MČR buggy 1/8 Horní Jelení online report

Igor Vlahovič


Je 23.5.2015 a před námi je závod MČR buggy 1/8 v kategoriích IC a E. Jedná se o první závod sezóny 2015. Předsedou kategorie je Miroslav Jurenka, který mě i pozval na tuto závodní akci.

V 8.40 začal oficiální program. Před tím probíhal volný trénink. V 8.40 tedy začalo dekorování (vyhlašování) výsledků sezón 2014. Vyhlašovali se junioři, 40+ a celkové výsledky (TOP 5) v kategoriích 1/8IC a 1/8E.

""
Nejlepší piloti buggy 1/8E za rok 2014

 

""
Nejlepší piloti buggy 1/8IC za rok 2014

 

V galerii tedy vidíte již nyní foto z vyhlášení výsledků 2014 včetně rozpravy. Tu uvedl Miroslav Jurenka a k pravidlům pak měl proslov i Vladimír Šeliga. Dráhu samotnou připravil Otto Gotzl s klubem Horní Jelení. Nechybí tedy občerstvení v tradičním autobusu, toalety, tribuna pro diváky (krytá), stanice technické kontroly a dostatek místa pro depa jezdců.

Účast na dnešním závodě je kolem 40ti modelů. Což je slušné číslo. Online výsledky závodu po celý den můžete sledovat zde:

Streaming:
"" Onlinestreaming
Sections:
"" 1:8IC Buggy
"" 1:8E Buggy

Takže zde v reportu budou postřehy ze závodu, nějaké ty rozhovory a na závěr pak bude zpracováno i video z dnešního dne.

V tuto chvíli se rozjela první kvalifikace. Ta se jede na 5 minut ve všech kategoriích a jede se na nejlepší výsledek. Ne na součet.

""
Celkový pohled na dráhu Horní Jelení

 

Jízdy komentuje Miroslav Jurenka a Vladimír Šeliga. Před jízdou se kontrolují pozic nasazovačů, po jízdě pak musí modely na technickou kontrolu. Jezdci jsou včas na své jízdě.

Buggy 1/8IC kvalifikace číslo 1 je za námi. Velmi napínavá byla poslední jízda, kde jel Martin Bayer, Jiří Mára a další skvělí piloti této kategorie. Jiří Mára byla v tomto kole nejlepší a najel jako jediný 10 kol.

Nyní jsou na pořadu elektry.

""
Jiný pohled na závodní dráhu

 

A nyní jsem se optal některých pilotů na dojmy z první kvalifikace.

""

 

Redakce: jaké máte dojmy z prvního kola kvalifikace ?

Karel Novotný: super. Bomba. Jen spalovák chcípl na konci, takže škoda, ale elektry vyšly. Takže bomba

Martin Bayer: supr závod. Supr počasí. Mělo pršet. Takže supr všechno vychází. Dráha perfektně nachystaná, takže dobrý

Jarda Valder: výborné. Elektry super, spalovací nic moc, ale bude to lepší

Ondra Kulhánek: tak zatím dobré, ale mohlo by to mohlo být lepší klidně. Snad to bude lepší v druhém

 

Nyní probíhá klidová přestávka. Piloti si připravují své modely a v depech je pořád co dělat.

Zajímavostí prvního kola je také fakt, že Karel Novotný zvítězil před Martinem Bayerem v 1/8E. A to i přes fakt, že Martin zajel best lap.

Jezdci ve druhém kole zrychlují. Miroslav Jurenka stále na tribuně. Musel se poněkud přiobléct. Dle jeho slov tam nahoře profukuje. Jezdci jsou tam 8 minut. On je tam celé kolo, aby dohlížel na čistotu jízdy. A udělil i první napomenutí za nebezpečnou jízdu.

""
Předseda sekce 1/8 buggy pan Miroslav Jurenka

 

Každopádně zde občas prosvítá i slunce. Takže by to mohlo dnes vyjít a nepršet. Protože déšť sice přinese adrenalinové stavy, ale pro jezdce to je krajně nepohodlné.

