HIT 138 online

Igor Vlahovič


Zavítal jsem na první kobercový závodu HITu, pořádaného RC kluby Zlín a Valašské Meziříčí.

Online výsledky můžete sledovat zde po celý den:

"" Formule 1
"" Truck
"" 1:12
"" Lemans
"" TC Stock
"" TC Modified

 

Před závodem jsem obdržel informační e-maily o tom, jak bude vypadat dráha, jaký bude časový harmonogram a informace o bufetu.

Bufet je nyní zařízen v nedaleké restauraci, k dispozici v hale je pak kávovar.

Jinak dráha je postavená na černém koberci se žutým značením. Ozvučení, informační monitory, technická kontrola – vše je zařízeno. Po vstupu do haly jsem si nemohl nevšimnout pohárů, stupňů pro vítěze a velký skleněný pohár Miroslava Dolanského (závodník se srdcem, ktrý nás bohužel opustil brzy a nečekaně). Teď je tedy zase na závodě, aby nás podpořil !!!

""
Pohár Miroslava Dolanského

 

Ráno je připraven organizovaný trénink pro jednotlivé kategorie. Já osobně jedu kategorii Modified. A jsem zvědav, jak se mi bude dařit na koberci s hodně rychlým modelem. Asfalt už jsem jel a zvládl jsem to.

Při prezentaci jsem jako závodník obdržel dárky od pořadatele – odmašťovací spray a reflexní pásku na ruku (nohu).

A za malou chvíli se začne organizovaný trénink. Já budu čekat na svoji skupinu, abych poprvé jel s rychlou bestií na koberci.

O vše starají členové obou klubů. Petr Novotný dělá prezentaci. Radek Šimurda zajišťuje monitory a další věci kolem závodu. A dráha se samozřejmě stavěla již včera.

Postupně se plní hala a já se zdravím s účastníky. Některé borce jsem neviděl již hodně dlouho a tak člověla potěší, že je opět vidí.

 

Tak jsem absolvoval první trénink na koberci a zjistil jsem následující:

– auto sedí poměrně dobře, trochu klouže zadek

– zatím jedu pomaleji zvykám si na malou dráhu a hodně rychlé auto

– všem jsem bravurně uhýbal

– auto uřídím s převodem 10:1

– motor LRP X20 4.5T po jízdě na 5 minut teplota kolem 60°. Reguátor LRP Flow Zero Boost Stock Program taky přežil

– pneu HOT RACE 30 adheze ucházejcí. Možná zkusím ještě jiné pneu, co tu mám

 

Ale u mě jde v podstatě o toto: svézt se, aniž bych něco rozbil, napsat reportáž a ve finále si najít rovnocenného soupeře a užít si i trochu adrenalinu.

""
Nestárnoucí hvězda závodů – pan Jan Hrnčíř

Já jsem dostal od Romana Krejčího pozvánku na jeho závod na 23.12.2017 do Ostravy. Jsme tedy přeběžně domluveni. Zapůjčí mi modet a budu moci závodit s 2WD šasi.

Na daší trénink jsem použil pneu, co se jelo v zimě na MČR. Maji nižší profil a jsou měkčí. Myslím si, že získám lepší adhezi na zadní nápravu. A možná budu o něco rychlejší.

Petr Rovný dnes jede podvozek Serpent Project 4X. Konstrukce jak ze scifi, tlumiče jsem nenašel :-). A nyní jej ladí, aby v kategorii Stock zajel co nejlepší výsledek. Díky předepsanému motoru, reguátoru a obutí by měla být kategorie hodně vyrovnaná.

Náhradní díly zde zajišťuje Karel Martinec a Tomáš Rajdus.

Trénink má i danou skupinu lidí, takže odpadá dohadování a boj o místo 10ti pilotů na tribuně.

Za chvíli budou vyvěšeny skupiny na kvalifikace a časový harmonogram pro závod.

Když jsem jel první trénink, tvar dráhy mi sedl. Myslím si, že je dobře postavená a nejsou na ní extra záludná místa.

Miroslav Křížek jede upravenou TRF 415. A asi jak jediný jede volnoběžku na přední nápravě. Což je rarita na dnešní dobu.

""
Rozprava

Na rozpravě Petr Novotný sdělil vše podstatné, Karel Martinec doplnil, že všichni nasazovači budou mít vesty. Foto modelů a účastníků a jdeme závodit.

Petr Rovný se mi podíval na podvozek. Ustřeluje mi zadek. Petr se začal ptát, kdy jsem dělal tlumiče, kdy jsem dělal světlost. Raději jsem mlčel…. Však víte, jak to u mě je. Dokud to jede. Ale Modified na koberci je jiná liga. Takže nezbívá než poděkovat za pomoc.

""
Petr Rovný mi nastavuje můj XRAY T4 2016

Mezi tím jede kategorie F1. A já pak pojedu svoji první kvalifikaci s novým setupem.

Tak podvozek je naladěn na první jízdu. A já jsem zvědav, jak mi to Petr nastavil.

Po jízdě pilot odloží auto a vysílač na dané místo a jde ihned na pozici nasazovače. Funguje to a závode jede bez prodlev vpřed. Za časomírou se střídají Petr Novotný a Karel Martinec.

Na toto závodě jsou samozřejmě i junoři. A budou pak vyhlašováni sólo.

Po hodně dlouhé době jsem potkal Sváti Hájka, co jezdí malá měřítka a teď skočil do kategorie F1. A to zde ještě dával do modelu regulátor, motor (divil se, že motor je senzorový a proč ten senzor kabel tam musí mít). Takže pro něj premiéra.

