Winter Race Morava (XWS) online

Igor Vlahovič


20.2.2016 je datum dalšího závodu XWS Morava. Na dráze v tuto dobu probíhá jak jinak trénink. Kategorie jezdí zvláště, aby piloti měli více prostoru.

Onilne výsledky můžete sledovat zde:

"" World GT
"" TC HOBBY
"" Formule 1
"" TC STOCK 17.5
"" TC Modified

 

Je 11 skupin v 5ti kategoriích. V 9. hodin bude rozprava a pak začneme kategorií World GT.

Já jdu nyní opravit svůj model do hobby.

""
Modely na ranní rozpravě

 

Vše bylo sděleno. Jinak dnes se jede dráha opačně, tedy po směru hodinových ručiček. Takže kdo to nezvládne na konci rovinky, navštíví depo Romana Hradeckého.

Za malou chvíli startují GTčka.

První jízda GT byla pohodová. Navíc Michal Rapant jel velmi dobře a zvítězil. Na rozpravě opět pobavil účastníky závodu. Michal je prostě bavič. A to na každém závodě.

Když jsem fotil karoserie, některé jsou opravdu velmi krásně nalakované. Mnozí jezdci mají smysl pro detail.

Já jsem po opravdu dlouhé době vyčistil ložiska (a že tam bylo chlupů a vlasů). Takže by to dnes mělo jet lépe. Dušan Bayer má pravdu. Já na model sahám, až už to je opravdu neúnosné.

Pan Hrnčíř opět závodí v kategorii Hobby. Na jeho 85 let klobouk dolů. A přitom je ohleduplný a soupeřům dává možnost předjet.

Na technické se opět kontroluje světlost podvozku. Aby se chránil koberec.

V kategorii Hobby to bude velmi zajímavé. David Káňa, Milan Cendelín, David Měšťan včetně mají najeto 17 kol. A dobré dojezdové časy.

""
Model Milana Cendelína v kategorii Hobby

 

Na závodě je opět Kuba Šimurda. Závodí, ale také fotí, aby pak napsal reportáž z tohoto závodu.

Vilém Augustýnek bude muset ještě svůj podvozek odladit. Na minulém závodě zajel pódiové umístění. Navíc když jede i kategorii Stock, má více práce.

V kategorii Stock jede Markéta Vítámvásová. Jezdí stále velmi dobře a jízdu vyhrála. A navíc celkově vede.

Ve Formulích nikoho nenechá na pochybách Vít Parák.

GTčka prozatím ovládl Miroslav Jurenka před kolegou Martinem Zvárou.

Kuba Šimurda nafotil a pak zajel vítěznou jízdu.

Obtížně se kontroluje světlost podvozku u GTček. Musí se nastavit tlumič tak, aby při propružení prošel světostí.

""
Další realistický model Milana Cendelína


Těsné souboje probíhají mezi Michalem Rapantem a Radkem Procházkou.

Zatímco v první skupině F1 je dost havárií, v té druhé je jízda naprosto jiná. Václav Sauer jede také F1 a má šanci zajet velmi dobrý výsledek.

""
Milan Parák na technické

 

Milan Parák nastavuje světlost podvozku. Musí upravit nastavení centrálního tlumiče.

""
Tribuna kategorie Modified

 

Jízda nejrychlejší kategorie zakončí druhé kolo kvalifikací. Při té rychlosti se jede čistě a bez kontaktů.

Petr Rovný jede opět otevřenou kategorii. Dřívě jezdil Stock. Do boje o prvenství se zapojí možná i Eryk Margony.

V kategorii World GT bude stát na první pozici Miroslav Jurenka. A hned za něj se postaví kolega Martin Zvára. Zde to vypadá na týmovou jízdu z RC klubu Svitavy.

Ve slabší kategorii Hobby jedou krásný souboje Martin Sedláček vs Jan Žerníček.

V Hobby se na první pozici na start nakonec postaví David Měšťan. Při poslední jízdě Pavel Magda od časomíry důkladně hlídal jízdu a upozorňoval jezdce o kolo zpět.

""
Depo blanenského klubu

 

I v F1 se do poslední chvíle nevědělo, kdo se dostane do A finále. A vypadá to, že do A finále se dostal Milan Parák. Jeho syn Vít si stoupne do čela startovního pole.

Byl jsem zvědav, jak nakonec dopadne výsledek v TC Stock. V první 10ce budou samí dobří piloti. A to včetně Markéty. Mnozí možná nečekali, že to dotáhne tak vysoko. Nakonec bude startovat ze třetího místa ve finále A. TQ bude patřit Karlu Kratochvílovi.

V TC Open – tak zde jede 11 pilotů. Uvidíme, jak bude proveden sort na finále. Samozřejmě TQ zde má Kuba, jak jinak. A osobně nepočítám, že by se Kuba Šimurda nestal vítězem této kategorie.

""
Poslední ladění podvozku Team Magic a jde se na finále Hobby

 

Start finále B World GT začne dle harmonogramu ve 13:45. Časový harmonogram je dodržován.

Ihned po startu upozornil Pavel Magda na rozumnou jízdu a bez kolizí. Snaží se opravdu hodně. Vůbec mu nezávidím to, co všechno musí stíhat.

A Pavel hlídá, zda si jezdci nezkracují trasu třeba i přes pokličky. A přitom já osobně po nich jedu rád. Umím tak využít ideální stopu. No musím si na to dávat ve finále pozor.

