6. hodininový maraton Baja HPI – náš velký úspěch

Václav Strupek


<p>
Poslední prázdninový víkend se sešli příznivci modelů HPI na letos již šestém závodu
seriálu SAVAGE CUP 2009 , který pořádá firma <!– separe –>Lestr Models. Tentokrát přivítala jezdce
velká dráha v Mariánských Lázních. Sobotní závody sloužili jezdcům kat. Large Scale
jako trénink pro vyvrcholení letošní sezony – 6 hod.maraton modelů Baja HPI.
Nedělního závodů se účastnilo sedm tříčlenných týmů. Vítězství v takovém závodě je pochopitelně otázkou prestiže, nicméně pravidlo, že vítězný tým reprezentuje Lestr Models a českou republiku na evropském finále, je velká motivace. Poprat o vítězství se přijeli i jezdci ze Slovenska.
Závod zahájila kvalifikace , která se jela na tři měřené pětiminutové jízdy. V
lastní závod se začal v 11 hod. a skončil v 17 hod. Nemá asi smysl zde rozepisovat,
že některým teamům se nevyhnuly technické problémy, že někteří závod po polovině
absolutně vyčerpaní vzdali, a že celých šest hodin bylo na co koukat a co obdivovat.
Bylo odepsáno hodně pneumatik, projeto hodně paliva a vyměněno hodně baterií i dílů.
Zkušení jezdci Týmu Lestr Models neponechali nic náhodě a tak po šesti hodinách
projeli cílovou páskou jako vítězný tým ve složení Jakub Bartůněk, Jakub Plechač
a Jan Morávek. Skvěle ale jezdily všechny týmy a souboj o další místa na bedně
byl dlouho velice vyrovnaný.
</p>
<p>
Bezprostředně po skončení závodu se ve firmě Lestr Models roztočil kolotoč příprav
na další víkend. Sestavit úplně nové auto, připravit dostatek náhradních dílů a
celých kompletů pro snazší opravy, vybavit se stany a proviantem pro osm účastníků
výpravy a ještě mnoho dalšího. Evropské finále s názvem 24hod. BAJA ENDURANCE se
konalo hned příští týden od pátku 4.9. v městečku Drees ležícímu v bezprostřední
blízkosti populárního okruhu Nürburgring. Kvalifikace se jela na 60 min. a počítalo
se nejrychlejší kolo, v průběhu se muselo vystřídat všech 6 jezdců každého týmu. Tým
Lestr Models se kvalifikoval jako čtvrtý. Čím více se blížil start tohoto &#8222;maratonu&#8220;,
tím více vládlo v patnácti týmech nervozity. Přesně ve 12 hod. v poledne byl
odstartován již druhý ročník tohoto prestižního závodu. Zastoupení dvěma teamy
mělo Německo, Holandsko, Velká Británie, Dánsko a Polsko. Po jednom pak Island,
Slovinsko, Estonsko, Maďarsko a pochopitelně Česká republika! Každý takový závod
projde problémy a nevyhnuly se ani německým pořadatelům. Ale to je jiná kapitola a
určitě bude podrobně popsána v dalších článcích o tomto závodě. Jediná cesta k
vítězství vedla přes maximální nasazení všech jezdců, obrovskou vůli po vítězství
a také velice pečlivě připravený model. Jezdit s jedním modelem 24 hod. je
opravdu výkon hodný mistrů. Šest našich jezdců se střídalo v řízení modelu
po 20 minutách a bojovali o co nejlepší umístění. O to nádhernější pocit byl,
když se k ránu na světelné tabuli poprvé rozsvítilo u vedoucí pozice jméno
&#8222;Czech Team&#8220;. Klidnou a vyrovnanou jízdou bez chyb se náš tým vzdaloval svým
soupeřům a do cíle dojel s náskokem 39 kol.
</p>
<p>
V sestavě Václav Strupek, Jakub Bartůněk, Jan Morávek, Roman Petrák, Pavel Schiller,
a Petr Volf tak naši dokázali vyhrát tento prestižní závod a opět posunout prestiž
České republiky v tomto sportu. Myslím, že už nezbývá nic jiného, než dodat
klasické <b>&#8222;HOŠI DĚKUJEM!&#8220;</b>
</p>