I ve druhém kole probíhaly těsné souboje mezi TOP jezdci kategorií. Ale nesmíme opomenout i naprosté nováčky tohoto závodu.

Martin Bayer najíždí 10 kol v 1/8IC a zrychluje. Ovšem první 10ka bude hodně vyrovnaná.

Když jedou elektry, celý areál je náhle potichu. Přece jen motory spalovacích modelů nadělají nějaký ten hluk. Zejména, když piloti tůrují motory na skocích a na cílové rovince.

A zde jsem se pokusil narychlo vytvořit upoutávku na MČR buggy 1/8. Souhrn závodu potom samozřejmě nebude chybět.

 

V poslední jízdě druhého kola musel opět komisař napomínat piloty za agresivní jízdu a to i mimo trať. A to jela v podstatě nejlepší skupina. Opět sekunda mezi Martinem Bayerem a Karlem Novotným. Karel vítězí.

A jak se závod líbí slečnám Kalvodovým ?

""
Klárka a Kateřina Kalvodová

 

Redakce: jak se vám líbí na prvním závodě a jak jste spokojené s dosavadním výsledkem ?

Kateřina: s výsledkama jsem spokojená a líbí se mi tady. Hezký počasí, hezká dráha

Klárka: nápodobně 🙂

 

A bylo obtížné připravit dráhu pro dnešní závod ?

""

 

Redakce: bylo obtížné připravit dráhu a areál na toto Mistrovství ?

Otto Gotzl: obtížný to nebylo, protože jsme dráhu měli připravnou už na letošní jaro. Bylo ale potřeba tu dráhu srovnat, aby měla tuto kondici, kterou má nyní. Samozřejmě nám k tomu pomohl úterní déšť, který tu dráhu prolil tak, že ta vlhkost vdržela až do dnes. Nemusí se kropit. Myslím si, že při dnešních finálovkách ta dráha bude naprosto ideální

 

A začalo poslední kolo kvalifikací. A Miroslav Jurenka opět v pozoru na tribuně. A musel popohnat nasazovače pro první jízdu spalovacích modelů. Piloti Klatovský a Šilhavý museli snést jedno z napomenutí. Martin Bayer jel v poslední jízdě strhující tempo. Dva piloti postupují přímo do finále. Jinak se jedou semifinále.

""
Martin Bayer je přímý postupující do finále

 

Tak nakonec postupují přímo Martin Bayer a Jiří Mára. A zde jsou výsledky kvalifikací:

1 1 Martin BAYER 10 5:26.865 3 [2, 1]
2 3 Jiri MARA 10 5:35.971 1 [2, 3]
3 2 Jan ZAMIS 9 5:02.335 3 [1, 2]
4 44 Lukas ZEMAN 9 5:03.783 3 [2, 1]
5 19 Karel NOVOTNY 9 5:06.185 3 [2, 1]
6 4 Stepan ml. SILHAVY 9 5:08.723 2 [1, 3]
7 24 Max GOTZL 9 5:09.049 3 [1, 2]
8 5 Petr KLATOVSKY 9 5:11.034 2 [1, 3]
9 45 Ales ml. BIDOVSKY 9 5:11.078 3 [1, 2]
10 9 Michal BLAHOVSKY 9 5:12.302 1 [3, 2]
11 37 Milan ml. MUDRA 9 5:15.669 2 [1, 3]
12 8 Jiri DVORAK 9 5:16.336 2 [3, 1]
13 20 Karel HAJEK 9 5:18.223 3 [1, 2]
14 14 Jan KAPICKA 9 5:20.905 3 [1, 2]
15 41 František KALENDA 9 5:21.264 3 [2, 1]
16 39 Jiri BENES 9 5:22.587 3 [1, 2]
17 10 Miroslav FEDELES 9 5:25.164 2 [1, 3]
18 18 Ondrej KULHANEK 9 5:26.258 3 [1, 2]
19 13 Jan DOMANSKY 9 5:27.959 1 [2, 3]
20 32 Jaromir ml. ROCEN 9 5:32.378 2 [1, 3]
21 16 Jan HUJER 9 5:33.075 1 [3, 2]
22 15 Jan HORACEK 9 5:41.590 1 [3, 2]
23 38 Jaroslav VALDER 8 5:02.927 3 [1, 2]
24 42 David HOLUB 8 5:08.120 2 [3, 1]
25 40 Ales MARICA 8 5:11.843 2 [1, 3]
26 43 Petr BRUNCLIK 8 5:26.113 3 [2, 1]
27 29 Tomas CHALOUPKA 7 5:10.180 2 [1, 3]