Tak bohužel po startu finále kategprie Hobby postihla TQ jezdce Davida Měšťana technická závada v podobě uvolněného tlumiče na přední nápravě. Byli jsem dohodnutí, že pokud jezdec o kolo zaviní nehodu, tak bude-li to možné, počkáme na sebe. A to i při vzájemném kontaktu. Tak snad další jízdu.

""
David Měšťan neuspěl v první finálové jízdě – zrada šroubku

 

""
Team Magic a se šéfem Jardou Kopeckým st.

 

Ve Stock se občas ozývají ze zadních finále kolize modelů mezi sebou, popřípadě kolize s mantinely.

Finále kategorie Modified proběhla čistě po startu. A dokonce i Kuba Šimurda chyboval, ale vše stačil zkorigovat. A Erik Margony pomalu útočil vpřed. Souboj s Alešem Bidovským ml. byl velmi zajímavý. B finále TC Modified ovládl Michal Vítámvás.

Piloti neustále ladí své modely na další jízdu. Každopádně již druhé kolo může v kategoriích rozhodnout o vítězi.

""
Milan Cendelín těsně před finále servisuje své GT

 

Milanovi před startem druhého finále A upadlo zadní kolo. A tak ještě narychlo v depu Patrika Maňouška rychle provedl opravu a stihl start.

A že finále A GT jede Michal Rapant- to je úspěch. Navíc nedeje vůbec špatně. Ale nyní bohužel nedojel – zřejmě ozubené hnací kolo přišlo o zuby. Máme však vítěze kategorie World GT – je jím Miroslav Jurenka.

V Hobby finále B dostal veterán pan Hrnčíř STOP and GO pro zkrácení tratě.

Jak jsme se dohodli, tak to také bylo. David Měšťan nejprve lehce ujížděl. Ale pak jsem jej dotáhl a začal 100% čistý souboj. Čekal jsem na chybku Davida. Několikrát jsem chtěl jet do vniřního prostoru jeho stopy. Ale až v posledním kole udělal větší oblouk kolem pokličky. Ale vzápětí mi to oplatil. Sice jsme měli kontakt karoserií. A David se ještě ptal, zda má jet do cíle. Souhlasil jsem, že to bylo čisté a rozhodne tak poslední jízda, na kterou se oba velmi těšíme. Taková finále mám rád. A děkujejme Pavlovi Magdovi za hlídání jezdců o kolo zpět. I ti byli skvělí. Podívejte se na dojezdy, časy.

1 1 David MĚŠŤAN 19 5:12.160 16.717 17.257
2 2 Igor VLAHOVIC 19 5:12.619 16.804 17.267

""
David Měšťan (RC Blansko) a já – dva fair play piloti, co si umí jízdu užít

 

Ve formulích máme také již vítěze. Vít Parák nezachyboval a vynikající druhou jízdou si vše pojistil.

Stock – jezdecké chyby dobrých pilotů v popředí A finále. To vše mělo roli na výsledek druhé jízdy. Ale Martin Kratochvíl obhájil dnešní titul. Ovšem jednoduché to neměl.

A samozřejmě v kategorii TC Modified již podruhé zvítězil Kuba Šimurda.Erik Margony zajel druhou pozici. A rozhořčil se Karel Kratochvíl. Byl dvakrát atakován a odstoupil z jízdy. (ovšem pouze jsem to zaregistroval).

Ovšem to neznamená, že ve finále B, případně C se nejelo adrenalinově. I tam jezdci podávali velmi slušné výkony. A nesmíme zapomenout na juniory.

""
Kluci ze Svitav relaxují před posledními jízdami

 

Jelikož začalo třetí kolo finálových jízd, uděláme si souhrn třech nejlepších. Pak to doplní fotogalerie.

 

World GT

1 A Miroslav JURENKA 2 1:1, 2:1 [3:2]
2 A Martin ZVÁRA 3 3:1, 1:2 [2:6]
3 A Jiří GROCH 6 2:2, 3:4 [1:4]

 

Hobby – David jel čistě, bez chyby. A proto právem zvítězil. Gratuluji mu. A děkujeme soupeřům za volnou stopu !!!

1 A David MĚŠŤAN 2 3:1, 2:1 [1:10]
2 A Igor VLAHOVIC 3 1:1, 3:2 [2:2]
3 A Vilém AUGUSTÝNEK 5 1:2, 3:3 [2:6]

""
Dušan Bayer poslouchá svoji Formuli před poslední finálovou jízdou

 

Formule 1 – tak zde se jelo jen o další místa kromě prvního

1 A Vít PARÁK 2 2:1, 3:1 [1:1]
2 A Lukas HOCH 4 1:2, 2:2 [3:3]
3 A Vaclav SAUER 5 3:2, 1:3 [2:3]

 

TC Stock – Markéta zabodovala. Gratulace !!!

1 A Martin KRATOCHVÍL 2 2:1, 1:1 [3:1]
2 A Karel KRATOCHVÍL 4 2:2, 1:2 [3:2]
3 A Markéta VÍTÁMVÁSOVÁ 6 1:3, 3:3 [2:4]

 

TC Modified

1 A Kuba ŠIMURDA 2 2:1, 1:1 [3:6]
2 A Aleš BIDOVSKÝ ML. 4 3:1, 1:3 [2:3]
3 A Karel KRATOCHVÍL 4 1:2, 3:2 [2:6]

 

Závod skončil. Čeká nás vyhlášení, foto vítězů a jejich ocenění.

A zjistil jsem dnes, že když jsou jezdci rozumní, možná není potřeba ani dozor nad jízdou. Vše je o domluvě a v podstatě o zábavě. A pro tu na tyto závody jezdíme.

Díky všem za přízeň a vyčkejte na foto z vyhlášení.