EFRA Grand Prix Prague 2006

Václav Strupek


<div align=“center“>
<h2>EFRA Grand Prix Prague 2006</h2>
ELECTRIC TRACK 1 : 10<br>
Sportovní Centrum BRANDÝS NAD LABEM<br>
17.- 19. listopadu 2006</div>
<br>
<p>Prestižní mezinárodní závod pořádaný RC Lestr Models se již po páté za sebou konal ve Sportovním centrum v Brandýse nad Labem. Dá se říci, že každoročně si jezdci z celé Evropy najdou ve svém kalendáři místo pro tento závod a letos jich přijelo 44. Doplněno o naší jezdeckou špičku, startovní pole mělo 74 jezdců. Hvězdou první velikosti byl v tomto závodě jeden z nejlepších světových jezdců, holandský jezdec a číslo 1. týmu X-Ray Jilles Groskamp. Další přední týmový jezdci potom byli Martin Hudy ze Slovenska, Martin Lissau a Martin Christenseen z Dánska, švédský jezdec v barvách LRP <!– separe –> Andreas Myrberg. Pochopitelně nemohli chybět jezdci z Polska, Slovenska a naši dobří známí z Rakouska Marcus, Tony a Mario Ederovi. Oproti minulým létům bylo možné trénovat již v pátek celý den a mnoho závodníků toho využilo, depo se plnilo každou další hodinou. V pátek od 16,00 hod byli jezdci rozděleni do 10 skupin a jely se čtyři kola měřeného tréninku. V sobotu ráno po tréninku následoval kolotoč 5 kvalifikačních kol, po každém kole bylo pořadí jezdců obodováno a pro konečné umístění pro finálové jízdy se počítali dvě nejlepší umístění jezdce. V případě stejného počtu bodů rozhodovalo nejlepší umístění ze všech kvalifikačních jízd.
</p><p>Sobota 18.11. – Kvalifikace<br>
Hned od začátku bylo jasné, že velkým favoritem bude Jilles Groskamp z Holandska, který vyhrál i v minulém roce a patří ke světové špičce v této kategorii. Hned v první kvalifikaci najel jako jediný 25 kol. Ve druhé kvalifikace zajel 25 kol i Martin Hudý a dokázal ji vyhrát před Jillesem. Výborně zajel ve čtvrté kvalifikaci dánský jezdec Martin Lissau, také on dokázal najet 25 kol. Ve vynikající formě jezdil i Juraj Hudý a překvapení kvalifikace, maďarský jezdec Bálint Rajki. Tento jezdec v minulém ročníku skončil na 24 místě, ale tentokrát jezdil opravdu výborně a bylo jasné, že A finále mu neuteče. Naši jezdci měli v roce 2005 zastoupení v A finále čtyřmi jezdci, letos se ale uvidí až po poslední jízdě. Nádherné souboje a vynikající výkony byly vidět i v dalších kvalifikačních skupinách, výborné výkony podával i junior Jiří Mára a byl to on, kdo se z našich mladých jezdců dokázal dostat jako jediný do B. finále a již dopředu bylo jasné, že krásný pohár pro nejlepšího juniora zůstane díky Jirkovi v Praze. Největší smolař byl určitě Zdeněk Hamák, který ve dvou prvních kvalifikacích zajel na hranici finále A, ale v dalších jízdách ho vždy zradila technika a tak nedokázal zopakovat úspěch z minulého ročníku. Dobře zajel i jeden z nejlepších světových jezdců v kategorii Large Scale Martin Bayer z RCA Slavkov. Finále B mu ale uteklo teprve v posledním kole kvalifikace.</p>
Takže poslední kolo kvalifikací nakonec rozhodlo o tom, že:<br>
<ul>
<li>&#8222;Pole position&#8220; získal Jilles Groskamp a zároveň získal i první pohár</li>
<li>v A finále jsou tři čeští reprezentanti, Michalové Bok a Němeček, Václav Strupek</li>
<li>juniorským vítězem se stává Jirka Mára z RCA Praha, jede B finále – vynikající</li>
<li>nejlepší výkon zajel Martin Hudý a patří mu zatím i nejlepší ča<li>s na kolo</li>
</li>smůlu má slovenský jezdec Tomáš Lipták, 11.místo po výborném v<li>ýkonu </li>největší překvapení v A finále &#8211; Juraj Hudý a maďarský Rajko Bálint <li>
