H-King MX2 nové akrobatické prvky

Igor Vlahovič


Akrobat mě začal velmi bavit. Výhodou EPP je, že:

– letí pomalu
– odpadá stres, co když bude havárie

Nevýhodou je menší přesnost akrobacie, ale EPP se nedá srovnávat s konstrukcí.

Nicméně jsem při zakoupení tohoto modelu již uměl základní akrobatické prvky z předchozích modelů. Teď se asi nebudu odborně vyjadřovat (takže omluva profesionálům), ale doposud jsem prováděl:

– looping přitažením (tedy dozadu) – v půlce obratu uberu plyn nebo bez něj
– looping potlačením (tedy přes předek modelu)
– výkrut po křídle v ose modelu
– let na zádech

Nemám doma simulátor, takže nové prvky jsem se dnes začal učit „skautsky“. Na zemi jsem si dal páčky do určité polohy, koukl se, jak jsou řídící plochy nastaveny a pak si v hlavě promítnul, co to letadlo asi provede.

Pokusím se vám to laicky a amatérsky popsat. Lépe řečeno ukáži, jak byla poloha kniplů a pak co letadlo dělalo a jak jsem si tento prvek nazval „pracovně“.

 

Padající list

""

Vystoupám do bezpečné výšky, vypnu motor a páčky na vysílači dám dolů a do strany stejným směrem. Buď vpravo a nebo vlevo. Dle toho se pak určí směr rotace. Na obrázku se nastaví:

Výškovka: dolů
Směrovka: doprava
Křidélka: zatáčka vpravo

Model se začne snášet jako padající list ve výkrutech. Pak stačí pouze nechat přitaženo a model se srovná.

 

Střemhlavá rotace kolmo dolů

""

Opět vystoupám do výšky a pak nastavím tyto polohy kniplů: dolů a do středu.

Výškovka: dolů
Směrovka: doprava
Křidélka: zatáčka vlevo

Akrobat po vypnutí motoru začne prudce rotovat kolmo dolů, jakoby dostal zásah a přišel s zadní část trupu 🙂

 

Omlouvám se za asi nesprávnou terminologii. Každopádně si stačí vymyslet kombinaci a pak ji zkusit za letu v bezpečné výšce.

Samozřejmě mě čeká nožový let a snad někdy visení na vrtuli. Ale to až….

Pokusím se natočit i video a snad to na něm bude vidět.