HIT 127 online

Igor Vlahovič


Zavítal jsem na druhý závod HIT s velkou účastí. Dráha se stavěla v pátek večer, od 7. hodiny dnes volný trénink a příprava časomíry. A pomalu se scházejí závodníci.

Já jsem si dnes přivezl na závod pouze NTB, AMB čip a toť vše. Pojedu totiž GTčko od Romana Krejčího – kategorii Le Mans Stock s podvozkem Corally a karoserií Ferrari 599XX. Já budu mít od Romana kompletní servis včetně nabíjení. A já o tom napíšu mé zkušenosti a postřehy.

""
Roman Krejčí – můj dnešní mechanik a podpora

Online výsledky můžete po celý sledovat zde:

Lemans
Hobby
Truck
Formule 1
TC Stock
TC Modified

Dráha se mi zdá velmi technická s ostrými vracáky. Sám jsem zvědav jak pojedu s modelem a na Romanovu vysílačku. Ale zvyknu si.

Trénink bude do 9. hodin, potom proběhne rozprava a kolem 9:30 startuje první kvalifikace.

""
Zdenko Kunak na tomto závodě

V GT se jede na nejlepší kolo v tréninku a pak se sčítají kola a nájezdy ve finálových jízdách. Chyby se neodpouštějí. Jsem zvědav, jak se mi povede.

V tuto chvíli se již tréninky hlídají a jede se po skupinách. Petr Novotný rozdává nálepky klubu RC Zlín.

Tak mám za sebou 5 minut první jízdy s Ferrari 599XX. Lehce nedotáčivé, s malou brzdou. Ale auto jede jako po kolejích, jen na cílové rovince musím dříve odstavovat. Abych zalomil včas zatáčku. Ještě to bude chtít potrénovat. Jedu na vysílačku KoPropo. Ale z jízdy jsem spokojen a zvykl jsem si na nastavení auta i vysílače.

Roman ještě GTčko poladí, asi namažeme přední kola pro lepší točivost. Ale jinak si myslím, že funguje velmi dobře.

Hala se pomalu plní a již probíhá registrace. Tomáš Rajdus přijel a má již svůj RC obchod přímo zde k dispozici. Zajišťuje zde prodej náhradních dílů včetně technické podpory.

Kuba Šimurda bude současně se mnou psát online report. Ale bude to přímo na FB RC klubu Zlín. Dám pak samostaný článek v jeho podání. Kuba bude i fotit, takže i od něj bude fotogalerie z dnešního závodu.

Petrovi Novotnému bude za časomírou opět pomáhat Karel Martinec.

Zdenko Kunak jede kategorii Modified. Na tréninku jsem ho viděl a jede jako stroj. Nechybí Markéta Vítamvásová, její bratr a další skvěle jezdící piloti. Dnes se bude na co dívat hlavně ve finálových jízdách. No a já osobně jsem zvědav, jak se mi bude dařit v kategorii GT Stock. Roman Krejčí proklamoval, že budu mít silné soupeře, ale že jsem „dobrý jezdec“. Tak uvidíme co předvedu.

Společně jsem přijel s Petrem Rovným. Ten jede kateogori Stock. Právě trénuje a asi bude dále ladit svůj povozek.

V hale opět nechybí projektor a plátno, kde je promítána aktuální jízda. Další monitor je umístěn blízko tribuny pro jezdce.

Hodně věcí zařizuje také pan Kurečka a pan Šimurda. Radek Šimurda kontroluje stav dráhy, opravuje značení atd. Kolem závodu je vždy hodně práce. A klub v tomto ohledu odvádí obrovský kus práce.

A zde je fotogalerie mého podvozku Corally

""

""

""

""

""

 

Přijel opět Oliver Havránek, který minule posbíral hodně ocenění.