</li>zklamáni byli určitě juniorský mistr ČR Jirka Janoušek /32/ a Martin Pater /41/
<li>poprvé v první desítce není žádný rakouský jezdec , nejlepší je 12 Mario Sowka</li>
<li>v kvalifikaci se jezdí velice čistě a dosud není žádná diskvalifikace</li>
<li>oproti minulému roku ztrácíme dvě místa ve dvacítce jezdců</li>
<li>celkem 23 jezdců mělo nejlepší výsledek 23 kol</li>
</ul>
<p>Takže jenom pár postřehů a vrátíme se k výsledkům kvalifikace. V následující tabulce je prvních deset jezdců s nejlepšími výsledky v kvalifikaci.</p>
<pre>
místo: jezdec : národnost: nej.výsledek: kolo :
1. Jilles Groskamp Holandsko 25 5:08,88 11,99
2. Martin Hudý Slovensko 25 5:08,28 11,90
3. Martin Lissau Dánsko 25 5:11,16 11,99
4. Andreas Myrberg Švédsko 24 5:02,76 12,13
5. Michal Bok Česká rep. 24 5:01,75 12,25
6. Michal Němeček Česká rep. 24 5:00,20 12,15
7. Václav Strupek Česká rep. 24 5:07,83 12,31
8. Rajki Bálint Maďarsko 24 5:07,97 12,42
9. Martin Christensen Dánsko 24 5:05,90 12,31
10. Juraj Hudý Slovensko 23 5:01,30 12,41
</pre>
<p><strong>Slavnostní večer</strong> potom začal pro naše jezdce a jejich doprovod vyhlášením výsledků letošního letního Mistrovství České republiky. Velice pěkné poháry a ceny předával president RCAČR pan Pavel Kryll a předseda sekce ETc Václav Strupek. Po tomto ceremoniálu potom přivítal jménem hlavního sponzora firmy Lestr Models všechny jezdce a hosty na &#8222;drivers party&#8220; pan Václav Strupek. Opět musím říci, že i tentokrát se závěr soboty vydařil a někteří jezdci i jejich doprovod se snažili všechno sníst a vypít. Nezdařilo se, někteří zahraniční jezdci potom v doprovodu Michala Boka a Vaška Strupka, asi z důvodu tlumočení, odešli na diskotéku. Příchod na hotel … radši nekomentuji.</p>
<p><strong>Neděle 13.11. finálové jízdy</strong><br>
Přesně v 9,00 hod. začal trénink ve finálových skupinách . Ve finálových skupinách po 10 jezdcích se jedou 3 jízdy a pro umístění se počítají dva nejlepší výsledky. V případě stejného bodového zisku u dvou a více jezdců se pro pořadí počítalo postupové místo z kvalifikace. Finále „H“ první pohár pro českého jezdce, junior Jan Kryll vyhrál první dvě jízdy a bylo rozhodnuto &#8211; nejlepší výkon v tomto finále slovenský jezdec Hubert Harthauser 20 kol 10,13</p> <p><strong>Finále „I“</strong> pro pohár vítěze šel rakouský jezdec Wolfgang Schuster.</p>
<p><strong>Finále „H“</strong> tři naši jezdci proti sedmi zahraničním, navíc v této skupině jede jeden z výborných rakouski finálové jízdy vyhrál </p>
<p><strong>Finále „G“</strong> tady bylo favoritů několik, smál se ale opět český jezdec Miroslav Jurenka s nejlepším nájezdem 21 kol 5:12,61</p>
<p><strong>Finále „F“</strong> rakouský jezdec Wolfgang Schuster vyhrál 3 a 4 finálovou jízdu a získal pěkný pohár a měl z něj velkou radost. Dosáhl i nejlepší výkon v tomto finále 22 kol 5:04,79 </p>
<p><strong>Finále &#8222;E&#8220;</strong> v tomto finále rozhodovala až poslední jízda a tu dokázal vyhrát další z juniorských nadějí český jezdec Filip Romer, určitě se chtěl ale umístit o nějaké finále výše. Hezký pohár mu ale určitě zlepšil náladu. Dosáhl i nejlepšího výsledku 23 kol 5:12,23 </p>
<p><strong>Finále &#8222;D&#8220;</strong> úspěch a pohár také pro polské jezdce. První jízdu vyhrál sice náš Ondřej Hubálek, když najel nejlepší výsledek 23 kol s dojezdem 09,39 ,ale další jízdy už patřily Peterovi Takáczovi.</p>