 

Ještě se musí dokončit buggy 1/8E a bude přestávka na oběd. A pak začne ta pravá zábava.

""
Alexandra Hainová

 

Redakce: jak se líbí dnešní dráha a jak dopadly kvalifikace ?

Alexandra: já tuhletu dráhu vidím dnes poprvý v týhletý nový verzi, nový úpravě. A hrozně se mi líbí. Moc dobře to udělali. Ottu moc chválím. Trať je perfektně připravená, všechno jak má být. Akorát u mě ty ruce, aby více zapracovaly a bude to dobrý. Kvalifikace, řekla bych, že to docela dopadlo. Akorát teď v poslední jízdě mi vyplo servo a nezátačela jsem. Tak od toho se budou odvíjet výsledky

 

A takto nám dopadly kvalifikace buggy 1/8E. Zvítězil v nich Karel Novotný.

1 2 Karel NOVOTNY 10 5:29.345 2 [1, 3]
2 1 Martin BAYER 10 5:30.899 2 [1, 3]
3 28 Vaclav BROZ 9 5:16.438 3 [1, 2]
4 8 Ales ml. BIDOVSKY 9 5:18.838 2 [3, 1]
5 10 Jan KAPICKA 9 5:24.226 2 [1, 3]
6 26 David HOLUB 9 5:30.001 1 [3, 2]
7 11 Adam HEINZ 9 5:32.145 3 [1, 2]
8 27 Jaroslav VALDER 9 5:37.853 3 [1, 2]
9 24 Ivo VIKTORIN 9 5:43.328 2 [1, 3]
10 4 Vit LINHART 9 5:45.834 3 [1, 2]
11 6 Jan HUJER 8 5:00.477 1 [3, 2]
12 23 Jan PETR 8 5:07.403 3 [1, 2]
13 33 Marek ORNST 8 5:07.945 3 [1, 2]
14 30 Emil HAMPEJS 8 5:14.795 3 [2, 1]
15 36 Katerina KALVODOVA 8 5:15.518 2 [3, 1]
16 34 David BENDA 8 5:31.817 3 [1, 2]
17 20 Tomas CHALOUPKA 7 5:09.113 1 [2, 3]
18 35 Klara KALVODOVA 7 5:15.239 3 [2, 1]
19 32 Lukas RIHA 7 5:34.809 2 [1, 3]

20

37 Alexandra HAINOVA 7 5:42.452

1 [2, 3]

 

Finále začínají v 13.30. Nastává přestávka a klid na oběd. Pojedou se dvě semifinále 1/8IC buggy.

""
Celkový pohled na závodiště Horní Jelení

 

Restaurace u autobusu je plně obsazená. Jeden steak střídá druhý. Předseda sekce upravil pravidla a jezdci 1/8E buggy pojedou dnes i semifinále B !!! Vyšel tak vstříce požadavkům jezdců této kategorie.

