Zavítal jsem na druhý závod HIT s velkou účastí. Dráha se stavěla v pátek večer, od 7. hodiny dnes volný trénink a příprava časomíry. A pomalu se scházejí závodníci.
Já jsem si dnes přivezl na závod pouze NTB, AMB čip a toť vše. Pojedu totiž GTčko od Romana Krejčího – kategorii Le Mans Stock s podvozkem Corally a karoserií Ferrari 599XX. Já budu mít od Romana kompletní servis včetně nabíjení. A já o tom napíšu mé zkušenosti a postřehy.
Roman Krejčí – můj dnešní mechanik a podpora
Online výsledky můžete po celý sledovat zde:
Lemans | |
Hobby | |
Truck | |
Formule 1 | |
TC Stock | |
TC Modified |
|
Dráha se mi zdá velmi technická s ostrými vracáky. Sám jsem zvědav jak pojedu s modelem a na Romanovu vysílačku. Ale zvyknu si.
Trénink bude do 9. hodin, potom proběhne rozprava a kolem 9:30 startuje první kvalifikace.
Zdenko Kunak na tomto závodě
V GT se jede na nejlepší kolo v tréninku a pak se sčítají kola a nájezdy ve finálových jízdách. Chyby se neodpouštějí. Jsem zvědav, jak se mi povede.
V tuto chvíli se již tréninky hlídají a jede se po skupinách. Petr Novotný rozdává nálepky klubu RC Zlín.
Tak mám za sebou 5 minut první jízdy s Ferrari 599XX. Lehce nedotáčivé, s malou brzdou. Ale auto jede jako po kolejích, jen na cílové rovince musím dříve odstavovat. Abych zalomil včas zatáčku. Ještě to bude chtít potrénovat. Jedu na vysílačku KoPropo. Ale z jízdy jsem spokojen a zvykl jsem si na nastavení auta i vysílače.
Roman ještě GTčko poladí, asi namažeme přední kola pro lepší točivost. Ale jinak si myslím, že funguje velmi dobře.
Hala se pomalu plní a již probíhá registrace. Tomáš Rajdus přijel a má již svůj RC obchod přímo zde k dispozici. Zajišťuje zde prodej náhradních dílů včetně technické podpory.
Kuba Šimurda bude současně se mnou psát online report. Ale bude to přímo na FB RC klubu Zlín. Dám pak samostaný článek v jeho podání. Kuba bude i fotit, takže i od něj bude fotogalerie z dnešního závodu.
Petrovi Novotnému bude za časomírou opět pomáhat Karel Martinec.
Zdenko Kunak jede kategorii Modified. Na tréninku jsem ho viděl a jede jako stroj. Nechybí Markéta Vítamvásová, její bratr a další skvěle jezdící piloti. Dnes se bude na co dívat hlavně ve finálových jízdách. No a já osobně jsem zvědav, jak se mi bude dařit v kategorii GT Stock. Roman Krejčí proklamoval, že budu mít silné soupeře, ale že jsem „dobrý jezdec“. Tak uvidíme co předvedu.
Společně jsem přijel s Petrem Rovným. Ten jede kateogori Stock. Právě trénuje a asi bude dále ladit svůj povozek.
V hale opět nechybí projektor a plátno, kde je promítána aktuální jízda. Další monitor je umístěn blízko tribuny pro jezdce.
Hodně věcí zařizuje také pan Kurečka a pan Šimurda. Radek Šimurda kontroluje stav dráhy, opravuje značení atd. Kolem závodu je vždy hodně práce. A klub v tomto ohledu odvádí obrovský kus práce.
A zde je fotogalerie mého podvozku Corally
Přijel opět Oliver Havránek, který minule posbíral hodně ocenění.
Po namázání kol se jízda výrazně zlepšila. Držel jsem za sebou i Filipa Rajduse, který jede LMP1, tedy nejrychlejší kategorii. Jel jsem přesnou stopu, ale díky brždění jsem zahřál motor. A tak se použije větráček. Chtěli bychom ještě jednou otestovat model s ohledem na teplotu motoru. Moje jízda je nyní více agresivní.
Čeká na mě totiž jedna kvalifikace na nejrychlejší kolo a pak již finálové jízdy, které se všechny sčítají. Musím tedy každou dokončit.