Po namázání kol se jízda výrazně zlepšila. Držel jsem za sebou i Filipa Rajduse, který jede LMP1, tedy nejrychlejší kategorii. Jel jsem přesnou stopu, ale díky brždění jsem zahřál motor. A tak se použije větráček. Chtěli bychom ještě jednou otestovat model s ohledem na teplotu motoru. Moje jízda je nyní více agresivní.

Čeká na mě totiž jedna kvalifikace na nejrychlejší kolo a pak již finálové jízdy, které se všechny sčítají. Musím tedy každou dokončit.

""
Petr Rovný v depu ladí podvozek

Za 30 minut bude rozprava.

Proběhl rozhovor s Tomášem Rajdusem ohledně podvozku LC Racing. Já mám stále MT a slouží dobře. Celkově jsou tyto podvozky velmi kvalitní, hodně vydrží. Já osobně jsem spokojen.

Zkušený Oliver Havránek se podělil s Petrem Rovným o svoje zkušenosti. V hale se pořád něco děje.

Je dobré, že v jedné kvalifikaci co pojedu, musím zajet jedno nejrychjěí kolo. Nejde o nájezd. Takže si počkám na volnou dráhu přede mnou a pak pojedu. Nakonec již trénink nepojedeme, čeká na mě ostrá jízda v kvalifikaci.

""
Rozprava

Rozprava je za námi. A já se jdu pomalu připravovat na kvalifikaci. Jedno nejrychlejší kolo na mě čeká. Foto modelů a jezdců máte v galerii.

""
Připraven na kvalifikaci

Před kvalifikací jsem nebyl nijak nervózní. Když jsem slyšel, že mám nejrychlejší kolo, nevěřil jsem. Pak se dostal na TOP kolo Ladislav Holásek. Postupně jsme oba zrychlovali a vypadá to, že oba budeme v A finále mezi LMP1. Auto jelo skvěle, sedělo a já mám ještě rezervy v průjezdu dráhou. Ve finále ale musím jet na jistotu. Nesmím zastavit.

1 1 Ladislav Holásek 19 5:00.206 15.126 15.800
2 4 Igor Vlahovič 20 5:12.563 15.177 15.628

Zatím děkuji Romanovi za přípravu auta. Dobrá práce.

Kamiony jsou opět pastvou pro oči. Například Igor Kratochvíl má krásně zpracovanou karoserii přesně dle předlohy. A kategorie se mu líbí.

Proběhla porada před první finálovou jízdou. Nyní již pojedu pomalejší tempo, ale bez nehody. Rychlejší LMP1 budu pouštět a mým hlavním soupeřem bude Ladislav Holásek. Spíše budu čekat na jeho chybu a nebudu se ho snažit předjet za každou cenu. Protože jsme hodně vyrovnaní a došlo by ke kolizi.

Na trati jsou vidět Formule 1. I zde se najdou výstavní kousky.

Takže jsem v A finále, přede mnou je Ladislav Holásek a já budu kroužit a čekat na jeho případnou chybu.

V kategorii TC Stock jedou i modely LC Racing. Nakonec se sejdou ve finálové skupině.

A zde máte záznam rozhovoru s Igorem Kratochvílem.

Le Mans serie má 3 finálové skupiny. Což je velmi slušná účast na tomto závodě. Já už jsem nedočkavý na první finálovku. Jde o pochopení jízdy soupeřů, pouštět rychlejší LMP1 a zbytečně neztrácet.

Dnes bude mít Kuba Šimurda soupeře v podobě Zdenko Kunaka. Uvidíme, jak se jim bude dařit. Ale v první jízdě se dral dopředu Oliver Havránek. A není se čemu divit. Finále A bude hodbě napínavé.

Takže jsem odjel první finálovou jízdu. Celkově jsem dojel čtvrtý, ve své kategorii jsem první. Zmírnil jsem styl jízdy, jel na jistotu, pouštěl rychlejší jezdce z LMP1. Vůz fungoval opět velmi dobře.

