GP Třebíč – 11.11.2006

Jirka Toman


<p>Bylo, nebylo za devatero … . Sorry. Bylo velmi zajímavé a potěšující vidět nechápající závodníky když vstupovali do haly s postavenou dráhou pro druhý závod GP Třebíč, který se konal v sobotu 11.11.2006 jako obvykle ve sportovní hale v Okříškách. Co že bylo příčinou? Jen maličkost. Tribuna pro závodníky změnila svoje místo a byla postavena na protilehlé straně, než bylo zvykem doposud. Navíc směr jízdy byl poprvé v historii GP Třebíč po směru hodinových ručiček. A proč taková změna? S tím směrem to byla vyloženě „schválnost“ a přeneseni tribuny na protilehlou stranu haly mělo ryze praktické důvody. Nejvýznamnějším faktorem byla snaha omezit protisvětlo <!– separe –> v případě prudkého slunce právě z jižní strany.</p>
<p>K závodu se prezentovalo celkem 51 závodníků ve třech kategoriích. V kategorii Modified startovalo 20 závodníků v kategorii Stock startovalo též 20 závodníků a v kategorii MICRO startovalo 11. závodníků.</p>
<p>V „královské kategorii“ Modified – motory 540, min. 7 závitů nebo brushless motory byla k vidění celá česko-slovenská špička: Michal Bok, Vašek Strupek, Michal Němeček, Martin a Juraj Hudý, Oskar Malatinský a další špičkový závodníci. Chyběli Zdeněk Hamák a Jirka Janoušek.</p>
<p>V rozjížďkách se bojuje spíše s časomírou jak se soupeři, to si každý nechává až na finále, tak že celá 4 kola rozjížděk proběhla ve velmi klidné atmosféře. Mnozí zkoušeli nová nastavení a někteří, zvláště pak Němečkovi zkoušeli nové aerodynamické prvky. Vypadalo to, že Michal jede každou rozjížďku s jiným zadním křídlem, které by nejvíce vyhovovalo jeho poněkud rozevlátému přesto velmi efektivnímu stylu. A asi to správné křídlo našli neboť Michal si zajistil druhé místo na startu „finále A“ hned za suverénním Martinem Hudý. Michal Bok se musel spokojit až se třetí startovní pozicí a Vašek Strupek se čtvrtou. Do finále A se probojoval i Martin Zvára, naopak kdo se do „finále A“ nedostal byt Igor Lipták a Tono Sloboda.</p>
<p>Rozjížďky v kategorii Stock s nečasovatelnými 540 motory a s jednotnou kotvou 19z. byly od první série velmi vyrovnané. Přesto vždy měl trošičku navrch Šimon Polák, který jako jediný dokázal v rozjížďkách zajet 21 kol. a zajistil si TQ další místa: 2.Miloš Švihran, 3. Tomáš Boor.</p>
<p>O <strong>kategorii MICRO</strong> naleznete podrobnosti v <a href=“gp-trebic-micro18-11.11.2006-57943″>článku</a> od Igora Vlahoviče.</p>
<p><strong>“A“ Finálové jízdy kategorie Modified</strong> vždy přitáhly k trati spoustu diváků jak z řad technického doprovodu tak i ostatních závodníků a bylo se opravdu na co koukat. Zvláště čtveřice Hudý, Němeček, Bok, Strupek předváděli krásné souboje od startu až po projetí cílem. Hodně pozornosti svojí, pro mnohé nepochopitelnou, jízdou stále na pokraji driftu přitahoval Michal Němeček. Jeho souboje se soupeři když se probíjel startovním polem kupředu, po ne příliš povedeném startu, nenechávali nikoho z přihlížejících chladným. Všechny tři finálové jízdy přinášely takovéto souboje, ze který nakonec vyšel vítězně Martin Hudý.</p>
<p>1. Martin Hudý, XRAY <br>
2. Michal Němeček, XRAY <br>
3. Michal Bok, XRAY</p>
<p><strong>Finále B Modified</strong> vyhrál Tona Sloboda před Ivo Gombíkem a pro mnohé překvapením Mírou Jurenkem. Toto jméno znají spíše příznivci Off-Road 1/8IC. Ale Míra již od rozjížděk ukazoval, že to umí i na rovné dráze a ve finále svoje nesporné kvality dobrého, všestranného závodníka potvrdil.</p>
<p>1. Anton Sloboda<br>
2. Ivo Gombík<br>
3. Miroslav Jurenka</p>
<p><strong>Finále A Stock</strong> jsem sledoval z tribuny pro závodníky a snažil se svůj XRAY T2 co nejlépe a nejrychleji dostat do cíle každého finále. Jelikož závodníci v tomto finále jsou výkonnostně velice vyrovnáni nedá nikdo ani centimetry dráhy jak se říká „zadarmo“. Z toho prameni mnohé kolize a nečistoty pramenící ze snahy za každou cenu uhájit svou pozici nebo si o ni polepšit. Možná by neuškodilo kdyby někteří začali více o tom jak jedou přemýšlet. Jako příklad uvedu velmi férový počin „Dudyho“ Luboše Dudáka, který mě asi dvě až tři kola držel za sebou bez šance čistě ho předjet, a pak mi uhnul a povídá „jed, jsi rychlejší“ okamžitě jsem zrychlil a dokázal předjet ještě jednoho závodníka abych ve druhém finále skončil na třetím místě.
Přes zaváhání v prvním finále, kde Šimon Polák skončil až devátý, si v druhem a třetím finále dojel pro vítězství a celkově toto finále vyhrál.</p>
<p>1. Šimon Polák<br>
2. Tomáš Boor<br>
3. Matěj Boor</p>
<p><strong>Finále B Stock</strong> vyhrál Marek Kovár, který jel vůbec svůj první závod s elektrou 1/10E.</p>
<p>Další závod na programu v hale v Okříškách je <strong>MČR E1/10 16.12.2006</strong> a na konci roku tedy přesněji <a href=“https://masters.cz/entrys/2.php“>30.12.2006</a> se jede další závod <a href=“zavody-gp-trebic“>GP Třebíč</a>. Myslím si, po vánočních svátcích, po dnech plných stolů jídla a pití a nicnedělání si přijedete všichni zajezdit.</p>
<p><strong>A jak to vidím já?</strong><br>
Stále se najde hodně závodníků, kteří neví nebo nechtějí respektovat základní pravidla chování na tribuně pro závodníky, tak mi dovolte vám to připomenout. Závodník je na tribuně včas. Závodník pokud se stane cokoli s jeho modelem tribunu neopouští ani neřve po mechanikovi, nasazovači a dalších lidech, ale poodstoupí od kraje tribuny aby nezavazel ostatním, jedoucím závodníkům ve výhledu. Závodník neopouští svoje místo na tribuně pokud nezazní povel „všichni konec – konec rozjížďky/finále“ ruší tím zásadně závodníky, kteří ještě nedojeli. A dále jsem si nemohl nevšimnout arogance některých závodníků, kterým je zatěžko se obléci po jízdě do reflexní vesty nasazovače, Bohužel jsou první, kteří na to z tribuny jako závodnici poukazují. Takže: „pokud nechcete aby vám činili jiní to co se vám nelíbí, nečiňte to vy jim!“</p>