Lestr Cup 2014/2015 propozice

Igor Vlahovič


Další sezona je před námi a tentokrát se to obešlo bez významných změn. Vlastně je zde pouze jedna a to návrat k ZÁKAZU POUŽÍVÁNÍ MAZÁNÍ PNEUMATIK. Jinak je vše při starém – hala, kategorie, rozhodčí, hudba, teplo, dobroty 🙂

 

– prostorná hala s komfortním zázemím a výbornou dostupností kousek od Prahy

– rozhodčí dohlížející na čistotu jízdy a „lidské“ chování

– kategorie pro každý model i začínající Hobby jezdce

– prostor pro dráhu a depo o rozloze 35x35m
= dostatek prostoru pro větší trať a rozměrné depo
– 5 průhů koberce pro dráhu o velikosti 32*20m
= největší kobercová trať stavěná přímo dle specifik off-road modelů
= dostatečný prostor i pro modely v měřítku 1:8
– prostorné depo ihned u trati s přehledem pro 80 a více jezdců
= již žádné mačkání v úzkých uličkách, dostatek prostoru pro každého
– parkovací plocha pro cca 40 aut přímo u haly
= z parkoviště do haly, respektive depa, jen pár kroků bez překážek
– skvěle osvětlená hala
= žádné mžourání v depu, bez nutnosti nosit svojí lampičku

Jak to u nás na závodech vypadá, krásně shrnuje trailer z dílny pana Vlahoviče Masters.cz

TERMÍNY
Vždy se závody pořádají v sobotu.
1. závod – 22.11. – přihláškastartovní listina – výsledky – foto
2. závod – 13.12. – přihláškastartovní listina – výsledky – foto
3. závod – 10.01. – přihláškastartovní listina – výsledky – foto
4. závod – 31.01. – přihláškastartovní listina – výsledky – foto
5. závod – 28.02. – přihláškastartovní listina – výsledky – foto
6. závod – 28.03. – přihláškastartovní listina – výsledky – foto

Průběžné pořadí

Závody se jedou jako seriál. Z 6ti závodů se bude započítávat 5 výsledků. V případě rovnosti bodů rozhoduje šestý výsledek.
Bodování 1.místo 100b, 2.místo 99b, atd.

KATEGORIE
Buggy 4WD, Buggy 2WD, Short Course, Hobby, Buggy 1/8E

Zvláště při jednotlivých závodech vyhlašujeme juniory do 15 let. Prosíme, aby každý kdo splňuje tuto podmínku, měl v přihlášce za svým příjmením zkratku JUN.

Každý specifický model má svoji kategorii.

Kategorie Hobby je pro všechny začínající závodníky. Ideálně s podvozky typu Maverick, Himoto, LRP Blast, HPI Bullet, HPI Firestorm, atd. Modely v měřítku 1/10 pouze s jedním motorem max 8,5T (či ekvivalentním) a baterií 7,4V. Jezdci pokročilí (cca 2 roky závodění) se špičkovou technikou patří do kategorie 4WD nebo 2WD.

PRAVIDLA
Je zakázáno jakékoliv mazání pneumatik ve všech kategoriích.
V případě, že zjistíme namátkovou kontrolou porušení tohoto bodu, tak bude daný jezdec diskvalifikován z aktuálního a následujícího závodu.

Je zakázáno použití jakýchkoliv elektronických pomocníků, které zlepšují stabilitu modelu (gyra, drift-asist, atd). V případě, že zjistíme namátkovou kontrolou porušení tohoto bodu, tak bude daný jezdec diskvalifikován z celého seriálu.

Prosíme všechny jezdce, aby si velice pečlivě kontrolovali dotažení všech šroubů na spodním platě jejich modelu, vyčnívající ostré hrany (především v přední části kolem nárazníku) a světlou výšku svých modelů 17-20mm. Především díky těmto neduhům dochází k nadměrnému poškozování skoků a trhání koberců. Je to povinnost každého jezdce si toto pravidelně kontrolovat. V případě, že zjistíme namátkovou kontrolou porušení tohoto bodu, tak bude daný jezdec diskvalifikován z celého závodu.

ETIKA, PŘÍPRAVA K JÍZDĚ A NASAZOVÁNÍ
Systém nasazovaní je klasický – jezdci co dojeli jdou nasazovat další jízdu. Pouze malá zvláštnost je, že osminové skupiny se nasazují mezi sebou. V kategorii 1/8 neakceptujeme nasazovače v podobě velmi malých dětí! Pokud kategorii jezdí velmi mladý jezdec, tak je na závodech zcela jistě se svým otcem, který musí nasazovat místo něho!

Každý poté co dojede svoji jízdu, vypíná svůj model a jde ihned nasazovat! Každý dobře ví, jak je nepříjemné, když volný trénink před jízdou stráví na zádech, protože široko-daleko není připravený žádný nasazovač.

Pokud nasazovač nasazuje vybouraný model, tak je povinen neohrozit žádný projídějící model. Tzn. nevbíhá do dráhy jak blázen, ale nejdříve se rozhlédne, aby neohrozil sebe ani žádný model. Ten co projíždí nemůže za to, že se někdo předním vysypal.

Pokud nasazovač opravuje rozbitý model, tak to dělá zásadně mimo dráhu (aby nikomu nepřekážel) a především u toho dále sleduje svůj úsek dráhy. Nemůže se stát, že z důvodu opravy nenasadí další vybouraný model.

Pravidelně hlásíme kolik času zbývá do konce jízdy, jaká je další skupina a na nástěnce je časový rozpis. Tudíž každý jezdec musí dobře vědět v kolik jede a být na to připraven. Chceme tedy apelovat na jezdce, ať nastupují na svojí jízdu s předstihem. Na všech větších závodech je standart, že jedna skupina končí svojí jízdu a již minutu do konce pod tribunou stepují jezdci z další skupiny.

Pokud na vás musíme čekat, než se dostavíte na svoji jízdu nebo na post nasazovače, tak zdržujete všechny okolo a závody se zcela zbytečně protahují. Pokud na někoho budeme čekat nepřiměřeně dlouho, tak mu bude škrtnut nejlepší dosažený výsledek z celých kvalifikací, nebo finálových jízd (nikoliv do té doby, ale z celého dne).

Nasazovači ani jezdci neopouští svojí pozici na tribuně nebo dráze, dokud není ohlášený konec jízdy = chovají se ohleduplně k jezdcům, kteří svoji jízdu ještě nedokončili.

Rozhodčí má vždy pravdu. Nemusí všechno vidět. Můžete s ním nesouhlasit.

Nebudeme na našich závodech tolerovat jakékoliv nepřiměřené emocionální výlevy směřující na jakoukoliv osobu účastnící se závodů. Je zde spousta juniorů, kterým rozhodně neprospívá dlaždičské prostředí.

Uvažujte, chovejte se a dělejte věci tak, jak by jste chtěli, aby se ostatní chovali k vám!

Na všechny tyto body bude dohlížet oficiální rozhodčí RCAČR Dalibor Valder.
To by ovšem nemělo znamenat, že pokud se zrovna nedívá na Vás, či Vás zrovna nemůže slyšet, tak se chováte jako v ZOO.
Rozhodčí má právo kdykoliv udělit trest STOP&GO (zastavení do tří kol na vyhrazeném místě, rozjezd na vyzvání rozhodčího), vyloučení jezdce z jízdy, či dokonce z celého závodu v případě nevhodného chování.

SYSTÉM ZÁVODŮ
Závody se jedou na 3 kvalifikace a 3 finálové jízdy. Doba trvání jedné jízdy je 5 minut.

Ze 3 kol kvalifikací se počítá pro postup do finále součet dvou umístění. Po každém kole se dělá sort, kdy jsou jezdci ze všech skupin dané kategorie seřazeni dle najetého výsledku v daném kvalifikačním kole. Jezdec s nejvíce koly a nejlepším dojezdovým časem (5minut, xx sekund) je první a má 1 bod. Druhý jezdec má 2 body, 3. jezdec 3 body, atd. V případě rovnosti bodů, rozhoduje nejlepší najetý výsledek ze všech tří kvalifikací (xx kol, 5 min, xx sekund).

Ze 3 finálových jízd se počítají dvě umístění, stejným systémem jako v kvalifikacích. 1. místo – 1 bod, 2. místo – 2 body, atd. V případě rovnosti bodů rozhoduje postupová pozice z kvalifikací.

Výchozí počet jezdců v jednotlivých finálových skupinách je 8.
V případě ale, že by na poslední finále (B, C) zbývali dva jezdci, tak se zvýší počet ostatních skupin (A, B) o jednoho jezdce.
V případě, že by startujících v kategorii bylo 11 či 12, tak budou finálové skupiny rozděleny na 6 a 5 či 6 a 6.
Finálové skupiny budou tvořeny po 10 jezdcích pro kategorie 4WD a 2WD, v případě počtu účastníků nad 80.

ČASOVÝ HARMONOGRAM
V pátek budeme pravděpodobně stavět dráhu až ve večerních hodinách (od cca 21:00), takže nebude možný volný trénink. Pokud by měl někdo zájem, tak je možné si přijít připravit depo.

V den závodů je hala otevřena od 7:00.
Od 7:00 do 9:00 je volný trénink rozdělený na desetiminutové úseky po skupinách dle kategorií.
7:00 – 7:10 – kategorie 1/8E
7:10 – 7:20 – kategorie 4WD + 2WD
7:20 – 7:30 – kategorie Hobby + SC
7:30 – 7:40 – opět kategorie 1/8E atd.

v 9:05 je rozprava
v 9:15 začíná první kvalifikační jízda první skupiny

BEZPEČNOST
Lipo baterie mohou být použity pouze 2S (2x2S nebo 4S pro 1/8) v pevném netříštivém obalu. Pokud někdo způsobí díky vzplanutí či výbuchu baterií jakoukoliv škodu pořadateli, pronajímateli haly, nebo ostatním závodníkům, tak tuto škodu bezodkladně uhradí.

Každý je povinen nabíjet baterie v LiPo ochraném bagu.

Každý závodník má za povinost dbát na bezpečnost svojí, všech ostatních účastníků závodu i osob třetích stran a tomu přizpůsobit své chování a řízení modelu především na trati, ale i mimo ni. V případě, že závodník způsobí škodu nebo újmu na zdraví jakékoliv osobě (ostatní závodníci, pronajímatel haly, diváci), tak je povinen se s poškozeným domluvit na vyrovnání.

S těmito body závodník bezvýhradně souhlasí při zaplacení startovného.

REGISTRACE
Přihlásit se bude možné skrze přihlášku na myrcm.ch do pátku 16:00.
Za pozdější přihlášení je sankce 100,- Kč.

Potvrzení registrace a platba startovného probíhá ráno před závodem do 8:45!

Startovné: 1/8 – 500,- Kč; 1/10 – 400,- Kč; Druhá kategorie 200,- Kč.
Junioři mají první kategorii se slevou 100,- Kč.

Přihlašujte se, prosím, co možná nejdříve, ať máme přehled, s kolika jezdci je nutné počítat. Odhlásit se je možné do pátku 16:00 bez jakékoliv pokuty. Pokud to do té doby nestihnete, je slušnost se omluvit emailem či sms.

Provedli jsme upgrade měřícího zařízení na jednotku RC4, která bohužel nedetekuje tzv. klony čipů (jiné čipy než originální AMB). Bohužel jsme na to nebyli předem upozorněni a návrat není možný, takže se všem s klony omlouváme, ale u nás bohužel s tímto čipem není možné se zúčastnit závodů.

Závodů je možné se zúčastnit i pokud nevlastníte AMB RC měřící čip. Buď můžete jet bez čipu, nebo je možné, že se na závodech najde někdo, kdo vám čip půjčí.

ZÁZEMÍ
Halu naleznete v JV části Prahy, v obci DUBEČ, ulici Kalašova.

Pro parkování lze využít i malý dvůr u haly z ulice V křížkách nebo druhou polovinu ulice Kalašova ve směru z ulice Starodubečská.

Každý závodník si sebou bere svůj stůl, židli a prodlužovák.

Tenisová hala se třemi kurty a krásným zázemím – Sport Aréna Praha.

– Kdo by se během závodů snad nudil, tak si o pauzičkách může dát squash, saunu, masáže nebo bowling.
– Díky menší velikosti haly s kvalitní vzduchotechnikou je dlouhodobě udržovaná teplota 17° a dá se čekat, že během dne ji zvýšíme na 19-20°.
– Provozovatel haly má bohaté zkušenosti s různými cateringovými akcemi, takže se můžeme těšit na kvalitní občerstvení.

 

V případě, že by některý prodejce měl zájem prodávat na našich závodech, tak prosím aby mne kontaktoval a domluvíme se na podmínkách.

V případě dotazů a návrhů na doplnění pravidel mne kontaktujte na – strupek  at lestrmodels.cz

Pro čerstvé informace si přidejte do oblíbených FB LESTR CUPu.

 

Těšíme se na setkání

Václav Strupek, Vladimír Temr – prodej, Dalibor Valder – rozhočí, Mirek Šedivý – časomíra a tým kterému tímto děkuji za výpomoc v minulém roce a těším se na spolupráci tento rok 🙂 – Adam Hainc, Dan Uhl, Franta Pokorný, Lukáš Říha, Martin Bareš