MJS Cup 29.4.2017 mým pohledem

Igor Vlahovič


29.4.2017 se konal na dráze Brno Bosonohy zřejmě první oficiální závod letní sezóny. Já jsem přijal pozvání na tento závod od ředitele závodu pana Marka Sovy.

Počasí v týdnu nevěstilo nic dobrého, a to se projevilo na celkové účasti. Přitom ráno bylo krásně slunečno a nic nenasvědčovalo tomu, že by v průběhu dne mohly nastat zvraty v počasí.

 

Kompletní výsledky závodu  by měly být časem k dispozici přímo na MyRCM:

"" F1-elektro Open
"" Kamion
"" TC elektro 4WD
"" World GT Pro
"" F1- Efra

 

Kamiony se nejely pro nezájem. Matador GTček Roman Krejčí nedorazil a také někteří další přihlášení. Ale členové domácího klubu plus další nadšenci tohoto RC sportu se nakonec sešli v kategoriích F1 Efra, F1 Open, TC 4WD a World GT.

Účastí byl každý ve finále A, ale to nic nezměnilo na přístupu jezdců k závodění. Jezdilo se po celý den FAIR PLAY, bez dohadů. Na vše bylo času dost. Na závodě nechyběli junioři, kteří pak byli vyhlášeni sólo.

Přes den jsme se bohužel potýkali s rozmary počasí. 2x přišel silnější déšť, který dráhu na nějakou chvíli vyřadil z provozu. Ale po dohodě se vždy trpělivě čekalo na podmínky sjízdnosti a závod vždy pokračoval a dojel se do konce.

Jely se 3 kvalifikace a pak 4 finálové jízdy.

Když vydatněji pršelo, ukázal se Miloš Pokorný se svým modelem GT a Světlin Douhlevski se svojí Formulí jako mistři jízdy na mokré trati. Ostatní čekali, až dráha lehce oschne a nebude na ni stát voda. Zatímco Miloš zabalil elektroniku do potravinářské fólie, Světlin jel s monopostem bez úprav. Ale pravdou je, že F1 má kola venku a voda nestříká okolo, ale přímo pod karoserii. Tak jak je tomu například u GT či 4WD modelů.

""
Miloš se vody prostě nebojí

 

Při jedné z finálových jízd jsem měl kontakt s panem Sovou a musel jsem skončit na vypadenou baterii. Ostatní pokračovali v nastávajícím dešti až do konce. A to se stalo osudným právě pro Marka Sovu. Pak jej začal zlobit motor. nebylo možné zastavit, protože by se pak již model sám nerozjel. Muselo se do něj postrčit. Ale i přes tento handicap Marek pokračoval v závodě až do konce. Jen nesměl zcela zastavit.

Já jsem svůj Xray na vlhkou dráhu připravil alepoň tak, že jsem skelnou páskou oblepil elektroniku. A pomohlo to. Nikdy jsem však nejel na dráze, když na ni stála voda.

Každá kategorie měla od začátku svého favorita. Ale kdyby nedělal zbytečné chyby Miloš Pokorný v kategorii GT, mohl být vítězem. Ale…

Výhodou přeháněk bylo to, že dráha byla krásně čistá. Tedy když se jelo na zcela suché trati. K dispozici byl kompresor, takže každý po jízdě spěchal svůj podvozek očistit a pak hned jít na post nasazovače.

Já jsem byl velmi spokojen s jízdními vlastnostmi podvozku XRAY T4 2016, který jsem jel v nastavení pro kategorii TC Stock. Nebyl jsem schopen konkurovat na cílové rovince silnější motorizaci. Ale v technických pasážích spokojenost. Podvozek seděl velmi dobře, a to jsem jel nastavení na koberec včetně pneu (předepsané pro zimní MČR ET 1/10 2017).

A nyní k výsledkům:

 

F1 EFRA (motor 21.5T)

1. Lukáš Hoch (mistr volantu i na mokré trati)
2. Aleš Horák (fotograf na pravém místě)
3. David Douhlevski

 

Junioři:
1. Lukáš Hoch
2. Tomáš Sova

 

F1 Open

1. Miroslav Melon (skvělý pilot)
2. Světlin Douhlevski
3. Vladimír Toman (velká radost)

 

TC 4WD

1. Marek Sova (i přes problém s motorem bojoval až do konce)
2. Lukáš Vrba (překvapil a musel hodně opravovat svoji karoserii)
3. Igor Vlahovič

 

Junioři:

1. Tomáš Sova
2. Oliver Káńa

 

World GT

1. Jiří Groch (místní matador)
2. Miloš Pokorný (nebojí se vody)
3. Lukáš Vrba

 

Pořadatel napíše taktéž reportáž ze svého pohledu pořadatele a bude k dispozici na tomto portálu.