Open Challenge Praha onroad online

Igor Vlahovič


27.12.2014, sportovní hala Ruzyně – místo dění 3. závodu Open Challenge Praha. Tento závod se vyznačuje vysokou účastí. Tu si můžete prohlédnout zde a zároveň zde můžete sledovat online výsledky:

"" 1/10 OPEN
"" 1/10 Stock
"" 1/10 Hobby
"" 1/10 Hobby Peugeot Cup
"" 1/10 Formule
"" 1/10 GT
"" 1/12 Pancar
"" 1/8 GT

 

Jako poprvé se zde dnes jede kategorie 1/8GT, což jsou modely většího měřítka. To si vyžaduje větší opatrnost při jízdě a disciplínu. V této kategorii se dnes sešly nakonec tři model.

Co je zajímavé je opravdu účast. Jsou tu jezdci z celé republiky. Kluci z Brna (brněnská galérka), kluci z Ostravy z Le Mans série. To jsou jen příklady. Nechybí jezdci z okolí Prahy, Trutnova, Kolína, Pardubic atd.

Proto hned při rozpravě byl kladen důraz na dochvilnost jezdců k jízdě a posléze k nasazování.

Hned při první jízdě 1/8GT jeden model doslova zaparkoval do depa a zachytil ho stůl.

""
Model 1/8GT v porovnání s 1/10

 

V hojném počtu se pojede kategorie 1/12. Hodně rychlé stroje na koberci.

Zastoupení zde mají Formule a také World GT, na kterou se zcela jistě těšil Roman Krejčí.

Stock a TC open jsou klasikou seriálu, tak jako Peugeot Cup a Hobby, kterou dnes jedu pro zábavu i já (další test podvozku a elektroniky po nyní již třetí vodní koupeli).

Jelikož je po Vánocích, mohu se jezdců na dnešním závodě ptát, zda jim přinesl Santa jejich vysněný dárek. A na spoustu jiných věcí spojených s tímto závodem.

 

Prvním jezdcem, kterému jsem položil několik otázek byl Miroslav Meloun, který přijel s Brna s kolegy Jirkou Grochem a Miroslavem Jurčákem. Miroslav jede kategorii Formule se svým netradičně zpracovaným podvozkem. Je pravidelným účastníkem závodů v Brně a okolí a dává přednost pohonu 2WD, tedy zadní nápravě.

""
Miroslav Meloun

 

Redakce: ahoj Mirku, proč jsi se rozhodl přijet až sem do Prahy, na tento závod ?

Miroslav: tak mám Serpenta, no tak jsem si říkal, zajezdím si u pana Domanského

Redakce: dostal jsi pod stromeček nějaký RC model ?

Misroslav: zatím ne 🙂

Redakce: co očekáváš od kategorie Formule, kterou jedeš ?

Miroslav: no, no tak jdu si tak zajezdit z blbosti

Redakce: co jedeš v podvozku za elektroniku ?

Miroslav: no, no tak sevro Hitec obyč, všechno obyč, motor LRPčko X12 10,5ka

Redakce: díky za rozhovor a hodně úspěchů v závodě

 

Já jsem po nárazu musel odstoupit z jízdy. Servo nevydrželo náraz, zaseklo se v jedné poloze. Otázkou je, zda to byl náraz, či závada po opakovaném styku z vodou. Ale jednalo se o starou verzi Hitec, ještě se do něj podívám a zkusím zjistit závadu. Miroslav Jurčák mi zapůjčil náhradní servo, abych mohl pokračovat v závodě.

Poslední jízda TC Open se bude muset nahradit. Roztržený koberec. A tak se rychle rozjelo druhé kolo kvalifikací. Po tom prvním jsou v čele kategorií:

 

1/8GT – Vojta Halík

Peugeot Cup – Jakub Šebesta

1/12 – Aleš Pelikán

F1 – Ivo Trojan

GT – Vítězslav Hola

Hobby – Dominik Vlášek jun.

Stock – Aleš Pelikán

TC Open – Michal Vítámvás

Komentář jízd zajišťuje opět Jan Blahovský. Navíc kontroluje čistotu jízdy. Předpoklad konce závodu je kolem 20:30. Pokud pojede vše dle časového plánu. Proto na začátku kladl důraz na včasnost. A stále to opakuje.

 

Roman Krejčí je vynikající jezdec Pan Car kategorie. Tedy přesněji řečeno World GT 1/10. S8m zastupuje značku Corally, s jejichž technikou i závodí. Pořádá Le Mans sérii pro modely se zandím náhonem a účastní se i zahraničních závodů. Dnes je na tomto závodě a přijel zde z Ostravy. Optal jsem se ho na tyto dotazy:

""
Roman Krejčí

 

Redakce: ahoj Romane, proč jsi se rozhodl přijet i ty na tento závod ?

Roman: tak my s klukama z Ostravy rádi jednou za rok si uděláme takovej větší výlet, takže pro nás i ten termín byl teď ideální, takže jsme teď tady čtyři z Ostravy, aspoň jednou jsme se tady chtěli svézt

Redakce: dostal jsi pod stromeček ty nějaký RC model ?

Roman: už několik roků nic

Redakce: co říkáš na konkurenci v kategorii World GT ?

Roman: je to hodně dobrý, protože nás je tady deset, jsou tady lidi z Brna, z Ostravy, z Prahy a okolí. Takže super

Redakce: co jedeš za podvozek a co jedeš v podvozku za elektroniku ?

Roman: jedu Corally 10SL nově sestavený, měsíc ani ne starý a elektroniku komplet Orion všechno

Redakce: jaké jsou tvé cíle dnes ?

Roman: no tak zatím to vypadá, že vůbec ne do cíle, protože teď jsem byl asi poslední, takže nevím 🙂 smích…

Redakce: díky za rozhovor a hodně úspěchů v závodě

 

Kategorie Hobby nyní pro mě dopadla úšpěšně. Model dojel do cíle a servo vydrželo i na oboustranné lepící pásce. V naší kategorii vyhořel motor SP Competition 21.5T a druhý model po nárazu začal kroužit dokola a nešlo jej ovládat.

 

Oslovil jsem jednoho z juniorů na tomto závodě a to Ondru Dařílka, který jede kategorii Hobby a to od loňského roku.

""
Ondra Dařílek

 

Redakce: jak se ti líbí na tomto závodě ?

Ondra: dobře. Se mi tady daří a baví mě to tady

Redakce: dostal jsi pod stromeček ty nějaký RC model ?

Ondra: jo. Kastli a pak už nic 🙂

Redakce:  jak se ti vede v kategorii ?

Ondra: jo dobrý, no

Redakce: chtěl bys vyhrát dnešní závod, konkurence je velká ?

Ondra: jo, první by jsem chtěl bejt

Redakce: díky za rozhovor Ondro

 

Dostat z některých dětí odpověď je obtížné. Ale nakonec se mnohé rozpovídají.

Konzultoval jsem s Ladislavem Rážkem mé pokusy s přípravkem Nano Protech Electric Auto Moto. I on nechápe, jak to může fungovat. Stejně tak se podivoval Michal Blahovský. Ale zatím to vypadá nadějně.

Toto kolo proběhlo bez opakování jízdy a bez zdržení.

 

1/8GT – Vojta Halík

Peugeot Cup – Jakub Šebesta

1/12 – Aleš Pelikán

F1 – Martin Kučera

GT – Vítězslav Hola

Hobby – Dominik Vlášek jun.

Stock – Aleš Pelikán

TC Open – Michal Blahovský

 

V depu klubu RC Brna se rozpoutala diskuse ohledně serv. Corless serva jsou skoro na pořád. Serva s motorem uhlíkovým má daný počet zatočení a pak umře. Když je servo příliš rychlé (jak si stěžoval Petr NOVÁK), pak je potřeba jej zpomalit sekundovým lepidlem. Petr má rád velká a těžká serva. Model musí něco vážit. Diskuse stále pokračuje.

Nyní musel Jan Blahovský krotit Aleše Matiáška, který se rozvášnil na tribuně v kategorií Formule.

Ještě pojedou kategorie Stock a TC Open a připraví se finálové jízdy. Zatím jede vše dle plánu. Redakce si nyní dává pauzu na oběd. Díky za pochopení.

""
Ladislav Rážek na tomto závodě

 

V čase návratu z oběda se dojížděla poslední kvalifikační jízda dne. A zde jsou finální TQ pozice kategorií:

 

1/8GT – Vojta Halík

Peugeot Cup – Jakub Šebesta

1/12 – Aleš Pelikán

F1 – Ivo Trojan

GT – Vítězslav Hola

Hobby – Dominik Vlášek jun.

Stock – Aleš Pelikán

TC Open – Michal Blahovský

 

Jiří Vyšín jezdí závody pravidelně a to napříč kategoriemi. Je to pan jezdec a na co sáhne, to mu jde. Dnes jede TC Open, což je hodně rychlá kategorie. Vyjel si třetí pozici ve finále A. Bude stačit na vynikajícího Michala Blahovského, Víťu Holu a udrží za sebou soupeře ? Ptal se mě před začátkem rozhovoru, zda budu přepisovat opravdu vše a hned zkusil vyslovit sprosté slovíčko 🙂

""
Jiří Vyšín (mustafa)

 

Redakce: jsi spokojený s výsledkem kvalifikace ?

