MJS Cup 23.6.2018

Igor Vlahovič


Dnes jsem odjel poslední závod s podvozkem XRAY T4 2016 s motorem LRP X20 4,5T. Podvozek super, ale když jedu rychlou kategorii, pak musím mít pneu ve velmi dobrém stavu. Jinak je problém s adhezí. Pokud jsem jel kategorii TC Stock, tam to bylo lepší pro šasi samotné, protože tam nebyl takový nápor na hybné části.

Nicméně podvozek je hodně kvalitní a nechá si toho líbit opravdu hodně. Dnes jsem v podstatě dojel na stav pneumatik. Se silným motorem to přestalo stíhat. Ale i tak jsem si závod užil. Až na ten studený vítr.

A proč jsem se rozhodl pro změnu kategorie ? To mě napadlo po zapůjčení HOME MADE podvozku Miloše Pokorného. Navíc jsem již F1 jezdil, ale to už je dávno. A protože jsem dal řeč s Mirou Melounem, vypadá to na návrat k F103 Tamiya. Pokud se chci svézt, stačit to bude. Jen to pak překopat na zimu, abych se vlezl do některé z kategorií, protože F1 Open se asi nikde nepojedou. Ale to se dořeší.

Jinak dnes opět 3 kvalifikace a 4 finálové jízdy. Takže si to každý do sytosti užil. Každá kategorie měla zase svého favorita.

 

F1 Efra

Zde se dnes sešlo 7 pilotů. Samozřejmě se dalo očekávat, že Lukáš Hoch opět vyhraje kvalifikace a pak i finále. A bylo tomu tak. Ale za ním to bylo velmi vyrovnané v podobě Marka Sovy, Tomáše Sovy a Svetlina Douhlevského. Toník Pospíchal se čertil, že není informován o nadcházející jízdě. Ale pak bylo vše v pořádku. Jezdí stále dobře, pokud jej model poslouchá. Zdeněk Ajmut jel opět na pohodu.

1. Lukáš Hoch
2. Tomáš Sova
3. Marek Sova

 

GT Pro

Nejobsazenější kategorie. 8 pilotů. Opět přijel Roman Krejčí s podvozkem Corally a opět mu to neskutečně jelo. A tak nedal nikomu šanci. Za ním se v kvalfikacích utvořila trojice vyrovnanýc pilotů: Daniel Urban, Jaromír Sattler a Jiří Groch. I zde jel Toník Pospíchal a občas na jízdu spěchal. Miloš Pokorný má funkční podvozky vlastní konstrukce, ale hůře se s nimi jezdí dle majitele. Ve finále opět dominoval Roman Krejčí před soupeři a na dráze se proháněl bez nutnosti nějak se snažit soupeře udržet za sebou.

1. Roman Krejčí
2. Daniel Urban
3. Jaromír Sattler

 

F1 Open

5 jezdců. Tomana Vladimíra bohužel potrápili soupeři a i technická závada ve finále. Proto nestačil na první dvojici. Nicméně kvalifikace vyhrál Tomáš Sova a v těsném závěsu dokroužil Miroslav Meloun. Zde jsou volná technická pravidla, a tak je na jezdci, co uřídí. Ale jelikož jsou F1 zadkokolky, je tam přeci jenom určitá hranice, kam lze zajít s rychlostí. Zde jsem mohl vyzkoušet jednu jízdu model Miloše Pokorného. A je potřeba hodně podvozek doladit. V pomalé rychlosti v pořádku, ale jak chce člověk jet rychle, se šasi nastane boj.

1. Tomáš Sova
2. Miroslav Meloun
3. Vladimír Toman

 

TC 4WD

Na závod přijel Matěj Šulc a jel tak, jak se od jezdce jeho formátu očekává. S přehledem vyhrál kvalifikace s obrovským náskokem a ve finále také neměl soupeře. Ale jel rychle avšak korektně. Za ním však začal závod samotný. Já, Marek Sova a kdyby to zatáčelo Lukáši Vrbovi, byli by jsme hned 3, kteří soupeřili o další stupně vítězů. Jenže zatímco se mi podařily kvalfikace a startoval jsem z druhého místa do finále… Pak postupně přestaly fungovat pneumatiky a já měl co dělat, abych udržel třetí místo. Marek Sova jel výtečně. Milan Novák byl na tomto závodě poprvé. Jel co mu síly stačily a snažil se soupeřů držet. Ale jednak neměl podvozek, který mu 100% fungoval a také řešil pneumatiky. Ale i tak posbíral nějaké zkušenosti do budoucna.

1. Matěj Šulc
2. Marek Sova
3. Igor Vlahovič

 

Zde máte krátké video a fotogalerii.