Petr Rovný v depu ladí podvozek
Za 30 minut bude rozprava.
Proběhl rozhovor s Tomášem Rajdusem ohledně podvozku LC Racing. Já mám stále MT a slouží dobře. Celkově jsou tyto podvozky velmi kvalitní, hodně vydrží. Já osobně jsem spokojen.
Zkušený Oliver Havránek se podělil s Petrem Rovným o svoje zkušenosti. V hale se pořád něco děje.
Je dobré, že v jedné kvalifikaci co pojedu, musím zajet jedno nejrychjěí kolo. Nejde o nájezd. Takže si počkám na volnou dráhu přede mnou a pak pojedu. Nakonec již trénink nepojedeme, čeká na mě ostrá jízda v kvalifikaci.
Rozprava
Rozprava je za námi. A já se jdu pomalu připravovat na kvalifikaci. Jedno nejrychlejší kolo na mě čeká. Foto modelů a jezdců máte v galerii.
Připraven na kvalifikaci
Před kvalifikací jsem nebyl nijak nervózní. Když jsem slyšel, že mám nejrychlejší kolo, nevěřil jsem. Pak se dostal na TOP kolo Ladislav Holásek. Postupně jsme oba zrychlovali a vypadá to, že oba budeme v A finále mezi LMP1. Auto jelo skvěle, sedělo a já mám ještě rezervy v průjezdu dráhou. Ve finále ale musím jet na jistotu. Nesmím zastavit.
1 | 1 | Ladislav Holásek | 19 | 5:00.206 | 15.126 | 15.800 | |||
2 | 4 | Igor Vlahovič | 20 | 5:12.563 | 15.177 | 15.628 |
Zatím děkuji Romanovi za přípravu auta. Dobrá práce.
Kamiony jsou opět pastvou pro oči. Například Igor Kratochvíl má krásně zpracovanou karoserii přesně dle předlohy. A kategorie se mu líbí.
Proběhla porada před první finálovou jízdou. Nyní již pojedu pomalejší tempo, ale bez nehody. Rychlejší LMP1 budu pouštět a mým hlavním soupeřem bude Ladislav Holásek. Spíše budu čekat na jeho chybu a nebudu se ho snažit předjet za každou cenu. Protože jsme hodně vyrovnaní a došlo by ke kolizi.
Na trati jsou vidět Formule 1. I zde se najdou výstavní kousky.
Takže jsem v A finále, přede mnou je Ladislav Holásek a já budu kroužit a čekat na jeho případnou chybu.
V kategorii TC Stock jedou i modely LC Racing. Nakonec se sejdou ve finálové skupině.
A zde máte záznam rozhovoru s Igorem Kratochvílem.
Le Mans serie má 3 finálové skupiny. Což je velmi slušná účast na tomto závodě. Já už jsem nedočkavý na první finálovku. Jde o pochopení jízdy soupeřů, pouštět rychlejší LMP1 a zbytečně neztrácet.
Dnes bude mít Kuba Šimurda soupeře v podobě Zdenko Kunaka. Uvidíme, jak se jim bude dařit. Ale v první jízdě se dral dopředu Oliver Havránek. A není se čemu divit. Finále A bude hodbě napínavé.
Takže jsem odjel první finálovou jízdu. Celkově jsem dojel čtvrtý, ve své kategorii jsem první. Zmírnil jsem styl jízdy, jel na jistotu, pouštěl rychlejší jezdce z LMP1. Vůz fungoval opět velmi dobře.
1 | 1 | Roman Krejčí | 27 | 6:08.757 | 13.057 | 13.748 | |||
2 | 3 | Libor Holub | 25 | 6:07.080 | 13.708 | 14.772 | |||
3 | 4 | Ivo Kavanek | 24 | 6:03.525 | 14.524 | 15.222 | |||
4 | 7 | Igor Vlahovič | 24 | 6:04.726 | 14.740 | 15.231 | |||
5 | 2 | Martin Krejčí | 24 | 6:13.924 | 14.642 | 15.726 | |||
6 | 6 | Ladislav Holásek | 22 | 6:02.335 | 15.166 | 16.578 | |||
7 | 8 | Martin Korotwitschka | 22 | 6:12.770 | 15.331 | 17.024 | |||
8 | 5 | Filip Rajdus | 21 | 6:10.052 | 14.834 | 17.810 |
V kamionech se v čele objevuje Milan Peška a ve finále s ním musí soupeři počítat.
