Winter Race Morava 2014/2015 online

Igor Vlahovič


Je 24.1.2015 a je tu čtvrtý závod Winter Race Morava. Dnes s vyprodaou sportovní halou, plnou startovní listinou a mohutnými přípravami pořadatele. Od občerstvení až po zajištění cen pro vítěze.

Dnes nás čeká malá změna. Nebojte, je to příjemná změna. Na dnešním závodě se neobjeví naše hostesky Lenka a Magda. Ale jsou zajištěny jejich kolegyně – Domča a Gabča. Zde je jejich profil. Líbí se vám ?

""
Domča

""
Gabča

 

Tak to hlavní je venku a co dále ?

Plná hala, nové tváře, stálí účastníci. DObře postavená a plynulá dráha.

Pokud chcete kromě rozhovorů, pohledů na podvozky jezdců, fotogalerii sledovat i online výsledky, pak máte možnost zde na MyRCM:

"" TC Open
"" TC Stock 17,5
"" TC Hobby
"" Formule 1 TRUE
"" World GT

V galerii se můžete podívat na plně obsazenou halu. Navíc se připravuje video z ptačí perspektivy z ranního tréninku. To se ještě dá vzlétnout se strojem Phantom 2 Vision +.

 

Ranní rozprava nepřinesla nic nového. Snad jen tuto společnou fotku shora.

""

 

Nyní již odstartovalo první kolo kvalifikací. Konec závodu dle časového plánu by měl být kolem 19. hodiny. Na povel to má opět Pavel Magda.

 

31 pilotů v kategorii TC Open je velmi slušné číslo. Zde jede i Filip Pykal. Ten začínal na malých měřítkách, pak jezdil Stock a nyní tedy kategorii královskou. Jak se na dnešní závod připravil ? Co od něj očekává ? Zeptali jsme se ho.

""
Filip Pykal

 

Redakce: co je tvůj cíl na tomto závodě ?

Filip: snem je se dostat na co nejvyšší pozice. Ale reálně to vidím tak prví v Bčku, možná poslední v Ačku

Redakce: s jakou technikou v kategorii TC Open závodíš ?

Filip: tak podvozek mám Xray T3 2011, trošku starší. Motor mám novej LRP X20 4,5T a regulátor LRP FLOW Works Team

Redakce: jak se těšíš na dnešní hosteky, které budou dnes jiné ?

Filip: určitě. Myslím si, že je to zajímavé oživení těchto závodů a patří to k tomu

Redakce: díky za rozhovor Filipe

 

Tak názory Filipa znáte. Cíle má vysoké, na hostesky se těší. Co více si přát, že.

 

Michal Oppitz, vyznavač kitových RC modelů, především monopostů F1. Vášnivý rally závodník, fotograf, kameraman. Dobrodruh ?

""
Michal Oppitz

 

Redakce: co po delší době opět na závodě a zrovna zde Michale ?

Michal: chtěl jsem si po dlouhé době vyzkoušet zase F1čku, protože se mi to hrozně líbí, jak to jezdí na dráze. Vypadá to modelově. A hodně se mě libí, že jsou tady předepsaný gumy. Že se nejezdí na mechách. Pak ta formule je o to hezčí

Redakce: co jezdíš za šasi a elektroniku ?

Michal: já jezdím od Tamiya F1 podvozky. Ale teď jsem přesedlal na Exotec F1 Ultra – americká značka. Elektronika ?… nooo, cokoliv, co najdu doma. Teď je tam myslím Hobbywing Xerun nebo něco takového

Redakce: jak se těšíš na první kvalifikaci ?

Michal: no, tu budu mít za 20 minut a už začínám být trochu nervózní

Redakce: budou tady hostesky, už se těšíš, jak se nima vyfotíš na stupních vítězů ?

Michal: na stupních vítězů asi ne, ale v depu možná jo

 

V kategorii Hobby byl Jakub Dalecký upozorněn na nevyhovující karoserii. Sám utrpěl ke konci jízdy poškození modelu. V první jízdě druhé skupiny se jelo poměrně trvdě.

Pavel Magda komentuje jízdy, jak je jeho zvykem. A já mu musím poděkovat za posečkání před moji jízdou. Měl jsem opačně zapojen AMB čip a nejevil známky života.

Aleš Pelikán odešel znechuceně z jízdy F1. Jeden z jezdců se nechoval na trati, jak se od něj očekávalo a Aleš to odnesl poškozením modelu.

 

Podíváme se na podvozek Zdeňka Ajmuta. Ten jede Formule 1 kategorii s nejnovějším podvozkem Tamiya.

""

""

""

Podvozek: Tamiya TRF101W

Regulátor: G-FORCE

Motor: G-FORCE 10.5T

Rádio: Spektrum DX4S, přijímač Spektrum SR410

Karoserie: Tamiya

Servo: Sawox 1252MG

Baterie: LiPo 2S Nosram Shorty 4700 mAh 2S 110C

 

TRF byla vždy skvostem na poli RC podvozků a příslušenství. A o Zdeňkovi je známo, že tyto krásy vyhledává. Proto má i tento skvost.

Rozhodl jsem se provést pokus. Jaký ? Odjel jsem jednu jízdu kvalifikace v kategorii Hobby se „suchým“ šasi. Zde jsem dosáhl nejrychlejšího časi na kolo 16.23. Nyní jsem vzal Nanoprotech a aplikoval jsem na ložiska, řemeničky, hnací kolo a pastorek. Již na první potlačení podvozu je znatelný menší valivý odpor. Po jízdě uvidíme změny.

""
Aplikace Nanoprotech na valivé části modelu HB Cyclone TC Sport

 

Sám jsem zvědav na případné zlepšení času na kolo.

A jak to dopadlo s testem ? Takže již na prvmí pocit jel model lehčeji. Jakuba Daleckého, který jede ostrou verzi Xray a minulou jízdu mi na rovince ujížděl, nyní neměl šanci. Jel jsem lehce a čas na kolo TOP byl 15.265 / oproti 16.234. To je rozdíl. A kdyby mi nevynechával AMB čip, jízdu bych s přehledem vyhrál. Ale o to nyní nejde.

Aleš Pelikán jede ve Stock s podvozkem Awesomatix a není k dostižení. Jede mu to opravdu dobře.

Oliver Havránek dojel jízdu a svému mechanikovi sdělil, že mu model nefunguje, jak má. Aby vrátil nastavení na minulé. Jel kategorii Stock. Po jízdě byl Oliver rozmrzelý.

Ve třetí jízdě mi AMB čip nevynechal a zajel jsem druhé místo s opět nejlepšéím časem na kolo.

 

Jan Žerníček je zde poprvé. Tedy já ho zde dnes potkal poprvé. Co nám prozradí ?

""
Jan Žerníček

 

Redakce: ty jsi dnes na závodě poprvé, nebo již jezdíš ?

Jan: no tento onroad je můj první závod. Jinak jezdím offrady. Ale jak říkám, onroad dneska poprvý

Redakce: s jakou technikou jedeš a jakou kategorii jedeš ?

Jan: vyrazil jsem s Yokomo BD5, kategorii jedu Stock 17.5ku

Redakce: jaké pocity ze závodu napoprvé ?

Jan: spokojenej, spokojenej, dobrý

Redakce: jaké máš cíle v tomto závodě ?

Jan: jaké mám cíle ? Dojet, 🙂 smích…

 

Výsledek kvalifikace TQ:

TC Open: Michal Vítámvás

TC Stock: Aleš Pelikán

TC Hobby: Jakub Dalecký

Formule: Alexandr Žvak

GT: Libor Holub

 

Právě jsem naplánoval další test na Masarykově okruhu Brno. Spíše to bude osobní výzva. Musím sehnat motor 5.5T, regulátor mám LRP SXX V1, akumulátor EZ Power LiPo 2S 4600 mAh 70C již mám. Převodový poměr 4.1. Vše dám do podvozku HB Cyclone TC Sport a pokusím se projet jednou okruh v plné rychlosti a model budu řídit z jedoucího auta. Vydrží baterie ? Nevím. Vydržím jedno kolo ? Nevím. Vydrží podvozek ? Možná.

Finálové jízdy jedou jedna za druhou. Za chvíli se podíváme na nějaký další podvozek na tomto závodě.

 

Patrik Maňoušek jede World GT. Jede poněkud jinou značku podvozku, než ostatní. Podíváme se na něj.

""

""

""

 

Podvozek: Turnigy GT-10X

Regulátor: Nosram Pearl Evolution

Motor: SP Competition 17.5T

Rádio: Spektrum DX4S, přijímač SR410

Karoserie: Turnigy GT

Servo: Track Star

Baterie: Turnigy Shorty LiPo 2S 4200 mAh 65C

 

Velmi krásný s těsný souboj mezi Alešem Pelikánem a Jardou Kopeckým ml. Chybička Aleše (Awesomatic A700) a Jarda Kopecký (Xray T4 2014) zvítězil.

""
A takto dopadla světla u Aston Martin DB9 po zkratu

 

Další těsný souboj proběhl ve finále A Hobby. A to mezi Igorem Vlahovičem a Jakubem Daleckým. Xray T4 (Jakub) vs HB Cyclone TC Sport (Igor). Igor čekal na chybu do 4.30. Pak se ujal vedení. Celou dobu jízda v závěsu. Poděkování patří soupeřům o kolo, kteří pouštěli a umožnili tak super výkony obou protagonistů.

Za malou chvíli máme na scéně hostesky.

V galerii najdete prví foto s hosteskami. Hodně pilotů omládlo a to i ti, co jsou mladí. A zde TQ pozice modelu Michala Vítámváse.

""
TQ pozice TC Open a Michal Vítámvás

A hned to zde ožilo.

""
TQ pozice TC Stock a Aleš Pelikán

""
TQ pozice TC Hobby a Jakub Dalecký

""
TQ pozice Formule 1 a Saša Žvak

""
TQ pozice World GT a Libor Holub

 

Tak druhé kolo finálovek bylo ve znamení focení TQ pozic a modelů. A tak závodníků s hosteskami.

 

Jakub Dalecký – s tím jsem se bavil a zjistil jsem, že jsem mu před 12ti lety dával první rady u Globusu. Tenkrát neměl dlouhé vlasy. A tak jsem se ho hned optal na:

""
Jakub Dalecký

 

Redakce: jak se cítíš po odjetí dvou finálových jízd ?

Jakub: po odjetí dvou finálovejch jízd se cítím dobře. Aspoň jednu jsem vyhrál, jednou jsem byl druhý tak uvidíme, kdo z koho v té třetí !!!

Redakce: co se tí líbí na Hobby kategorii ?

Jakub: mně se na tom nejvíc líbí, že ty auta jedou všechny stejně. Ale já to dneska jedu hlavně kvůli tomu, že mi odešel včera při tréninku 17.5ka motor. Takže jsem neměl náhradní a nezbylo mi nic jiného

Redakce: jak na tebe působí organizace závodu ?

Jakub: myslím, že organizačně je to zmáknutý. Kupodivu se držíme i časovýho harmonogramu. Jen už to trvá hodně dlouho, no. Ty prodlevy mezi těma jednotlivýma jízdama jsou dost dlouhý

Redakce: díky moc za čas

 

Tak a před námi je poslední kolo finálovek. Proběhne souhrn výsledků. A také proběhne závěrečný souboj v kategorii Hobby o první místa. Ta je dnes hodně vyrovnaná.

Oliver Havránek neuspěl v poslední, finále TC Open a hodně těžce to nesl.

Na závodě je dnes i Jan Rovný, který jede kategorii Stock. Ale jsou tu i další nováčci. Ty, pokud se dostaví na další závod, vyzpovídám.

 

Výsledky:

TC Open

1. Michal Vítámvás
2. Jaroslav Kopecký ml.
3. Oliver Havránek

 

TC Stock

1. Aleš Pelikán
2. Jaroslav Kopecký st
3. Karel Kratochvíl

 

TC Hobby

1. Jakub Dalecký
2. Igor Vlahovič
3. Jura Hrabec

 

Formule 1

1. Jaroslav Vala
2. Saša Žvak
3. Michal Oppitz

 

World GT

1. Libor Holub
2. Bronislav Vykutil
3. Ladislav Holásek

 

A jdeme vyhlašovat vítěze.