                                        – 6. místo 90 bodů

– 2. místo 98 bodů                                          – 7. místo 88 bodů

– 3. místo 96 bodů                                          – 8. místo 86 bodů

– 4. místo 94 bodů                                          – 9. místo 84 bodů

– 5. místo 92 bodů                                          – 10. místo 82 bodů…

Celkové ceny za seriál:

– prvních pět v každé kategorii v konečném pořadí seriálu dostane pohár

– první junior do 17 let své kategorie v celkovém pořadí seriálu dostane pohár