Mibosport Cup 3.1.2015 online

Igor Vlahovič


3.1.2015 je termín dnešního závodu Mibosport Cup, kolo třetí.

Ranní rozprava proběhla krátce po osmé hodině a to jednak pro české jezdce a pak pro zahraniční účastníky.

Vše zůstalo při starém, ale finálové jízdy pojedou na přeskáčku a vše bude mnohem rychlejší. Konec závodu i k 200 přihlášeným modelům by měl být před 20. hodinou. Což je neuvěřitelný výsledek. Zda bude dodržen a splněn, to se dozvíme nakonec závodu.

Za časomírou Pavel Magda (offroad), Vojta Novický (onroad).

Online výsledky můžete po celý den sledovat zde:

"" 1/12
"" Formula
"" Stock LRP
"" Modified
"" 2wd Buggy
"" 4wd Buggy

Nebudou dle pořadatele chybět RC Girls, ty však budou k dispozici až v odpoledních hodinách.

Dnes jsem byl požádán o natočení cca 30ti sekund z kvalifikací nejlepších skupin každé kategorie. Tzn cca do 3 minut záznamu souhrnu. Pak ihned záznam zpracuji, nahraji na YT kanál a pořadatel bude odkaz sdílet na svém FB profilu. Dále pak budou natočeny finálové jízdy A skupin a opět stejným způsobem budou uploadované na internet. Tedy co nejdříve.

Dále proběhnou rozhovory dle výběru ředitele závodu a ty budou prezentovány zde a i na FB profilu závodu. Ostatní pojede dle klasického scénáře. Jde o informovanost na FB profilu pořadatele.

""
Onroad dráha

 

""
Offroad dráha

 

Komentáře k jízdě: Pavel Magda a Vojta Novický.

Je zde opravdu neuvěřitelný počet lidí a samozřejmě modelů. Stačí se podívat na počet skupin v každé kategorii a to i 1/12 je dnes slušně obsazená. Nechybí zde například Roman Krejčí, který jede za team Corally.

Novinkou pro onroad kategorii je také nový koberec, který nepouští chlupy.

 

Marek Sova jezdí na závody se svým synem. Navíc syna podporuje a nejen jeho. Podpořil již některé závodní akce a za to mu patří velký dík. Dnes je přítomen i zde na tomto závodě. Jak se mu zde líbí ? Co říká na počet startujících ?

""
Marek Sova

 

Redakce: co říkáte na počet startujících a na organizaci závodu ?

Marek: tak my jsme příjemně překvapeni, jak to organizátoři zvládli

Redakce: jaké kategorie dnes jedete Vy a Váš syn ?

Marek: syn nejede, protože nejsou Hobíci a já jedu Modified a 4WD buggy

Redakce: s jakou technikou závodíte ?

Marek: modified jedu se Serpent Erix a 4WD buggy s Durangem 410kou

Redakce: přijedete i na další kolo této závodní série ?

Marek: určitě. Byla by škoda by nepřijet, když to máme kousek z Brna

 

Točil jsem nejlepší skupiny kategorií Stock, buggy 2WD. A je vidět čistý styl pilotů a jejich znalosti. A také ohleduplnost. A co více ? S takovým René Kolbelem (AT) jede ve skupině i Markéta Vítámvásová. Ta jde stále nahoru se svým výkonem.

Samozřejmě nechybí v těchto skupinách přední rakouští piloti, ale v offroad například Karel Novotný. Martin Bayer ani jeho brart Aleš dnes na tomto závodě chybí, což je škoda.

Bohužel s ohledem na rychlost pevného připojení zde v hotelu jsem byl nucen nahrát pouze DVD kvalitu, což činí 480p. HD záznam by se nahrával přes hodinu…

""
Karel Novotný jede offroad buggy 4WD a 2WD

 

První kolo je za námi a to bez žádných komplikací. Zatím to vypadá, že pořadatel se na nápor pilotů připravil dobře. Komentáře nechybí, kontrola nasazovačů se kontroluje. Stop and Go zatím nebylo potřeba. Jezdí se ohleduplně.

""
Plná jsou i boční depa

 

Nedalo mi to a oslovil jsem dalšího účastníka tohoto závodu a položil mu podobné otázky, jako dostal pan Sova. Byl to Adam Janovič (SK). Ten jezdí do česka na závody poměrně pravidelně.

""
Adam Janovič (SK)

 

Redakce: co říkáš na počet startujících a na organizaci závodu ?

Adam: organizace se mi zdá dost dobrá ne ten velký počet závodníků a hlavně tedy ten časový plán je dobrý. Prostě 190 aut myslím že zde je. A časový plán vychází tuším na 19:45, 20:00. To je jako super. To se podaří málokdy. A hlavně to, že jedou dvě skupiny zaráz, to tomu pomůže

Redakce: jaké kategorie dnes jedeš ?

Adam: já jedu jenom 4WD buggy

Redakce: s jakou technikou závodíš ?

Adam: Xray, LRP. Podvozek XRAY a všechno ostatní LRP, vysílačka Sanwa, servo je Hitec

Redakce: kam se chystáš na další závod ?

Adam: ještě nevím, ještě jsem se nedíval na kalenddář na příští týden, to ještě fakt nevím

 

V tuto dobu jede již poslední kolo kvalifikací.

 

Podíváme se na podvozek a vybavení Jiřího Vyšína, který dnes jede kategorii Modified a poslední jízdu zvítězil. Jel klidnou stopu a po jízdě dával rady například Pavlu Martincovi.

""

""

""

""

Podvozek: XRAY T4 2015

Regulátor: G-Force TS120

Motor: G-Force Super Sonic 4.5T

Rádio: Sanwa M12, přijímač RX471

Karoserie: Mazda 6 (Protoform)

Servo: Sawox 1251MG

Baterie: LRP 6000 mAh 110C

 

Tak to byl krátký pohled na podvozek jednoho našich předních jezdců. Nebude chybět pohled ani na podvozek offroad. Ale i na ostatní.

 

Oslovil jsem Romana Krejčího, který přijel na závod až z Ostravy a i zde jsme se společně podívali na jeho podvozek Corally 12SL. S tím dnes Roman jede kategorii Pan Car 1/12.

""

""

""

Podvozek: Corally 12SL

Regulátor: Orion Vortex R10 (1S LiPo podpora)

Motor: Orion WST2 PRO 4T

Rádio: Ko Propo Eurus, přijímač KR-409S

Karoserie: Protoform

Servo: Sawox Corless Digital

Baterie: Orion 6400 mAh 90C

Pneu: vzadu GP Speed Tires 28, přední GRP 37/42

 

TQ postavení v kategoriích, podrobné výsledky najdete na MyRCM

2WD – Michal Orlowski (PL)

4WD – Karel Novotný

1/12 – Kuba Šimurda

F1 – Víťa Hola

Stock LRP – Dominik Zeidler (DE)

Modified – Jiří Vyšín

 

Martin Zvára ml. jede dnes pouze kategorii buggy 4WD. Po kvalifikaci skončil celkově sedmý. Což asi není špatný výsledek. Ale jaký má na to názor on sám ?

""
Martin Zvára ml.

 

Redakce: jak jsi spokojený s výsledkem kvalifikace ?

Martin: no s výsledkem moc spokojený nejsem. Každopádně dvě kvalifikace jsem vůbec nezajel. Takže jsem rád aspoň za tohle místo

Redakce: jaké kategorie dnes jedeš ?

Martin: jedu pouze 4WD buggy

Redakce: s jakou technikou závodíš ?

Martin: podvozek Yokomo a elektronika LRP

Redakce: díky za rohovor a ať se daří ve finále

 

Je 13:18 a začínají finálové jízdy. Což není vůbec špatný časový údaj.

 

René Kölbel (AT) jezdí na Mibosport stále. Jede Formula True a Stock LRP. Požádal jsem ho o spolupráci a nafotil jsem jeho podvozek XRAY T4 2015, se kterým jede A finále Stock LRP.

