MSJ Cup 10.9.2017

Igor Vlahovič


Rozhodl jsem se pro start na tomto závodě. Nakonec se mi uvolnil program na neděli a tak jsem musel otestovat podvozek XRAY T4 2016 s motorem LRP X20 4.5T. Takovou motorizaci jsem dlouho nejel. A měl jsem z ní trochu strach.

Zde se jedou kategorie Formule 1 EFRA a Open, GT Open a TC 4WD. A v TC je to otevřené. Dříve jsem zde jel motor SP 13.5T s převodem 3,8. Ale to hořel motor a stejně jsem nestíhal. Dnes tomu bylo jinak.

Jezdci se sjížděli postupně a v klidu. Takže start závodu byl až po 10. hodině. V komorním počtu se nikam nespěchalo, předpověď počasí slibovala, že počasí vydrží až do podvečera.

Jely se tři kvalifikace a pak 4 finálové jízdy. Jedna jízda se nepočítala (ve finálových jízdách).

Jednotlivé kategorie měli již od začátku své favority. Dokonce TC 4WD měla slušnou účast.

Formule 1 Efra – zde byl jasným favoritem Lukáš Hoch a hned od začátu to dával najevo. Světlin Douhlevski se mu snažil šlapat na paty, ale Lukáš byl nedostižný. Marek Sova si držel odstup, ale nakonec z toho bylo třetí místo. Jinak TQ na finále samozřejmě získal Lukáš.

Formule 1 Open – i zde dominoval Lukáš Hoch. A i zde se mu nejblíže rovnal Světlin Douhlevski. Jiří Groh již od začátku jezdil kolem třetího místa. Na jízdu šel skoro vždy jako poslední :-). TQ tedy i zde na finále Lukáš Hoch. Miloš Pokorný prohlásil, že sice to vypadá dobře (jeho podvozek F1), ale pořádně to nejede. A tak že ho čekají změny na zimní sezónu.

GT – zde to bylo mezi Jiřím Grochem a Alešem Matiáškem. Ten pak ale skončil pro závadu na regulátoru. A tak to měl Jiří lehčí. TQ Jiří Groch. I zde jel Miloš Pokorný a byl o něco více spokojen. Ale soupeřům nestíhal.

TC 4WD – Lukáš Hoch měl spašené šasi. Jeho motor 4.5T jel neskutečně a byl k nedostižení. I když jsem se mu pak lehce přiblížil. V kvalifikacích ale ne, tam ni dal kolo, ani jsem nemrkl. Ale to jsem „ladil“. O tom až později v souhrnu. Marek Sova byl můj nebližší soupeř, ale i on mě potrápil v kvalifikacích. Pak to bylo jinak. Tomáš Sova se snažil, ale vždy měl problémy s dotažením kola, pokud jsem to správně zaregistroval. A tak se docela naběhal. TQ Lukáš Hoch, který až na vyhořelý kondenzátor a malým problémem s přijímačem, jel 200% výkon. A uřídil ho.

Ve finále se jelo víceméně podel stejného scénáře. Favorité se drali kupředu, jezdci o kolo zpět se snažili pouštět. A jak to dopadlo?Miroslav Meloun ulomil zadní křídlo na svém monopostu a bude lepit.

Formule 1 Efra

1. Lukáš Hoch
2. Světlin Douhlevski
3. Marek Sova

 

Formule 1 Open

1. Lukáš Hoch
2. Světlin Douhlevski
3. Jiří Groch

 

GT

1. Jiří Groch
2. Lukáš Vrba
3. Miloš Pokorný

 

TC 4WD

1. Lukáš Hoch
2. Igor Vlahovič
3. Marek Sova

 

Junioři:

Formule 1:

1. Lukáš Hoch
2. Tomáš Sova

 

TC 4WD:

1. Lukáš Sova
2. Tomáš Sova

 

Závod měl pomalejší průběh, ale vše se stihlo před začátkem deště. Bylo zajištěno drobné občerstvení, při vyhlašování byly každému závodníku předán diplom a drobná cena. Já osobně jsem si dobře otestoval a zajezdil. A byl to arenalin.

 

Nyní tedy jak jsem ladil a jezdil v kostce svůj XRAY T4 2016 s motorem LRP X20 4.5T

Kvalifikace – prvně jsem dal pneu Hot Race bez mazání, převod 8:1 na ZERO BOOST regulátoru LRP FLOW se softem pro Stock.  Moc rychlé, tupé do zatáček. Těžko jsem stíhal i Marka Sovu, Lukáše Hocha už vůbec ne. Pak převod 10:1. Lépe řiditelné za stejných podmínek. Ale pomalejší. Navíc ve ruhé jízdě se mi povolil pastorek. Navíc jsem zvolil penu Vtec, které bylo měkčí, o něco lépe to točilo, ale… Vše bylo na poslední kvalifikaci. Musel jsem zajet výsledek. A změna: zpět převod 8:1, pneu Hot Race namázáno LRP na koberec. A náhle lehké dotáhnutí na Lukáše a zajištěné druhé místo na finále.

Finále – zde jsem již jel poslední nastavení, vždy namazal a zajel jedno první místo a tři druhá. Auto sedělo, zatáčení již nebylo tak tupé a svezení bylo výborné. Ale ta rychlost na cílovce bya pro mě stále děsná. Nechtěl jsem model poškodit a tak jsem se dost krotil. Už nejedu na krev. Ale Marek Sova najednou dostával ode mne kolo. Jel jsem plynule a dokonc byl v jednom kole s mistrem rychlosti Lukášem.

Celkově jsem se svezl výborně, každá jízda adrnalin v podobě „udrž to na trati a nerozbij to“. Povedlo se.

Podívejte se na fotogaleri, video je níže: