Kopecký Cup onroad online

Igor Vlahovič


Tak jsem přijel na tento závod o něco později. Ale pořadatel mě ještě dopsal do nové kategorie Superhobby. Ta dnes bude obvzláště rychlá. Protože rovinka v Bosonohách je opravdu dlouhá.

Každopádně mě překvapila účast. Podle MyRCM 56 modelů přihlášených do závodu. Ale na místě plné depo a lidi z celé republiky. Tedy skoro. Každopádně Vlastimil Švec, kluci z týmu Rychvald, kluci z blanenského klubu, brňáci a mnoho dalších. Dokonce i kluci z Raybeck Teamu.

""

 

8:45 proběhla rozprava. Na obvyklém místě klubu Brno. Zde se sdělily základní informace a jdeme závodit. Dnes nás čeká horké počasí. A možná ani déšť se nebude konat.

Online výsledky ze závodu přes den sledujte zde:

"" F1-elektro
"" TC Hobby Profi
"" TC Modified
"" TC Stock 17,5
"" World GT

 

Lehce po 9. hodině se pojede první kvalifikace.

Tak já dnes testuji svůj podvozek v kategorii Superhobby. Dnes se jede Hobby i Superhobby dohromady. Dráha je velká a může být jedna skupina o 11 modelech. A je to jak v reálu. Jedou dvě výkonnostní skupiny. Mně se to líbí. Navíc se musí pilot popasovat s pomalejšími modely na dráze.

Dnes se jedou 4 kvalifikace. Dvě se počítají. A pak se jedou tři finále a dvě se počítají.

Oslovil jsem pilota kategorie Hobby. Jak se mu líbí dráha a dnešní spojení rychlejší a pomalejší kategorie.

""
David Káňa

 

Redakce: jsi na závodě Kopecký Cup poprvé ?

David Káňa: už po osmé a to počítám i zimní sezónu

Redakce: jak se ti líbí dnešní spojení obou kategorí Hobby ?

David Káňa: je to větší výzva rozhodně. Přemýšlel jsem jít do Profesionálů už. Ale takto je to výzva, snažit se dohánět ty rychlejší

Redakce:  a na jaké místo aspiruješ v kategorii Hobby ?

David Káňa: tak na první 🙂

 

Dalším pilotem dnešních interview byl Jan Prchal s modelem F1.

""
Jan Prchal

 

Redakce: na závodě Kopecký Cup jsi poprvé ?

Jan Prchal: jednou jsem Kopecký Cup jel, ale by jsem jen zde v Bosonohách

Redakce: jak se ti líbí kategorie Formule 1  ?

Jan Prchal: je dobrá. Jenom jec blbý, že jsou tady jezdci takoví agresivnější. Takže když se jim snažím uhnout, tak do mě narazí

Redakce:  jak se ti líbí dráha v protisměru ?

Jan Prchal: je složitější než v klasickém směru když se jede. Je adrenalinovější, takže se mi více líbí

 

Tak a v tuto chvíli se jede již druhé kolo kvalifikací.

Já jsem pořídil novou sadu pneu Sweep. Sice na nich Ferrari 599XX nevypadá 100% kitově, ale má to vliv na výkon modelu. Protože jsem jednak jízdu vyhrál, najel lepší čas jak vítěz Pavel Magda v minulé jízdě. Asi na to mají vliv kola a také čerstvě nabitý akumulátor.

Každopádně je to opravdu adrenalin. Dojedete pomalejší model a musíte jet korektně. Bez kolize.

""
HPI TEN Formula vydrží hodně. To spíše ráfky neodolají tlaku

 

""
Disk po nehodě F1 HPI 10

 

Jakmile se Petr Šťastý vybourá, ví, že zrychlil. Tak to je poučné a zábavné.

 

Matěj Šulc jezdí na závody až z Čech a to se svým otcem, který mu pomáhá dělat mechanika.

""
Matěj Šulc

 

Redakce: co jedeš za kategorii dnes ?

Matěj Šulc: jedu Modified

Redakce: jakou používáš techniku ?

Matěj Šulc: podvozek Yokomo, regl LRP, servo Sawox, baterky LRP, motor LRP

Redakce: jak to vidíš ve finále ?

Matěj Šulc: jiný než Ačko tady není. Tak asi tak druhý, třetí místo

 

Tak třetí kvalifikace byla pro mne „úspěšná“. Sice jsem byl 2x na boudě díky vlastní chybě a karoserie je pokřtěná. Ale zase jsem zajel TOP kolo a zřejmě ukořistil TQ pozici. A tak na poslední kvalifikaci dám na model GoPro kamerku.

""
Selfie s Ferrari 599XX Cometizione

 

Každopádně na finálová kola se všichni těší. Ale dnes se jedou 4 kola kvalifikací. Je to náhrady za minulý propršený závod.

