ETS 27.11.2010 kvalifikace online

Igor Vlahovič


<p>
<b>LAST UPDATE: 20:30 – video</b>
</p>
<p>
Lehce po sedmé hodině ranní jsem se konečně ocitl v hale v Hrotovicích. Více jak celý nadcházející závod jsem si užil adrenalinovou jízdu autem po namrzlé <!– separe –>vozovce z Brna. Nicméně před půl osmou jsem seděl v depu a připravoval si redakční věci a čekal na Uwe Rheinarda, aby mi půjčil motor do kategorie hobby.
</p>
<p>
Místa jsem měl dostatatek, přívod energie zařízen, osvětlení dobré. Kolem sebe kolegy z Čech a Moravy. Zdravil jsem se Juřicovými, Michalem Bokem, Radkem Flekem, rodinou Margony a mnoha dalšími. Samozřejmě nechyběli kolegové ze Slovenska, kteří jezdí Speed Passion Challenge. Evropští jezdci zatím nebyli přéliš k vidění. Ještě odpočívalo po včerejšním dni.
</p>
<p>
Půjdu nyní nafotit areál a pár úvodních fotek na uvítanou našeho dne kvalifikací.
</p>
<p>
Probíhá ještě volný trénink a před tribunou se řadí piloti a čekají, než je Scotty Ernst pustí
k jízdě. Před devátou hodinou začalo další kolo kvalifikací. Tu jsem samozřejmě nestihl, protože jsem neměl hotový motor a pneu se nedostávalo lepené. S lepením mi pomohlo depo Margony a i Zdenda Beneš a jiní mi chtěli pomáhat. Kluci díky všem. Nakonec jsem auto připravil na další jízdu.
</p>
<p>
Nebudu se zde rozepisovat o každé m průběhu kvalifikace a jak kdo přesně dopadl, protože vzhledem k počtu lidí bych se z toho asi zbláznil. Spíše budu zachytávat momentky, videa a psát zajímavostech. Přeci jen můžete průběh sledovat online na webu MY RCM.
</p>
<p>
Teplota dnes alespoň pro mne příjmená. Možná je mi horko z toho, jak lítám od rána. Každopádně zatím Scotty jede v klidu a komentuje starty kvalifikací a i průběh jízdy. Již v půlce jízdy se u tribuny chystají další jezdci. Zde se na nikoho nečeká. Vše má svůj časový harmonogram.
</p>
<p>
Jdu pořídit úvodní video u haly. Zatím máte pár nových fotek.
</p>

<p>
<CENTER>
<object width=“425″ height=“344″><param name=“movie“ value=“http://www.youtube.com/v/Xvg3FxmAXJs?hl=cs&fs=1″></param><param name=“allowFullScreen“ value=“true“></param><param name=“allowscriptaccess“ value=“always“></param><embed src=“http://www.youtube.com/v/Xvg3FxmAXJs?hl=cs&fs=1″ type=“application/x-shockwave-flash“ allowscriptaccess=“always“ allowfullscreen=“true“ width=“425″ height=“344″></embed></object>
</CENTER>
</p>