""

""

""

Podvozek: XRAY T4 2015

Regulátor: Muchmore Fleta Euro

Motor: LRP X20 17.5T

Rádio: Sanwa  M11X, přijímač RX451

Karoserie: Protoform Mazda 6

Servo: Sanwa MX801

Baterie: Boomerang 7600 mAh 90C

 

Finálové jízdy nyní probíhají takto: odstartuje například finále E buggy 2WD a když dojíždí, na onroad dráze je připraven start finále Pan Car 1/12. A jak dojíždí 1/12, na offroad trati již stojí modely další skupiny offroad. Tím se ušetří čas mezi jízdami. Vyžaduje to však dochvilnost pilotů a nasazovačů.

Piloti před startem mají dvě kola na „zahřátí“. Pak se již musí řadit na startovní rošt.

Piloti, kteří jsou na tribuně včas pak mohou sledovat vývoj finálové jízdy, co právě jede.

Dle mého názoru mašinérie, která však, jak je vidět, bude fungovat.

1/12 jsou opravdu velmi rychlé modely. Konkurence vysoká a ani Roman Krejčí to nemá rozhodně jednoduché.

Ve druhém kole budou natáčena A finále z každé kategorie a to po dohodě s pořadatelem. Ovšem při rychlosti internetu musíme počítat s cca 40 minutovou prodlevou, než bude záznam online na YT.

 

Aleš Bidovský ml. jede obě kategorie buggy. Podělil se se mnou o osazení jeho 2WD šasi TLR 22 verze 2.0. Aleš je velmi dobrý jezdec a má také výborného mechanika v podobě jeho otce.

""

""

""

Podvozek: TLR 22 2.0

Regulátor: LRP Flow

Motor: SkyRC 6.5T

Rádio: Spektrum DX4R Pro, přijímač SR410

Karoserie: Protoform Mazda 6

Servo: Sawox 1251MG

Baterie: Turnigy 5100 mAh 70C

 

Ještě se musí vyvolávat nasazovači na své posty. Ale stačí jeden závod a účastníci na to přijdou. Právě díky tomu budou dříve doma. Každou chvíli by se měly objevit RC Girls, které budou uvádět druhé kolo finálových jízd včetně focení TQ pozic s modely jezdců.

Já již připravuji kameru na natáčení finálových jízd LEG A, kolo druhé. Budou v plné délce a budou točeny nakonec z ruky. Se záběry na tribunu a souboje na trati.

Kakojama Team fandil nahlas Jiřímu Kolmanovi v jedho finálové jízdě Modified.

Finálové jízdy a jejich systém funguje. Jezdci si odkrouží svá dvě kola a pak se hned řadí na start. Mezi tím dojede jízdu daná skupina (nasazovači jsou na svých místech) a započně další runda. Neskutečné.

""
Model Leoše Bulvy po nehodě

 

Leoš Bulva se přišel pochlubit rozborkou svého podvozku při finálové jízdě, která u něj skončila po cca 10ti sekundách. Stalo se tak na skoku, kde se kříží dráhy.

Oliver Havránek podává výkony v A finále Modified. Na jeho věk klobouk dolů. Ale účast Ladislava Lebánka v A finále Modified také není překvapením.

 

Ladislav Lebánek je další nadějný pilot. Začínal ve Stock, nyní jezdí Modified. Účastní se i prestižního ETS. Jak si dnes vede on po prvním kole finálových jízd ?

""
Ladislav Lebánek

 

Redakce: jak jsi spokojený s výsledkem finálové jízdy ?

Ladislav: spokojený jsem teda moc nebyl, protože hned ve druhém kole jsem to tam nějak pokazil a dojel až na 9. místě. Mohlo to být lepší

Redakce: jak se ti zamlouvá nový systém závodu ve finále ?

Ladislav: tak asi se mi zamlouvá, ale nějak jsem si nevšiml, že by tady bylo něco jiného

Redakce: jaké nejbližší závody plánuješ ?

Ladislav: tak asi nejblíž teďka – další Mibo a ETS v Německu

Redakce: díky za čas a hodně štěstí

 

 

Jiří Vyšín se po druhé finálové jízdě Modified stal celkovým vítězwm. Jaké má pocity ? Jací byli soupeři ?