1 1 Roman Krejčí 27 6:08.757 13.057 13.748
2 3 Libor Holub 25 6:07.080 13.708 14.772
3 4 Ivo Kavanek 24 6:03.525 14.524 15.222
4 7 Igor Vlahovič 24 6:04.726 14.740 15.231
5 2 Martin Krejčí 24 6:13.924 14.642 15.726
6 6 Ladislav Holásek 22 6:02.335 15.166 16.578
7 8 Martin Korotwitschka 22 6:12.770 15.331 17.024
8 5 Filip Rajdus 21 6:10.052 14.834 17.810

V kamionech se v čele objevuje Milan Peška a ve finále s ním musí soupeři počítat.

V Hobby to vypadá na TQ pro Radko Černohouse juniora. Velkým soupeřem mu však bude Karel Kostka.

Krátce jsem si popovídal s Radkem Vodou, který mi občas vypomáhá s portálem masters.cz

Druhé finále jsem dojel druhý za svým soupeřem Ladislavem Holáskem. Ale dojel jsem v jednom kole a můj náskok se nemění. Každopádně jsem si jednou zkrátil dráhu, byl jsem napomenut (právem), ale pak jsem začal zase kroužit a držet tempo. Více jsem nyní pouštěl piloty z LMP1. Ale neztratil jsem. Auto jelo skvěle. V další jízdě startuji za Ladislavem a budu čekat, co se bude dít.

5 6 Ladislav Holásek 24 6:09.299 14.670 15.418
6 7 Igor Vlahovič 24 6:10.177 14.875 15.395

Teď jsem nahlédl do celkového pořadí Le Mans a jsem zatím třetí celkově. Zajímavé zjištění. Ale ještě tři jízdy…

Formulím pískají gumová kola v zatáčkách. Kola pískají i kamionům, modelům Stock a Modified. Někomu více, někomu méně.

Závod zatím jede bez prodlev a v časovém harmonogramu.

Igor Kratochvíl je zatím třetí v TC Truck. V čele stále Milan Peška. Ivo Kavánek je mezi uvedenýmí piloty.

Tomáš Rajdus vede v kategorii F1.

Karel Kratochvíl v TC Stock. Ale Oliver Havránek se jen tak nevzdá.

Naopak v TC Modified je Oliver první. Což ho jistě těší.

 

A kdo má TQ na finále?

Hobby: Radko Černohous junior

Truck: Milan Peška

Formule 1: Tomáš Rajdus

Stock: Karel Kratochvíl

Modified: Oliver Havránek

 

Přišel za mnou Fanánek Stodola a předal mi moji oblíbenou čokoládu jako poděkování za spolupráci. Zítra se jedou ve Vizovicích závody s modely LC Racing. Nakoupil zde díly na svoji truggy a je zde s ním i jeho otec Fanán.

Blíží se třetí finálová jízda mojí kategorie. Po jízdě opět informace o průběhu. Nyní totiž startuji za pilotem mé kategorie.

Jízda 3 za námi. Ladislav Holásek chyboval a pak jsem mu již poujel. V kategori GT stále vedu, Corally jede pořád skvěle. jedu si svoje, pouštím LMP1 a zlepšil jsem si průměrný čas. V celkovém pořadí jsem se posunul na 4. místo, ale ani to se mi v LMP1 nepodaří udržet. Ale o to tu nejde. Jde závod dojet bez technických potíží a zbytečných havárií.

Po jízdě jsem byl podvozek důkladně ofoukat kompresorem. Bylo to již potřeba.

""
Depo Černohousů

Radko Černohous junior jede kategorii Hobby. A daří se mu. První finálovou jízdu vyhrál.

Petr Novotný řídí závod, ale i svoji Formuli ve finále A. Zcela jistě se dnes nenudí. Ale má pomocníky z klubu, a tak si může i zazávodit.

Jakub Dalecký je zvyklý jezdit v A finále kategorie Stock. Dnes mu to vyšlo na B finále. Konkurence je velká. Jeho kolega David Měšťan je ve finále A.

