Mibosport Cup 1.11.2014 online

Igor Vlahovič


Dnes je den, kdy startuje první závod seriálu Mibosport Cup preseted by Yokomo v hrotovické hale. A bude se jednat o nevšední závodní akci. A to nejen z hlediska vysoké zahraniční účasti včetně VIP návštěvy Ronalda Volkera, ale i množstvím novinek, které si pořadatel připravil.

Hned po příjezdu k hale jsem osobně zaznamenal několik novinek. Jednak to bylo po ránu plné parkoviště přímo u haly. Ale především mne zaujala nově dostavěná část pro depa závodníků. Takže po vstupu do haly jsem zjistil, že počet míst v hale ubylo a vše se pohodlně přestěhovalo do bočních přistavených prostor.

Tudíž se zde umístí naprosto v pohodě i při tomto počtu startujících.

Dále se zlepšilo osvětlení nad tratí. Takže nebudou tolik bolet oči na konci dne.

Tribunu má každá trať solo. Onroad dráha má černý koberec, offroad pak šedý. Značení zejména na onroad je nové a je dobře vidět.

Časomíra doznala změn. Tdy ne v poloze, ale v tom, že kvalifikace se pojedou po rozpravě společně. Tedy na jdné trati pojedou offroad modely, na druhé kontinuelně onroad. Každá dráha má svého časoměřiče – Pavla Magdu a Vojty Novického.

Místo pro občerstvení je separátní a nejsou v něm již povolena depa. I zde tedy je dostatek prostoru pro klid a případnou relaxaci.

Zatím foto z areálu máte v galerii.

Ozvučení je velmi dobře slyšet.

""
Ranní rozprava

 

Rozprava proběhla nejprve v češtině a pak v angličtině. Většina informací proběhla již na internetu a tak se zde sdělilo jen to nejdůležitější včetně sponzorů.

V tuto chvíli již jede první kolo kvalifikací a to na obou drahách současně. Offroad část má na starosti Pavel Magda, onroad pak Vojta Novický.

Online výsledky obou kategorií můžete sledovat na MyRCM, tedy takto:

 

Onroad:

"" 1/12
"" Formula
"" Stock LRP
"" Modified

 

Offroad

"" 2wd Buggy
"" 4wd Buggy

 

První zjištění. Model musí mít 1350g, můj HB Cyclone TC Sport má 1326g. Takže musím dovážit aspoň 50g. Na technickou kontrolu jdete před jízdou. Nasazujete po jízdě.

Jediný nedostatek je opět wifi. V hale a v depech se sice připojíte, ale spojení neproběhně. Mobilní internet nefunguje pomalu také. Jedině první patro nebo pevné připojení.

Závod je již v plném proudu a je to tady velmi hektické. Je to tady výrobna na závodní jezdce, mlýnek „na maso“. Jedna jízda střídá druhou a to na obou drahách současně.

Kdo jede více jak jednu kategorii, musí dobře sledovat průběh. Aby svoji jízdu nezmeškal. Ale vše je dobře slyšet i v bočních depech a tak všichni mají informace.

""
Ronald Volker

 

Kategorie jsou všechny hodně obsazované. Mnohé z nich mají na startovní listině velmi známá jména. Je tu Martin Bayer, coby vynikající jezdec kategorie buggy a držitl mnoha titulů. Nechybí hvězda Ronald Volker, ale ten zatím do haly nedorazil. A je tu mnoho nových tváří ze zahraničí.

Je tu tolik lidí, že jsem ještě mnoho z nich nestačil potkat osobně. A vím, že tu jsou. Videl jsem Marka Černého, Pavla Martince, Václava Sauera, celou rodinu Pelikánů.

Jeda jízda střídá druhou. Pokud jedete jednu kategorii, ještě se stačíte zorientovat. Ale pokud někdo jede více kategorií, vůbec nechápu, jak to stíhají.

""
Tribuna jezdců pro offorad

 

Jel jsem svoji jízdu LRP Stock. Novou baterii, nové pneu. Motor LRP X12 17.5, převod koncový 4,4. A vůbec jsem své soupeře nestíhal. Připadal jsem si, že jedu Hobby a oni o třídu výše. Nicméně jsem se svezl dobře a musím otupit přední kola.

Jízda byla komentována průběžně na přeskáčku s offroad. Já jako nejpomalejší jsem samozřejmě dojížděl, zbytek už byl dávno v cíli.

Na offroad trati se hlídali nasazovači, tak jako na onroad.

Občerstvení je již k dispozici. Jezdci nemusí až do restaurace. Vše je tdy po ruce.

Zatím nejedou výsledky na MyRCM. A tak po každém kole kvalifikací nafotím výsledkovou listinu s průběžným pořadím. Nemá cenu popisovat, co se dělo v jedntotlivých jízdách. To se nedá pobrat a asi bych tu dnes nechal život.

A zde máte výsledky po prvním kole kvalifikací. Na foto vidíte, kdo zaujal první místa. A jak se dalo očekávat, v čele jsou jména Martin Bayer, Ronald Volker, Marek Černý, Radek Flek, Kája Novotný, Roman Stopka a další.

""

""

""

""

""

 

Tak na výsledky se podívejte, najděte svého favorita a jak je na tom.

Ve startovní listině vidíte i země, ze kterých jezdci jsou.

Jezdci, co jedou víde jak jednu kategorii, ladí své modely a rozhodně se nenudí. Navíc musí odnasazovat jízdu následující.

Jinak stoly a židle jsou zde k dispozici. Ovšem není možné si místa nárokovat. Přijedete-li večer pře závodem, máte možnost si míst vybrat. Druhý den jej máte jisté.

Komentátorská dvojice Magda / Novický je sehraná. Je to jako na nějakém zápase. Střídají se v hlášení pořadí. Snaží se hlídat nasazovače a styl jízdy. Pomalejší musí pouštět rychlejší.

Moje skupina je sečtená. Sice musím stále uhýbat rychlejším kolegům, ale stačí jim jen místo na model a já nejsem nucen dělat velké oblouky. A tak moc neztrácím. To jinde je to opačně. A i když se pořadatel snaží na toto upozorňovat, vždy to tak nefunguje.

Po druhém kole kvalifikací to vypadá takto:

""

""

""

""

""

 

Vidíte, že se na prvmích místech nic moc nemění, ale jinak jsou zlepšení pilotů vidět. I já osobně jsem si nyní lépe zajel a výsledkem je účast ve finále B. I s tak historickou kombinací, jakou jedu.

I takový Ronald Volker po své jízdě obleče vestu a jde nasazovat. Stejnou povinnost má i Marek Černý a další TOP jezdci.

Zatím jde poměrně vše dle plánu. Radek Bok kontroluje po jízdě stav koberců a případně je opravuje.

Technická kontrola vždy zváží model, zkontroluje světlost, pneu, motor. Případně namátkově napětí na akumulátoru.

Jede se nyní poslední kolo kvalifikací. Finále pak již pojedou postupně za sebou. Nejprve offroad, pak onorad.

Fakt je ten, že se pořadateli podařilo poskládat skupiny tak, že jezdci, kteří jedou dvě a více kategorií, se nepotkají ve skupině. Prostě mají čas se připravit.

Vypadá to, že tento systém závodů bude fungovat. Ale ještě jednou píši, je to netradiční a v této zemi je to novinka.

Ve třetím kole měli jezdci poslední šanci se posunout vpřed. V kategoriích jsou i nováčci, kteří se učí a je to na nich vidět.

Pro mne byla čest jet ve skupině LRP Stock s vítězem kvalifikace Rene Kolbelem. Jede skvěle, čistě, bez chyb a pro bezpečné předjetí mu stačím opravdu velmi malý prostor.

Markéta Vítámvásová, která jela kvalifikaci se mnou, mi dala vždy minimálně kolo. Lepší šasi, lepší motor, těžší převod – to vše dělá hodně. A byly doby, kdy pouštěla ona mne.

V LRP Stock nejel špatně ani Pavel Martinec.

A jak to tedy je s TQ v jednotlivých kategoriích ? Zejmána v A finále to bude hodně zajímavé a vyrovnané. Ale i v ostatních finále si každý najde svého soupeře.

 

Buggy 4WD – Martin Bayer

Buggy 2WD – Martin Bayer

1/12 – Roman Stopka

Formula 1 – Rene Kolbel

Stock LRP – Rene Kolbel

Modified – Ronald Volker

 

Výsledky kvalifikací níže:

""

""

""

""

""

 

Finále startují za malou chvíli. Já si užiji finále B. Což s mojí výbavou není špatný výsledek.

 

Finálové kolo 1

Buggy 2WD – diváci kolem dráhy, především, když jelo finále A. Diváci však byli i na balkoncích. Na tribuně Ronald Volker, Martin Bayer, Kája Novotný… Pastva pro oči. Ve finále A dominoval Martin Bayer před soupeři. D finále – Matěj Šulc, C finále: Matthias Grunberger, B finále: Marek Schiller. A finále: Martin Bayer, Ronald Volker, Radek Flek.

""
Tribuna buggy 2WD

 

Buggy 4WD – i zde úřadoval Martin Bayer ve finále A před Novotným Kájou a třetím Bartolomjejem Zambrzyckim. A jinak D finále: Jan Hujer, C finále: Roman Bílek, B finále: Georg Wurger.

1/12 – v prvním finále zvítězil vítěz kvalifikací Roman Stopka před Marcellem Wostalekem a Sašou Klugem. Nejlepším našim jezdcem byl Martin Zvára ml.

F1 – zde máme želízko v ohni v podobě Víti Holy. Ten se svojí růžovou formulí zvítězil a připsal si první vítězství. Nechal za sebou i Herberta Webera a Reného Kolbela.

""
Junioři na tomto závodě nechybí

 

Stock LRP – vítězem finále D se stal Jakub Dalecký. V C finále úřadoval Patrik Kotian. V B finále jsem skončik dnes nadobro já, prootže nemám náhradní díly na svoje šasi. Zvítězil Marcus Helmecke. A finále nedokončil nadějný Oliver Havránek. Metodou start – cíl zvítězil René Kolbel před Bartlomiejem Zambrzyckim a třetím Jürgenem Hornem. Nejlepší náš borec dojel na páté pozici a byl jím Aleš Pelikán.

Modified – finále D ovládl Štěpán Benda. Finále C měl v režiji Igor Lipták, který je stálým účastníkem tohoto seriálu. B finále: Víťa Hola. A finále jsem pozoroval. Marek Černý stíhal jako jediný Ronalda Volkera. A dojel také na druhé pozici. Třetí skončil Jiří Vyšín.

 

Výsledky onroad už jedou na MyRCM, offroad zatím nikoliv.

 

Finálové kolo 2

Buggy 2WD – i druhé kolo bylo opět pod dohledem komisařů. Navíc nás poctily návětěvou hostesky tohoto seriálu. A jak jinak v týmovém kostýmku. Zde v zadních finále zvítězili stejní jezdci a tak v některých případech máme již vítěze známé. D finále: vítěz Matěj Šulc. C finále má vítěze v podobě Matthiase Grunbergera. Marek Schiller obhájil svoji jízdou vítězství v B finále. A finále: zde to bylo hodně napínavé, ale Martin Bayer nezklamal a opět zvítězil. I druhé místo je jisté – Ronald Volker. Ověem Kája Novotný nyní dojel třetí a proto zde není rozhodnuto.

""
RC Girls Mibosport Cup 2014

 

Buggy 4WD – v D finále zvítězil nyní Matěj Benda a pořadí je otevřené. C finále: Stanislav Švob pojel Honzu Kapičku a i vítěze minulé jízdy a ani zde není jasno. B finále: Erig Margony ukázal záda kolegovi z Rakouska a ani zde není vítěz prozatím znám. A finále: opět představení pilotů TOP 10, modelky pózují před fotoaparáty. Po jízdě jě opět v cíli první Martin Bayer, který dělá i parádičky pro diváky. Kája Novotný bude druhý a Bartolomjej třetí.

1/12 -Roman Stopka potvrdil svoji jízdou celkové vítězství. Na druhé a třetí pozici se jezdci prohodili. Martin Zvára dojel na páté pozici, Radek Voda osmý. Je to jeho prví start v této kategorii a je iniciátorem a propagátorem na tomto portálu.

""
Pózování pro TQ modely

 

F1 – Rene Kolbel zvítězil před Herbertem Weberem a Mario Sailerem. Víťa Hola své vítězství nezopakoval. Vítěz není znám.

Stock LRP – i zde již některá finále mají své oslavence. D finále: Jakub Dalecký. C finále: opět vítěz jasný – Patrik Kotina. B finále: zde jsem již nenastoupil a držel tak palce Markétě, která dokázala zvítězit a může bojovat o vítězství. A finále: opět focení a jízda jela. Na jejím konci opět v cili první Rene Kolbel. I drué místo je jisté – Bartlomiej Zambrzycki. Ovšem výtečně zajel Oliver Havránek a i no může zvažovat podiové umístění.

""
TQ v kategorii LRP Stock

 

Modified – D finále patřilo Jiřímu Rybákovi. Minulou jízdu kraloval Matěj Benda. C finále: Michal Vítámvás porazil Igora Liptáka a i zde to je otevřené. Jinak STOP and GO dostal Jirka Jarolímek. B finále: Adam Janovič v souboji s Víťou Holou. Napínavá podívaná. Zvítězil Víťa Hola, protože se Adamovi zastavil model v posledním kole. A tak Víťa Hola slaví velký úspěch. A finále: poslední představení pilotů a modelů. Opět Marek Černý jako jediný držel krok s vedoucím jezdcem Ronaldem Volkerem. Ronald potvrdil formu a nechal Marka za sebou. Ale v této kategorii je na stupních vítězů jasno: Volker, Černý a Vyšín.

 

Finálové kolo 3 souhrn výsledků

Buggy 2WD

1. Martin Bayer

2. Ronald Volker

3. Kája Novotný

 

Buggy 4WD

1. Martin Bayer

2. Kája Novotný

3. Bartlomjej Zambrzycki

 

1/12

1. Roman Stopka

2. Sascha Klug

3. Marcell Wostalek

 

F1

1. Rene Kolbel

2. Herbert Weber

3. Víťa Hola

 

Stock LRP

1. Rene Kolbel

2. Bartlomiej Zambrzycki

3. Oliver Havránek

 

Modified

1. Ronald Volker

2. Marek Černý

3. Jiří Vyšín

 

Závod je na samém konci. Nyní však musí proběhnout vyhlášení výsledků, předání pohárů a někdo si odveze podvozek Ronalda Volkera a vlastoručně podepsanou karoserii od Naoto Matsakury. To bude hvězda závodu a junior závodu. Uvidíte oba ve fotogalerii na úplný závěr.