Open Challenge Praha onroad online

Igor Vlahovič


Před námi je první závod seriálu Open Challenge Praha v Novém roce 2015. Vánoční závod se vyznačoval rekordní účastí modelů a i dnes je dle přihlášek přes 100 modelů. Což bude znamenat opět 10 skupin a více.

Online výsledky budou zasílány na MyRCM a zde je link na výsledky.

"" 1/10 OPEN
"" 1/10 Stock
"" 1/10 Hobby
"" 1/10 Hobby Peugeot Cup
"" 1/10 Formule
"" 1/10 GT
"" 1/12 Pancar
"" 1/8 GT

 

Předpoklad startu závodu byl kolem 9. Ale díky později příchozím závodníkům a se rozprava a start závodu o něco pozdrží.

Trénink po ránu je koordinován. Střídají se rychlejší a pomalejší kategorie. I tak občas z tratě jde zaslechnout leanovou bouři.

""
Oliver Havránek (uprostředú při ranním tréninku

 

Oliver Havránek (SK) je na každém větším závodě. Jezdí Witer Race Morava, jezdí Mibosport Cup a samozřejmě i Open Challenge Praha. Je nepřehlédnutelný, protože od jisté doby nosí na hlavě zelenou reflexní čepici. Vidíte jej na foto výše při ranním tréninku kategorií Modified a Stock.

Časomíra ještě těsně před rozpravou musela upravit některé skupiny, protože na poslední chvíli ještě přišli účastníci. Nakonec bude 12 skupin.

""
Ranní rozprava

 

Ranní rozprava byla rychlejší, protože zde dnes není mnoho nováčků. A pokud není někomu něco jasné, může se zajít optat k časomíře či ke stánku Domanský Profimodel.

Závod začal kategorií GT, budou následovat kategorie Peugeot Cup, Formule, Hobby, Stock a Formule.

 

David Josef Wodínský (DJW) dnes zavítal na tento závod a já jej již opravdu dlouho osobně neviděl. Ale vůbec se nezměnil a já jsem byl zvědav, proč přijel na závod a co Team Airspeed.

""
David (DJW)

 

Redakce: Davide, co tě přivedlo na dnešní závod po tak dlouhé době ?

David: touha zvítězit v kategorii Open a ve finále C zhruba, možná, tak

Redakce: máš nyní nový podvozek a nebo jsi vytáhl něco a oprášil

David: vytáhl jsem novej podvozek. A mám XRAY. Mám XRAY kamaráde a mění ho po dvou asi letech. Takže obkročmo mám vždycky novej podvozek. Teď mám nejnovější, tu patnáctku, nebo co to je za verzi.

Redakce: co team Airspeed

David: bývalý team Airspeed. Teďka hájím barvy jedině já. A čekám jestli někoho dalšího zlomím. Zatím se pokouším o první krok a to je to, abych je zlomil do hospody a tam bude další kolo

Redakce: díky za rozhovor a ať se daří

 

Kategorie hobby byla poměrně poklidnou jízdou, ale následující jízda Stock byla rozborkou dráhy a modelů. Některé do cíle nedojely.

Já jsem byl nucen vyrobit netradičním způsobem pevnou osu na svém podvozku HB Cyclone TC Sport. Diferenciály jsou zde kuličkové a plastové. A jelikož se jedna část ulomila, mě jsem možnost objednat nový díl. Ale nakonec jsem obě části diferenciálu sešrouboval a vytvořil tak pevnou osu. Pro pomalou kategorii Hobby a slabší motorizaci nemám obavy, že by toto řešení nevydrželo.

""
Pevná osa na mém HB Cyclone TC Sport

 

V nejlepší skupině Stocku odstoupil Jiří Tlustý. Řešilo se s kým měl kontakt a protože na trati byly dva modro-bílé vozy, omylem byl označen Daniel Pelikán za viníka. Přišel ho hájit jeho syn, ať je v klidu a sám měl být na startu své jízdy. A tak pak běžel, co mu nohy stačily.

Oliver Havránek zajel velmi dobré kolo ve skupině Modified a navíc zvítězil. V této skupině jel i David DJW a dojel na páté pozici.

 

Karel Novotný jede kategorii modified s podvozkem Durango. A protože je týmovým jezdcem (i když jsem slyšel, že Durango svůj tým profesionálních jezdců rozpouští), podíval jsem se na jeho šasi podrobněji.

""

""

""

""

Podvozek: Durango DETC 410

Regulátor: Orion Vortex R10.1

Motor: Orion 4.5T

Rádio: Sanwa M12

Karoserie: Protoform Mazda 6 Speed

Servo: Sawox SB2261MG

Baterie: LiPo Orion 8000 mAh 2S 90C

 

Jak vidíte, v modelu Karla převažuje elektronika Orion.

Ve Stock skupině číslo 2 spolu velmi těsně soupeřili Aleš Pelikán, Jiří Tlustý a Rado Ďuraňa. Po poněkud nervoznějším úvodu jízdy pak vše dopadlo dobře. Jan Blahovský pro jistotu více tuto jízdu kontroloval.

 

Zdeněk Hamák dnes jede na tomto závodě. Ale není to poprvé. Patří již ke skupině jezdců OLD STAR, tedy těm, který je více jak 40 let. Zeptal jsem se Zdeňka na následující otázky:

""
Zdeněk Hamák

 

Redakce: kdo tě přivedl k závodění ? Ty sám nebo syn ?

Zdeněk: určitě já sám, protože syn nebyl ještě na světě, když já jsem začal jezdit s autíčkama. A bylo to v roce 1983, když jsem přišel z vijny  a postavili jsem 130ku ještě na spalovák

Redakce: které kategorie dnes jedeš ?

Zdeněk: dneska jedu Formule a Stocky

Redakce: co říkáš na ohleduplnost při jízdě ?

Zdeněk: já si myslím, že to je těžký. Ta ohledupnost asi chybí, ale já sám mám problém někoho hlavně čistě předjet. Já si nemyslím, že bych se nedokázal uhnout, i když ne vždycky se to povede. Ale někoho čistě předjet taky mám problém. Al je to o ohleduplnosti, aby u toho člověk myslel a netahal jenom za plyn

Redakce: co používáš za podvozky v kategoriích ?

Zdeněk: ve Formuli je to ještě starej podvozek Tamiya F103 a ve Stocku XRAY T4

Redakce: děkuji za rozhovor

 

Sledoval jsem jízdu Stock, kde jel Zdeněk a musím mu dát za pravdu. Kličkovat mezi dravci, kteří většinou ten plyn před zatáčkou nepovolí, je obtížné. Po kolizi Zdeněk jízdu nedokončil (vypadlá spojovačka a poškozené ozubené hnací kolo po nárazu).

 

Jirka Mára je velmi dobrý jezdec. A je jedno zda se jedná o offroad nebo onroad kategorie. Dnes dal přednost kategorii Modified.

""
Jiří Mára

 

Redakce: co jedeš za podvozek a elektroniku v něm ?

Jiří: Serpent a elektroniku Vampire

Redakce: jak jsi spokojený s výsledkem po kvalifikacích ?

Jiří: ještě nevím kolikátej jsem přesně..(mezi tím od časomíry slyší, že je třetí).  Pocit dobrej

Redakce: soupeři ve skupině jsou obtížní ?

Jiří: tak Jirka Vyšín je trošku někde jinde a pak se uvidí. S Blážou, Kája se zrychlil, Víťa Hola, uvidíme…

 

Po nárazu jsem musel opravit doraz poloosy. Ta mi v poslední jízdě vypadávala z unašeče u kola a bránila v zatáčení. Ale kupodivu jsem jízdu dokončil.

Jiří Tlustý se stále snaží uvést k poslušnosti svůj podvozek pro kategorii Modified.

 

Je konec kvalifikací. Kdo získal v kategoriích TQ ? Tak na podrobné výsledky se podívejte na MyRCM, ale:

GT – Aleš Pelikán

Peugeot Cup – Adam Vorlíček

Formule – Ivo Trojan

Hobby – Dominik Vlášek junior

Stock – Aleš Pelikán

Modified – Jiří Vyšín

 

Ve finále začalo hlídání čistoty jízdy o něco více. Nelze však uhlídat vše. Ovšem pozornosti časomíry neunikl manévr Aleše Matyáška.

 

Rado Ďurana dnes jede kategorii Stock. Startuje ve finále A ze třetího místa. Podíváme se na jeho model. Obdivuji výkony s motorem LRP X12.

""

""

""

Podvozek: XRAY T4 2015

Regulátor: Orca

Motor: LRP X12 17.5

Rádio: Sanwa MT4

Karoserie: Protoform Mazda 6

Servo: Sawox 1251MG

Baterie: LiPo 2S NOSRAM 6000 55C

 

První kolo finále je za námi. Některé jízdy byly hodně tvrdé. Zejména Stock C finále rozebralo dokonale dráhu a zajímavé je, že pilotům nevadí, že si v mnohých případech ničí modely.

Tak jsem odjel druhou finálovou jízdu. Bohužel pevná osa nevydržela ani slabý výkon motoru a proto jsem nyní jel s pevnou osou na pravé straně. Ale při ztrátě rychlosti a zatočení na levou stranu se model ihned přetočil. Jedinou možností bylo jet stále pod plynem, aby model neztrácel rychlost. Ale i tak jsem zajel čtvrté místo.

 

Oslovil jsem jezdce kategorie Hobby, který se věnuje více RC expedicím a trialu. Ale nyní je i na onroad závodní akci a právě u pana Domanského. A na co jsem se ho optal v krátkém rozhovoru ?

""
Tomáš Voborský jede finále A Hobby

 

Redakce: v Hobby kategorii jste pokolikáté ?

Tomáš: vlastně podruhý oficiálně, byl jsem loni poprvý vlastně na ty Vánoce, teďka podruhý

Redakce: dnes jedete s jakým podvozkem ?

Tomáš: dneska mám podvozek LRP S10 TC

Redakce: v minulém závodě jste jel se zapůjčeným podvozkem od Profimodel. S čím se Vám jelo lépe ?

Tomáš: tak samozřejmě určitě tady s tím. A mám i vhodnější obutí. Koupil jsem si kolečka přímo kobercový, takže to je opravdu znát. Tady ten podvozek, tím že si to můžu trošku stužit, tlumiče nastavit, dal jsem si svůj volej tuhej tak rozhodně tohle je lepší

Redakce: spokojenost s jízdou v kategorii, s kokurencí ?

Tomáš: tak jako jo. Učím se. Pořád přeci jenom dělám nějaký chyby s nějakým nastavením různě, takže pak za to platím, ale jinak samozřejmě spokojenej jsem

Redakce: děkuji Vám za čas a rozhovor

 

Nyní již jede poslední kolo finálových jízd.

A jak se choval model HB Cyclone TC Sport, který jel pouze na zadní náhon s kuličkovým diferenciálem ? Tak pokud se model hodně zpomalil a pak se přidalo, ihned šel do přetáčení. Musela se udržovat konstatní rychlost. Bude to chtít přeci jenom kuličkový diferenciál HB TC.

Na sklonku závodu jsem se ještě zajímal o kategorii Formule.

 

Jan Kraft dnes skončil v kategorii F1 na druhém místě. Jede nejnovější šasi od Tamiya. Podíváme se na jeho osazení podvozku.

""

""

""

Podvozek: Tamiya 101W – nejnovější verze

Regulátor: Novak

Motor: LRP X20 10.5T

Rádio: Futaba 3PK

Karoserie: Tamiya Ferrari

Servo: Sawox 1251MG

Baterie: LiPo 2S EZpower 4600 mAh 70C

Pneu: GP Racing mechové

 

A jak to nakonec dopadlo v pořadí ?

 

GT 1/10 i 1/12 v tabulce budou zvláště

1. Ivo Trojan
2. Víťa Hola
3. Aleš Pelikán

 

Peugeot Cup

1. Adam Vorlíček
2. Tomáš Voborský (nováček)
3. Lucie Mazalová (velký úspěch)

 

Formule 1

1. Ivo Trojan
2. Jan Kraft
3. Martin Kučera

 

Hobby

1. Dominik Vlášek junior
2. Jan Střelba
3. Ondra Kopačka junior

 

Stock

1. Aleš Pelikán
2. Jiří Tlustý
3. Michal Kneys

Poděkování Jiřímu Márovi za úpravu koberce a jízda se nemusela opakovat

 

Modified

1. Jiří Vyšín
2. Jiří Mára
3. Michal Blahovský

 

Nyní se již pouue připraví výsledky a předají ocenění. Zítra reportáž pokračuje offroad částí, kde zároveń v kategorii Hobby pojedu podvozek LC Racing MT 1/14 4WD.