""
Jiří Vyšín, vítěz kategorie Modified

Redakce: Jirko, gratuluji ti k vítězství a nyní otázka číslo 1. Jak fungovalo auto a dojmy z jízd ?

Jiří: tak auto, to jsme nastavovali celou dobu s Kubou Šimurdou a vlatně ohledně setupu jsme si spolu radili. A můžu říct, že auto funguje famózně. Jediný teda problém, co jsme měli, byly kola. Že ty kola vydržej 3 minuty, pak se odlepjej a začne se to mírně přetáčet. Ale jinak bylo všechno úplně super s autem

Redakce: jací byli soupeři a jak cítíš jejich ohleduplnost ?

Jiří: tak konkurence já si myslím, že je tady úplně nejvyšší v republice. Kuba Šimurda, kterej mimochodem teďkom dojel na posledním ETSku strašně krásně. Takže konkurence je tu opravdu velká. A ohleduplnost .. taky v podstatě, krom pár menších kontaktů, který stejně si myslím byly určitě neúmylsný, bylo úplně všechno v pohodě

 

Tak to bylo vyjádření vítěze Modified těsně po dojezdu druhé finálové jízdy. Poslední kolo právě pokračuje. Jede se, jak je vidět na čas.

 

Pavel Magda musí stále napomínat jezdce za neukázněnost. A to jsme téměř na konci závodu. Ale chce to čas a všichni se to naučí. Další závod bude lepší.

Roman Krejčí nebyl dnes spokojen s modelem a nejel, jak je jeho zvykem. Bude muset pořídit nový regulátor a servo. A proběhne další ladění modelu.

 

Jinak dnes zde na závodě oslavovali Ladislav Lebánek a Vojta Novický. Foto v galerii. Závod se pomalu blíží ke konci. V tuto dobu má pořadatel lehké zpoždění. Ale už jen 3 jízdy Modified a je vše hotovo. I tak velmi dobrý čas na konec závodu. Poměrně dost lidí již odjelo a nebudou se účastnit vyhlášení, což je škoda.

 

Celkové výsledky závodu budou průběžně doplňovány:

Buggy 2WD

1 A MICHAL ORLOWSKI 2 1:1, 2:1 [3:1]
2 A MARCEL REKETTYE 6 1:2, 2:4 [3:10]
3 A KÁJA NOVOTNÝ 7 2:3, 1:4 [3:5]

Buggy 4WD

1 A KÁJA NOVOTNÝ 2 3:1, 1:1 [2:1]
2 A MARCEL REKETTYE 5 1:2, 2:3 [3:7]
3 A ERIK MARGONY 6 3:3, 1:3 [2:5]

1/12

1 A KUBA ŠIMURDA 2 2:1, 1:1 [3:10]
2 A IGOR LIPTÁK 4 3:2, 1:2 [2:3]
3 A Aleš Pelikán 5 2:2, 3:3 [1:5]

F1

1 A SASCHA KLUG 2 3:1, 1:1 [2:2]
2 A René Kölbel 3 2:1, 1:2 [3:2]
3 A Vítězslav Hola 6 1:3, 2:3 [3:3]

Stock LRP

1 A Dominik Zeidler 2 2:1, 3:1 [1:1]
2 A Pawel Staszewski 4 2:2, 1:2 [3:5]
3 A Jaroslav Kopecký 5 3:2, 1:3 [2:3]

Modified

1 A Jiří Vyšín 2 3:1, 2:1 [1:1]
2 A KUBA ŠIMURDA 4 3:2, 2:2 [1:2]
3 A MICHAL ORLOWSKI 6 3:3, 2:3 [1:3]

 

Nyní se vyhlásí výsledky, předají poháry. Tím potom tato závodní akce dnes končí. Posledním příspěvkem dnes bude foto vítězů do galerie. Připravím i krátký video pohled nehledě na zveřejněné finálové jízdy.

 

Hvězda závodu: Erik Margony

Junior závodu: Oliver Havránek (SK)

Speciální cena: 3 kšiltovky Yokomo s podpisem Naoto Matsakury