<p><strong>Finále &#8222;C&#8220;</strong> tak tady to byl souboj na hraně, každé finále vyhrál někdo jiný. Nakonec se smál slovenský junior Martin Mihálik , který si odnesl pohár za vítězství ve finále a ještě za druhé místo v soutěži juniorů. Nejlepší výsledek ale dosáhl český jezdec Martin Bayer v první finálovce 23 kol s dojezdem 03,02 vteřiny.</p>
<p><strong>Finále &#8222;B&#8220;</strong> nádherný souboj zkušeného rakouského jezdce Markuse Edera se slovenským Tomášem Liptákem. V rozhodující třetí jízdě zvítězila zkušenost a Markus si šel pro druhý &#8222;rakouský&#8220; pohár. Tomáš ale zajel nejlepší výkon 24 kol 5:11,49.</p>
<p><strong>Finále &#8222;A&#8220;</strong> nádherné souboje mezi prvními třemi jezdci, opět o vítězi rozhodovalo až třetí finále. Jilles Groskamp předvedl proč patří mezi nejlepší světové jezdce a s klidem dokázal jako jediný jezdec ve finálových jízdách najet 25 kol a zaslouženě vystoupil na nejvyšší pozici stupně vítězů. Druhý skončil zaslouženě slovenský jezdec Martin Hudý, který dokázal ve druhé finálové jízdě vyhrát a tím odsunout dánského mistra Martina Lissaua na třetí pozici. Na čtvrtém místě skončil po velkém souboji švédský jezdec Andreas Myrberg, který dosáhl stejného počtu bodů jako celkově pátý český jezdec Michal Bok, ale rozhodující bylo postavení na startu a to měl švédský jezdec lepší. Také i další český jezdec Michal Němeček dosáhl stejného počtu bodů, ale startovní pozici pro finálové jízdy měl z těchto jezdců nejhorší a tak skončil na šestém místě. Sedmý skončil překvapivě maďarský jezdec Rajki Bálint, který skončil dvakrát na šestém místě a zajel opravdu výborně. Na osmém místě skončil dánský jezdec Martin Christensen, když dokázal najet dvě osmé místa. Devátý skončil Václav Strupek, kterému se finále opravdu nepovedlo. Diskotéka prý byla lepší. Nejlépe dopadl ve druhém finále, když skončil na sedmém místě. Poslední skončil se stejným počtem bodů Juraj Hudý, ale postupoval desátý a tak také skončil. Takže deset nejlepších jezdců v přehledné tabulce.</p>
<pre>
Poř. Jezdec: země umístění body nejlepší výsl. kolo
1. J. Groskamp Holandsko 1 + /3/ + 1 = 2 25 5:09,45 12,01
2. M. Hudý Slovensko 2 + 1 + /4/ = 3 24 5:00,31 12,03
3. M. Lissau Dánsko /5/ + 2 + 2 = 4 24 5:00,64 12,08
4. A. Myrberg Švédsko 4 + 4 + /6/ = 8 24 5:05,16 12,06
5. M. Bok Česká rep. /7/+ 5 + 3 = 8 24 5:03,41 12,29
6. M. Němeček Česká rep. 3 + /9/ + 5 = 8 24 5:05,29 12,05
7. R. Bálint Maďarsko 6 + 6 + /7/ = 12 23 5:00,60 12,29
8. M. Christensen Dánsko 8 +/10/ + 8 = 16 23 5:04,65 12,35
9. V. Strupek Česká rep. /10/+ 7 + 10 = 17 23 5:08,10 12,38
10. J. Hudý Slovensko 9 + 8 + /9/ = 17 23 5:06,86 12,17
</pre>
<p>Celý závod jako každý jiný končí vyhlášením výsledků, jsou předávány poháry a velice hodnotné ceny. Při této příležitosti si dovoluji poděkovat sponzorům tohoto závodu a doufám, že i v příštím roce zůstanou tomuto setkání evropských jezdců nakloněni. Generálním partnerem byla akciová společnost Stavby silnic a železnic. Závod dále sponzorovaly – ČSOB – Lestr Models – SP Interiér s.r.o. a MIPA CZECH s.r.o.</p>
<p>Závěrem mě dovolte poděkovat mým nejbližším spolupracovníkům při vedení těchto závodů, hlavně panu Šeligovi z RC Slavkov, který zajišťoval měření, dále pánům Zdeňkovi Hamákovi a Standovi Němečkovi za bezchybnou technickou kontrolu. Poděkování patří určitě i řediteli Sportovního Centra Brandýs nad Labem panu Ipserovi a celému kolektivu pracovníků tohoto centra. Také jejich přičiněním účastníci závodů odjížděli s dobrým pocitem.</p>
<div align=“right“>Václav Strupek – ředitel závodu</div>