Nádherný souboj v A finále Stock mezi Oliverem Havránkem a Karlem Kratochvílem. Jednou měli kontakt, když Oliver čekal na chybu Karla. Pak jej ale čistě předjel. Ovšem Karel se za něj pověsil a v těsném závěsu dojeli do cíle. pak přišel potlesk. krásná a čistá jízda, kterou hlídal Petr Novotný.

4. finálová jízda pro mne byla čistá. Tlačil jsem na Ivo Kavánka (LMP1) a držel se za Ladislavem Holáskem. Auto opět dobře připraveno, jelo jako po kolejích. Je jisté, že 4. místo celkově v Le Mans neudržím. Ale v kategorii GT zatím dostatečný náskok. A najel jsem o kolo více jak v minulýh jízdách.

Když se jedou finálové jízdy /a především A/, pak jsou hlídány pozice pilotů a upozorňuje se bezpečné puštění vedoucích jezdců.

Oliver Havránek zvítězil i ve druhé jízdě Stock a sta se vítězem kategorie. Karel Kratochvíl udělal před koncem fatální chybu. Nájezd na pokličku a…

""
Tribuna TC Stock A finále

B finále Modified se nyní musel opakovat start.

Tak poslední finále bylo bez kolize, čistá jízda a dokonce jsem za sebou nechal Ivo Kavánka. A to vše stačilo na celkové 4. místo v Le Mans serii a první místo v kategorii.

Já děkuji Romanovi Krejčímu za zapůjčení modelu Corally, za přípravu modelu na každou jízdu. Auto jelo ve všech jízdách výborně a svezl jsem se na výbornou.

1 A Roman Krejčí 134 30:42.309 5, 1, 2, 3, 4
2 A Martin Krejčí 123 30:45.926 5, 3, 4, 2, 1
3 A Ivo Kavanek 122 30:36.606 5, 4, 3, 1, 2
4 A Igor Vlahovič 122 30:43.463 5, 4, 3, 1, 2
5 A Filip Rajdus 122 30:46.402 5, 4, 3, 2, 1
6 B Rajdus Tomáš 121 30:55.108 4, 5, 3, 1, 2
7 A Ladislav Holásek 120 30:44.688 5, 4, 2, 3, 1
8 A Libor Holub 118 30:23.778 4, 5, 3, 1, 2
9 B Cervenka Pavel 117 30:51.546 4, 3, 5, 1, 2
10 B Roman Hradecký 116 30:30.193 5, 4, 3, 2, 1

Když vidím Truck kategorii, zvažuji, že se do ní asi podívám. Ale asi až v létě 2017.

A jak dopadly další kategorie ?

Hobby

1 A Radko Cernohous jr. 2 3:1, 2:1 [1:1]
2 A Karel Kostka 4 1:2, 2:2 [3:2]
3 A Jiří Ondrušek 6 2:3, 3:3 [1:4]
4 A Petr Ondrušek 7 1:3, 3:4 [2:4]
5 A Zdeněk Tománek 10 1:5, 2:5 [3:7]
6 A Libor Kovář 11 3:5, 2:6 [1:6]
7 A Ivo Novosad 13 3:6, 2:7 [1:7]

 

Truck

1 A Milan Peška 2 2:1, 3:1 [1:1]
2 A Jura Hrabec 4 3:2, 2:2 [1:3]
3 A Igor Kratochvil 6 1:2, 3:4 [2:6]
4 A Ivo Kavanek 6 2:3, 3:3 [1:4]
5 A Roman Štalmach 9 2:4, 3:5 [1:8]
6 A Ondřej Pernický 10 2:5, 1:5 [3:7]
7 A Jan Kupský 13 3:6, 2:7 [1:7]
8 A Vilém Augustýnek 14 1:6, 3:8 [2:8]

 