V Hobby to vypadá na TQ pro Radko Černohouse juniora. Velkým soupeřem mu však bude Karel Kostka.
Krátce jsem si popovídal s Radkem Vodou, který mi občas vypomáhá s portálem masters.cz
Druhé finále jsem dojel druhý za svým soupeřem Ladislavem Holáskem. Ale dojel jsem v jednom kole a můj náskok se nemění. Každopádně jsem si jednou zkrátil dráhu, byl jsem napomenut (právem), ale pak jsem začal zase kroužit a držet tempo. Více jsem nyní pouštěl piloty z LMP1. Ale neztratil jsem. Auto jelo skvěle. V další jízdě startuji za Ladislavem a budu čekat, co se bude dít.
5 | 6 | Ladislav Holásek | 24 | 6:09.299 | 14.670 | 15.418 | |||
6 | 7 | Igor Vlahovič | 24 | 6:10.177 | 14.875 | 15.395 |
Teď jsem nahlédl do celkového pořadí Le Mans a jsem zatím třetí celkově. Zajímavé zjištění. Ale ještě tři jízdy…
Formulím pískají gumová kola v zatáčkách. Kola pískají i kamionům, modelům Stock a Modified. Někomu více, někomu méně.
Závod zatím jede bez prodlev a v časovém harmonogramu.
Igor Kratochvíl je zatím třetí v TC Truck. V čele stále Milan Peška. Ivo Kavánek je mezi uvedenýmí piloty.
Tomáš Rajdus vede v kategorii F1.
Karel Kratochvíl v TC Stock. Ale Oliver Havránek se jen tak nevzdá.
Naopak v TC Modified je Oliver první. Což ho jistě těší.
A kdo má TQ na finále?
Hobby: Radko Černohous junior
Truck: Milan Peška
Formule 1: Tomáš Rajdus
Stock: Karel Kratochvíl
Modified: Oliver Havránek
Přišel za mnou Fanánek Stodola a předal mi moji oblíbenou čokoládu jako poděkování za spolupráci. Zítra se jedou ve Vizovicích závody s modely LC Racing. Nakoupil zde díly na svoji truggy a je zde s ním i jeho otec Fanán.
Blíží se třetí finálová jízda mojí kategorie. Po jízdě opět informace o průběhu. Nyní totiž startuji za pilotem mé kategorie.
Jízda 3 za námi. Ladislav Holásek chyboval a pak jsem mu již poujel. V kategori GT stále vedu, Corally jede pořád skvěle. jedu si svoje, pouštím LMP1 a zlepšil jsem si průměrný čas. V celkovém pořadí jsem se posunul na 4. místo, ale ani to se mi v LMP1 nepodaří udržet. Ale o to tu nejde. Jde závod dojet bez technických potíží a zbytečných havárií.
Po jízdě jsem byl podvozek důkladně ofoukat kompresorem. Bylo to již potřeba.
Depo Černohousů
Radko Černohous junior jede kategorii Hobby. A daří se mu. První finálovou jízdu vyhrál.
Petr Novotný řídí závod, ale i svoji Formuli ve finále A. Zcela jistě se dnes nenudí. Ale má pomocníky z klubu, a tak si může i zazávodit.
Jakub Dalecký je zvyklý jezdit v A finále kategorie Stock. Dnes mu to vyšlo na B finále. Konkurence je velká. Jeho kolega David Měšťan je ve finále A.
Nádherný souboj v A finále Stock mezi Oliverem Havránkem a Karlem Kratochvílem. Jednou měli kontakt, když Oliver čekal na chybu Karla. Pak jej ale čistě předjel. Ovšem Karel se za něj pověsil a v těsném závěsu dojeli do cíle. pak přišel potlesk. krásná a čistá jízda, kterou hlídal Petr Novotný.
4. finálová jízda pro mne byla čistá. Tlačil jsem na Ivo Kavánka (LMP1) a držel se za Ladislavem Holáskem. Auto opět dobře připraveno, jelo jako po kolejích. Je jisté, že 4. místo celkově v Le Mans neudržím. Ale v kategorii GT zatím dostatečný náskok. A najel jsem o kolo více jak v minulýh jízdách.
