GP Třebíč MICRO – 30.12.2006

Igor Vlahovič


<p>30.12.2006 jsme s přáteli (já konkrétně s Karlem Kacetlem) z Brna vyrazili na poslední závod roku 2006, který se konal v Okříškách u Třebíče. Ano přátelé, další <u>závod seriálu GP Třebíč</u> byl před námi. Počasí nevěstilo nic dobrého a tak jsme vyrazili velmi brzo. A dobře jsme udělali. Po cestě mlha a mrholení, raději nikam nejezdit. Ale GP Třebíč si nemůžeme nechat ujít. Navíc při účasti více jak 80ti jezdců. Takovou účast tento seriál ještě nezažil. Vždyť jen v naší kategorii <b>Micro 1/18</b> startovalo 20 lidí. 18 jezdců ve 4WD a dva v 2WD (podvozek SKALPEL od fy Robitronic a 4 články). S tím na závod vyrazili Michal Němeček a Vladimír Šulc. Jinak v ostatních kategoriích bylo také mnoho účastníků, ale o tom se dočtete na MASTERS <!– separe –> později. Já se budu věnovat kategorii MICRO, protože jsem jí jaksi propadl :-)</p>
<p>Začalo to tím, že mě kamarádi z klubu Vinohrady (pánové Radek Skopal, Ladislav Mlčák a Lukáš Diblík) pozvali do jejich klubu, abych si osahal model 1/18. Netrvalo dlouho a už jsem vlastnil model Xray M18 v základu. S tím jsem jezdil jednu sezonu a potom jsem od Radka koupil podvozek Xray M18 v tuningu (jeho vlastní kvalitní plato). S tímto šasi jsem odjel skoro další sezonu a nyní už jej nemám. Neodolal jsem a koupil Xray M18 PRO. S očekáváním, že si polepším zejména v jízdních vlastnostech. Jak jsem na tomto závodě zjistil, jede opravdu skvěle, ale hlavně dobře vypadá. Tak toliko k historii mého modelu 1/18 a nyní k závodu, že.</p>
<p>Takže 18 lidí v kategorii 4WD OPEN 6 článků. Seriál mám dobře rozjetý a zatím první a druhé místo je výborný úspěch. Ty první byly s podvozkem od Radka Skopala a s páčkovou vysílačkou. Nyní s novým modelem a se Spektrem DX2 na poslední závod roku 2006. Navíc jsem zavítali jezdci Němeček Stanislav, Martin Kořínek, Tomáš Svoboda. Když jsem je viděl na startovní listině, automaticky jsem se posouval ve startovním poli dozadu. Jsou to páni jezdci i v kategoriích 1/10 a tak v 1/18 to nebude jiné. Navíc Standa povýšil kategorii Micro zase někam jinam, než doposud byla. Na mnohem vyšší úroveň. Motor modified, nová karoserie Honda od BPA fy a mnoho dalšího. Najetá kola jako modified 1/10 a ještě lepší… Není co dodat. Já osobně jsem ráno moc netrénoval, protože jsem od pana Ilgnera zakoupil regulátor GM V3 a ten nekomunikuje se soupravou Spektrum, protože si na každou jízdu načítá informace o neutrálu a se spektrem se prostě neshodl. A tak jsem čekal na příjezd pana Ilgnera, který mi ochotně vyměnil tento regulátor za LRP Quantum Competition Micro 2 a ten byl již bez problémů do mého modelu nainstalován a zprovozněn. </p>
<p>Průběh závodů jsem si dopředu představil a moc jsem se nemýlil. Výše jmenovaní si to mezi sebou rozdali o místa nejvyšší a za nimi zbytek startovního pole. Ale ani zbytek se za své výkony rozhodně stydět nemusel: Dudák Luboš, Diblík Lukáš, Calta ml., Parák Milan (který už nechce Skalpel), Ladislav Mlčák a jiní. I ostatní bojovali co jim ruce stačili.</p>
