Test odkryté baterie DJI Mavic Pro

Igor Vlahovič


Když jsem tuto baterii dostal na testování, byla již nafouklá mírně. Ale když jsem ji testoval v originálním plastovém obalu tak:

1. nešla nabít do 100% a řídící deska baterie zastavila nabíjení dříve a ohlásila to blikáním diody

2. samozřejmě se nenabila na napětí 4,23 a výše jak je u normálního stavu baterie LiPol HV zvykem

3. za letu se rychle zahřívala a díky teplotě nad 50° se ještě více nafoukla a u Mavic Pro 2 by to znamenalo ztráty kontaktu s dronem

4. napětí na článku bylo nevyrovnané, na jednom kleslo rychle dolů a dron si vyžádal přistání na krytické napětí sady

 

A protože se mi v konečné fázi jedná o čip samotný, zbavil jsem baterii plastového obalu a udělal s ní test v letu. A zjištění:

– baterie se nabila na 100%

– napětí samozřejmě kolem 4,18V/čl. ale všechny články vybalancované

– za letu se baterie lépe chladila a i ke konci letu při venkovní teplotě cca 25° se držela do 50°

– články byly lépe balancované

– baterie se i tak nafoukla, ovšwm méně jak v obalu

 

Nicméně při 30% jako při minulých testech již musel dron na přistání právě pro critical low battery warning. Samozřejmě jsem musel zajistit baterii proti vysunutí skelnou páskou. Více ukáže test zde: