Open Challenge Praha ofroad online

Igor Vlahovič


Dnešním dnem pokračuje seriál Open Challenge Praha. S jediným rozdílem a tou je offroad trať. Z předběžných elektronických přihlášek je na startu více jak 100 modelů. Pro pořadatele tedy opět úkol nelehký, jak to naplánovat, aby průběh závodu byl bez problémů a aby i konec byl v rozumnou dobu při tomto počtu lidí.

Já dnes odvážně budu testovat model LC Racing MT 1/14 4WD RTR na této trati. A proč slovo odvážně ? Zkusil jsem po ránu jízdu a musel jsem na velkých skocích, které jsou stavěné pro 1/10 a 1/8 velmi opatrně. Nechci vloženě testovat odolnost modelu. Líbí se mi a je mi ho líto, jak by mohl trpět. Jde o to si zazávodit a zkusit, jak na tom bude oproti velkým kolegům.

Nízké skoky jsou v pohodě, ale ty vysoké většinou pošlou model na střechu. není na nich stabilní. A tak je potřeba přijet a opatrn z něj dopadnout na kola a pokračovat dále. Ovšem chce to cit. A dostal jsem cenné rady od Martina Veselého.

Ale nyní jdeme na rozpravu. Profil tratě vidíte na úvodní foto.

""
Ranní rozprava s modely

 

Na ranní rozpravě se sdělily důležité informace:

– za juniory budou nasazovat zákonní zástupci

– všichni nasazovači budou mít reflexní vesty

– nikdo z tribuny nebude na nasazovače pokřikovat, aby mu rychle nasadil model

– především zadní dvojskok (pod schody vedoucí na tribubu) se nesmí skákat najednou (nebezpečí ohrožení závodníků sedících naproti doskoku)

– důsledné dodržování časového harmonogramu (tedy dochvilnost na jízdě a na místě nasazovače)

 

Online výsledky po celý den můžete sledovat zde:

"" 1/10 Buggy 2WD
"" 1/10 Buggy 4WD
"" 1/10 Short Course
"" 1/8 E Buggy
"" Hobby Buggy

 

Jako první začíná kategorie Hobby. Zde je plno nováčků a také různá plejáda modelů – mini 1/14 (jako já například), trial modely, truggy a hlavně modely z RTR sad. Mini offroad bychom zde měli jet dva účastníci. Mým heslem je dnes dojet do cíle a nic nepoškodit cíleným nárazem.

Tak jsem se držel při první jízdě rady Martina Veselého a na velké skoky najížděl pomalu (asi na čtvtinový plyn) a hlavně rovně. A při skoku jsem tento výkon udržoval. Pak model dopadal na všechna kola. Pokud jsem přidal, nekontrolovaně letěl a pak dopadl většinou na předek a převrátil se.

Mám tam ve skupině ale soupeře, který jede zřejmě s Losi buggy micro a ten jel neskutečně rychle. Zřejmě zkušenosti.

 

Pavel Klimek jede kategorii buggy 1/18. Ale chtěl jet i s modelem Kyosho, který je v měřítku 1/7 v kategorii Hobby. Ale nakonec s modelem nenastoupil po dohodě s pořadatelem. Ale jedná se o zajímavý kousek. A navíc nemá tento RTR model již v základu.

""

""

""

Podvozek: Kyosho DBXVE

Regulátor: Modelcraft (podpora 3S LiPo) (v originále Orion Experience 2 Pro)

Motor: Orion Vortex 10 2800 kV střídavý bezsenzorový

Rádio: Spektrum DX2S (v originále Perfex KT-6)

Karoserie: Kyosho továrně nalakována

Servo: Sawox 1251MG

Baterie: podpora Nixx a LiPo do 8,4V

https://www.kyosho.com/eng/products/rc/detail.html?product_id=105756

 

I přes vyvolávání jezdců k jízdě se na začátku jízdy druhého kola kategorie Hobby nikdo nebyl připraven. Pak modely postupně přijížděly na scénu. Já zajel druhou jízdu se dvěma chybami, kdy jsem chtěl kontrovat náklon modelu plynem. Ale motor vždy kopne a pak převrhne model na danou stranu. Ale model si poradil i se druhou jízdou. A na třetí jízdu umístím na model kameru, aby natočila boj modelu s velkými skoky. Jinak soupeři jsou na mě hodní a nasazovači překvapeni, že mám zpětný chod.

""
Nenápadně schovaný model Short Course Truck pod skokem

 

Pokud model uvízne pod skokem, nasazovač si jej ani nemusí všimnout. To znázorňuje obrázek výše.

 

Martina Veselého postihla v jízdě buggy 1/18E závada. Shořel mu regulátor SP Silverarrow 2. Když montoval nový do svého modelu, optal jsem se jej na důvody problému.

""
Martin Veselý připraven s novým regulátorem

 

Redakce: Martine, co se ti stalo v jízdě ? Dle pořadatele někomu něco zahořelo a nebyla to baterie. Nakonec to bylo od tebe v podobě regulátoru

Martin: plamínek. Odešel mně regulátor, takže jsem museli měnit trošku. Trošku tady byl takovej plamen, takovej pěknej plamínek brankou prolez nahoru. Chyba byla, že jsem přidal víc výkonu a tím že régl byl starší, tak měl už asi spočítaný

""

Takto dopadl SP Silverarroow 2

 

LC Racing dojel do cíle i poslední kvalifikace a nyní i s kamerou Gopro HERO3 na střeše. Kupodivu byl i tak při stejném stylu jízdy stabilní a kamera vydržela na modelu až do konce. Zpracuji onboard záznam, kde uvidíte, s čím si musel tento „prcek“ poradit.

 

Závod jede velmi svižně. A to také proto, že ve 20 hodin zde musí být kompletně vyklizeno pro Florbal. A tak jede automat a nezastavuje se. A jak se jezdci naučili být dochvilní.

Přišel za mnou pan Ivan Dušek a zajímal se o onboard záznam z naší jízdy Hobby, kde jsem sledoval právě jeho model. Byl nadšený ze záznamu a prý to bude jeho minuta slávy na Youtube. Tak zde je má v plné parádě:

 

A skončily finálové jízdy a zde máte TQ v jednotlivých kategoriích:

Hobby: Michal Benda

Buggy 2WD – Martin Wünsche

Buggy 4WD – Kája Novotný

SCT – František Kalenda

1/8 buggy – Kája Novotný

 

Tak první mohutné finále Hobby, kde jelo 11 modelů je za námi. Kdybych nechyboval a občas mi nepomohli na záda soupeři, dojel bych lépe. Ale model vydržel tempo závodu a já jsem spokojen.

 

Ivan Dušek dojel v prvním finále kategorie Hobby na třetí místě. Jaké jsou jeho dojmy ?

""
Ivan Dušek

 

Redakce: pane Dušek, jak se Vám jelo v první jízdě a co říkáte na třetí místo ?

Ivan: je to pro mě rozhodně překvapení. Z posledních závodů mám zkušenost tu, že se vždycky z prvního místa se propadám dozadu, teďk zezadu útočím dopředu

Redakce: byl jste napomenut za „nebezpečně dlouhé skoky“ pořadatelem. Je to oprávněné a co s tím uděláte ?

Ivan: určitě je to v právu. Vyníkem rozhodně jsem, jde o to, že to auto nemám ještě tolik v ruce a radši si říkám, že přeskočím víc, než nedoskočit a skončit v kontrmelcích

Redakce: s jakou technikou zde jedete dnes ?

Ivan: je to Traxxas Stock 2WD SCT. Vlastně je to Stock verze. Je tam jiný podvozek a střídavý motor, který je ale také vlastně od Traxxasu. Takže standartní stock verze

Redakce: jak se Vám líbí na tomto závodě ?

Ivan: na těchto závodech se líbí moc, protože to mám blízko a vzhledem k tomu, že nejsem tak zkušenej řidič, tak je to velice příjemná zábava a odreagování

Redakce: díky za čas a hodně štěstí v další jízdě

 

Po rozhovoru jsme si nakonec potykali. Nyní se je jede již druhé kolo finále.

 

Tak a máme další zpověď za sebou. Finálové jízdy jedou rychle za sebou. Čas pořadatele nemilosrdně tlačí.

Druhá finálová jízda Hobby dopadla pro LC Racing opět dobře. Model se mi líbí čím dál více. Na trati 1/10 s vyššími skoky se musí jezdit hlavou, ale model si s tím poradí. Nemůže přirozeně konkurovat velkým modelům (i když TOP SPEED byl s mnohými podobný), ale ve své kategorii zcela jistě obstojí. Zajímavostí bylo, že jak v první, tak ve druhé jízdě se model sám zastavil na naprosto stejném místě. Stačilo cca 5 sekund a model se opět rozjel. Zřejmě rušení a funkce FAIL SAFE. Tudíž model se zastaví a nejede dále.

 

Jiří Garbaczewski jezdí ve finále A a je důstojným soupeřem pro Karla Novotného. Oba najíždí 20 kol a jedou s rozumem a takticky. S čím jede Jiří ?

""

""

""

Podvozek: Serpent Cobra S811 2.0E

Regulátor: Speed Passion Sliverarrow 2

Motor: LRP

Rádio: Sanwa M11X

Karoserie: Serpent

Servo: KS Racing

Baterie: LiPo 2S 7500 mAH 70c

Pneu: VR Tires

 

Zda Jirka se svým strojem zaútočí na vítěze první jízdy Káju Novotného, to ukáže další jízda.

Marcel Dostál již ve dvou jízdách 4WD nedojel. Nyní to byl spur gear. Dnes si smůlu vybírá dokonale.

""
LC Racing Monster Truck 1/14 RTR AWD před posledním finále

 

Víte proč má GoPro označení HERO ? Asi proto, že je pokaždé hrdinou. Podstupuje používání v extrémních sportech, kde jízda na RC modelu je také adrenalinovou záležitostí. Kamera tak bude na poslední finálové jízdě a bude snímat dění před sebou. Pak to bude k dispozici v celé délce. A že se v Hobby offroad dějí věci.

""
Martin Kořínek na tomto závodě

 

Martin Kořínek dnes jede kategorii buggy 4WD s podvozkem XRAY XB4.

Tak Jiří Garbaczewski velmi tlačil na vedoucího Karla Novotného a oba jeli vynikající jízdu.

 

A blíží se souhrn dnešního závodu. Záznam z poslední finále Hobby se nedochoval. Kamera opustila model těsně po startu a moc se tedy nenahrálo. Špatné uchycení. Nicméně jsem jel na zadní náhon, protože se mi povolil červík u kardanu. A model na koberci byl krásně ovladatelný, jen měl méně razantní výkon. Ale nebylo to na škodu. Po dotažení vše ok.

Jak to dopadlo ?

Hobby

  1. Klárka Kalvodová junior
  2. Michal Benda
  3. Katka Kodadová junior

Buggy 2WD

  1. Martin Wünsche (DE)
  2. Arnold Lorenz (DE)
  3. Radim Drda

Short Course Truck

  1. Jožo Nováček
  2. František Kalenda
  3. Jan Havlíček

Buggy 4WD

  1. Karel Novotný
  2. Milan Mudra junior
  3. Roman Bílek

Buggy 1/8E

  1. Kája Novotný
  2. Jiří Garbaczewski
  3. Martin Veselý

 

Na minutu přesně skončila poslední finálová jízda. Na ten počet modelů asi časomíra zaslouží pochvalu. Foto vítězů bude dodáno v průběhu večera. Musím již jet zpět do Brna, abych tam byl na čas. Foto dodá společnost Domanský Profimodel.