""
Finálové jízdy odstartovaly (1/2 finále B)

 

Semifinále se jedou na 20 minut. A hned v semifinále B zhasl model jednomu z jezdců. A byl na postupové pozici. Miroslav Jurenka bedlivě sleduje jízdy. A napomínal i v první jízdě. Oproti kvalifikacím nyní všichni zrychlili. Jde o postup a jeb vyvolení postoupí do finále A. V průběhu tohoto finále se samozřejmě tankuje. Zhruba po 8. minutách jízdy. Na tomto úkonu poměrně dost záleží. A pokud zhasne motor, znamená to další zdržení. A Miroslav křičí do mikrofonu „ROLETA, ROLETA“ – to je soubor několika menších skoků za sebou.

A padlo první STOP and GO za jízdu v protisměru. Ondra Kulhánek musel povinně zastavit. 1/2 finále B vyhrál Aleš Zeman.

""
Vítěz 1/2 finále B Lukáš Zeman

 

Redakce: jaké máš dojmy z finále, které jsi vyhrál  ?

Lukáš: určitě všechno fungovalo, tak jak má. Ta dráha mi tady vyhovuje. Takže jsem spokojenej, jak to dnes funguje

 

""
Start 1/2 finále A buggy 1/8IC

 

Před startem 1/2 finále A si vzal jeden z pilotů odklad. Ten je v délce 10 minut. A za tento úkon musí pak pilot startovat z poslední pozice. Start byl natočen shora do sestřihu. Zde nakonec zvítězil Jan Zámiš.

""
Jan Zámiš vítěz 1/2 finále A buggy 1/8IC

 

Redakce: jaké máš dojmy z finále, které jsi vyhrál  ?

Lukáš: mechanici fungovali na výbornou, auto taky. Všechno v naprostým pořádku. Akorát začátek se trošku nepovedl, ale potom už to bylo lepší. Dostal jsem se do tempa a bylo to v pohodě

 

1/2 finále B buggy 1/8E – tak zde si nestihla vzít odklad Saša Hainová. Bohužel ji model vypoveděl službu až těsně před startem. Rozhodčí byl ochoten posečkat, ale oprava by zřejmě byla na dlouho. A jezdec sám řekl, že se může startovat. Martin Bayer ukazoval super skoky a měl náběh snad i na poškození modelu. Že by si chtěl zkusti postup z finále B ? Ne ne, nic takového se nekonalo. Martin Bayer si dojel pro vítězství v tomto 1/2 finále. Nyní jsem se optal druhého postupujícího Aleše Bidovského. Martin Bayer je naprostá špička a tak trochu se s tím počítalo, že zvítězí.

""
Aleš Bidovský ml.

 

Redakce: jaké máš dojmy z druhé postupové pozice ?

Aleš: no tak fungovalo to výtečně. Ale holt na Martina Bayera tady zatím nikdo nemá. Možná Karel Novotný, ale já určitě ne


1/2 finále A buggy 1/8E – zde proběhlo vše v pohodě. Opět jízda na 10 minut. Kometář komisaře, info o pořadí od časomíry. Na konci máme vítěze v podobě Karla Novotného. Ale i on je špička v kategorii. A tak jsme se zeptali jiné postupové pozice a to Vendy Brože.

""
Venda Brož jako druhá postupová pozice z 1/2 finále A buggy 1/8E

 

Redakce: jaké máš dojmy ze druhé postupové pozice ?

Venda: no super. Já jsem vůbec takovej výsledek nečekal. Já jsem sem jel s tím, že budu rád za Ačko. Fakt super

 

A nyní je připraven Warm Up a pak B a A finále z obou kategorií. Jen připomínám, že vítěz B finále postupuje do finále A.

Warm Up proběhne nyní a je pro Martina Bayera a Jiřího Máry – přímo postupující do A finále.

Ovšem ne každému se podařilo postoupit. Například nováčkovi na MČR Markovi Ornstovi je příkladem. Postup mu unikl o vlásek.

""
Marek Ornst

 

Redakce: ty jsi zde na MČR poprvé ?