Když se jedou finálové jízdy /a především A/, pak jsou hlídány pozice pilotů a upozorňuje se bezpečné puštění vedoucích jezdců.
Oliver Havránek zvítězil i ve druhé jízdě Stock a sta se vítězem kategorie. Karel Kratochvíl udělal před koncem fatální chybu. Nájezd na pokličku a…
Tribuna TC Stock A finále
B finále Modified se nyní musel opakovat start.
Tak poslední finále bylo bez kolize, čistá jízda a dokonce jsem za sebou nechal Ivo Kavánka. A to vše stačilo na celkové 4. místo v Le Mans serii a první místo v kategorii.
Já děkuji Romanovi Krejčímu za zapůjčení modelu Corally, za přípravu modelu na každou jízdu. Auto jelo ve všech jízdách výborně a svezl jsem se na výbornou.
1 | A | Roman Krejčí | 134 | 30:42.309 | 5, 1, 2, 3, 4 | |
2 | A | Martin Krejčí | 123 | 30:45.926 | 5, 3, 4, 2, 1 | |
3 | A | Ivo Kavanek | 122 | 30:36.606 | 5, 4, 3, 1, 2 | |
4 | A | Igor Vlahovič | 122 | 30:43.463 | 5, 4, 3, 1, 2 | |
5 | A | Filip Rajdus | 122 | 30:46.402 | 5, 4, 3, 2, 1 | |
6 | B | Rajdus Tomáš | 121 | 30:55.108 | 4, 5, 3, 1, 2 | |
7 | A | Ladislav Holásek | 120 | 30:44.688 | 5, 4, 2, 3, 1 | |
8 | A | Libor Holub | 118 | 30:23.778 | 4, 5, 3, 1, 2 | |
9 | B | Cervenka Pavel | 117 | 30:51.546 | 4, 3, 5, 1, 2 | |
10 | B | Roman Hradecký | 116 | 30:30.193 | 5, 4, 3, 2, 1 |
Když vidím Truck kategorii, zvažuji, že se do ní asi podívám. Ale asi až v létě 2017.
A jak dopadly další kategorie ?
Hobby
1 | A | Radko Cernohous jr. | 2 | 3:1, 2:1 [1:1] | |
2 | A | Karel Kostka | 4 | 1:2, 2:2 [3:2] | |
3 | A | Jiří Ondrušek | 6 | 2:3, 3:3 [1:4] | |
4 | A | Petr Ondrušek | 7 | 1:3, 3:4 [2:4] | |
5 | A | Zdeněk Tománek | 10 | 1:5, 2:5 [3:7] | |
6 | A | Libor Kovář | 11 | 3:5, 2:6 [1:6] | |
7 | A | Ivo Novosad | 13 | 3:6, 2:7 [1:7] |
Truck
1 | A | Milan Peška | 2 | 2:1, 3:1 [1:1] | |
2 | A | Jura Hrabec | 4 | 3:2, 2:2 [1:3] | |
3 | A | Igor Kratochvil | 6 | 1:2, 3:4 [2:6] | |
4 | A | Ivo Kavanek | 6 | 2:3, 3:3 [1:4] | |
5 | A | Roman Štalmach | 9 | 2:4, 3:5 [1:8] | |
6 | A | Ondřej Pernický | 10 | 2:5, 1:5 [3:7] | |
7 | A | Jan Kupský | 13 | 3:6, 2:7 [1:7] | |
8 | A | Vilém Augustýnek | 14 | 1:6, 3:8 [2:8] |
Formule 1
1 | A | Lukas Hoch | 2 | 2:1, 3:1 [1:1] | |
2 | A | Tomáš Rajdus | 4 | 2:2, 1:2 [3:2] | |
3 | A | Petr Novotný | 6 | 2:3, 3:3 [1:3] | |
4 | A | Libor Holub | 9 | 2:4, 3:5 [1:5] | |
5 | A | Martin Janíček | 9 | 1:4, 2:5 [3:7] | |
6 | A | Svetlin Douhlevski | 10 | 3:4, 2:6 [1:6] | |
