Kategorie TC Hobby / Hobby Profesional

Igor Vlahovič


Na posledním závodě se potvrdilo, že motor Saturn 20T není schopen ustát převodový poměr 4.1 ve velkém vedru a navíc, pokud se jede na menší technické trati. Jen Miloš Magda spálil 3 motory za finálové jízdy. Já osobně jsem s motorem odjel poměrně dost závodů. Celou zimní sezónu a dva celé závody již v rychlé modifikaci.

Na léto se kategorie Hobby v rámci Kopecký Cup onroad rozdělila na Profesional (převod 4.1 a vyšší) a na Hobby (převod 7.1 a vyšší). Bylo to provedeno se záměrem oddělit začátečníky a juniory od pokročilých závodníků. A mnozí chtěli zkusti větší rychlost.

Rychlostně se modely přiblížily kategorii Stock. Požitek z jízdy byl opravdu zcela jiný a už to nebylo jen o tom držet plný plyn a jen řídit. Ovšem pokud ještě nebyly horké letní dny, motor ještě nápor ustál. Ale jakmile se oteplilo, ani aktivní chlazení příliš nepomíhalo.

Uhlíky na komutátoru pak ubívaly hodně rychle. Pokud se motor nespálil dříve sám o sobě.

Zatímco pomalejší Hoby kategorie tento problém neřešila. Je fakt, že rychlost modelů na velké asfaltové dráze může někoho nudit. Ale na druhou stranu je to pak více o přesnosti jízdy a těsných soubojích. Ty se poměrně vytratily u rychlejší verze kategorie.

A tak se nyní připravuje, jak jsem pochopil změna. Převodový poměr bude sjednocen na 7.1.

Budou s tak šetřit motory, vydrží mnohem déle. Závodníci si užijí sice pomalou, ale někdy hodně těsnou jízdu s těsnými kontakty.

Osobně jsem zvědav na závod na dráze Svitavy. Zde by v chladném počasí asi motory vydržely těžší variantu.

Je to však v rukách pořadatele.

Já se osobně na závod do Svitav těším. Asfalt je vybroušem, bude nacukrován a zázemí zcela jistě přichystáno.

Nyní je přihlášeno celkem 5 pilotů celkem pro Hobby. Snad nás bude více. Přece jen se jedná o pohodovou kategorii.

Snad jen poznámka osobní: na podvozcích by měly být karoserie reálného vzhledu, takže co nejméně Protoform typů. Když jedeme ve vláčku, ať je na co se dívat.