Formule 1

1 A Lukas Hoch 2 2:1, 3:1 [1:1]
2 A Tomáš Rajdus 4 2:2, 1:2 [3:2]
3 A Petr Novotný 6 2:3, 3:3 [1:3]
4 A Libor Holub 9 2:4, 3:5 [1:5]
5 A Martin Janíček 9 1:4, 2:5 [3:7]
6 A Svetlin Douhlevski 10 3:4, 2:6 [1:6]
7 A Cervenka Pavel 13 3:6, 2:7 [1:7]
8 A Ladislav Holásek 16 1:8, 2:8 [3:8]
9 B Milan Peška 2 3:1, 1:1 [2:1]
10 B Ondřej Pernický 4 3:2, 1:2 [2:3]
11 B Martin Havlíček 5 2:2, 3:3 [1:3]
12 B Tomáš Liška 8 3:4, 1:4 [2:4]

 

Stock

1 A Oliver Havránek 2 2:1, 1:1 [3:10]
2 A Karel Kratochvíl 3 3:1, 2:2 [1:2]
3 A Matěj Bábovský 5 3:2, 1:3 [2:4]
4 A Martin Kratochvíl 6 2:3, 3:3 [1:5]
5 A Filip Rajdus 8 1:4, 3:4 [2:5]
6 A Petr Rovný 11 3:5, 2:6 [1:7]
7 A David Měšťan 13 3:6, 2:7 [1:10]
8 A Roman Španěl 14 1:6, 3:8 [2:10]
9 A Markéta Vítámvásová 15 3:7, 2:8 [1:8]
10 A Martin Bábovský mladší 18 2:9, 1:9 [3:9]
11 B Jakub Zapletal 2 3:1, 1:1 [2:3]
12 B Jakub Dalecký 4 1:2, 2:2 [3:3]
13 B Zdeněk Zikmund 5 2:1, 1:4 [3:7]
14 B Radko Cernohous jr. 7 1:3, 2:4 [3:4]
15 B Jakub David 9 3:2, 2:7 [1:9]
16 B Lubomír Španěl 10 1:5, 2:5 [3:6]
17 B Jan Španěl 11 3:5, 2:6 [1:6]
18 B Jindřich Španěl 15 1:7, 3:8 [2:9]
19 B Karel Novosad 16 2:8, 1:8 [3:9]
20 C Jan Španěl jun. 2 3:1, 2:1 [1:2]
21 C Jiri Olsar 3 1:1, 2:2 [3:2]
22 C Roman Štalmach (LC-R) 6 3:3, 1:3 [2:4]
23 C Jakub Černý 7 2:3, 3:4 [1:4]

 

Modified

1 A Kuba Šimurda 2 3:1, 1:1 [2:2]
2 A Zdeno Kunak 3 2:1, 3:2 [1:3]
3 A Oliver Havránek 5 1:2, 3:3 [2:6]
4 A Ludvík Kurečka 7 2:3, 1:4 [3:5]
5 A Martin Kratochvíl 9 3:4, 2:5 [1:10]
6 A Ladislav Lebánek 10 2:4, 1:6 [3:7]
7 A Radek Voda 11 1:5, 3:6 [2:7]
8 A Karel Kratochvíl 15 1:7, 2:8 [3:9]
9 A Martin Bábovský starší 17 3:8, 2:9 [1:9]
10 A Michal Vítámvás 18 1:8, 3:10 [2:10]
11 B Pavel Novotný 2 3:1, 2:1 [1:2]
12 B Pavel Martinec 3 1:1, 3:2 [2:2]
13 B Jakub Zapletal 6 3:3, 1:3 [2:4]
14 B David Měšťan 7 2:3, 3:4 [1:4]
15 B Filip Pykal 10 3:5, 1:5 [2:6]
16 B Vladimír Nančevský 11 2:5, 1:6 [3:6]

U časomíry pomáhal i Jakub Černý. Na tohoto člověka jsem málem v reportu zapomněl.

Nyní se jde na vyhlášení výsledků. Dnešní závod se povedl na výbornou.