HIT128 očima Kuby Šimurdy

Kuba Šimurda


Právě druhá prosincová sobota půlí závodní sezonu v malebném městě v srdci Moravy a počet přihlášených slibuje pěknou podívanou.

Volný trénink tradičně odstartoval v sedm hodin ráno a v rychlém tempu pokračoval až do devíti, kdy se uskutečnila rozprava. Nechyběla společná fotografie a další náležitosti, spojené s touto nedílnou součástí každého závodu.

Poté se již mohlo rozjet první kolo kvalifikací….

KVALIFIKACE

1:10 GT:

Po všech třech odjetých kvalifikacích se na čele skupiny GT usadil největší favorit Roman Krejčí. Druhou pozici zaujal Libor Holub a společnost prvním dvěma pilotům dělá třetí Ladislav Holásek. Všichni tři z oblasti severní Moravy. Čtvrtou příčku zatím zaujal Roman Hradecký a bude tak vyčkávat na příležitost v podobě chyb vedoucích jezdců.

1:10 Hobby:

Kategorii Hobby zatím ovládá Igor Vlahovič, když se mu v kvalifikačních jízdách podařilo předjet Radka Černohouse juniora. Třetí příčku si drží Dan Hons, na kterého bude zezadu tlačit Karel Kostka.

1:10 Truck:

V kategorii Truck se zatím daří nejvíce Milanu Peškovi, který dokázal zvítězit I v minulých závodech. Druhou pozici na startu si vyjel Richard Granát a ze třetího místa bude startovat Karel Bečička.

1:10 Formule 1:

Monopostům formule 1 zatím vévodí Lukáš Hoch, který se minulý týden na ETS umístil v A finále. Druhou pozici si vybojoval Petr Novotný a snad Lukáše ve finálových jízdách dokáže trochu potrápit. Ze třetí příčky pak pojede Svetlin Douhlevski.

1:10 Modified:

Kategorii Modified určoval tempo Oliver Havránek, který nadále potvrzuje své kvality a razí si cestu startovním polem směrem vzhůru. S druhou příčkou na startu se tak musel smířit Kuba Šimurda a to si ještě musel dávat pozor na třetího Zdenka Kunáka. Že se s ním stále musí počítat, nám dokazuje Karel Kratochvíl, startující na čtvrté příčce a pro pořádný výsledek si jel také Michal Vítámvás, startující na pozici páté.

1:10 Stock:

Double TQ však musel Oliver oželet. Jeho zatím suverénní představení v kategorii Stock narušil Aleš Pelikán, který se do finálových jízd postavil na první příčku. Za jeho zády se seřadili Oliver Havránek, Karel Kratochvíl, který byl na minulém závodě nedaleko vítězství a jeho syn Martin.

1:12 Open

V kategorii 1:12 si nejvýhodnější startovní pozici vyjel Jiří Rybák. Druhý vyjížděl Roman Bílek a samolepku s číslem 3 si po velmi nevyzpytatelných kvalifikačních jízdách lepil Světlin Douhlevski.

FINÁLE

1:10 GT:

Kategorie speciálů s poháněnou zadní nápravou v měřítku 1/10 pokračovala soubojem Romana Krejčího a zbytku světa severní Moravy. Chvíli se zdálo, že by to Libor Holub mohl trhnout a sesadit Romana z nejvyššího stupínku na bedně, ale nakonec se oranžovo-modrá karoserie se samolepkami Gulf dokázala odpoutat a dojet na první pozici. Druhou příčku si tedy odvezl Libor Holub a stejně jako v kvalifikaci, i v závodě dokázal dojet třetí Ladislav Holásek.

1:12 Open:

Ve dvanáctinách si Jirka Rybák dokázal pohlídat svou startovní TQ pozici a v cíli měl ze všech závodníků největší radost. Snad s výjimkou Románka Bílka, který spíš než s modelem bojuje s výškou zábradlí na tribuně, přes které pomalu ještě nevidí. Vůbec mu to však nevadí a s mrštnou 1/12 plackou si dokáže poradit jedna báseň. Zpět však na příčky nejvyšší. S trochou štěstí si pro druhé místo na bedně dojel Roman Krejčí. O druhém až čtvrtém místě totiž rozhodovaly až doplňkové aspekty, vzhledem ke stejnému počtu bodů všech závodníků. Na třetí pozici tedy dojel Světlin Douhlevski a nešťastná čtvrtá pozice zbyla na Radima Hrušku.

1:10 Formule 1:

Abychom dokončili výčet 2WD kategorií na HITu, nesmíme zapomenout na maketové Formule 1. Lukáš Hoch se v Holešově poprvé ukázal se svým čerstvým monopostem Yokomo YRF a otázkou zůstávalo, jak rychle se dokáže adaptovat. TQ v kvalifikaci však otazníky smazalo téměř okamžitě. Příběh se opakoval i ve finálových jízdách, a tak jsme Lukáše opět viděli na stupni nejvyšším – jen v jiném triku. Druhou příčku obsadil Petr Novotný, který, jak se zdá, konečně našel správné nastavení svého monopostu. Třetí pozici si vyjel Martin Janíček a na čtvrtou příčku se propracoval Ladislav Holásek.

1/10 Hobby:

Igor Vlahovič dokáže nejen rychle psát, fotit a natáčet, ale také závodit, což potvrdil první příčkou v této kategorii, plné dravých juniorů. Druhou pozici si nakonec odvezl Radko Černohous junior a na třetí pozici se umístil Daniel Hons. Pro čtvrtou pozici si dojel Karel Kostka a pátý skončil Jiří Ondrušek.

1/10 Truck:

I ve třetím letošním závodě si první příčku dokázal odvézt Milan Peška. Lexanovou bouři, podobnou klasickým závodům tahačů, nechal vždy daleko za sebou a s jistotou si jel za vítězstvím. Richard Granát předvedl také vyrovnaný výkon a druhé nejlepší příčka byla zasloužená. Zajímavější věci se děly na třetí příčce, kterou tak tak uhlídal Karel Bečička před Leošem Zádrapou, kterému se tentokrát nedařilo tak, jak jsme u něj zvyklí.

1/10 Stock:

Tradičně nejobsazenější kategorie se na třetím závodě HITu v této sezoně postarala o nejzajímavější podívanou. Nejrychlejší Modified byl hlavně na čele tak trochu nuda J, ale Stock jej naplno zastoupil. TQman Aleš Pelikán měl co dělat, aby svou pozici uhájil před druhým Oliverem Havránkem. Vše vyvrcholilo ve druhé finálové jízdě, kde mezi sebou měli závodníci kontakt a předjelo je téměř celé závodní pole. To však nezabránilo Alešovi v zisku celkové první příčky. Zejména díky podařené druhé jízdě se na druhou pozici dokázal protáhnout Karel Kratochvíl a až třetí příčka zbyla na Olivera. Čtvrtý dojel Martin Kratochvíl a pátou pozici si odvezl Matěj Bábovský.

1/10 Modified:

Nejprestižnější kategorie se nedá charakterizovat jinak než slovy „Tentokrát to Oli dokázal“. A opravdu. Na rozdíl od minulého závodu, po TQ v kvalifikaci zvítězil i v prvních dvou finálových jízdách. Druhou příčku si nakonec odvezl Kuba Šimurda, kterého zachránila až poslední finálová jízda. Třetí skončil Zdenko Kunák. Čtvrtou příčku si vybojoval Karel Kratochvíl, který byl až nečekaně na dosah vedoucí trojici. Na páté pozici se pak umístil Michal Vítámvás.