Tak naladění podvozku od Petra pomohlo. Bezpečně jsem pouštěl rychlejší soupeře a dojel jsem do cíle bez poškození sebe a cizího. Svezení adrenalinové a učím se, což jsem zatím nedělal, brzdit. Jinak jsem nasazoval poslední kvalifikaci a Matěj Šulc vyhrál před takovým pilotem, jakým je bezesporu Kuba Šimurda. Ale prostě se lepší a jde nahoru. A jak jsem pozoroval, je to opravdu brzda/plyn.

A kdo zatím vede po prvním kole kvalifikací?

F1 – Lukáš Hoch

Truck – Milan Peška

LeMans – Roman Krejčí (v této kategorii jede Matěj Šulc s podvozkem 1/12 a je rychlejší)

Stock – Ludvík Kurečka

Modified – Matěj Šulc

Pozoroval jsem jízdu Jana Hrnčíře v kategorii Stock a jede na svůj věk velmi pěkně. Ale jezdí pravidelně a to se prostě nezapomíná.

""
Jan Hrnčíř

A přede mnou je druhá kvalifikace.

Tak druhá kvalifikace dopadla lépe. Lepší časy na kolo, lepší nájezd. Jen prostě občas přestřelím zatáčku a nestihnu včas dobrzit. Ale jinak auto jede dobře.

Ve finále ale bude obtížné najít si soupeře. Nejblíže jsem Filipovi Rajdusovi, ale ten se určitě zlepší. A za mnou je Miroslav Křížek, který je zase pomalejší. Ale nechce se mi kroužit samotnému :-). Uvidíme. Kadopádně pouštím soupeře a myslím si, že mi to jde.

Ona tato kateogorie se jezdí jinak. A já jsem pořád naučen odstavovat a nebrzdit. Musím se ten styl naučit. O tom to je.

Pořadí na vedoucích jednotlivých kategorií se nic nezměnilo. Nicméně se jezdí FAIR PLAY, což je jen dobře.

Závod by měl skončit v 17 hodin. Tedy jízdy. Pak se budou vyhlašovat výsledky závodu a výsledky letní sezóny. Zatím se časový harmonogram daří dodržovat.

Tak i třetí kvalifikace dopadla pro mě dobře. Lehce jsem se zlepšil, ale vypadá to, že finále si budu kroužit sám. leda, že bych počkal na soupeře za mnou.

O půl třetí startují finálové jízdy. Petr Novotný nyní tvoří finálové skupiny.

""
Depo Rajdusů

 

Formule 1 finále byla pro Sváťu Hájka premiérou. Občas musel pomoci nasazovač, ale jinak se pilot snaží co to jen jde. Lukáš Hoch v A finále zatím ujíždí soupeřům. Za ním je to hodně vyrovnané.

Zajímavá finálová jízda Trucků. Plná dráha tahačů, vláček v mnoha případech. Taky jsem o této kategorii uvažoval a nakonec jsem skončil v té nejrychlejší. V cíli první vítěz kvalifikací Milan Peška.

Dostal jsem instrukce od Petra, abych mazal dvě jízdy před moji jízdou. Tak jdu na to.

Stock – krásný souboj Ludvík Kurečka vs Karel Kratochvíl. Hodně vyrovnaná a čistá jízda. Došlo i na lehkou kolizi. Ale bylo na co se dívat. Nakonec zvítězil Karel.

Modified – jak v kvalifikacích, tak i ve finále první Matěj Šulc. Stači mu Kuba Šimurda, pak už ztráta. Já jsem si kroužil na pěkném 4. místě nikým neohrožován. Po startu jsem si myslel, že budu držet krok s Filipem Rajdusem, ale brzy jsem na to zapomněl.

První kolo uběhlo rychle. A jdeme na druhé.

V kamionech proběhl taky pěkný souboj. Hlavně Radko Černohous junior jezdí velmi dobře. Hodně potrápil Jury Hrabce.

V Le Mans jezdí na první pozici Matěj Šulc. Ale papírově je první Roman Krejčí. Matěj jede 1/12 placku.

Zatím padlo jedno STOP and GO za narážení do soupeře a několik napomenutí. Jinak závod probíhá opravdu v klidu a pohodě.

Studoval jsem výsledky první finálové jízdy naší kategorie a dost jsem si zlepšil dojezdový čas. Přitom jsem s nikým nezávodil a jel jsem si stále svoje tempo. Asi to dostávám do ruky :-).

Stock A finále – zde kralovali oba Kratochvílové. Tedy po té, co ztratil Ludvík Kurečka pozici. Nyní po startu opět s náskokem Ludvík a Karel. Karel opět vítězí.

""
TQ TC Stock Karel Kratochvíl

Třetí kolo dokončí tento závod. Někde je již rozhodnuto, někde ne. Po dojezdu každé kategorie dám výsledky na prvních třech místech.

 

Já jsem si pohoršil v dojezdovém čase, neb jsem neprojel smyčku a dal jsem si repete. Nicméně jízda pohodová.

Matěj Šulc jezdí opravdu velmi dobře. Ludvík Kurečka dojel třetí a porazil Karla Kratochvíla.

 

F1

1. Lukáš Hoch
2. Tomáš Rajdus
3. Martin Janíček

 

TC Truck

1. Milan Peška
2. Jura Hrabec
3. Radko Černohous jr.

 

Le Mans

1. Roman Krejčí
2. Libor Holub
3. Ladislav Holásek

 

TC Stock

1. Karel Kratochvíl
2. Martin Kratochvíl
3. Radko Černohous jr.

Ludvík Kurečka byl diskvalifikován, protože měl o 2 desetiny těžší převod. Chybu uznal.

TC Modified

1. Matěj Šulc
2. Kuba Šimurda
3. Karel Kratochvíl

 

Jdeme na vhlášení výsledků závodů.