Jiří: no tak spokojenej jsem s autem, ale zrovna výsledek jsem myslím mohl zajet lepší, no. Udělal jsem tam hodně kravin, mejch chybiček

Redakce: myslíš si, že vybojuješ podiové umístění ?

Jiří: tak to nevím, ale určitě se o to pokusím

Redakce: jaký podvozek a elektroniku používáš ?

Jiří: podvozek Xray. Elektroniku G- Force, baterky LRP, servo Sawox a vysílačku s přijímačem Sanwa

Redakce: jak se ti líbí organizace na tomto závodě ?

Jiří: tak je to úplně super na to, že tady je tolik lidí, tak si myslím, že to jde docela svižně všechno, super

Redakce: díky za čas a hodně úspěchů ve finále

 

Kolegové z depa: z tebe bude ještě mediální celebrita :-). Již před začátkem rozhovoru bylo veselo. A Jiří Vyšín se někde přihlašuje jako mustafa, tak se nedivte, jak já.

 

Martin Kupeček je na tomto závodě poprvé se svými kamarády. Jsou od Benešova, kde si postavili dráhu rally. Dnes se rozhodli zkusit první onroad halový závod a to v kategorii Hobby.

""
Matin Kupeček je poprvé na závodě onroad

 

Redakce: kdy jsi začal s modelařením ?

Martin: to je rok zpátky, něco takovýho. Bylo to rally, tím jsem začal a nejezdil jsem nic jinýho

Redakce: máš nový podvozek, nebo jsi pořídil bazarový a jaký typ ?

Martin: já mám TT-01ku, ale trošku předělanou. No ale jako na rally. Ne to nebylo předělaný na onroad. To bylo takový sponátní. Prostě jedem, tak jsme jeli

Redakce: jsi spokojený s dosavadním svým výsledkem ?

Martin: jo jsem. Čekal jsem že budu poslední a dobrý

Redakce: budeš jezdit závody i v příštím roce a v jaké kategorii ?

Martin: rally určitě. Jo, jednu dráhu máme, druhou budujem

Redakce: díky za rozhovor Martine

 

Finálové jízdy se berou hopem. Musíte být včas na tribuně, aby jste stihli start. Jirka Groch pospíchal nasazovat po své jízdě GT a slyším hlášku: „dnes závodím i na schodech“.

V naší kategorii jsem nartáčel kamerkou GoPro jízdu. Dominik Vlášek junior byl výrazně rychlejěí jako já. A mohl vyhrát. Ani jsem nepostřehl, že někde udělal chybu a já tak zvítězil. Ale vždy jsem si vybral model a za ním chvíli kroužil. Každopádně Ondra Dařílek jede na podiové umístění, jak uvedl v rozhovoru.

A zde je záznam z finále Hobby, jízdy první. Onboard kamera v pohotovosti na mém modelu:

 

A další hlášení z depa brněnské galérky „regulátor se dá omezit nejen elektronicky, ale i prstolepem. Stačí zalepit boost„…. Tak co dodat.

Roman Krejčí zajel třetí místo v prvím finále GT a nemusí být až tak smutný. Do cíle už dojel Pravdou je, že je zvyklý na lepší umístění.

Pánové Blahovský, Hola a Vyšín zajeli krásou finálovou jízdu ve stylu Fair Play (TC Open). Bylo se na co dívat. Každý chtěl předjíždět, ale ne za každou cenu.

 

Rozhovor hned se dvěma juniory současně. Tak to není legrace. Vybral jsem si tedy Davida Nováka a Jakuba Matiáška. Oba v depu ve volném čase hrají hry, o modely se jim starají tatínkové. Tedy vypadá to tak. Ale není lepší se jich optat ?

""
David Novák a Jakub Matiášek – junioři na závodě

 

Redakce: staráte se o modely, nebo váš tatínek ?

David: nooo, čistím si auto, no s mamkou aaaa, jinak to dělá taťka

Jakub: čistí mi ho táta a to je všchno co dělá a ještě mi ho opravuje

Redakce: přinesl vám Ježíšek nějaký RC model k Vánocům ?

David: přinesl mi novou kastli na auto

Jakub: mně nepřinesl nic. Ale jiné dárky ano

Redakce: jste spokojení, jak ste zajeli dvě finálové jízdy ?

David: hmmm, asi, jo, dařilo se

Jakub: ano, dařilo se mi dost asi

Redakce: baví vás jezdit na závody a závodit ?

David: joo bavěj mě, s taťkou jezdit závody

Jakub: no mě baví závody, protože nejradši jezdím s tátou

Redakce: díky za čas kluci

 

Dominik Vlášek junior přišel za mnou, poděkoval mi, že jsem na něj čekal. Ale jak jinak ukázat mladým, že se musí jezdit trochu i hlavou. V příští jízdě si to opět zopakujeme. Už teď se těší na souboj.

Pak za mnou přišel Václav Brož junior a omluvil se mi, že mě omylem „sestřelil“. I to je gesto chlapa, i když v mém případě jde považovat start v této kategorii za zábavu. Ale když to rodiče učí kluka od teď, vyroste z něj pan jezdec A to i když nebude stát na bedně.

 

Ivo Trojan jezdí jak malá měřítka (mini), tak i 1/10. Dnes jede kategorii Formule a 1/12 Pan Car. V kategorii F1 se mu daří  a je již vítězem tohoto závodu. Jaké má pocity z tohoto úspěchu ?

""
Ivo Trojan

 

Redakce:  Ivo, jezdíš v zimě více kategorii Mini Z nebo tady F1 ?

Ivo: Mini Zka už nejezdím, Formuli 1 a dvanáctiny teď, no

Redakce: jak si dnes naladil model a jaký máš pocit z vítězství po dvou vyhraných jízdách ?

Ivo: ve Formulích, tam už je to jasný. Jako jo, skvělej pocit. Ve dvanáctkách jsem skončil ne svoji vlastní vinou, odešel regulátor

Redakce: jaká technika ti k vítězství pomohla ?

Martin: podvozek Serpent, elektronika Speed Passion

Redakce: co budeš jezdit v létě 2015 ?

Martin: léto nejezdím. Já jen kobercovou zimní sezónu. Přes léto je chata, rodina. Nejde to…

Redakce: díky za rozhovor Ivo a blahopřeji k vítězství

 

V kategorii Hobby jsem zažil stíhací jízdu Dominika Vláška juniora. Ale soupeři nás dokonale rozdělili. Občas se to na mě všechno sesypalo a já nestačil dravcům uhýbat. Ale každý se musí učit.

V kategorii Stock bude mít po vzájemné dohodě GoPro kameru na modelu Milan Ptáček. Celá pak bude zde na portálu k dispozici a to jako onboard. Díly za nabídku Milane.

""
Miroslav Meloun se dnes pobavil a to v kategorii F1. Přijel až z Brna

 

Jinak se mi líbí, že za mnou přijdou závodníci s nějakým nápadem, návrhem. Že mě o něco požádají, ptají se na cokoliv. Nejvíce v kurzu dnes byla diskuse kolem Nano Protechu. Ale přišel za mnou i Karel Novotný, zda budu zítra na reportáži z offroad části seriálu. Bohužel z pracovních důvodů nemohu. Ale těší mě zájem nejen pořadatelů, ale i samotných jezdců.

 

A závod se chýlí ke konci. Zde je souhrn výsledků:

 

1/8GT

1. Vojtěch Halík
2. Andrey Vatulya
3. Aleš Matiášek

 

Peugeot Cup

1. Václav Brož junior
2. Jakub Malčánek
3. Jakub Šebesta

 

1/12 Pan Car

1. Aleš Pelikán
2. Jiří Tlustý
3. Marcel Dostál

 

Hobby

1. Domink Vlášek junior
2. Igor Vlahovič
3. Václav Brož junior

 

Formule 1

1. Ivo Trojan
2. Martin Kučera
3. Libor Prchal

 

World GT

1. Víťa Hola
2. Roman Krejčí
3. Martin Kučera

 

Stock

1. Aleš Pelikán
2. Jiří Tlustý
3. Michal Kneys

 

Open

1. Víťa Hola
2. Jiří Vyšín
3. Michal Blahovský

 

Nakonec reportáže postřehy Milana Ptáčka, který jel s kamerou GoPro poslední finále A kategorie Stock. Toto video bude samozřejmě zveřejněno a nejzajímavější okamžiky budou ve Slow Motion.

""
Milan Ptáček ve finále A kategorie Stock s kamerou GoPro HERO3WE

 

Redakce: tak jak se to jelo s kamerou na karoserii ? Poznal jsi tu zátěž v podobě cca 70g ?

Milan: dojmy byly dobré samozřejmě. Ale převracelo se to do zatáček, jako vysoko těžiště. Na rovinkách to ani nebylo poznat a dojmy byly bombastický. Dával jsem si pozor, abych to Igorovi nerozbyl. Při pomalejší kategorii bych si to dal ješt jednou, to mě baví

Zde je záznam jeho jízdy:

 

A to je pro dnešek skutečně vše. Tedy ještě vyhlášení a nezbytné foto.

Přeji všem příjemný zbytek víkendu a na dalším závodě naviděnou. Video souhrn bude brzy.