Marek: ano, úplně poprvé

Redakce: máš nějaké zkušenosti z dřívějška, nějaká účast na závodech ?

Marek: dva závody před tímto závodem. Jedem byl v Ovčárech u Kolína a pak druhý právě tady, KS Challenge

Redakce: jakou kategorii jedeš dnes ?

Marek: 1/8 buggy elektro

Redakce: a jak se ti daří ?

Marek: no, teď jsem udělal v poslední zatáčce chybu a o jedno místo jsem nepostoupil do A finále

 

A Martin Bayer zlepšil nejlepší kolo právě ve Warm Upu.

Finále B bylo hodně napínavé. Zejména mezi prvními dvěma. Ostatní pouštěli a jelo se fair play. Pravdou je, že to Miroslav Jurenka hlídal. Ale to je jen dobře. A tankovalo se za jízdu 2x. Zde se opět ukázala souhra mechaniků. Zvítězil a postoupil Petr Klatovský.

""
Petr Klatovský postoupil z B finále do A

 

Redakce: co říkáš na postup do finále A ?

Petr: tak já jsem byl po startu na špici a někdo mě tam otočil na tom pětiskoku. Tak jsem se propad. A pak jsem si říkal, že to musím stahovat. Ale nedařilo se mi jet bez chyby, takže moc to nešlo. Ale kolem toho posledního tankování jsem šel bez chyby, bylo to bez chyby a najedou jsem je předjel. Bylo to super

 

B finále buggy 1/8 – zde postoupila Kateřina Kalvodová. A to je velký úspěch.

""
Kateřina Kalvodová

 

Redakce: co říkáš na postup do finále A ?

Katka: no dobrý, akorát jsem byla hodně nervózní. Technika ok, jen na konci začaly docházet baterky. Ale to je prý normální

 

A máme před sebou poslední dvě finálové jízdy A.

Máme 15 minut do startu finále A elekter. Nyní předseda sekce prochází depa a hovoří se závodníky. Prvně pojedou elektry, pak spalováky.

""
Před startem finále A buggy 1/8E

 

Finále A elekter – Martin Bayer a Karel Novotný si udělali dostatečný náskok před soupeři. Překvapením byl Václav Brož. Tomu se dnes daří. Opět se hlídalo pořadí a jezdci pouštěli o kolo. Dohlížel na to opět komisař závodu z tribuny. A na dráze vládl pořádek. Karel Novotný jel rychle, ale občas chyboval. A proto ke konci jízdy byl mezi prvním a druhým již 10 sekund rozdíl. Ale jen samotná účast Katky Kalvodové je okořenění tohoto finále A. Vítězem se stal dle očekávání Martin Bayer.

Zde máte výsledky elekter:

1 1 Final – A Martin BAYER 19 10:06.381
2 2 Final – A Karel NOVOTNY 19 10:25.715
3 28 Final – A Vaclav BROZ 18 10:30.474
4 8 Final – A Ales ml. BIDOVSKY 17 10:00.817
5 10 Final – A Jan KAPICKA 17 10:08.171
6 23 Final – A Jan PETR 16 10:05.337
7 4 Final – A Vit LINHART 16 10:14.933
8 11 Final – A Adam HEINZ 16 10:18.579
9 24 Final – A Ivo VIKTORIN 16 10:22.164
10 36 Final – A Katerina KALVODOVA 16 10:27.965
11 27 Final – A Jaroslav VALDER 15 9:13.758
12 6 Final – A Jan HUJER 13 10:51.429
13 26 Final – A David HOLUB 9 5:17.604
14 30 Final – B Emil HAMPEJS 16 10:18.630
15 34 Final – B David BENDA 15 10:16.587
16 20 Final – B Tomas CHALOUPKA 15 10:26.602
17 35 Final – B Klara KALVODOVA 14 10:26.040
18 32 Final – B Lukas RIHA 14 10:37.955
19 37 Final – B Alexandra HAINOVA 13 10:14.252
20 33 Final – B Marek ORNST 4 2:21.110

 

Finále A buggy 1/8IC je v délce 30ti minut.