7 | A | Cervenka Pavel | 13 | 3:6, 2:7 [1:7] | |
8 | A | Ladislav Holásek | 16 | 1:8, 2:8 [3:8] | |
9 | B | Milan Peška | 2 | 3:1, 1:1 [2:1] | |
10 | B | Ondřej Pernický | 4 | 3:2, 1:2 [2:3] | |
11 | B | Martin Havlíček | 5 | 2:2, 3:3 [1:3] | |
12 | B | Tomáš Liška | 8 | 3:4, 1:4 [2:4] |
Stock
1 | A | Oliver Havránek | 2 | 2:1, 1:1 [3:10] | |
2 | A | Karel Kratochvíl | 3 | 3:1, 2:2 [1:2] | |
3 | A | Matěj Bábovský | 5 | 3:2, 1:3 [2:4] | |
4 | A | Martin Kratochvíl | 6 | 2:3, 3:3 [1:5] | |
5 | A | Filip Rajdus | 8 | 1:4, 3:4 [2:5] | |
6 | A | Petr Rovný | 11 | 3:5, 2:6 [1:7] | |
7 | A | David Měšťan | 13 | 3:6, 2:7 [1:10] | |
8 | A | Roman Španěl | 14 | 1:6, 3:8 [2:10] | |
9 | A | Markéta Vítámvásová | 15 | 3:7, 2:8 [1:8] | |
10 | A | Martin Bábovský mladší | 18 | 2:9, 1:9 [3:9] | |
11 | B | Jakub Zapletal | 2 | 3:1, 1:1 [2:3] | |
12 | B | Jakub Dalecký | 4 | 1:2, 2:2 [3:3] | |
13 | B | Zdeněk Zikmund | 5 | 2:1, 1:4 [3:7] | |
14 | B | Radko Cernohous jr. | 7 | 1:3, 2:4 [3:4] | |
15 | B | Jakub David | 9 | 3:2, 2:7 [1:9] | |
16 | B | Lubomír Španěl | 10 | 1:5, 2:5 [3:6] | |
17 | B | Jan Španěl | 11 | 3:5, 2:6 [1:6] | |
18 | B | Jindřich Španěl | 15 | 1:7, 3:8 [2:9] | |
19 | B | Karel Novosad | 16 | 2:8, 1:8 [3:9] | |
20 | C | Jan Španěl jun. | 2 | 3:1, 2:1 [1:2] | |
21 | C | Jiri Olsar | 3 | 1:1, 2:2 [3:2] | |
22 | C | Roman Štalmach (LC-R) | 6 | 3:3, 1:3 [2:4] | |
23 | C | Jakub Černý | 7 | 2:3, 3:4 [1:4] |
Modified
1 | A | Kuba Šimurda | 2 | 3:1, 1:1 [2:2] | |
2 | A | Zdeno Kunak | 3 | 2:1, 3:2 [1:3] | |
3 | A | Oliver Havránek | 5 | 1:2, 3:3 [2:6] | |
4 | A | Ludvík Kurečka | 7 | 2:3, 1:4 [3:5] | |
5 | A | Martin Kratochvíl | 9 | 3:4, 2:5 [1:10] | |
6 | A | Ladislav Lebánek | 10 | 2:4, 1:6 [3:7] | |
7 | A | Radek Voda | 11 | 1:5, 3:6 [2:7] | |
8 | A | Karel Kratochvíl | 15 | 1:7, 2:8 [3:9] | |
9 | A | Martin Bábovský starší | 17 | 3:8, 2:9 [1:9] | |
10 | A | Michal Vítámvás | 18 | 1:8, 3:10 [2:10] | |
11 | B | Pavel Novotný | 2 | 3:1, 2:1 [1:2] | |
12 | B | Pavel Martinec | 3 | 1:1, 3:2 [2:2] | |
13 | B | Jakub Zapletal | 6 | 3:3, 1:3 [2:4] | |
14 | B | David Měšťan | 7 | 2:3, 3:4 [1:4] | |
15 | B | Filip Pykal | 10 | 3:5, 1:5 [2:6] | |
16 | B | Vladimír Nančevský | 11 | 2:5, 1:6 [3:6] |
U časomíry pomáhal i Jakub Černý. Na tohoto člověka jsem málem v reportu zapomněl.
Nyní se jde na vyhlášení výsledků. Dnešní závod se povedl na výbornou.