Tak jízda s kamerkou GoPro nebyla povedená. Jednak se model převracel. A také se vypnula kamera velmi brzo. Takže se dochoval jen tento záznam onboard. Nicméně pevně přichycená kamera dělá svoje. každopádně TQ pozici jsem udržel.

 

Ovšem probrzdit přední pneu na F1 se jen tak někomu nepodaří. Ale Petr Šťastný to dokázal.

""
Probržděná přední pneumatika na HPI TEN 10

 

Protože nejedou online výsledky, po skončení kvalifikací vám zde dám výsledky. Vydržte prosím.

A zde jsou výsledky kvalifikace:

""

""

""

 

Tak nakonec TQ v kategorii Hobby / Superhobby má Pavel Magda. Takže to bude souboj. Velký souboj.

 

""
Petr Šťastný v depu

 

Redakce: jak jsi se těšil na dnešní závod Petře ?

Petr: na dnešní závod jsem se těši, jako na každej jinej

Redakce: co ta probržděná pneumatika na F1 ?

Petr: no, to jsem asi přehnal. V zatáčce někde jsem prostě dupl na brzdy a ta přední guma se bohužel probrzdila

Redakce: a co ten ráfek, co nepřežil mega crash  ?

Petr: jo, to se taky stalo v hodně velké rychlosti při nárazu v jedné z největších zatáček do boční zdi. Čekal jsem, že bude vyškublá tak půlka formule pryč. A všechno vydrželo. Jen ráfek to bohužel nevydržel. Jako jedinej

Redakce: a co Hobby Profi  ?

Petr: no tak v hobyku se mi teď zadařil takovej kousek, že jsem vyškubl obě dvě spojovačky řízení zaráz. Ale po nacvaknutí funguje auto perfektně bez problémů dál

Redakce: a co první místo v F1 ve finále C ?

Petr: to je pro mě to největší překvapení snad za posledního půl roku má závodní aktivity. Jsem na prvním místě ve skupině. Nedá se nic dělat, všichni za mnou

 

A první finále F1 Petr dokončil. Na třetím místě.

""

 

První finále Hobby bylo hodně vyrovnané. Pavel Magda, matador tratí, je nedostižitelný. Jede perfektně, bez chyby. A po právu zvítězil. Já jsem se jej stále držel, ale na dojetí a předjetí prostě nemám. Za námi pak poměrně velký rozestup a další souboje.

 

Slečna na startu. Kluci na ní neberou ohledy. Jak ona to vnímá ?

""
Kiki Vaterová

 

Redakce:  jak se ti líbí dráha v protisměru v Bosonohách ?

Kiki: jo, je docela dobrá. Je dobrá zkušenost si to zkusit z kopečka

Redakce:  jak se cítíš mezi soupeři ?

Kiki: ale jo dobře. Oni na mě neberou ohled, ale já to od nich beru. Ale někdy jsou prostě takoví, že když je má holka předjet, tak mě ještě srazej, abych je nepředjela

Redakce: co bys jim vzkázala ?

Kiki: ať jsou ohleduplní

 

Tak pánové, zamyslete se nad svým stylem jízdy vůči ženám na dráze !!!

 

Tak jsem si myslel, že Pavel má navrch. Ale asi se mi probrala baterie nebo co. A já jel za Pavlem 4 a půl minut v závěsu a čekal na jeho chybku. A ta se dostavila. V předposledním kole závodu. A já zvítězil. Pavel poznamenal, že poslední finále bude asi hodně napínavé.

""
A souboj pokračuje, neskutečné

 

A máme před sebou poslední kolo finále. Jde o všechno.

V Modified dnes také probíhají pěkné souboje. Velmi dobře jede Matěj Šulc.

""
GoPro HERO 3 připravena na poslední finále Hobby Profesional

 

Vím, že mohu Pavla potrápit. A možná i vyhrát. Ale touha po natočení exklusivního onboard videa je mocnější. Těžiště se posunulo níže. Kamera je nyní v karoserii a má výhled z předního okna na kapotu a co se děje před autem. A také bude vidět práce řízení a předních kol. No to za tu prohru stojí. Ale možná se budu Pavla držet. Uvidíme.

Tak jsem odjel posldní jízdu. A toto jsem dlouho nezažil. Jednak kamera v kokpitu nabídne neskutečný pohled na práci přední nápravy. Ale hlavně akční záběr, co se děje před autem. Pavel Magda občas čekal, abych jej měl v záběru. Pak jsem ale dostal model do ruky a jel naplno. Pak se k nám přidal Milan Cendelín. Takže v záběru jsou dva supersporty. Do toho jezdci o kolo zpět. Ke konci jedu těsně za Pavlem a do cíle jedeme centimetr za sebou. Pavel vítězí.

Připravuje se vyhlášení výsledků.