Finále A buggy 1/8IC – hned od začátku to bylo mezi Martinem Bayerem a Jiřím Márou. Ale i ostatní piloti bojovali až do úplného konce. Především rychlé tankování dělalo úspěch pilotů. A Jiří se v první čtvrtině závodu dostal před Martina Bayera. Nic naplat, Jiří je také špičkový jezdec s ocelovými nervy. Ovšem potom chyba Jiřího a Martin opět v čele. A potom – jsem na vlastní oči viděl stíhací jízdu Jiřího. Jel hranu, občas chybka. Ale komisař chválil ostatní piloty za ohleduplnost. A opět informoval o počtu modelů, které zajížděly na PIT STOP (tankování). Ve 40. kole opět Martin Bayer vylepšil nejlepší kolo. Chyboval před nájezdem na cílovou rovinku i jezdec Karel Novotný. Nasazovači tady lehce zaspali. Pro své prvenství si tedy s dostatečným náskokem dojel Martin Bayer. Jirka Mára druhý a Jan Zámiš třetí. Krásné finále.

Celkové pořadí kategorie 1/8IC buggy:

1 1 Final – A Martin BAYER 56 30:30.352
2 3 Final – A Jiri MARA 55 30:12.946
3 2 Final – A Jan ZAMIS 54 30:25.982
4 44 Final – A Lukas ZEMAN 53 30:04.911
5 24 Final – A Max GOTZL 53 30:28.437
6 19 Final – A Karel NOVOTNY 52 30:04.240
7 4 Final – A Stepan ml. SILHAVY 52 30:29.558
8 9 Final – A Michal BLAHOVSKY 51 30:31.334
9 14 Final – A Jan KAPICKA 50 30:00.031
10 37 Final – A Milan ml. MUDRA 50 30:19.945
11 39 Final – A Jiri BENES 48 30:07.578
12 45 Final – A Ales ml. BIDOVSKY 42 26:54.686
13 5 Final – A Petr KLATOVSKY 27 15:54.652
14 8 Final – B Jiri DVORAK 34 20:08.926
15 18 Final – B Ondrej KULHANEK 34 20:30.724
16 32 Final – B Jaromir ml. ROCEN 33 20:27.352
17 10 Final – B Miroslav FEDELES 32 20:11.836
18 41 Final – B František KALENDA 32 20:12.459
19 42 Final – B David HOLUB 32 20:19.703
20 13 Final – B Jan DOMANSKY 32 21:10.653
21 16 Final – B Jan HUJER 31 20:00.979
22 38 Final – B Jaroslav VALDER 31 20:15.628
23 15 Final – B Jan HORACEK 31 20:32.792
24 43 Final – B Petr BRUNCLIK 28 20:26.403
25 40 1/2 Final – A Ales MARICA 18 14:55.943
26 20 1/2 Final – A Karel HAJEK 15 9:00.077
27 29 1/2 Final – A Tomas CHALOUPKA 3 2:00.748

 

A co dojmy po finále ?

3. místo Jan Zámiš: paráda, lepší úspěch se nemohl čekat. Soupeři jeli absolutní kládu. Vyrovnané finále

2. místo Jiří Mára: určitě spokojenost. Martin jel hrozně vyrovnaně, rychle, prostě kvalita Martin. Finále úroveň dobrá. Snažil jsem jet vyrovnaně, nechybovat. Ale v tomto tempu je to dost těžký

1. místo Martin Bayer: tak super že jo. Vítězství že jo, lepší to nemohlo být

 

Z finále A byly pořízeny zajímavé video momentky.

Nyní se zpracují výsledky a proběhne předání pohárů. A tím dnešní závodní den končí.

Na celkovou pořadatelskou úroveň si každý nechť udělá názor sám. Za mě mohu říci, že to bylo na velmi slušné úrovni.