<p>Rozjížďky proběhly čtyři a v nich se jasně potvrdilo, že finále A pojedou určitě trojice jezdců Němeček Stanislav, Kořínek Martin a Tomáš Svoboda. Za nimi potom další jezdci finále A: Igor Vlahovič, Nemeček Michal (kategorie 2 WD se jela společně a hodnotila se zvlášť), Lukáš Diblík, Gombík Ivo, Micka Radek, Skopal Radek a Dudák Luboš. Ostatní skončili v B finále vedené Láďou Mlčákem, kterému se rozjížďky nějak nevydařily. Jinak jsem po naistalování nového regleru něměl moc práce narozdíl od mých kolegů z Vinohrad. Ti neustále něco ladili a pájeli atp. Nutno podotkonou, že jeli modely 2WD, ale se 6ti články v naší kategorii. A páté místo Lukáše Diblíka v A finále je super úspěch. I Radek Skopal se radoval z Ačka byť ze zadní pozice. Jinak borci první kategorie najížděli nejdříve 25 kol a nakonec dosáhli na počet kol 26. Já najel kol 23 a to byl průměr i ostatních pro A finále. Pojďme na finále, které bylo velmi zajímavé.</p>
<p>První rundu vyhrál Dr. Němeček (27 kol) následovaný Kořínkem Martinem (26 kol) a Svobodou Tomášem (26 kol). Já se umístil čtvrý s 24. koly. Potom Němeček Michal (Skalpel) (23 kol) , Lukáš Diblík (23 kol) a za nimi ostatní. Auto mi jelo vyrovnaně, rychle (skoro jako s elitou, jen ty zatáčky ne a ne podle nich).</p>
<p>Druhé finále vyhrál prozměnu Kořínek Martin (27 kol), za ním Dr. Němeček (27kol) a třetí Svoboda Tomáš (27kol). Potom mě pojel Němeček Michal i Ivo Gombík s Lukášem Diblíkem. Udělal jsem změnu na mém modelu a špatně se mi zatáčelo. Nemohl jsem jet naplno a tak jsem si pohoršil. Velká radost Lukáše Diblíka, že mě má za sebou, ho ovládla naplno. A tak měla rozhodnout třetí jízda. </p>
<p>Na tu jsem se připravil a udělal opět změnu. Namazal vnitřky předních mechů a ztvdil zadní nápravu. A hurá na to… To poslední finále se rozhodovalo mezi Kořínkem Martinem a Němečkem Standou. Celým svým tělem (a to nekecám, protože Standa Němeček na tribuně jede pohyby celého svého těla) vyhrál právě on a celkově zvítězil. Následován celkově druhým Martinem Kořínkem. Třetí skončil Tomáš Svoboda. A za ním se odehrál boj o celkové čtvrté místo, tzv. bramborové. Z toho jsem se radoval já, protože auto mi sedělo jako přibité a s vysílačkou jsem již také kamarád celkem dobrý. A tak jsem nejen dojel na hezkém 4. místě, ale najel jsem 25 kol a sklidil od svých přátel gratulaci. V podstatě jsem vyhrál sám nad sebou. </p>
<p>25 kol se nepodařilo najet ani Laďovi Mlčákovi, který to moc chtěl. Jinak to byl jasný vítěz finále B.</p>
<p>No, co říci závěrem? Závod probíhal rychle a i na tak velký počet lidí skončil v dobrou dobu. Já musel spěchat do Brna a tak jsem musel odjet dříve a nemohl počkat tentokráte na vyhlášení vítězů. Tímto se vám omlouvám za chybějící foto vítězů. Ale to najdete určitě na Masters od Jirky Tomana. Co má ten nový přístroj, fotí jako o život a moc pěkně.</p>
<p> Jinak i Karel Kacetl, který jel 1/10 Stock byl až na drobnosti velmi spokojen se svým modelem a jízdou. Co má T2R, zlepšuje se.</p><br>
<div align=“right“>Foto: Masters.cz</div>