<p>
Připojení je pomalé, a tak videa budete mít k dispozici ve včerních hodinách naráz. Budu je postupně zpracovávat a pak je nahraji naráz. Bude to pro mne snažší. Ale foto je bez problémů. Problém je v tom, že v hale je sice připojení, ale můj netbook má slabší příjem. A v prvním podlaží jede vše ok, ale 56MB bych nahrával cca 35 minut. A nemohu tak dlouho čekat.
</p>
<p>
Někteří jezdci ještě nedorazili do dep. Neviděl jsem osobně Marca Rheinarda a další jezdce. Asi mají najeto od včerejšího dne. Ale určitě se za chvíli objeví.
</p>
<p>
Jedna jízda střídá druhou. Scotty Ernst je neunavný a má spoustu energie. Znám to z minula: začíná pozvolna a finále pak graduje na nejvyšší obrátky.
</p>
<p>
Marc Rheinard usedl do depa a ihned započal s hrou na PS3. Vedle něj sedí i Eliot Harper také t týmu Tamiya. Společně s těmito borci sedí i Michal Bok, Vojta Novický a v podstatě všichni z klubu.
</p>
<p>
U dráhy jsou obrazovky, kde všichni mohou sledovat průběh jízdy a pořadí. Potkal jsem i naše slovenské kolegy Oskara Malatinského a Tono Slobodu. S nimi i jejich kolegy.
</p>
<p>
Šel jsem osobně pozdravit Scottyho a požádal jsem ho o kontrolu čipu před moji první jízdou. Naprosto bez problémů mi vyhoví.
</p>
<p>
U vchodu se na zeď lepí výsledky dle skupin. Jde to hezky popořadě: Hobby, Prostock a Modified.
</p>
<p>
Ještě malá drobnost – kola jsou samozřejmě značená a obdržel jsem jednu sadu. A mají nízký profil.Jsem osobně zvědav na moji první jízdu v kategorii Hobby.
</p>
<p>
Scotty Ernst vždy před každou jízdou popřeje jezdcům mnoho štěstí a v jízdě jim pak říká “ v klidu chlapci, v klidu…“. Je načase natočit krátký záběr z kvalifikací…
</p>

<p>
<CENTER>
<object width=“425″ height=“344″><param name=“movie“ value=“http://www.youtube.com/v/UyA2Nl0lKi0?hl=cs&fs=1″></param><param name=“allowFullScreen“ value=“true“></param><param name=“allowscriptaccess“ value=“always“></param><embed src=“http://www.youtube.com/v/UyA2Nl0lKi0?hl=cs&fs=1″ type=“application/x-shockwave-flash“ allowscriptaccess=“always“ allowfullscreen=“true“ width=“425″ height=“344″></embed></object>
</CENTER>
</p>

<p>
Zdeněk Hamák st. zde točí pro ČT dokument a Vladimír Šulc svým aparátem fotí zcela jistě kvalitní fotky, které budou potom ke shlédnutí.
</p>
<p>
Otevřelo se i první podlaží – balkón a tak bylo možno vyfotit celou halu shora. A povedlo se.
</p>
<p>
Jinak k dispozici je bufet, ve kterém jsem potkal Martina Lissaua. Ano to je pilot, který jel i ME Large Scale tento rok ve Slavkově. Pouze model 1/5 vyměnil za elektro 1/10…
</p>
<p>
Na svých místech jsou i Teemu Leino, Ronald Volker, Alaxander Hagberg, Juho Levanen, Andy Moore či
Yannic Prumper. Když jela poslední skupina Mofidied, všichni stáli kolem tratě a sledovali průběh. zatím je na tom nejlépe Ronald Volker.
</p>
<p>
A já absolvoval svoji první jízdu. A nedopadla zrovna podle mých představ. Zhruba v polovině se moje Arta zastavila. Ale i tak jsem pozoroval soupeře a nestačím se divit, jak jim to jede. Na vítězství ČR to není. Navíc jsem opotřeboval hlavní kolo 55 a musím jít na 58/23. A tak šance v dnešním dnu na zlepšení již nejsou. A ta montáž mého bezúdržbového modelu TT-01 mi vzala hodně sil 🙂
</p>
<p>
Každopádně svojí karoserií budím pozornost a kolegové z Čech a Moravy se chodili ptát, co se mi událo.
</p>
<p>
Špička Modified byla opravdu na úrovni a vidět esa této kategorie v akci byl opravdu zážitek. Na technické kontrole se měří napětí na LiPo článcích, výška modelu a i hmotnost.
</p>
<p>
Po náročné opravě vozu, kdy jsem zjistil, že mám o cca 2 sekundy horší čas na kolo, je čas na oběd. A tak vám posílám aktuálně foto a tuto část textu. Na foto uvidíte i některé skupiny a jejich výsledky.
</p>
<p>
Na obědě jsem prohodil pár slov s panem Václavem Strupkem a musím říci, že gulášek byl na výbornou. Seděl jsem mimo halu a i tak jsem dobře slyšel komentář Scottyho a co se na dráze děje. Takže ozvučení výborné.
</p>
<p>
Dokonce jsou udělány zábrany proti tečení vody. Aby se neopakovala situace z minula, kdy začalo zatékat přímo na dráhu. Slouží k tomu natažené igelity.
</p>
<p>
Vzal jsem kameru a prošel depa závodníků, abych je natočil při jejich práci. Většina buď ladila svůj podvozek, jiní stáli u dráhy a pozorovali dění na ní. A malá část se necházela i v bufetu.
</p>
<p>
Přímo na závodě lze zakoupit i náhradní díly (na TT-01 bohužel nikoliv). Alena Tamiya TRF, Yokomo ano. Samozřejmě oleje, mazadla a další drobnosti.
</p>
<p>
A Scotty bez čekání a prodlev jede dále. Skupina za skupinou. Jak jsou na tom jezdci a to i naši se můžete podívat online na My RCM. Trvalý odkaz je na tomto portále vlevo v menu. A ETS je na prvním místě tuším. Můžete sledovat právě probíhající jízdu a nebo si prohlížet kategorie a jezdce s výkony.
</p>
<p>
Michal Bok na tomto závodě jede již podvozek Yokomo VR a je týmovým jezdcem této značky. Ale prodej Tamiya stále pokračuje. To jsou alespoň změny.
</p>
<p>
Podívejme se na přední místa v kategoriích:
</p>
<p>
Hobby – v popředí se drží Lukas Fischer, Blazej Chlodzinski a Eric Mulder.
</p>
<p>
Prostock – na předních místech se drží Martin Hofer, Etric Dankel a Alexander Stocker. Zajíždí velmi těsné časy.
</p>
<p>
Modified – zde kralují Ronald Volker, Marc Rheinard a Alexander Heglber. Nájezd 25 kol.
</p>
<p>
Přesné výsledky najdete na My RCM samozřejmě. Ale nyní kolem 14:00 nastala půlhodiny přestávka. Začalo opět kapat na dráhu a dělá se údržba. Přímo u smyčky. Scotty přerušil závod a pustil hudbu.
</p>
<p>
Halu začali ochlazovat, aby se nesrážela vlhkost na stropě. Větráky jedou naplno. Blíží se start kategortie Hobby.
</p>
<p>
Pokud chcete vidět video dříve, navštivte portál RC Magazine. Tam je již něco ke shlédnutí.
</p>
<p>
Po jízdě Hobby, která se jede nyní na upravené trati u startu, jsem opět málem nedojel. Problém je v zadní části držení diferenciálu. Druhé ložisko ( blíže k diferenciálu ) nebylo v plastovém loži naplno. Náhradní díly nejsou a tak jsem možná pro dnešek skončil se svoji krasojízdou. Zítra mi úpůjčí model depo Margony. Abych mohl dokončit spanilou jízdu ETS. I když jsme se ještě o něco
pokusili.
</p>
<p>
Takže o zábavu je postaráno. Už neladí jen piloti, ale i já…. Do zítra snad dám moje TT-01 dohromady na 100%. Nakonec jsem provizorně na poslední jízdu dal auto dohromady. A to pomocí šroubu a úpravy šasi. Opět ve spolupráci s panem Margonym.
</p>
<p>
Mezi tím Scotty Ernst pokračoval v tempu a ani půlhodina zpoždění ohledně úpravy dráhy ho nerozhodila. Maximální soustředění pilotů na tribuně svědčí o tom, že jde pomalu do tuhého. Poslední kolo kvalifikací se blíží a o postupech do jednotlivých finále mohou rozhodovat setinky sekundy. A to ve všech kategoriích.
</p>
<p>
Naši reprezentanti si někteří polepšili, někteří ne. Nicméně nás v depu navštívil Jardu Vala, který měl jet tento závod. Ale měl bohužel nehodu, kdy na dálnici D1 měl kolizi se srnou a naštěstí kromě auta vše dopadlo ještě dobře. Proto mu přejmě brzké zotavení my všichni. Ale večer je to i na dálnici nebezpečno. I já jsem dnes ráno na jednu narazil – skočila přede mnou a jel jsem 40 km/h…
</p>
<p>
Koukněte na MY RCM na průběh výsledků. Modified modely po rovince sviští naprosto neuvěřitelně. Zejména výjezdy ze zatáček jsou velmi silné. Uřídit takto rychlé auto je opravdu umění. A 10ka nejlepších to jasně ukazuje. Ale samozřejmě jedou dobře i ve slabších skupinách a mají možná některé jezdce z elitní 10ky za svůj vzor.
</p>
<p>
Natočil jsem krátký záznam jízdy Modified skupiny 18, kde jel i náš Michal Bok s podvozkem Yokomo. Potom také kvalifikaci poslední skupiny Modified v celé délce. Aby jste měli představu o stylu a rychlosti jízdy těch nejlepších.
</p>
<p>
Scotty Ernst nejen komentuje jízdy samotné, ale také svolává nasazovače a děkuje jim za odvedenou práci. Nasazovat chodí bez rozdílu všichni, takže i takový Marc Rheinard jde na svůj post. To se na našich závodech občas nasazovačů nedočkáme a jejich práce není 100%. Zde na tomto závodě se mi to zdá vše pohotové.
</p>
<p>
Nyní běží poslední runda kvalifikací a vy se budete moci podívat na výsledkový web na konečné rozřazení do jednotlivých finálových skupin a jak na tom jsou naši borci. A to jak v Prostock tak v Modified. Já budu muset dříve domů, abych dal dohromady svůj model. Je teoreticky možné ještě i z poslední pozice potrápit trochu své soupeře. Pokud bude asuto OK. Takže zítra kolem 9:00 naviděnou
a díky za pozornost. Na závěr ještě pár foto z dneška počkejte si prosím na videa.
</p>
<p>
<CENTER>
<object width=“425″ height=“344″><param name=“movie“ value=“http://www.youtube.com/v/JtJcpYv5JUg?hl=cs&fs=1″></param><param name=“allowFullScreen“ value=“true“></param><param name=“allowscriptaccess“ value=“always“></param><embed src=“http://www.youtube.com/v/JtJcpYv5JUg?hl=cs&fs=1″ type=“application/x-shockwave-flash“ allowscriptaccess=“always“ allowfullscreen=“true“ width=“425″ height=“344″></embed></object>
</CENTER>
</p>
<p>
<CENTER>
<object width=“425″ height=“344″><param name=“movie“ value=“http://www.youtube.com/v/TVMo03e4m1g?hl=cs&fs=1″></param><param name=“allowFullScreen“ value=“true“></param><param name=“allowscriptaccess“ value=“always“></param><embed src=“http://www.youtube.com/v/TVMo03e4m1g?hl=cs&fs=1″ type=“application/x-shockwave-flash“ allowscriptaccess=“always“ allowfullscreen=“true“ width=“425″ height=“344″></embed></object>
</CENTER>
</p>
<p>
<CENTER>
<object width=“425″ height=“344″><param name=“movie“ value=“http://www.youtube.com/v/YTtNoUAm7w8?hl=cs&fs=1″></param><param name=“allowFullScreen“ value=“true“></param><param name=“allowscriptaccess“ value=“always“></param><embed src=“http://www.youtube.com/v/YTtNoUAm7w8?hl=cs&fs=1″ type=“application/x-shockwave-flash“ allowscriptaccess=“always“ allowfullscreen=“true“ width=“425″ height=“344″></embed></object>
</CENTER>
</p>

<p>
Další videa najdete na portále
<a href=“http://rcmagazine.cz/“ target=“_blank“>RC Magazine</a>
</p>